Χρυσή Τομή/Χρυσός Αριθμός
Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess
Χρυσή Τομή/Χρυσός Αριθμός
Καλησπέρα σε όλους/όλες
Θα ήθελα να μάθω αν και τι γνωρίζετε για την χρυσή τομή και τον χρυσό αριθμό.
Θα ήθελα να μάθω αν και τι γνωρίζετε για την χρυσή τομή και τον χρυσό αριθμό.
-
- Mystica.gr
- Δημοσιεύσεις: 1411
- Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
- Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
- Επικοινωνία:
Γειά σου Χρήστο και καλή συνέχεια στο mystica.gr...!
Το συμμετρικό πεντάκτινο είναι σημαντικό στη γεωμετρία, επειδή εικονίζει το λόγο του «π», αλλιώς καλούμενο ως «χρυσή αναλογία».
Το «π» αριθμητικά εκφράζει τον αριθμό 3.14159265 (με τα 8 ψηφία του μετά την υποδιαστολή).
Ο λόγος του π στον πεντάκτινο, την πεντάλφα, απεικονίζεται στο πεντάγωνο, το οποίο περικλείει το αστέρι και στις εφαπτόμενές του. Ο λόγος της μίας εφαπτομένης γραμμής του αστεριού προς τη μία πλευρά του πενταγώνου είναι:
φ = (1 + 5)/2 = 2συνημ(π/5) = 1.61803 … το οποίο είναι η «Χρυσή Αναλογία»
Η ανακάλυψη του «π» αποδίδεται στους Αρχαίους Έλληνες και είχε ιδιαίτερη σημασία για τους Πυθαγορείους. Εμφανίζεται όμως, και στην Αρχαία Αίγυπτο.
Ο πεντάκτινος εθεωρείτο «ιερός», διότι συμβολίζει εκτός από την Χρυσή Αναλογία και το Μυστικό της Μετάπτωσης των Ισημερινών.
Οι Πυθαγόρειοι το φορούσαν με τα γράμματα ΥΓΙΕΙΑ χαραγμένα πάνω και ήταν κάτι σαν μαντάλα, αλλά και σημείο αναγνώρισης.
Το συμμετρικό πεντάκτινο είναι σημαντικό στη γεωμετρία, επειδή εικονίζει το λόγο του «π», αλλιώς καλούμενο ως «χρυσή αναλογία».
Το «π» αριθμητικά εκφράζει τον αριθμό 3.14159265 (με τα 8 ψηφία του μετά την υποδιαστολή).
Ο λόγος του π στον πεντάκτινο, την πεντάλφα, απεικονίζεται στο πεντάγωνο, το οποίο περικλείει το αστέρι και στις εφαπτόμενές του. Ο λόγος της μίας εφαπτομένης γραμμής του αστεριού προς τη μία πλευρά του πενταγώνου είναι:
φ = (1 + 5)/2 = 2συνημ(π/5) = 1.61803 … το οποίο είναι η «Χρυσή Αναλογία»
Η ανακάλυψη του «π» αποδίδεται στους Αρχαίους Έλληνες και είχε ιδιαίτερη σημασία για τους Πυθαγορείους. Εμφανίζεται όμως, και στην Αρχαία Αίγυπτο.
Ο πεντάκτινος εθεωρείτο «ιερός», διότι συμβολίζει εκτός από την Χρυσή Αναλογία και το Μυστικό της Μετάπτωσης των Ισημερινών.
Οι Πυθαγόρειοι το φορούσαν με τα γράμματα ΥΓΙΕΙΑ χαραγμένα πάνω και ήταν κάτι σαν μαντάλα, αλλά και σημείο αναγνώρισης.
Τελευταία επεξεργασία από Zadok the priestess σε Κυρ Οκτ 02, 2005 5:43 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry
-
- Δημοσιεύσεις: 66
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 03, 2005 3:49 pm
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Καλησπερα σε ολους
Ο Χρυσος αριθμος κατ αρχην συμβολιζεται με το γραμμα "Φ" απο το ονομα του Φειδια.
Προερχεται απο προβλημα του μερισμου ενος ευθυγραμμου τμηματος σε μεσο και ακρο λογο. Προβλημα που την λυση του παρουσιασε ο Ευκλειδης.
Πεντε ειναι τα πλατωνικα στερεα Ο κοσμος συμβολιζεται απο το 12εδρο , που αποτελειται απο 12 πενταγωνα. Σε καθε πενταγωνο οι διαγωνιες του τεμνονται με την Χρυση σχεση και σχηματιζουν ενα πεντακτινο αστρο
Το Αστρο αυτο ηταν γνωστο ηδη απο την εποχη των Χαλδαιων και συνανταται σε ολη την Γη. Η δε χρυση σχεση "Φ" συνανταται στα φυτα, στις ελικοειδης μορφες ζωης, στους πλανητες στο σχημα του γαλαξια στην μουσικη για να μην αναφερουμε την αρχιτεκτονικη την ζωγραφικη κλπ
Ενα πεντακτινο αστρο , ετσι σχηματισμενο. εμφανιζει στο κεντρο του ενα ανεστραμμενο πενταγωνο οπου οι διαγωνιες του σχηματιζουν ενα ανεστραμμενο πεντακτινο που βεβαια εμφανιζει την ιδια χρυση σχεση στα ευθυγραμμα τμηματα που το αποτελουν
Νομιζω λοιπον οτι ο πεντακτινος με την κρυμμενη μεσα του Χρυση σχεση οχι μονο δηλωνει "Ως ανω και κατω" αλλα και ενα Νομο της Δημιουργιας Τον νομο της Θειας Αρμονιας και Δικαιοσυνης. Το Καλλος στην απολυτη εννοια του
Ο Χρυσος αριθμος κατ αρχην συμβολιζεται με το γραμμα "Φ" απο το ονομα του Φειδια.
Προερχεται απο προβλημα του μερισμου ενος ευθυγραμμου τμηματος σε μεσο και ακρο λογο. Προβλημα που την λυση του παρουσιασε ο Ευκλειδης.
Πεντε ειναι τα πλατωνικα στερεα Ο κοσμος συμβολιζεται απο το 12εδρο , που αποτελειται απο 12 πενταγωνα. Σε καθε πενταγωνο οι διαγωνιες του τεμνονται με την Χρυση σχεση και σχηματιζουν ενα πεντακτινο αστρο
Το Αστρο αυτο ηταν γνωστο ηδη απο την εποχη των Χαλδαιων και συνανταται σε ολη την Γη. Η δε χρυση σχεση "Φ" συνανταται στα φυτα, στις ελικοειδης μορφες ζωης, στους πλανητες στο σχημα του γαλαξια στην μουσικη για να μην αναφερουμε την αρχιτεκτονικη την ζωγραφικη κλπ
Ενα πεντακτινο αστρο , ετσι σχηματισμενο. εμφανιζει στο κεντρο του ενα ανεστραμμενο πενταγωνο οπου οι διαγωνιες του σχηματιζουν ενα ανεστραμμενο πεντακτινο που βεβαια εμφανιζει την ιδια χρυση σχεση στα ευθυγραμμα τμηματα που το αποτελουν
Νομιζω λοιπον οτι ο πεντακτινος με την κρυμμενη μεσα του Χρυση σχεση οχι μονο δηλωνει "Ως ανω και κατω" αλλα και ενα Νομο της Δημιουργιας Τον νομο της Θειας Αρμονιας και Δικαιοσυνης. Το Καλλος στην απολυτη εννοια του
LOVE IS THE LAW
HARMONY THE EFFECT
Knight ΜΙΧΑΗΛ
HARMONY THE EFFECT
Knight ΜΙΧΑΗΛ
-
- Δημοσιεύσεις: 66
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 03, 2005 3:49 pm
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
-
- Mystica.gr
- Δημοσιεύσεις: 1411
- Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
- Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
- Επικοινωνία:
Φίλτατε Knight MIXAHΛ,
είχα βάλει μία εικόνα για να επεξηγήσω το κείμενο, αλλά λόγω τεχνικού προβλήματος δεν εμφανιζόταν σήμερα.
Τη διόρθωσα τώρα...
Ο λόγος της ροζ γραμμής προς μία πράσινη (κατά την εικόνα) είναι η "χρυσή αναλογία".
είχα βάλει μία εικόνα για να επεξηγήσω το κείμενο, αλλά λόγω τεχνικού προβλήματος δεν εμφανιζόταν σήμερα.
Τη διόρθωσα τώρα...
Ο λόγος της ροζ γραμμής προς μία πράσινη (κατά την εικόνα) είναι η "χρυσή αναλογία".
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry
-
- Mystica.gr
- Δημοσιεύσεις: 1411
- Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
- Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
- Επικοινωνία:
Knight MIXAHΛ έγραψε: Ενα πεντακτινο αστρο , ετσι σχηματισμενο. εμφανιζει στο κεντρο του ενα ανεστραμμενο πενταγωνο οπου οι διαγωνιες του σχηματιζουν ενα ανεστραμμενο πεντακτινο που βεβαια εμφανιζει την ιδια χρυση σχεση στα ευθυγραμμα τμηματα που το αποτελουν
Νομιζω λοιπον οτι ο πεντακτινος με την κρυμμενη μεσα του Χρυση σχεση οχι μονο δηλωνει "Ως ανω και κατω" αλλα και ενα Νομο της Δημιουργιας Τον νομο της Θειας Αρμονιας και Δικαιοσυνης. Το Καλλος στην απολυτη εννοια του
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry
Λες
και μετά
Και το "φ" και το "π" θεωρούνται ως "Χρυσή Αναλογία";
Όσο για τις τελευταίες εικόνες, θα μπορούσες να βάλεις κάποιες εξηγήσεις/διευκρινήσεις στην σχέση αυτών με αυτούς τους 2 αριθμούς;
Το συμμετρικό πεντάκτινο είναι σημαντικό στη γεωμετρία, επειδή εικονίζει το λόγο του «π», αλλιώς καλούμενο ως «χρυσή αναλογία».
Το «π» αριθμητικά εκφράζει τον αριθμό 3.14159265
και μετά
φ = (1 + 5)/2 = 2συνημ(π/5) = 1.61803 … το οποίο είναι η «Χρυσή Αναλογία»
Και το "φ" και το "π" θεωρούνται ως "Χρυσή Αναλογία";
Όσο για τις τελευταίες εικόνες, θα μπορούσες να βάλεις κάποιες εξηγήσεις/διευκρινήσεις στην σχέση αυτών με αυτούς τους 2 αριθμούς;
Καλησπέρα και από εμένα.
Μια ιστοσελίδα με "όμορφο" περιεχόμενο φίλε Χρήστο:
http://www.goldennumber.net/index.htm
Μια ιστοσελίδα με "όμορφο" περιεχόμενο φίλε Χρήστο:
http://www.goldennumber.net/index.htm
-
- Mystica.gr
- Δημοσιεύσεις: 1411
- Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
- Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
- Επικοινωνία:
Καλέ μας Χρήστο, μάλλον πρέπει να φρεσκάρεις λίγο τα μαθηματικά σου...
Το "φ", του οποίου τον τύπο έγραψα, είναι η "χρυσή αναλογία".
Το "π" είναι το γνωστό μας 3,14...
Αν ψάξεις λίγο στο διαδίκτυο θα βρεις πολλές σελίδες (μία είναι κι αυτή που μας συστήνει ο φίλος Ευθύμης - υπάρχουν και στα ελληνικά και με πλούσια εικονογράφηση), ώστε να βρεις περισσότερα στοιχεία για το πώς προκύπτουν αυτές οι μετρήσεις.
Τώρα, τις εικόνες τις έβαλα για να δώσω εικόνα στα λόγια του φίλτατου Knight MIXAHΛ.
Δείχνουν το πώς το πεντάκτινο εγγράφεται συνεχώς σε ένα νέο πεντάκτινο.
Και αυτή η διαδικασία δεν έχει τέλος και αρχή.
Παρατήρησέ τες λίγο κι αν δυσκολεύεσαι, εδώ είμαστε πάλι.
Το "φ", του οποίου τον τύπο έγραψα, είναι η "χρυσή αναλογία".
Το "π" είναι το γνωστό μας 3,14...
Αν ψάξεις λίγο στο διαδίκτυο θα βρεις πολλές σελίδες (μία είναι κι αυτή που μας συστήνει ο φίλος Ευθύμης - υπάρχουν και στα ελληνικά και με πλούσια εικονογράφηση), ώστε να βρεις περισσότερα στοιχεία για το πώς προκύπτουν αυτές οι μετρήσεις.
Τώρα, τις εικόνες τις έβαλα για να δώσω εικόνα στα λόγια του φίλτατου Knight MIXAHΛ.
Δείχνουν το πώς το πεντάκτινο εγγράφεται συνεχώς σε ένα νέο πεντάκτινο.
Και αυτή η διαδικασία δεν έχει τέλος και αρχή.
Παρατήρησέ τες λίγο κι αν δυσκολεύεσαι, εδώ είμαστε πάλι.
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry
-
- Mystica.gr
- Δημοσιεύσεις: 1411
- Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
- Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
- Επικοινωνία:
Golden Rectangle
Αφού η δημιουργία στηρίζεται στην Χρυσή Αναλογία, ο συμβολισμός δε θα μπορούσε να διαφοροποιείται.
Ένα ακόμη σύμβολο το οποίο σχετίζεται με την Χρυσή Τομή είναι η σπείρα, αλλά και ο σταυρός ταυ...
Μία σχετική αναφορά υπάρχει στο θέμα: Τελικά τι είναι θεός; Υπάρχει ένας ή πολλοί;.
Τελευταία επεξεργασία από Zadok the priestess σε Παρ Οκτ 28, 2005 12:03 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry
-
- Δημοσιεύσεις: 60
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 24, 2005 3:54 pm
- Τοποθεσία: tanished citadel
- Επικοινωνία:
ενδιαφερουσες πληροφοριες,αν και με δυσκολεψαν λιγο τα μαθηματικα αλλα εβγαλα ακρη.
Σχετικα με την χρυση τομη, εγω ηξερα οτι εξηγητε και με τον γνωστο πινακα του Ντα βιντσι.
Δυστυχως δεν μπορω να τον βαλλω σε φωτογραφια,γιατι δεν ξερω πως λεγεται η "χρυση τομη" στα αγγλικα ωστε να το βρω στο internet η πενταλφα,ξερω οτι απο τα πολλα που συμβολιζει εχει να κανει και μετα τα 4 στοιχεια της φυσης. Η 5η γωνια λενε οτι συμβολιζει το 5ο στοιχειο που ειναι ο αιθερας.
Αλλοι το ερμηνευουν ως το "πνευμα"
Σχετικα με την χρυση τομη, εγω ηξερα οτι εξηγητε και με τον γνωστο πινακα του Ντα βιντσι.
Δυστυχως δεν μπορω να τον βαλλω σε φωτογραφια,γιατι δεν ξερω πως λεγεται η "χρυση τομη" στα αγγλικα ωστε να το βρω στο internet η πενταλφα,ξερω οτι απο τα πολλα που συμβολιζει εχει να κανει και μετα τα 4 στοιχεια της φυσης. Η 5η γωνια λενε οτι συμβολιζει το 5ο στοιχειο που ειναι ο αιθερας.
Αλλοι το ερμηνευουν ως το "πνευμα"
santaclaws stands
always on the side of light
-
- Mystica.gr
- Δημοσιεύσεις: 1411
- Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
- Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
- Επικοινωνία:
santaclaws έγραψε:Σχετικα με την χρυση τομη, εγω ηξερα οτι εξηγητε και με τον γνωστο πινακα του Ντα βιντσι.
δυστυχως δεν μπορω να τον βαλλω σε φωτογραφια,γιατι δεν ξερω πως λεγεται η "χρυση τομη" στα αγγλικα ωστε να το βρω στο internet
Πολύ σωστά, αγαπητέ santaclaws.
Ο πίνακας στον οποίο αναφέρεσαι:
Οι γραμμές στο πλάι δείχνουν το Λόγο του φ.
Η ανθρώπινη φιγούρα (Vitruvian man) σχηματίζει πεντάκτινο.
Και μία ακόμη ενδιαφέρουσα σελίδα:
GEOMETRY OF THE PARABOLA ACCORDING TO THE GOLDEN NUMBER
Ας θυμηθούμε την αρχιτεκτονική των μεγάλων καθεδρικών του γοτθικού ρυθμού.
Κι όπως θα 'λεγε κι ο φίλος Elissaios, "οι Ναΐτες έχουν πάντα σχέση" (Ουμπέρτο Έκο)
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry
-
- Δημοσιεύσεις: 533
- Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
- Επικοινωνία:
Καταρχάς να καλωσορίσω τα νέα μας μέλη (γενικός) και ειδικός τον αγαπητό Λεονάρντο...
Καλή και γόνιμη παραμονή στις αγορές μας (forums) φίλε μας...
Σχετικά με την τοποθέτησή σου, να συμφωνήσω μαζί σου σε αυτό που αναφέρεις για τον ναό της Παλλάδος Αθηνάς, τον περίφημο Παρθενώνα.
Τον Οίκο της Παρθένου Σοφίας που εν υπάρχει ΕΝΤΟΣ του καθενός από εμάς...
Σε αυτόν τον οίκο, τον ναό, την στέγη, πράγματι υπάρχει η χρυσή αναλογία του Φ (1,618) και κάνω μια σκέψη τώρα...
Πώς είναι δυνατόν να ΜΗΝ υπήρχε στο καταπληκτικό αυτό αρχιτεκτονικό δημιούργημα
Το θέτω έτσι γιατί ο "οίκος" της Θεότητας, ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ με το ανθρώπινο σώμα και μάλιστα σε πλήρη αναλογία.
ΑΡΑ, αφού το ίδιο το ανθρώπινο σώμα έχει και υποκρύπτει αυτήν την χρυσή αναλογία, ΠΩΣ θα μπορούσε να ΜΗΝ υπάρχει και στον περίφημο Παρθενώνα
Πράγματι, ΕΑΝ καθίσουμε και μετρήσουμε την αναλογία του ύψους μας ως προς το ύψος του ομφαλού μας, θα διαπιστώσουμε ότι το γινόμενο του λόγου είναι πράγματι το 1,618 όπως πολύ σωστά δείχνει με την εικόνα που μας παρέθεσε η Φίλη μας Ζαντόκ όσο και ο εξίσου Φίλος μας Ράμογλου...
Φυσικά και στην σημερινή αρχιτεκτονική ο αριθμός αυτός είναι σε χρήση...
Π.Χ. στην κατασκευή των μπαλκονιών στις πολυκατοικίες...
Από το ισόγειο ΜΕΧΡΙ το ταβάνι του Α' ορόφου, το μπαλκόνι κατασκευάζεται ΠΑΝΤΟΤΕ κατά την αναλογία του χρυσού αριθμού Φ...
Και τέλος, πράγματι οι οικοδόμοι των ναών, ΟΝΤΑΣ ΜΥΗΜΕΝΟΙ (τουλάχιστον) στην ΙΕΡΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ η οποία ένα της μέρος στηρίζεται στην αρχαία Ελληνική μαθηματική σκέψη, έκρυψαν πολλά περισσότερα από όσα "φανταζόμαστε"...
Δεν έχουμε παρά να τα εξερευνήσουμε...
Την καλημέρα μου σε όλους,
Κέλσος ο Φιλαλήθης
Καλή και γόνιμη παραμονή στις αγορές μας (forums) φίλε μας...
Σχετικά με την τοποθέτησή σου, να συμφωνήσω μαζί σου σε αυτό που αναφέρεις για τον ναό της Παλλάδος Αθηνάς, τον περίφημο Παρθενώνα.
Τον Οίκο της Παρθένου Σοφίας που εν υπάρχει ΕΝΤΟΣ του καθενός από εμάς...
Σε αυτόν τον οίκο, τον ναό, την στέγη, πράγματι υπάρχει η χρυσή αναλογία του Φ (1,618) και κάνω μια σκέψη τώρα...
Πώς είναι δυνατόν να ΜΗΝ υπήρχε στο καταπληκτικό αυτό αρχιτεκτονικό δημιούργημα
Το θέτω έτσι γιατί ο "οίκος" της Θεότητας, ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ με το ανθρώπινο σώμα και μάλιστα σε πλήρη αναλογία.
ΑΡΑ, αφού το ίδιο το ανθρώπινο σώμα έχει και υποκρύπτει αυτήν την χρυσή αναλογία, ΠΩΣ θα μπορούσε να ΜΗΝ υπάρχει και στον περίφημο Παρθενώνα
Πράγματι, ΕΑΝ καθίσουμε και μετρήσουμε την αναλογία του ύψους μας ως προς το ύψος του ομφαλού μας, θα διαπιστώσουμε ότι το γινόμενο του λόγου είναι πράγματι το 1,618 όπως πολύ σωστά δείχνει με την εικόνα που μας παρέθεσε η Φίλη μας Ζαντόκ όσο και ο εξίσου Φίλος μας Ράμογλου...
Φυσικά και στην σημερινή αρχιτεκτονική ο αριθμός αυτός είναι σε χρήση...
Π.Χ. στην κατασκευή των μπαλκονιών στις πολυκατοικίες...
Από το ισόγειο ΜΕΧΡΙ το ταβάνι του Α' ορόφου, το μπαλκόνι κατασκευάζεται ΠΑΝΤΟΤΕ κατά την αναλογία του χρυσού αριθμού Φ...
Και τέλος, πράγματι οι οικοδόμοι των ναών, ΟΝΤΑΣ ΜΥΗΜΕΝΟΙ (τουλάχιστον) στην ΙΕΡΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ η οποία ένα της μέρος στηρίζεται στην αρχαία Ελληνική μαθηματική σκέψη, έκρυψαν πολλά περισσότερα από όσα "φανταζόμαστε"...
Δεν έχουμε παρά να τα εξερευνήσουμε...
Την καλημέρα μου σε όλους,
Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι
αγαπητοί φίλοι
ο Ευθύμης έγραψε
πραγματικά πιστεύω ότι θα πρέπει να την επισκεφτούμε.
Σε αυτή τη σελίδα όπως και σε πολλές άλλες παρόμοιες θα βρούμε μια χαρτογράφηση της χρήσης του Φ.
Όμως από τα χιλιάδες πράγματα τα οποία χρησιμοποιούσαν και χρησιμοποιούν τον αριθμό Φ στις εσωτερικές τους αναλογίας καταλαβαίνουμε ότι προκειται για κάτι το οποίο αν μη τι άλλο δημιουργεί μια ευχάριστη ή να το πω αλλιώς μια αισθητικά αποδεκτή μορφή του αντικειμένου.
Αυτός είναι κει ο λόγος που μας εντυπωσιάζει ένα κτίριο το οποιο έχει χρησιμοποιήσει αυτές τις αναλογίες ή ακόμα έχουμε εθιστεί και σε αντικείμενα όπως οι πιστωτικές κάρτες οι οποίες έχουν λόγο πλευρών Φ
Πως θα μας φαινόταν εάν ηταν λίγο κοντύτερες ή λίγο στενότερες Μάλλον άκομψες.
Άρα για να δώσουμε και μια διαφορετική διάσταση, το Φ είναι ο αριθμός ο οποίος κυριαρχεί στην φύση και είναι αποδεκτός (αισθητικά) από τους κατοίκους αυτού του πλανήτη. Είναι αξιοθαύμαστο που οι αρχαίοι το είχαν ανακαλύψει και το χρησιμοποίησαν.
Πιστεύω ότι το ανθρώπινο γένος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με αυτό τον αριθμό.
Leonardo
ο Ευθύμης έγραψε
Καλησπέρα και από εμένα.
Μια ιστοσελίδα με "όμορφο" περιεχόμενο φίλε Χρήστο:
http://www.goldennumber.net/index.htm
πραγματικά πιστεύω ότι θα πρέπει να την επισκεφτούμε.
Σε αυτή τη σελίδα όπως και σε πολλές άλλες παρόμοιες θα βρούμε μια χαρτογράφηση της χρήσης του Φ.
Όμως από τα χιλιάδες πράγματα τα οποία χρησιμοποιούσαν και χρησιμοποιούν τον αριθμό Φ στις εσωτερικές τους αναλογίας καταλαβαίνουμε ότι προκειται για κάτι το οποίο αν μη τι άλλο δημιουργεί μια ευχάριστη ή να το πω αλλιώς μια αισθητικά αποδεκτή μορφή του αντικειμένου.
Αυτός είναι κει ο λόγος που μας εντυπωσιάζει ένα κτίριο το οποιο έχει χρησιμοποιήσει αυτές τις αναλογίες ή ακόμα έχουμε εθιστεί και σε αντικείμενα όπως οι πιστωτικές κάρτες οι οποίες έχουν λόγο πλευρών Φ
Πως θα μας φαινόταν εάν ηταν λίγο κοντύτερες ή λίγο στενότερες Μάλλον άκομψες.
Άρα για να δώσουμε και μια διαφορετική διάσταση, το Φ είναι ο αριθμός ο οποίος κυριαρχεί στην φύση και είναι αποδεκτός (αισθητικά) από τους κατοίκους αυτού του πλανήτη. Είναι αξιοθαύμαστο που οι αρχαίοι το είχαν ανακαλύψει και το χρησιμοποίησαν.
Πιστεύω ότι το ανθρώπινο γένος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με αυτό τον αριθμό.
Leonardo
Καλημέρα, καλή εβδομάδα.
Αξίζει επίσης ν' αναφέρουμε τη σχέση της Χρυσής αναλογίας με την ακολουθία Fibonacci (1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, ...)
Σε αυτήν, όσο προοδεύει, η απόλυτη διαφορά του λόγου του επόμενου όρου προς το προηγούμενο από το φ τείνει στο 0.
Παρ' όλο που η ακολουθία φέρει το όνομα του Fibonacci (13ο αιώνα), παρατηρείται και στην αρχαιότητα. Μια κατασκευή είναι το θέατρο της Επιδαύρου, κατασκευασμένο τον 4ο π.Χ. αιώνα από τον Πολύκλειτο, στο οποίο ένα διάζωμα χωρίζει σε 2 τμήματα τις σειρές των καθισμάτων. Ένα αποτελούμενο από 34, και ένα άλλο από 21 (με συνολικό άθροισμα σειρών, 55).
Αξίζει επίσης ν' αναφέρουμε τη σχέση της Χρυσής αναλογίας με την ακολουθία Fibonacci (1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, ...)
Σε αυτήν, όσο προοδεύει, η απόλυτη διαφορά του λόγου του επόμενου όρου προς το προηγούμενο από το φ τείνει στο 0.
Παρ' όλο που η ακολουθία φέρει το όνομα του Fibonacci (13ο αιώνα), παρατηρείται και στην αρχαιότητα. Μια κατασκευή είναι το θέατρο της Επιδαύρου, κατασκευασμένο τον 4ο π.Χ. αιώνα από τον Πολύκλειτο, στο οποίο ένα διάζωμα χωρίζει σε 2 τμήματα τις σειρές των καθισμάτων. Ένα αποτελούμενο από 34, και ένα άλλο από 21 (με συνολικό άθροισμα σειρών, 55).
>QBB<
Θα μπορούσες αγαπητέ Κέλσο να εξηγήσεις το παραπάνω με τα μπαλκόνια?
Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:Φυσικά και στην σημερινή αρχιτεκτονική ο αριθμός αυτός είναι σε χρήση...
Π.Χ. στην κατασκευή των μπαλκονιών στις πολυκατοικίες...
Από το ισόγειο ΜΕΧΡΙ το ταβάνι του Α' ορόφου, το μπαλκόνι κατασκευάζεται ΠΑΝΤΟΤΕ κατά την αναλογία του χρυσού αριθμού Φ...
Κέλσος ο Φιλαλήθης
Θα μπορούσες αγαπητέ Κέλσο να εξηγήσεις το παραπάνω με τα μπαλκόνια?
ΕΝ ΑΡΧΗ ΕΙΝ Ο ΛΟΓΟΣ
-
- Δημοσιεύσεις: 533
- Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
- Επικοινωνία:
Καλή σου ημέρα αγαπητέ Scar face
Τι ακριβώς θα ήθελες να σου "εξηγήσω"
Αυτό που ανέφερα ήταν μια προσωπική παρατήρηση, όταν ακόμα από τα χρόνια του σχολείου και προσπαθώντας να βγάλω το χαρτζηλίκι μου, έφτιαχνα τα δομικά σχέδια συμμαθητών μου...
Τότε "ανακάλυψα" την εφαρμογή αυτήν...
Πάντως, επειδή τα ΠΑΝΤΑ τα προσεγγίζω με την Μεταφυσική διάθεση που με διακατέχει, να σου θέσω μια "ερώτηση"...
Σε τι χρησιμεύει η ύπαρξη του μπαλκονιού
Τι μπορεί να "συμβολίζει" το μπαλκόνι για μια κατοικία (μεταφυσικά πάντα)
Με εκτίμηση,
Κέλσος ο Φιλαλήθης
Τι ακριβώς θα ήθελες να σου "εξηγήσω"
Αυτό που ανέφερα ήταν μια προσωπική παρατήρηση, όταν ακόμα από τα χρόνια του σχολείου και προσπαθώντας να βγάλω το χαρτζηλίκι μου, έφτιαχνα τα δομικά σχέδια συμμαθητών μου...
Τότε "ανακάλυψα" την εφαρμογή αυτήν...
Πάντως, επειδή τα ΠΑΝΤΑ τα προσεγγίζω με την Μεταφυσική διάθεση που με διακατέχει, να σου θέσω μια "ερώτηση"...
Σε τι χρησιμεύει η ύπαρξη του μπαλκονιού
Τι μπορεί να "συμβολίζει" το μπαλκόνι για μια κατοικία (μεταφυσικά πάντα)
Με εκτίμηση,
Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι
Επιστροφή σε “- ΠΑΝ - ΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -”
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες