< Προηγοýμενη

 Ναζαρηνοß

 

Στο παρüν Üρθρο, θα ερευνÞσουμε μαζß Ýνα ΤÜγμα, το οποßο εßναι απü τα πολý παλαιÜ και παραδüξως, απü τα πλÝον Üγνωστα και αναφÝρομαι στο ΤÜγμα των Ναζαρηνþν, Ýνα τÜγμα μυητικü, το οποßο και αυτü, ποτßσθηκε για να ανατραφεß απü το «Ζων ¾δωρ» του κεφαλüβρυσου, που ακοýει στο üνομα Εσωτερισμüς.
Τι εßναι üμως αυτüς ο Εσωτερισμüς, απü τον οποßον τα υγιÞ μυητικÜ τÜγματα και οι υγιεßς φιλοσοφικÝς ομÜδες και σχολÝς προÝρχονται και τον οποßο ΠΟΛΛΟΙ «επικαλοýνται», üμως ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ μποροýν να «εφαρμüζουν»…;;;;
Ο Εσωτερισμüς εξετÜζει ΟΛΑ τα φαινüμενα και προπαντüς, τις αιτßες που τα προκαλοýν και που η «ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ» επιστÞμη εßτε ΑΓΝΟΕΙ, εßτε κÜνει πως ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ...
ΜελετÜει κÜθε τι που εßναι ΑΓΝΩΣΤΟ, ΜΗ ΕΝΤΟΠΙΖΟΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΙΣ 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ και προσπαθεß με την ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ του ΦυσικοεγκεφÜλου, να ΣΥΛΛΑΒΕΙ, να ΕΝΤΟΠΙΣΕΙ, να ΓΝΩΡΙΣΕΙ, να ΑΝΑΛΥΣΕΙ και τÝλος να ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΗΣΕΙ - ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΕΙ, κÜθε τι που θεωρεßται ΚΡΥΦΟ, ΑΟΡΑΤΟ, ΑΣΥΛΛΗΠΤΟ και ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΟ στην Ανθρþπινη φýση...
¼σα ο «ΕΞΩΤΕΡΙΣΜΟΣ» (ως αντßθετο του Εσωτερισμοý) δεν κατÝχει και δεν γνωρßζει, εßτε ως φαινüμενα, εßτε ως αιτßες, ο Εσωτερισμüς προσπαθεß να ΓΝΩΡΙΣΕΙ και να βοηθÞσει (με üσα εκεßνος ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕ και ΑΝΤΙΛΗΦΘΗΚΕ ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ ΤΑ) τον «ΕΞΩΤΕΡΙΣΜΟ», να εμβαθýνει και να γνωρßσει και εκεßνος, με τα δικÜ του μÝσα, τα οποßα εßναι οι 5 αισθÞσεις και η συνισταμÝνη αυτþν ΛογικÞ…

Τα μÝσα που χρησιμοποιεß ο Εσωτερισμüς, εßναι η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΥ με συγκÝντρωση και διαλογισμü, καθþς και με βαθýτερα συστÞματα, που σκοπü τους Ýχουν να κÜνουν το Νου πιο ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ και την Υποσυνεßδηση (που εßχε πÝσει σε "αχρηστßα" μÝχρι εκεßνη την στιγμÞ) ενεργοποιþντας την, να ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ με την αδελφÞ της, τη Συνεßδηση, που μÝχρι τþρα εßχε το ΚΥΡΙΟ και ΠΡΩΤΕΥΟΝΤΑ ρüλο, οýτως þστε στη συνÝχεια, να επιτευχθεß η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ της ακüμα πιο εξελιγμÝνης Υπερσυνεßδησης. ¸τσι, ο Ανθρωπονοýς, ο ΦυσικοεγκÝφαλος δηλαδÞ, θα ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ τις υψηλüτερες ΔΟΝΗΣΕΙΣ των Πνευματικþν Πεδßων απ’ üπου üλα προÝρχονται, την Πρþτη Του Παντüς ΠηγÞ…

Και μετÜ απü την αναγκαßα αυτÞ εισαγωγÞ για το τι εßναι ο Εσωτερισμüς, που πολý καιρü Þθελα να αναφÝρω, ας περÜσουμε στο κýριο μÝρος του Üρθρου για τους Ναζαρηνοýς

Η λÝξη καταρχÜς, προÝρχεται απü τα εβραúκÜ και τη λÝξη ΝαζÜρ, που σημαßνει: "Ýνας ΞΕΧΩΡΙΣΜΕΝΟΣ, Ýνας ΕΚΛΕΚΤΟΣ".

¸τσι, οι Ναζαρηνοß «Þταν» Ýνα ΜΟΝΑΣΤΙΚΟ ΤΑΓΜΑ ΑΓΑΜΩΝ της εποχÞς, που αναφÝρεται στη ΠαλαιÜ ΔιαθÞκη.
Οι μετÝχοντες του ΤÜγματος αυτοý, Ýμεναν ΑΓΑΜΟΙ και εßχαν τα μαλλιÜ τους ΜΑΚΡΙΑ. Τα Ýκοβαν ΜΟΝΟ κατα τη μýησÞ τους.
Ο Απüστολος Παýλος, ο ΟΝΤΩΣ ΜΥΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ κατ' εμÝ, ανÞκε σε αυτü το ΤÜγμα, μιας και üπως μαρτυροýν οι ΠρÜξεις Κεφ. ΙΗ' Στιχ. 18, στις ΚΕΓΧΡΕΑΙΣ (μια ονομασßα που Ýχει ΑΜΕΣΑ να κÜνει με τον ΚΕΧΡΙΣΜΕΝΟ, τον Χριστü) Ýκοψε τα μαλλιÜ Του "διüτι εßχεν ΕΥΧΗΝ", δηλαδÞ εßχε ΜΥΗΘΕΙ και μετÜ απü αυτü το γεγονüς, Ýγινε, δηλαδÞ κατÝστη, ΑΡΧΙΤΕΧΝΙΤΗΣ, σýμφωνα με την Α' Προς Κορινθßους ΕπιστολÞ Κεφ. Γ' Στιχ. 10- 11 (üπου στη μεσαιωνικÞ Ευρþπη, αυτοýς τους  ΑΡΧΙΤΕΧΝΙΤΕΣ τους συναντÜμε να ονομÜζονται  ΤΕΚΤΟΝΕΣ!!!):
Ο Απ. Παýλος απü τον El Greco, κρατþν το (μυητικü;) ξßφος
«…Εγþ κατÜ την χÜριν του Θεοý την δοθεßσαν εις εμÝ ως σοφüς αρχιτÝκτων θεμÝλιον Ýθεσα, Üλλος δε επιοικοδομεß, Ýκαστος üμως ας βλÝπει πþς εποικοδομεß, διüτι θεμÝλιον Üλλο ουδεßς δýναται να θÝση παρÜ το τεθÝν, το οποßον εßναι ο Ιησοýς Χριστüς…»
Την ßδια «ευχÞ» συναντÜμε, να δßνεται στο βιβλßο της ΓενÝσεως Κεφ. ΜΘ´ Στιχ. 25 – 26 στον ΙωσÞφ απü τον πατÝρα του Ιακþβ, Üρα μποροýμε να ποýμε, üτι και ο ΙωσÞφ ανÞκε σε αυτü το ΤÜγμα.
¸νας ακüμα ΝαζÜρ, που ανÞκε στο ΤÜγμα των Ναζαρηνþν, Þταν και ο Σαμψþν, ο γνωστüς ΚριτÞς του ΙσραÞλ, ο ΤΑΥΤΟΣΗΜΟΣ πßσω απü την αλληγορßα, με το δικü μας μυθολογικü (;) Þρωα ΗρακλÞ...
Για τον Σαμψþν μÜλιστα, αναφÝρεται ΞΕΚΑΘΑΡΑ η ιδιüτητÜ του ως Ναζαρηνοý Þ Ναζηραßου Þ ΝΑΖΩΡΑΙΟΥ:
Κριταß, Κεφ. ΙΓ' Στιχ. 5: "...διüτι θÝλεις συλλÜβει και θÝλεις γεννÞσει ΥΙΟΝ και ΞΥΡΑΦΙΟΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΑΝΑΒΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΑΥΤΟΥ, διüτι το παιδßον θÝλει εßσθαι ΝΑΖΗΡΑΙΟΣ εις τον Θεüν, εκ κοιλßας μητρüς αυτοý και αυτüς θÝλει να αρχßσει να ελευθερþνει ΤΟΝ ΙΣΡΑΗΛ εκ της χεßρας των Φιλισταßων...".
Ας παρατηρÞσουμε με προσοχÞ φßλοι μου, τι Ýχει γραφτεß και ΠΟΙΟΝ ΣΚΟΠΟ εßχε ο Σαμψþν...
Να ελευθερþσει "ΤΟΝ" ΙσραÞλ...
Και ποιος εßναι "Ο" ΙσραÞλ;;;
Να μια ΑΚΟΜΑ αλληγορßα, ΠΟΥ ΑΝ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΟΥΜΕ, τüτε μποροýμε να ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ Ýνα απü τα ΙερÜ Κεßμενα των Λαþν, την ΠαλαιÜ ΔιαθÞκη...
Πßσω λοιπüν, απü το üνομα «ΙσραÞλ», πÜντα υπü το πρßσμα της αλληγορßας που εßναι γραμμÝνα ΟΛΑ ΤΑ ΙΕΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ, κρýβεται ολüκληρη η Ανθρωπüτητα!!!
Αυτüς εßναι λοιπüν, ο «περßφημος» Περιοýσιος Λαüς του Θεοý, η Ανθρωπüτητα ολÜκερη…
Για την ανÜγκη της υπÜρξεως της ΑΛΛΗΓΟΡΙΑΣ και του ΜΥΘΟΥ Ýχω Þδη αναφερθεß σε προηγοýμενο Üρθρο μου…
Οι Ναζαρηνοß εßναι ßδιοι (!!!) με εκεßνους τους Χριστιανοýς του Αγßου ΙωÜννη, τους ΒαπτιστÝς, αλλÜ ονομÜζονταν επßσης Μανδαßοι και Σαβαßοι, που αν ισχýει κÜτι τÝτοιο, η ονομασßα «Χριστιανοß του Αγßου ΙωÜννη» εßναι μÜλλον παρÜλογη, αφοý σýμφωνα με üλα τα στοιχεßα, αφενüς εßναι Ýνα τÜγμα πολý πριν τον Ιησοý Χριστü και αφετÝρου οι μετÜ Ιησοý Χριστοý Μανδαßοι Þ ΣαβαÀτες δεν Þθελαν να Ýχουν καμμßα σχÝση με την «Χριστιανοσýνη» (και üχι αδßκως θα τολμοýσα να πω)…
Ας ρßξουμε μια ματιÜ üμως, σε αυτοýς τους Μανδαßους, τον περßφημο «ΤÝταρτο λαü της Βßβλου».
Η προÝλευση της ΜανδαúκÞς θρησκεßας εßναι δýσκολο να ανιχνευθεß, καθþς εßναι πολλÜ τα στοιχεßα που λεßπουν. Το πιθανüτερο εßναι, πως οι Μανδαßοι ανÞκουν σε μια προ-χριστιανικÞ εποχÞ, αν και αρκετοß ιστορικοß τοποθετοýν την προÝλευσÞ τους στον 1ο Þ 2ο μ.Χ. αιþνα.
Ο ΙωÜννης ο ΒαπτιστÞς απü τον ΤισσιÜνο
Υφßσταται επßσης, η εκδοχÞ, üτι ιδρυτÞς της σÝκτας εßναι ο ßδιος ο ΙωÜννης ο BαπτιστÞς, εξ ου και η ονομασßα ΒαπτιστÝς, Þ üτι εßναι συνÝχεια της σχολÞς Þ της κοινωνßας ορθüτερα, στην οποßα ανÞκε ο ΙωÜννης, δηλαδÞ των Εσσαßων.
Στοιχεßα της γλþσσας τους ωστüσο, υποδεικνýουν ιουδαúκÞ προÝλευση. ¸να απü τα κεßμενα των Μανδαßων μιλÜ για τη φυγÞ των «Ναζαρηνþν» Þ «Ναζωραßων» απü τις περιοχÝς του ΙορδÜνη κατÜ την εποχÞ των ιουδαúκþν πολÝμων και της καταστροφÞς της ΙερουσαλÞμ, περßπου το 70 μ.Χ.
Οι Μανδαßοι φαßνεται πως κατεßχαν ισχυρÞ θÝση στη Βαβυλþνα, αλλÜ την Ýχασαν με την εμφÜνιση των Σασσανιδþν και ταυτßστηκαν με τους μυστηριþδεις Σαβαßους, των οποßων το üνομα προÝρχεται απü το αραμαúκü ΣεβÜ, που σημαßνει Βαπτßζω και οι ¢ραβες τους ονομÜζουν Ελ Μογκτασßλα, που σημαßνει Οι ΒαπτιστÝς.
Ιερü τους κεßμενο εßναι η Γκßνζα ΡÜμπα, που σημαßνει «ο Θησαυρüς». ΠεριÝχει μυθολογικÝς, θεολογικÝς και ηθικÝς αφηγÞσεις, καθþς και ýμνους που χρησιμοποιοýνται για τη λειτουργßα των νεκρþν.
Οι σημερινοß Μανδαßοι εßναι υπερÞφανοι για την κληρονομιÜ τους και συχνÜ ισχυρßζονται πως ανÞκουν σε μια θρησκεßα παλαιüτερη απü τον Ιουδαúσμü, τον Χριστιανισμü και τον Ισλαμισμü.
Πολλοß ΑνατολιστÝς ερευνητÝς υποστηρßζουν üτι συνδÝονται με τους Γνωστικοýς, λÝγοντας πþς εßναι Ýνα παρακλÜδι τους. Για το θÝμα αυτü, ο ΑβÜ ΜινιÝ στο Ýργο του «Λεξικü των Απüκρυφων», στο λÞμμα για το «Ναζαρηνü Κþδικα», αναφÝρει üτι το üνομα Μανδαßος υποδηλþνει μια ΕπιστÞμη Þ μια Γνþση και Üρα εßναι Ýνα συνþνυμο των Γνωστικþν.
Ο Νüρμπεργκ Þταν ο πρþτος, που εντüπισε μια φυλÞ Þ μια κοινüτητα (ορθüτερα) απü Μανδαßους κÜπου εγκατεστημÝνους στην Συρßα. Αυτοß αυτοαποκαλοýνται Ναζαρηνοß και Γαλιλαßοι,αφοý στη Συρßα Ýφτασαν απü τις περιοχÝς της Γαλιλαßας.
Οι ßδιοι υποστηρßζουν, üτι η θρησκεßα τους εßναι ακριβþς η ßδια με εκεßνη του ιδρυτÞ τους, του ΙωÜννη του ΒαπτιστÞ και απü τüτε Ýως σÞμερα, δεν Ýχει αλλοιωθεß καθüλου.
Στις μÝρες των εορτþν, ντýνονται με δÝρματα καμÞλας, κοιμοýνται πÜνω σε δÝρματα καμÞλας και τρþνε ακρßδες με μÝλι, ακριβþς üπως Ýκανε ο «ΠατÝρας τους, ο ¢γιος ΙωÜννης ο ΒαπτιστÞς».
ΑυτÜ, τα περιληπτικÜ, για τους Μανδαßους, τους οποßους τους ταυτßζουμε (üχι αδßκως üπως Ýδειξα) με τους Ναζαρηνοýς, που εßναι και το κýριο θÝμα του Üρθρου μας…
Ο συνδετικüς κρßκος λοιπüν, μεταξý των Μανδαßων και των Ναζαρηνþν Þ Ναζωραßων εßναι ο ΙωÜννης ο ΒαπτιστÞς και κýρια τελετουργßα τους εßναι τι Üλλο παρÜ το ΒÜπτισμα, το οποßο ανÞκει στη ΧαλδοακκαδικÞ Θεουργßα και τελοýνταν ως θρησκευτικÞ τελετουργßα, τüσο μÝσα στις πυραμßδες της Αιγýπτου, üσο και στα Ελευσßνια ΜυστÞρια üπου υπÜρχει ως τελετÞ.
Σýγχρονοι Μανδαßοι ΒαπτιστÝς, με την λευκÞ περιβολÞ τους
Ως «ιδρυτÞς» αυτÞς της πρακτικÞς θεουργßας θεωρεßται ο ΜπουντχασÜπ, Ýνας χαλδαßος (!!!) μυημÝνος.
ΦυσικÜ, στους ασχολοýμενους με τον Εσωτερισμü (üπως τον Ýθεσα υπüψιν σας στην αρχÞ του παρüντος Üρθρου), το üνομα του «χαλδαßου μυημÝνου» θα τους οδηγÞσει στο περßφημο üνομα – Ýννοια απü τη ΒουδιστικÞ ΕσωτερικÞ παρÜδοση, στο üνομα ΜποντχισÜττβα, üπου κατÜ κυριολεξßα, σημαßνει «αυτüς του οποßου η ουσßα (σαττβÜ) Ýχει γßνει νüηση (μπüντχι) και που αυτüς (ο ΜποντχισÜττβα) χρειÜζεται μüνον μßα ακüμα ενσÜρκωση για να κατακτÞσει τη ΝιρβÜνα.
¸νας ΜποντχισÜττβα
Οι Ναζαρηνοß Þ Ναζωραßοι ως ιερü κεßμενο εßχαν τον περßφημο και γνωστü σε αρκετοýς ßσως, Ναζαρηνü Κþδικα, το οποßο επßσης λÝγεται και «Βιβλßο του ΑδÜμ» και üπου «πßσω» απü την αλληγορßα του βιβλικοý πρωτüπλαστου, κρýβεται και πÜλι η Ανθρωπüτητα.
Το ΔÝντρο των Σεφιρþθ και η αντιστοιχßα του με τον ΑδÜμ ΚÜδμο
Ο Πλßνιος και ο Ιþσηπος παρουσιÜζουν τους Ναζαρßτες εγκατεστημÝνους στις üχθες του ΙορδÜνη 150 χρüνια προ του Ιησοý Χριστοý και ο σýγχρονος Μουνκ αναφÝρει üτι η Ναζαρßτες Þταν Ýνα ßδρυμα, που εγκαινιÜστηκε πριν ακüμα και απü τους νüμους του ΜωυσÝως.
¹ταν καθαροß αστρολÜτρες και πολυθεúστÝς, αλλÜ οι πßστεις και η ουσßα της θρησκεßας τους παρÝμειναν κατ’ ουσßαν ΑΓΝΩΣΤΑ. Ακüμα και ο ΕπιφÜνειος, που Ýγραψε κατÜ των αιρÝσεων τον 4ο αιþνα μ.Χ., ομολογεß üτι δεν μπορεß να πει σε τι πßστευαν (Ι, 122), μπορεß απλÜ να πει üτι ποτÝ δεν ανÝφεραν το üνομα του Ιησοý και οýτε αυτοαποκαλοýνταν χριστιανοß (Ι, 190).
Γεγονüς πÜντως, εßναι, πþς μερικÝς απü τις φιλοσοφικÝς τους απüψεις ανευρßσκονται μÝσα στις απüψεις του Γνωστικοý ΒαρδεσÜνη (155 – 228 μ.Χ.), ο οποßος γεννημÝνος στην ¸δεσσα της Συρßας, Þταν üντως Ýνας αστρολÜτρης ΣαβαÀτης.
Στο Ναζαρηνü Κþδικα, πρωτεýοντα ρüλο παßζει ο ΜπαχÜκ Ζιβü, ο οποßος φÝρεται να εßναι ο «ΠατÝρας των Διανοιþν», που του δßδεται η εντολÞ απü τον Φερþ, την ανþτερη και μεγαλýτερη δημιουργικÞ δýναμη για τους Ναζαρηνοýς, πÝρα απü τις ΔιÜνοιες, να «δημιουργÞσει και üντα». ¼μως, «μη γνωρßζοντας τον ¢δη», δεν τα καταφÝρνει και σε βοÞθειÜ του προς επιτÝλεση του σκοποý, σπεýδει ο Φεταχßλ.
Εßναι πολλÜ που μποροýν να ξετυλιχθοýν και σαν απλÞ ιστορßα, πολλþ δε μÜλλον σαν Ýρευνα, που αφορÜ στην ΕσωτεριστικÞ ΠαρÜδοση των Μυητικþν ΤαγμÜτων …
ΓρÜφοντας αυτÝς τις γραμμÝς, μου Ýρχονται στην μνÞμη οι διÜφορες «απßθανες» θεωρßες συνωμοσιολογßας ανθρþπων ημιμαθþν στον Εσωτερισμü και τη ΜεταφυσικÞ εν γÝνει, üπου η ευφÜνταστη λογικÞ τους σκÝψη σχετικÜ με το προσωνýμιο του Ιησοýς Χριστοý ως Ναζωραßο, παραληρεß οργιÜζοντας…
ΜÝνοντας στην ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ επιστÞμη, υποστηρßζουν με την παιδικÞ αφÝλεια που τους διακρßνει, üτι «αφοý η πüλη ΝαζαρÝτ την εποχÞ του Ιησοý Χριστοý ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ (και αυτü εßναι Ýνα γεγονüς), ΑΡΑ και ο Ιησοýς Χριστüς εßναι ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ μια εφεýρεση του (εκÜστοτε) «ιερατεßου» για τους ιδιοτελεßς σκοποýς του!!!
Νομßζω πþς επαρκþς Ýρχομαι να στηρßξω την ερμηνεßα του προσωνýμιου που Ýλαβε ο ΜεγÜλος ΔιδÜσκαλος, ο ΜεγÜλος Ραββß και να αποδεßξω üτι ο ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΣ πÝραν üσων παρουσßασα στην αρχÞ του παρüντος πονÞματος, Ýχει θÝση Λεωνßδα στο να φυλÜττει Θερμοπýλες…
Τις Θερμοπýλες της ΜεταφυσικÞς ΑναζÞτησης του ατελοýς ακüμα Ανθρþπου, που δια της λαξεýσεως της Λßθου του, αγωνßζεται για την ανοικοδüμηση του Ιεροý Ναοý της ΑρετÞς, ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ…

Βιβλιογραφßα

1. Αγßα ΓραφÞ
    ¸κδοση της ΒιβλικÞς Εταιρßας και μετÜφραση των Ο´ (εβδομÞκοντα)
2. ΜεταφυσικÞ Εγκυκλοπαßδεια του Νικüλαου ΜαργιωρÞ
     Εκδüσεις Ομακοεßου Αθηνþν
3. Θεοσοφικü ΓλωσσÜρι της ΕλÝνης Π. ΜπλαβÜτσκυ
     Εκδüσεις ΚÝδρος
4. ΜυστικÞ Δοξασßα της ΕλÝνης Π. ΜπλαβÜτσκυ
     Εκδüσεις Πνευματικüς ¹λιος
5. ºσις ΑποκαλυμμÝνη της ΕλÝνης Π. ΜπλαβÜτσκυ
     Εκδüσεις ΙÜμβλιχος
6. Ερμηνευτικü Λεξικü της ΙνδικÞς Φιλοσοφßας & του Γιüγκα του ΘοδωρÞ ΠαντουβÜ
    απü τις εκδüσεις Καρδαμßτσα
7. Ο Βßος του Ιησοý του ΕρνÝστου ΡενÜν
     Εκδüσεις Αναγνωστßδης
8. Οι Μανδαßοι του Κ Καλογερüπουλου
     Απü την ιστοσελßδα www.wikipedia.org
***
ΚÝλσος ο ΦιλαλÞθης

Αν θÝλετε να επικοινωνÞσετε με το δημιουργü του Üρθρου, χρησιμοποιÞστε το σýνδεσμο εδþ.
Aν θÝλετε να παρακολουθÞσετε σχετικÝς συζητÞσεις στην ΑγορÜ μας, χρησιμοποιÞστε το σýνδεσμο εδþ.
(Για να δημοσιεýσετε σχüλιü σας, θα πρÝπει να εγγραφεßτε.)

 

  < Προηγοýμενη