Μετα-Φυσική
Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess
Συνεχίζω, όμως.
Ok, λοιπόν, Ζευς=Ζεύξις.
Δίας ??
Τα χριστούγεννα θα δωρίσω στον εαυτό μου το Lidell-Scott. Ως τότε όμως, συγχώρεσέ με τη μπουμπούνα
(συνέπεια, βλέπεις, του γεγονότος "Α ως το απόλυτο καλό, θετικό, άνδρα κλπ και το Β ως το απόλυτο κακό, αρνητικό, γυναίκα κλπ"
-απ' τον Πλάτωνα το "ψώνισες" αυτό ??- )
Κι επίσης, ο χρόνος, πώς κολλάει μ'αυτά ??
Δεν ξέρω αν κατάλαβες, αλλά επιθυμώ διακαώς να πειστώ για την απατηλή του φύση, καθότι με απωθεί (για να το πω κομψά και ήπια) το γήρας (η αρνητική μου φύσις βλέπεις, επισύρουσα συνεπώς ματαιοδοξία, φιλαρέσκεια και πλήθος όσων άλλων παθών ... )
Ok, λοιπόν, Ζευς=Ζεύξις.
Δίας ??
Τα χριστούγεννα θα δωρίσω στον εαυτό μου το Lidell-Scott. Ως τότε όμως, συγχώρεσέ με τη μπουμπούνα
(συνέπεια, βλέπεις, του γεγονότος "Α ως το απόλυτο καλό, θετικό, άνδρα κλπ και το Β ως το απόλυτο κακό, αρνητικό, γυναίκα κλπ"
-απ' τον Πλάτωνα το "ψώνισες" αυτό ??- )
Κι επίσης, ο χρόνος, πώς κολλάει μ'αυτά ??
Δεν ξέρω αν κατάλαβες, αλλά επιθυμώ διακαώς να πειστώ για την απατηλή του φύση, καθότι με απωθεί (για να το πω κομψά και ήπια) το γήρας (η αρνητική μου φύσις βλέπεις, επισύρουσα συνεπώς ματαιοδοξία, φιλαρέσκεια και πλήθος όσων άλλων παθών ... )
-
- Mystica.gr
- Δημοσιεύσεις: 1411
- Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
- Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
- Επικοινωνία:
Αγαπητοί φίλοι της μεταφυσικής, ένα άρθρο της κεντρικής μας σελίδας το οποίο πιθανά θα βοηθήσει στις εδώ αναζητήσεις μας, είναι το:
ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry
Καλημέρα και καλό Σαββα/ιακο καλοί φίλοι.
Αγαπητή qubit το ηλεκτρονικό λεξικό αναφέρει ότι η ρίζα είναι Δ-j-ευς.
Και μια μικρή διόρθωση σε ένα ψεγάδι στη γεωμετρία του φίλου Ramoglou. Έχω την αίσθηση ότι το εν λόγω τρίγωνο είναι ισοσκελές (στο ισόπλευρο* είναι όλες οι πλευρές ίσες).
*Για να κατασκευασθεί, εκ δύο ορθογωνίων, ένα ισόπλευρο τρίγωνο, θα πρέπει το τετράγωνο της μεγαλύτερης καθέτου (ύψους του ισοπλεύρου) να ισούται με το τριπλάσιο του τετραγώνου της μικρότερης.
Συνεχίζω, όμως.
Ok, λοιπόν, Ζευς=Ζεύξις.
Δίας ??
Αγαπητή qubit το ηλεκτρονικό λεξικό αναφέρει ότι η ρίζα είναι Δ-j-ευς.
Και μια μικρή διόρθωση σε ένα ψεγάδι στη γεωμετρία του φίλου Ramoglou. Έχω την αίσθηση ότι το εν λόγω τρίγωνο είναι ισοσκελές (στο ισόπλευρο* είναι όλες οι πλευρές ίσες).
*Για να κατασκευασθεί, εκ δύο ορθογωνίων, ένα ισόπλευρο τρίγωνο, θα πρέπει το τετράγωνο της μεγαλύτερης καθέτου (ύψους του ισοπλεύρου) να ισούται με το τριπλάσιο του τετραγώνου της μικρότερης.
-
- Mystica.gr
- Δημοσιεύσεις: 1113
- Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Καλημέρα σας.
Είπα κι εγώ τα κατάφερα να γράψω σωστό post ?
Μπα !
Έρχεται λοιπόν η αγαπητή qubit και ορθός με ρωτάει.
«Καλά βρε φίλε το Δίας που το πήγες ;»
Χίλια συγνώμη καλή μου qubit αλλά έχω λυσσάξει μ’ αυτή τη δίαιτα και το έφαγα.
Τώρα όμως το πρόσθεσα στο post μου για να είναι ποιο ολοκληρωμένο και στο παραθέτω και εδώ.
Τώρα λοιπόν το ολοκλήρωσα και αυτό.
Και εκεί που ηρέμησα με το Αλτζχάιμερ, έρχεται καπάκι το shopping therapy !
Όχι δε το ψώνισα από την μπουτίκ, στο καλάθι ψωνίζω, διότι εκτός του Κυρίου Πλάτωνος τον περίπου ίδιο διαχωρισμό κάνουν παντού, ε μου έμεινε και εμένα το κουσούρι, αν και δε συμφωνώ απόλυτα.
Αν βέβαια τώρα βάλω και το θέμα του χρόνου στο παιχνίδι, θα σκεφτώ ότι, αν έχω μόνο ένα σημείο τότε πως θα ορίσω χώρο και χρόνο ;
Με 3 όμως τον ορίζω.
Έτσι δεν είναι ;
Άρα μήπως τελικά στην εκδηλωμένη του μορφή ο Ζεύς που γίνεται Δίας αποκτά μια πλασματική χωροχρονική κατάσταση ; Διότι εκείνος ως ΕΝ και μοναδικό σημείο δεν ορίζει ούτε χώρο ούτε χρόνο. Άντε το πολύ πολύ να ορίζει ένα qubit !
Και εκεί που ευθύμησα ότι βρήκα απαντήσεις για την καλή μας φίλη, έρχεται ο φίλτατος Ευθύμης και με τσακίζει με το ισόπλευρο !
Σωστός φίλτατε, πάρα πολύ σωστά το έθεσες.
Ψάχνω λοιπόν πόσο μεγαλύτερες είναι οι πλευρές του τριγώνου και βρίσκω ότι είναι κατά 13% μεγαλύτερες.
Ε εκεί ήταν που έπαθα εγκαύματα από τις στροφές που άρχισε να παίρνει το μυαλό μου (ξαναλέω δε θέλω σχόλια), 1 και 3, ουφ ….. τις θεωρίες μου ! Το ΕΝ και το τρισυπόστατο δηλαδή ; Χμμ ! Ναι κάπως έτσι το βλέπω, αυτό μου λείπει για να δώσει την ολοκλήρωση. Το ζωοποιό πνεύμα στην εκδηλωμένη του μορφή μέσα στο χώρο και στο χρόνο.
Πιστεύω να μη σας ζάλισα με τις οπτικές μου και τις θεωρίες μου, αλλά κάπως έτσι το έχω στο γέρικο μυαλό μου και σας το παρουσίασα.
Είπα κι εγώ τα κατάφερα να γράψω σωστό post ?
Μπα !
Έρχεται λοιπόν η αγαπητή qubit και ορθός με ρωτάει.
«Καλά βρε φίλε το Δίας που το πήγες ;»
Χίλια συγνώμη καλή μου qubit αλλά έχω λυσσάξει μ’ αυτή τη δίαιτα και το έφαγα.
Τώρα όμως το πρόσθεσα στο post μου για να είναι ποιο ολοκληρωμένο και στο παραθέτω και εδώ.
Δίας, δηλαδή δυαδικό, δηλαδή ο υλικός κόσμος, ή εκτός της δυάδος, ο διαχωρισμός, το "διά", όπου πάλι όμως το ΕΝ γίνετε δύο.
Τώρα λοιπόν το ολοκλήρωσα και αυτό.
Και εκεί που ηρέμησα με το Αλτζχάιμερ, έρχεται καπάκι το shopping therapy !
Όχι δε το ψώνισα από την μπουτίκ, στο καλάθι ψωνίζω, διότι εκτός του Κυρίου Πλάτωνος τον περίπου ίδιο διαχωρισμό κάνουν παντού, ε μου έμεινε και εμένα το κουσούρι, αν και δε συμφωνώ απόλυτα.
Αν βέβαια τώρα βάλω και το θέμα του χρόνου στο παιχνίδι, θα σκεφτώ ότι, αν έχω μόνο ένα σημείο τότε πως θα ορίσω χώρο και χρόνο ;
Με 3 όμως τον ορίζω.
Έτσι δεν είναι ;
Άρα μήπως τελικά στην εκδηλωμένη του μορφή ο Ζεύς που γίνεται Δίας αποκτά μια πλασματική χωροχρονική κατάσταση ; Διότι εκείνος ως ΕΝ και μοναδικό σημείο δεν ορίζει ούτε χώρο ούτε χρόνο. Άντε το πολύ πολύ να ορίζει ένα qubit !
Και εκεί που ευθύμησα ότι βρήκα απαντήσεις για την καλή μας φίλη, έρχεται ο φίλτατος Ευθύμης και με τσακίζει με το ισόπλευρο !
Σωστός φίλτατε, πάρα πολύ σωστά το έθεσες.
Ψάχνω λοιπόν πόσο μεγαλύτερες είναι οι πλευρές του τριγώνου και βρίσκω ότι είναι κατά 13% μεγαλύτερες.
Ε εκεί ήταν που έπαθα εγκαύματα από τις στροφές που άρχισε να παίρνει το μυαλό μου (ξαναλέω δε θέλω σχόλια), 1 και 3, ουφ ….. τις θεωρίες μου ! Το ΕΝ και το τρισυπόστατο δηλαδή ; Χμμ ! Ναι κάπως έτσι το βλέπω, αυτό μου λείπει για να δώσει την ολοκλήρωση. Το ζωοποιό πνεύμα στην εκδηλωμένη του μορφή μέσα στο χώρο και στο χρόνο.
Πιστεύω να μη σας ζάλισα με τις οπτικές μου και τις θεωρίες μου, αλλά κάπως έτσι το έχω στο γέρικο μυαλό μου και σας το παρουσίασα.
Aγαπητή Qubit, επιστρέφω στην απάντησή σου και συμπάθα με για την καθυστέρηση αλλά τελευταία δεν έχω πολύ χρόνο διαθέσιμο.
(Άρα δέχομαι ότι ο χρόνος υπάρχει.)
Για την κίνηση σε σχέση με το χρόνο συμφωνώ. Ερώτηση: Μένουμε σταθεροί και ο χρόνος κινείται γύρω μας, ή ο χρόνος είναι σταθερός και κινούμαστε εμείς σ' αυτόν; (Όπως θα συνέβαινε και στο χώρο;)
Σκέπτομαι συχνά ότι αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα μέσα από τα δικά μας όρια και κατά συνέπεια τα ερμηνεύουμε μέσα από αυτά. Αυτό είναι αληθές και ενδεχομένως αναληθές. Αληθές γιατί έτσι είναι, σύμφωνα με τη δική μας αντίληψη, ενδεχομένως αναληθές γιατί δεν μπορούμε να τα αντιληφθούμε όλα.
Νομίζω ότι ναι, μπλεκόμαστε σε λεκτικά (νοηματικά) παιχνίδια, αλλά με καλή πρόθεση και όχι απλά για να διασκεδάσουμε.
Η λέξη "Λόγος" είναι μεγαλειώδης, με όλες τις έννοιές της. Κρατώ μία από τις έννοιες, την έννοια "φωνή". Σύμφωνα με μια άποψη, ο κόσμος δημιουργήθηκε διά του λόγου/της φωνής του υπέρτατου όντος, ο οποίος λόγος εξέφραζε βούληση ή (και) συνειδητοποίηση.
Όταν ένα νεογέννητο έρχεται στον κόσμο, κλαίει. Τι σημαίνει αυτό; Συνειδητοποιεί κάτι και το εκφράζει; Γιατί ο λόγος/η φωνή είναι η πρώτη συνειδητή λειτουργία ενός όντος;
Υποθέτω, διάζευξις. :)
(Άρα δέχομαι ότι ο χρόνος υπάρχει.)
Για την κίνηση σε σχέση με το χρόνο συμφωνώ. Ερώτηση: Μένουμε σταθεροί και ο χρόνος κινείται γύρω μας, ή ο χρόνος είναι σταθερός και κινούμαστε εμείς σ' αυτόν; (Όπως θα συνέβαινε και στο χώρο;)
Σκέπτομαι συχνά ότι αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα μέσα από τα δικά μας όρια και κατά συνέπεια τα ερμηνεύουμε μέσα από αυτά. Αυτό είναι αληθές και ενδεχομένως αναληθές. Αληθές γιατί έτσι είναι, σύμφωνα με τη δική μας αντίληψη, ενδεχομένως αναληθές γιατί δεν μπορούμε να τα αντιληφθούμε όλα.
Νομίζω ότι ναι, μπλεκόμαστε σε λεκτικά (νοηματικά) παιχνίδια, αλλά με καλή πρόθεση και όχι απλά για να διασκεδάσουμε.
Η λέξη "Λόγος" είναι μεγαλειώδης, με όλες τις έννοιές της. Κρατώ μία από τις έννοιες, την έννοια "φωνή". Σύμφωνα με μια άποψη, ο κόσμος δημιουργήθηκε διά του λόγου/της φωνής του υπέρτατου όντος, ο οποίος λόγος εξέφραζε βούληση ή (και) συνειδητοποίηση.
Όταν ένα νεογέννητο έρχεται στον κόσμο, κλαίει. Τι σημαίνει αυτό; Συνειδητοποιεί κάτι και το εκφράζει; Γιατί ο λόγος/η φωνή είναι η πρώτη συνειδητή λειτουργία ενός όντος;
Ok, λοιπόν, Ζευς=Ζεύξις.
Δίας ??
Υποθέτω, διάζευξις. :)
Γειά σας φίλοι μου.
Κατ' αρχήν, από μια αυστηρά "επιστημονική" σκοπιά, η πληροφορία του Ευθύμη για τον Δία, δηλώνει ότι δεν υπάρχει "διπλό όνομα". Προσωπικά, προτιμώ να κρατήσω την ερμηνεία της "ζεύξεως".
Παρεμπιπτόντως δε, να προσθέσω ότι στο απόσπασμα του Ηράκλειτου (που πυροδότησε τις αναφορές στο Δία) χρησιμοποιείται ο τύπος "Ζηνός" : "Εν το σοφόν μούνον λέγεσθαι ουκ εθέλει και εθέλει Ζηνός όνομα".
Αλλά νομίζω πως δεν πρόκειται να κακοκαρδιστούμε γι' αυτό...
Νομίζω, πως όχι!!!
2 σημεία --> ορίζουν γραμμή.
3 σημεία --> επίπεδο και 4 σημεία ορίζουν τον τρισδιάστατο χώρο.
Για να δώσω και μιά μεταφυσική εσάνς στην υπόθεση, θα θυμίσω και την Τετρακτύ. Ο Νικόμαχος ο Γερασηνός, αν θυμάμαι καλά, αναφέρει 9 σημασίες γι'αυτήν. Μία εξ αυτών είναι και η "σημείο, γραμμή, επιφάνεια, όγκος".
Βάζοντας τώρα το χρόνο στο παιχνίδι, έχουμε (x,y,z,t): οι συντεταγμένες στο χωροχρόνο.
Τα σημεία όμως εδώ είναι τουλάχιστον 5, διότι,όσον αφορά τον προσδιορισμό των τιμών x,y,z, υπάρχει και το σημείο 0, της αρχής των αξόνων. Αρα, έχουμε 4 σημεία για τις χωρικές συνιστώσες και τουλάχιστον ένα, για τη χρονική.
Λέει λοιπόν ο Ελισσαίος
Εδώ, η θεωρία της Σχετικότητας, απαντά ότι ο χρόνος είναι στοιχείο του συστήματος x-y-z. Δηλαδή, κινείται μαζί του. Το σύστημα δηλαδή είναι "ενιαίο": x-y-z-t. Με άλλα λόγια, κάθε μεγάλη μάζα στο Σύμπαν, φτιάχνει, μέσω του βαρυτικού της πεδίου, μια δική της χωρο-χρονική περιοχή.
Αυτή είναι ουσιαστικά και η έννοια της διατύπωσης ότι "ο Αϊνστάιν γεωμετρικοποίησε το χρόνο".
Αν και τελευταίως η ΘΣ βάλλεται, δεν είναι ακριβώς η έννοια του χωροχρόνου που κινδυνεύει με αποκαθήλωση.
Παρ' ότι τα παραπάνω πράγματα φαντάζουν κάπως βαρετά, τα χρησιμοποίησα για να στηρίξω μια δική μου "πρόταση":
Μήπως ο χρόνος είναι μια "ιδιότητα" της "χονδροειδούς", μακροσκοπικά αντιληπτής ύλης; Ισως δηλαδή, να υπάρχει στην 4-διάστατη πραγματικότητά μας και να μην υπάρχει σε άλλες, πολυδιαστατικές πραγματικότητες...(όπου πιθανόν ν'απουσιάζει η βαρύτης...)
Οπότε, έστω και από άλλο δρόμο, βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το ρηθέν υπό του Ramoglou :
και ταυτόχρονα, συμφωνώ με τη σκέψη του Ελισσαίου :
Προχωρώ λοιπόν πιό κάτω :
Οπου 1+3=4, λέω εγώ, και μπαίνουμε πιά, σε πυθαγόρεια πεδία.
Εδώ το χωρίον παραπέμπει στον Τίμαιο (πυθαγόρειων καταβολών), αλλά και στη σύγχρονη θεωρία των υπερχορδών
(όπου η δόνηση των υπερχορδών δημιουργεί την ύλη, με μια αέναη μετατροπή των "σωματιδίων" απ' τη μιά μορφή στην άλλη).
ΔΙΟΡΘΩΣΗ : τελικά, δεν θυμόμουν καλά. Δεν ήταν ο Νικόμαχος, αλλά ο Θέων ο Σμυρναίος, που αναλύει την Τετρακτύν.
Κατ' αρχήν, από μια αυστηρά "επιστημονική" σκοπιά, η πληροφορία του Ευθύμη για τον Δία, δηλώνει ότι δεν υπάρχει "διπλό όνομα". Προσωπικά, προτιμώ να κρατήσω την ερμηνεία της "ζεύξεως".
Παρεμπιπτόντως δε, να προσθέσω ότι στο απόσπασμα του Ηράκλειτου (που πυροδότησε τις αναφορές στο Δία) χρησιμοποιείται ο τύπος "Ζηνός" : "Εν το σοφόν μούνον λέγεσθαι ουκ εθέλει και εθέλει Ζηνός όνομα".
Αλλά νομίζω πως δεν πρόκειται να κακοκαρδιστούμε γι' αυτό...
Ramoglou έγραψε:Αν βέβαια τώρα βάλω και το θέμα του χρόνου στο παιχνίδι, θα σκεφτώ ότι, αν έχω μόνο ένα σημείο τότε πως θα ορίσω χώρο και χρόνο ;
Με 3 όμως τον ορίζω.
Έτσι δεν είναι ;
Νομίζω, πως όχι!!!
2 σημεία --> ορίζουν γραμμή.
3 σημεία --> επίπεδο και 4 σημεία ορίζουν τον τρισδιάστατο χώρο.
Για να δώσω και μιά μεταφυσική εσάνς στην υπόθεση, θα θυμίσω και την Τετρακτύ. Ο Νικόμαχος ο Γερασηνός, αν θυμάμαι καλά, αναφέρει 9 σημασίες γι'αυτήν. Μία εξ αυτών είναι και η "σημείο, γραμμή, επιφάνεια, όγκος".
Βάζοντας τώρα το χρόνο στο παιχνίδι, έχουμε (x,y,z,t): οι συντεταγμένες στο χωροχρόνο.
Τα σημεία όμως εδώ είναι τουλάχιστον 5, διότι,όσον αφορά τον προσδιορισμό των τιμών x,y,z, υπάρχει και το σημείο 0, της αρχής των αξόνων. Αρα, έχουμε 4 σημεία για τις χωρικές συνιστώσες και τουλάχιστον ένα, για τη χρονική.
Λέει λοιπόν ο Ελισσαίος
Ερώτηση: Μένουμε σταθεροί και ο χρόνος κινείται γύρω μας, ή ο χρόνος είναι σταθερός και κινούμαστε εμείς σ' αυτόν; (Όπως θα συνέβαινε και στο χώρο?)
Εδώ, η θεωρία της Σχετικότητας, απαντά ότι ο χρόνος είναι στοιχείο του συστήματος x-y-z. Δηλαδή, κινείται μαζί του. Το σύστημα δηλαδή είναι "ενιαίο": x-y-z-t. Με άλλα λόγια, κάθε μεγάλη μάζα στο Σύμπαν, φτιάχνει, μέσω του βαρυτικού της πεδίου, μια δική της χωρο-χρονική περιοχή.
Αυτή είναι ουσιαστικά και η έννοια της διατύπωσης ότι "ο Αϊνστάιν γεωμετρικοποίησε το χρόνο".
Αν και τελευταίως η ΘΣ βάλλεται, δεν είναι ακριβώς η έννοια του χωροχρόνου που κινδυνεύει με αποκαθήλωση.
Παρ' ότι τα παραπάνω πράγματα φαντάζουν κάπως βαρετά, τα χρησιμοποίησα για να στηρίξω μια δική μου "πρόταση":
Μήπως ο χρόνος είναι μια "ιδιότητα" της "χονδροειδούς", μακροσκοπικά αντιληπτής ύλης; Ισως δηλαδή, να υπάρχει στην 4-διάστατη πραγματικότητά μας και να μην υπάρχει σε άλλες, πολυδιαστατικές πραγματικότητες...(όπου πιθανόν ν'απουσιάζει η βαρύτης...)
Οπότε, έστω και από άλλο δρόμο, βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το ρηθέν υπό του Ramoglou :
Άρα μήπως τελικά στην εκδηλωμένη του μορφή ο Ζεύς που γίνεται Δίας αποκτά μια πλασματική χωροχρονική κατάσταση ; Διότι εκείνος ως ΕΝ και μοναδικό σημείο δεν ορίζει ούτε χώρο ούτε χρόνο. Άντε το πολύ πολύ να ορίζει ένα qubit !
και ταυτόχρονα, συμφωνώ με τη σκέψη του Ελισσαίου :
Σκέπτομαι συχνά ότι αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα μέσα από τα δικά μας όρια και κατά συνέπεια τα ερμηνεύουμε μέσα από αυτά. Αυτό είναι αληθές και ενδεχομένως αναληθές. Αληθές γιατί έτσι είναι, σύμφωνα με τη δική μας αντίληψη, ενδεχομένως αναληθές γιατί δεν μπορούμε να τα αντιληφθούμε όλα.
Προχωρώ λοιπόν πιό κάτω :
Ramoglou έγραψε:Ψάχνω λοιπόν πόσο μεγαλύτερες είναι οι πλευρές του τριγώνου και βρίσκω ότι είναι κατά 13% μεγαλύτερες.
Ε εκεί ήταν που έπαθα εγκαύματα από τις στροφές που άρχισε να παίρνει το μυαλό μου (ξαναλέω δε θέλω σχόλια), 1 και 3, ουφ ….. τις θεωρίες μου ! Το ΕΝ και το τρισυπόστατο δηλαδή ; Χμμ ! Ναι κάπως έτσι το βλέπω,
αυτό μου λείπει για να δώσει την ολοκλήρωση. Το ζωοποιό πνεύμα στην εκδηλωμένη του μορφή μέσα στο χώρο και στο χρόνο.
Οπου 1+3=4, λέω εγώ, και μπαίνουμε πιά, σε πυθαγόρεια πεδία.
Elissaios έγραψε:Η λέξη "Λόγος" είναι μεγαλειώδης, με όλες τις έννοιές της. Κρατώ μία από τις έννοιες, την έννοια "φωνή".
Σύμφωνα με μια άποψη, ο κόσμος δημιουργήθηκε διά του λόγου/της φωνής του υπέρτατου όντος, ο οποίος λόγος εξέφραζε βούληση ή (και) συνειδητοποίηση.
Εδώ το χωρίον παραπέμπει στον Τίμαιο (πυθαγόρειων καταβολών), αλλά και στη σύγχρονη θεωρία των υπερχορδών
(όπου η δόνηση των υπερχορδών δημιουργεί την ύλη, με μια αέναη μετατροπή των "σωματιδίων" απ' τη μιά μορφή στην άλλη).
Γιατί παίρνει ανάσα, απ' ότι ξέρω. Κάτι πολύ σπουδαίο, δηλαδή.Elissaios έγραψε:Όταν ένα νεογέννητο έρχεται στον κόσμο, κλαίει. Τι σημαίνει αυτό; Συνειδητοποιεί κάτι και το εκφράζει;
Γιατί ο λόγος/η φωνή είναι η πρώτη συνειδητή λειτουργία ενός όντος;
ΔΙΟΡΘΩΣΗ : τελικά, δεν θυμόμουν καλά. Δεν ήταν ο Νικόμαχος, αλλά ο Θέων ο Σμυρναίος, που αναλύει την Τετρακτύν.
Τελευταία επεξεργασία από qubit σε Παρ Δεκ 09, 2005 10:48 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
-
- Mystica.gr
- Δημοσιεύσεις: 1113
- Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
qubit έγραψε:Ramoglou έγραψε:Αν βέβαια τώρα βάλω και το θέμα του χρόνου στο παιχνίδι, θα σκεφτώ ότι, αν έχω μόνο ένα σημείο τότε πως θα ορίσω χώρο και χρόνο ;
Με 3 όμως τον ορίζω.
Έτσι δεν είναι ;
Νομίζω, πως όχι!!!
2 σημεία --> ορίζουν γραμμή.
3 σημεία --> επίπεδο και 4 σημεία ορίζουν τον τρισδιάστατο χώρο.
Για να δώσω και μιά μεταφυσική εσάνς στην υπόθεση, θα θυμίσω και την Τετρακτύ. Ο Νικόμαχος ο Γερασηνός, αν θυμάμαι καλά, αναφέρει 9 σημασίες γι'αυτήν. Μία εξ αυτών είναι και η "σημείο, γραμμή, επιφάνεια, όγκος".
Για να διανυθεί η απόσταση μεταξύ δύο σημείων χρειάζεται χρόνος, όπως και μπορούμε να μετρήσουμε χρόνο όταν έχουμε μόνο 3 ή 4 διαστάσεις.
Εάν όμως έχουμε ΕΝ και μοναδικό σημείο δεν μπορούμε να μετρήσουμε διανυόμενη απόσταση ή γενικότερα δεν μπορούμε να κάνουμε χρονικές μετρήσεις.
Αυτό εννοούσα αγαπητή μου qubit.
Βέβαια δε διαφωνώ στο τι ορίζουν τα 2, 3, 4, κλπ σημεία, τουλάχιστον με τις μέχρι τώρα διατυπωμένες θεωρείες.
Μέσα λοιπόν από αυτή τη διαδικασία σκέψης εξήλθε και το συμπέρασμα που παρακάτω συμφωνείς.
Την καλημέρα μου και ευχές για μια καλή εβδομάδα προς όλους.
Ramoglou έγραψε:Εάν όμως έχουμε ΕΝ και μοναδικό σημείο δεν μπορούμε να μετρήσουμε διανυόμενη απόσταση ή γενικότερα δεν μπορούμε να κάνουμε χρονικές μετρήσεις.
Αυτό εννοούσα αγαπητή μου qubit.
Βέβαια δε διαφωνώ στο τι ορίζουν τα 2, 3, 4, κλπ σημεία, τουλάχιστον με τις μέχρι τώρα διατυπωμένες θεωρείες.
Ok, αγαπητέ Ramoglou.
Οι επισημάνσεις μου δεν είχαν στόχο φυσικά να σου κάνουν υποδείξεις γεωμετρίας- ξέρω ότι την ασκείς!!
Απλώς έθεσα το δικό μου σκεπτικό, για να "προκαλέσω" και τις επεξηγήσεις σου (μπορεί να εννοούσες και τίποτα συμβολισμούς, πού να ξέρω η πτωχή... ).
Η παρούσα διευκρίνιση, επιβάλλεται, γιά λόγους συναδελφικής εντιμότητας (αν και το επάγγελμά μου δεν είναι και τόσο "μαστόρικο" όσο το δικό σου- αλλά, στους σύγχρονους καιρούς, ανήκει στην ίδια συντεχνία... )
Καλησπέρα! Παρ' ολο που είπα: να περιμένει η ''πρώτη μου φορά'' στο forum. Δεν μπορούσα να κρατίσω το λογο μου!! Μπαίνω λοιπόν, και με χαμόγελο μάλιστα!!!
Σωστά τα είπατε. Είμαστε η δεν είμαστε αδέλφια?
Ευχαριστώ για ενα ΠΟΛΥ ενδιαφέρον site!!
Απο μια viking ''pagan''
Σωστά τα είπατε. Είμαστε η δεν είμαστε αδέλφια?
Ευχαριστώ για ενα ΠΟΛΥ ενδιαφέρον site!!
Απο μια viking ''pagan''
"Where there is fear there can be no love.
Where there is love there can be no fear."
Where there is love there can be no fear."
Μια παρένθεση αγαπητοί φίλοι με αναφορά στο μέρος του διαλόγου που αφορούσε τις (δι)αισθήσεις:
Με αντιπροσωπευτικά παραδείγματα και ισορροπημένη αφήγηση μεταξύ μεταφυσικής και επιστήμης η υποσειρά τριών επεισοδίων "The unseen powers of animals" της σειράς "Supernatural" του BBC, αποτελούν από τις πλέον ενδιαφέρουσες τηλεοπτικές έρευνες.
1. Extrasensory perception
2. Outer limits
3. Hidden forces
Με αντιπροσωπευτικά παραδείγματα και ισορροπημένη αφήγηση μεταξύ μεταφυσικής και επιστήμης η υποσειρά τριών επεισοδίων "The unseen powers of animals" της σειράς "Supernatural" του BBC, αποτελούν από τις πλέον ενδιαφέρουσες τηλεοπτικές έρευνες.
1. Extrasensory perception
2. Outer limits
3. Hidden forces
-
- Mystica.gr
- Δημοσιεύσεις: 1411
- Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
- Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
- Επικοινωνία:
Αγαπητοί φίλοι της επιστήμης και της "Μετα-ΦΥΣΙΚΗΣ", σας παραπέμπω στο θέμα: Πρόταση για ΘΕΑΤΡΟ.
για την παράσταση της ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΑΛΤΙΜΠΑΓΚΟΙ:
Πήτερ Παρνέλ
«QED» ή «Τι απέδειξε ο κ. Φάυνμαν»
Με τον Γιώργο Κοτανίδη
Από 1η Φεβρουαρίου στο Θέατρο ΑΝΕΣΙΣ
για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων
Η παράσταση αναφέρεται στη ζωή και το έργο του κορυφαίου επιστήμονα, Νομπελίστα φυσικού Ρίτσαρντ Φάυνμαν. Βραβευμένος με Νόμπελ Φυσικής το 1965 για τη δουλειά του πάνω στην κβαντική ηλεκτροδυναμική (Quantum Electro-Dynamics), από τα αρχικά του οποίου προκύπτει ο τίτλος του έργου QED, που σημαίνει επίσης Quod Erat Demonstratum (όπερ έδει δείξε), ο Φάυνμαν υπήρξε μια πολύπτυχη προσωπικότητα που άγγιξε πολλούς τομείς της επιστημονικής δημιουργίας, της τέχνης και της κοινωνίας. Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Lincoln Center της Νέας Υόρκης το 2001 και το ρόλο του Ρίτσαρντ Φάυνμαν έπαιξε ο Άλαν Άλντα.
για την παράσταση της ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΑΛΤΙΜΠΑΓΚΟΙ:
Πήτερ Παρνέλ
«QED» ή «Τι απέδειξε ο κ. Φάυνμαν»
Με τον Γιώργο Κοτανίδη
Από 1η Φεβρουαρίου στο Θέατρο ΑΝΕΣΙΣ
για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων
Η παράσταση αναφέρεται στη ζωή και το έργο του κορυφαίου επιστήμονα, Νομπελίστα φυσικού Ρίτσαρντ Φάυνμαν. Βραβευμένος με Νόμπελ Φυσικής το 1965 για τη δουλειά του πάνω στην κβαντική ηλεκτροδυναμική (Quantum Electro-Dynamics), από τα αρχικά του οποίου προκύπτει ο τίτλος του έργου QED, που σημαίνει επίσης Quod Erat Demonstratum (όπερ έδει δείξε), ο Φάυνμαν υπήρξε μια πολύπτυχη προσωπικότητα που άγγιξε πολλούς τομείς της επιστημονικής δημιουργίας, της τέχνης και της κοινωνίας. Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Lincoln Center της Νέας Υόρκης το 2001 και το ρόλο του Ρίτσαρντ Φάυνμαν έπαιξε ο Άλαν Άλντα.
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry
Γεια χαρά σε όλους, εδώ είμαι !!!
Εχω να μπω στο site πάνω από μήνα -λόγω εξαντλητικού φόρτου εργασίας, που μου στραγγίζει τον εγκέφαλο και κάθε καλή διάθεση- και μπαίνω σήμερα. Και βλέπω να με μνημονεύει ο φίλτατος Ramoglou... τί να πω ... τα εγκεφαλικά σήματα διαπερνούν την ατμόσφαιρα, παρά τις αντιστάσεις της ρύπανσης και τον ηλεκτρονικό θόρυβο (για νάμαστε και επίκαιροι )
Αν ζούσε ακόμα ο Γιουνγκ, θάχε πολλά να κουβεντιάσει με τον Σελντρέικ.
Συγγνώμη για την εξαφάνιση. Ελπίζω να επανέλθω συντόμως (και δριμύτερη) με καθαρό νου. Οπως ταιριάζει σ' αυτήν την παρέα, που μου έχει λείψει πολύ.
Εχω να μπω στο site πάνω από μήνα -λόγω εξαντλητικού φόρτου εργασίας, που μου στραγγίζει τον εγκέφαλο και κάθε καλή διάθεση- και μπαίνω σήμερα. Και βλέπω να με μνημονεύει ο φίλτατος Ramoglou... τί να πω ... τα εγκεφαλικά σήματα διαπερνούν την ατμόσφαιρα, παρά τις αντιστάσεις της ρύπανσης και τον ηλεκτρονικό θόρυβο (για νάμαστε και επίκαιροι )
Αν ζούσε ακόμα ο Γιουνγκ, θάχε πολλά να κουβεντιάσει με τον Σελντρέικ.
Συγγνώμη για την εξαφάνιση. Ελπίζω να επανέλθω συντόμως (και δριμύτερη) με καθαρό νου. Οπως ταιριάζει σ' αυτήν την παρέα, που μου έχει λείψει πολύ.
Καλησπέρα αγαπητοί φίλοι.
Είχα αναφέρει σε αυτήν τη συζήτηση το "παράξενο", φυσικό, φαινόμενο κατά το οποίο εκ γενετής τυφλοί είναι ικανοί να βλέπουν έγχρωμα όνειρα.
Θα μού αυτοαπαντήσω, ενημερώνοντας και εσάς παράλληλα για μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα του BBC, ότι αυτό φαίνεται να οφείλεται στη συναισθησία.
Γι' αυτήν είναι υπεύθυνα κάποια γονίδια, που ενώνουν τα διάφορα αισθητήρια κέντρα και κατά συνέπεια κάποιος να αισθάνεται γεύση σε συγκεκριμένα ακούσματα ή αναγνώσεις, κάποιος άλλος να βλέπει χρώματα όταν ακούει ή οσφρίζεται κ.ο.κ. Η πιό συχνή της μορφή είναι η έγχρωμη ανάγνωση μονόχρωμου κειμένου.
Όλοι είμαστε λίγο-πολύ συναισθητικοί.
Το documentary έχει τον τίτλο Synaethesia.
Είχα αναφέρει σε αυτήν τη συζήτηση το "παράξενο", φυσικό, φαινόμενο κατά το οποίο εκ γενετής τυφλοί είναι ικανοί να βλέπουν έγχρωμα όνειρα.
Θα μού αυτοαπαντήσω, ενημερώνοντας και εσάς παράλληλα για μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα του BBC, ότι αυτό φαίνεται να οφείλεται στη συναισθησία.
Γι' αυτήν είναι υπεύθυνα κάποια γονίδια, που ενώνουν τα διάφορα αισθητήρια κέντρα και κατά συνέπεια κάποιος να αισθάνεται γεύση σε συγκεκριμένα ακούσματα ή αναγνώσεις, κάποιος άλλος να βλέπει χρώματα όταν ακούει ή οσφρίζεται κ.ο.κ. Η πιό συχνή της μορφή είναι η έγχρωμη ανάγνωση μονόχρωμου κειμένου.
Όλοι είμαστε λίγο-πολύ συναισθητικοί.
Το documentary έχει τον τίτλο Synaethesia.
Επιστροφή σε “- ΠΑΝ - ΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -”
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες