(Ψυχολογία) Ψυχανάλυση και Νευρολογία

Ύπαρξη, πορεία, εξέλιξη.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

togo
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: Τρί Μάιος 31, 2005 6:54 pm

Δημοσίευσηαπό togo » Τρί Μάιος 31, 2005 7:53 pm

Καλησπέρα σε όλους.
Πολύ ενδιαφέρων το θέμα για το οποίο συζητάτε και όπως πολύ σωστά ανέφερε κάποιος φίλος παραπάνω "σήμερα υπάρχουν πολλές ταλαιπωρημένες ψυχές". Έχω και εγώ κάποιες ανάλογες εμπειρίες από ορισμένα αγαπημένα πρόσωπα και δεν ήταν καθόλου ευχάριστες!
Δεν είμαι ειδικός περί Ψυχολογίας-αν και τώρα τελευταία έπεσαν στα χέρια μου κάποια σχετικά έντυπα και προσπαθώ να ενημερώνομαι όσο μπορώ-αλλά έχω μερικές απορίες!Τελικά υπάρχει θεραπεία για τέτοιου είδους παθήσεις???Έχω διαβάσει ότι για τις σχετικά ήπιες ψυχολογικές παθήσεις(αν μπορώ να τις ονομάσω έτσι) πολλοί τις ξεπερνάνε μετά από κάποιο διάστημα και αφου έχουν <δουλέψει> σκληρά με τον εαυτό τους κ με ειδικούς!Για καποιον όμως που πάσχει από σχιζοφρένεια π.χ, υπάρχει θεραπεία???
Γνωρίζω πως το ερώτημα είναι πολύ απλοικό και σηκώνει αρκετή κουβέντα όμως ποτέ δεν ακούω για αποτελέσματα θεραπειών (έστω και σε ποσοστά) κ για αυτό αναρωτιέμαι εάν έχει αποτέλεσμα κάθε είδους ψυχο-θεραπεία :idea: !!
υ.γ. Συμφωνώ 1000% με την άποψη πως ο καθένας από εμάς πρεπει πρώτα να δουλέψει με τον εαυτό του κ σαν συνέχεια να απευθύνεται σε κάποιον ειδικό.
Ευχαριστώ , εκ των προτέρων!!!

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τρί Μάιος 31, 2005 8:40 pm

Ding an Sich έγραψε:Η διαφορά δηλαδή ανάμεσα στην ψυχανάλυση που καταλήγει τελικά να εισδύει στη σφαίρα της Φυσικής Φιλοσοφίας και στην νευρολογία που έχει να κάνει αποκλειστικά με την χορήγηση φαρμάκων


Ας μην ξεχνάμε, ότι η νευρολογία δεν έχει να κάνει (όπως έχουμε ίσως την εντύπωση) αποκλειστικά με τα νεύρα με την έννοια της ψυχοπαθολογίας, αλλά και με τα νεύρα ως φυσιολογία.

Κατ' αυτήν την έννοια ασθενής ενός νευρολόγου είναι και ο πάσχων π.χ. από ισχυαλγία.

togo έγραψε:υ.γ. Συμφωνώ 1000% με την άποψη πως ο καθένας από εμάς πρεπει πρώτα να δουλέψει με τον εαυτό του κ σαν συνέχεια να απευθύνεται σε κάποιον ειδικό.


Νέε μας φίλε togo,

καλώς ήλθες! Εύχομαι καλή συνέχεια στις συζητήσεις του Mystica.gr...

Μήπως με τον ειδικό πάλι δε δουλεύουμε με τον εαυτό μας, αγαπητέ φίλε :?:

Υ -Γ.
Τώρα, ξαναδιαβάζοντας, το πρόσεξα αυτό και δε θα ήθελα να το αφήσω έτσι μετέωρο:

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ έγραψε:Ευχαριστώ για την διόρθωση Δεσποσύνη.
Όποιος βιάζεται........παραθέτει βαρετές κειμενάρες.
Thanks.


Καλέ μου Νικηφόρε, κάθε άλλο παρά "βαρετές".
Ήταν καθαρά και ειλικρινά, θέμα διευκόλυνσης στην ανάγνωση.

:)
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Secondborn
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2005 10:26 pm
Τοποθεσία: Μέσ΄στις σκέψεις μου...

Δημοσίευσηαπό Secondborn » Τετ Ιουν 01, 2005 1:26 am

Καλωσήρθες φίλε togo στην παρέα μας. "Βγάλε τα παπούτσια σου" και νιώσε άνετα...!
:)

Όχι εντάξει. Μη φοβάσαι! Δεν αρχίζω Ψυχανάλυση. Απλά θέλω να σε κάνω να ασθανθείς άνετα σε αυτό το Σταυροδρόμι της Αναζήτησης.

Και επειδή είμαι κακός :twisted: ( :) ) θα ξεκινήσω να ασχολούμαι μαζί σου διαφωνόντας.

Λες:
υ.γ. Συμφωνώ 1000% με την άποψη πως ο καθένας από εμάς πρεπει πρώτα να δουλέψει με τον εαυτό του κ σαν συνέχεια να απευθύνεται σε κάποιον ειδικό.


Εγώ θα το έλεγα καλύτερα: "Ο καθένας από εμάς πρέπει να δουλέψει με έναν ειδικό και στη συνέχεια να απευθύνεται στον ευατό του"!

Μπορεί να ακούγεται γραφικό αλλά με τη νοοτροπία του Έλληνα(πολύ καλά κάνεις αγαπητή Zadok και ξεκαθαρίζεις ότι νευρολόγος δε σημαίνει ψυχίατρος :x !), μόνο έτσι μπορείς να τα βάλεις...
"If you do things and can't explain them that might be okay because they still get done. But if you decide not to, you ought to know why." Stephen King

Εικόνα

Ding an Sich
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Τρί Απρ 26, 2005 12:58 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Ding an Sich » Τετ Ιουν 01, 2005 5:15 am

Καλώς ήλθες togo :)

Έχω διαβάσει ότι για τις σχετικά ήπιες ψυχολογικές παθήσεις(αν μπορώ να τις ονομάσω έτσι) πολλοί τις ξεπερνάνε μετά από κάποιο διάστημα και αφου έχουν <δουλέψει> σκληρά με τον εαυτό τους κ με ειδικούς!Για καποιον όμως που πάσχει από σχιζοφρένεια π.χ, υπάρχει θεραπεία???


Όσον αφορά της 'ήπιες' περιπτώσεις, όλοι μας (άλλοι λιγότερο, άλλοι περισσότερο) τις περνάμε, τις ξεπερνάμε και τις βρίσκουμε πάλι μπροστά μας.

Κατά την δική μου γνώμη, είναι καλό - για εμάς τους νευρωτικούς των πόλεων - να προσπαθούμε να έχουμε μια όσο το δυνατόν πιό 'εσωτερική' σχέση με την ψυχολογία. Να είμαστε δηλαδή εστιασμένοι στις εσωτερικές εμπειρίες, αλλιώς θα βλέπουμε την ακίδα στο μάτι του διπλανού και δε θα παίρνουμε χαμπάρι το δοκάρι που είναι σφηνωμένο στο δικό μας (ψυχολ: προβολή).

Είναι επίσης πολύ σημαντικό να έχουμε άμεσες - ή μάλλον προσωπικές - σχέσεις με γιατρούς διάφορων ειδικοτήτων, έτσι ώστε καί να είμαστε συνεχώς ενήμεροι για τις εξελίξεις, καί για να παίρνουμε συμβουλές από ανθρώπους που έχουν αληθινές εμπειρίες.

(οι γιατροί και οι δικηγόροι είναι οι κάλύτεροί μας φίλοι:D )

Για τις περιπτώσεις τις σχιζοειδής παράνοιας...ρώτα κάποιον ειδικό. Εγώ απλά εύχομαι να μην τύγχει σε κανέναν μας να αντιμετωπίσει κάτι τέτοιο.

Υ.Γ. Δεν ήξερα που να το πετάξω αυτό...ας το ρίξω εδώ για τώρα :D ...Zadok, Ελισσαίε, Gothic, Κέλσο...παιδιά...να με συμπαθάτε, πλακώσανε δουλειές αυτές τις μέρες και θα μπαίνω που και που για καμιά 'σφήνα'. Θα επανέλθω 100% εντός ολίγων ημερών :roll:
Εικόνα

kynikos
Δημοσιεύσεις: 188
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 9:04 pm
Τοποθεσία: Midgard

Δημοσίευσηαπό kynikos » Τρί Ιουν 07, 2005 5:50 pm

Γειά σας!

Παρα πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση, και εις ανώτερα...

Επειδή δεν προφταίνω να γράψω τους... δυο τόμους που θα ήθελα :) , επιτρέψτε μου να σχολίάσω μερικά απο όσα που έχουν γραφτεί στα πεταχτά.

Πρώτον, αγαπητέ φίλε Ding an Sich, δεν πιστεύω να έχεις πρόβλημα με την ιδέα του Καραγκίόζη ως ηρωικού προγόνου!
Ο άνθρωπος αυτός, ο Έλληνας everyman, o Χότζας μας, ο Homer Simpson της Ρωμιοσύνης, είναι η ΤΕΛΕΙΑ προσωποποίηση του ανθρώπου που δεν έχει ΚΑΝ ανάγκη την ψυχολογία, και ως εκ τούτου είναι ενα ΙΔΑΝΙΚΟ πρότυπο.

Ο Καραγκιόζης, που με όλα τα κουσούρια του βασίζεται πάντα μόνο στον εαυτό του - όχι μόνο δεν μπορεί ουτε να ΔΙΑΝΟΗΘΕΙ την περιπτωση να χρειαστεί ψυχοθεραπεία, αλλά αν το φέρουν έτσι τα πράγματα - μπορεί, ευκολότατα, σε μια στιγμή μοναχα, να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε ανάγκη παρουσιαστεί, και να γίνει "Ο Καραγκιώζης Ψυχολόγος", υπενθυμίζοντάς μας οτι η "σοβαρότητά μας" είναι πάντα μάταια, και η "ψυχη" παίζει σαν παιδί.

======

Το σχόλιο σου για την απέχθεια της κοινωνίας προς, και την αδυναμία της να χωρέσει και τους "τρελλούς", τo βρίσκω ιδιαίτερα εύστοχo!

Βασικά, πιστεύω οτι είναι ένδειξη (τουλάχιστον) αδυναμίας της ίδιας της κοινωνίας, και πιθανώς ακόμα και συλλογικό νόσημα. Η κοινωνία με "καρδιά", με αγάπη και κατανόηση για τον εαυτό της, δεν φοβάται τί σημαίνει η παρουσία του "τρελλού". Αντίθετα, η καταπιεσμένη κοινωνία, η αβέβαιη για τον εαυτό της, η "κομπλεξική" κατ την ορολογία - με τα απωθημένα και τους κρυφούς φόβους, ΤΡΕΜΕΙ τον "τρελλό", γιατί της δείχνει μια εικόνα του εαυτού της που δεν θέλει να δει!

Έτσι, ο ελαφρά σαλεμένος, που θα μπορούσε να θεωρηθεί ακόμα και "αγγιγμένος" απο τον Θεο, γίνεται σιγα-σιγα ένα τἐρας, και προχωρούμε στον σκοτεινό δρόμο των ψυχώσεων, σχιζιφρενειών, κλπ. Παλιότερα, ξέρω κάποιες κοινωνίες έδειχναν μεγάλη ανοχή στους σαλούς, ακόμα και σεβασμό, αλλά δυστυχώς, στην σύγχρονη "αναπτυγμένη" (χαχα) εποχή μας, νομίζω οτι αυτό λίγο πολύ έχει εκλείψει.

Και ιδιαίτερα, όπως λες, στην Ελλάδα, που δεν νομίζω οτι το είχε ποτέ σαν παράδοση. Μπορεί να ήταν μεγάλοι φιλόσοφοι οι πρόγονοι μας, αλλά από ανέκαθεν ήταν νευρωτικοί και ψιλοκολλημένοι! ;)

======

Θα επανέρθω σε λίγο, έχω κανα δυο ακόμα σχολιάκια...

Ding an Sich
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Τρί Απρ 26, 2005 12:58 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Ding an Sich » Τετ Ιουν 08, 2005 6:58 am

Εικόνα

Ένας τρελλός θα μας σώσει, αγαπητέ Κυνικέ :D

Από τότε που (ξε)χάσαμε την παιδική αγνότητα και το παιχνίδι, χάσαμε και την κλείδα την μύησης.

Ο γελωτοποιός στην αυλή του βασιλιά ήταν μορφή σεβάσμια και ο μόνος που είχε το δικαίωμα να σαρκάζει ακόμη και τον ίδιο του τον άρχοντα. Όποιος τον πείραζε έβρισκε τον θάνατο, έστω κι αν ήταν ο πιό άξιος των Ιπποτών.

Πολλοί άνθρωποι οφείλουν την λογική τους στην πνευματική κάθαρση που τους προσέφεραν λίγες απλές, χαριτωμένες πράξεις του Καραγκιόζη, αλλά πολλοί περισσότεροι οφείλουν την παράνοιά τους στα καραγκιοζιλίκια της λογικής τους.

Έχουμε την κακή συνήθεια να προσεγγίζουμε τα ασήμαντα πράγματα με σοβαρότητα και τα σημαντικά τα πέρνουμε για πλάκα.

Ακόμη αναρωτιέμαι γιατί με είπε βλάσφημο ένας φίλος, που όταν μου λεγε ότι όποτε μιλούσε για την διδασκαλία του Παπύς κανείς δεν έδινε την πρέπουσα προσοχή, εγώ του είπα: Αν θες να σε προσέξουν, πάρε τα γραπτά του, βγάλτα φωτοτυπίες, κάντα λαδόκολες, άνοιξε ένα σουβλατζίδικο με την επιγραφή 'Η Πίττα του Παπύς' και θα σε προσέξουν σίγουρα. :D
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Πέμ Ιουν 09, 2005 8:39 am

Η Ladyhawk έγραψε:
Πιστεύω ότι ο αληθινός ρόλος ενός ψυχολόγου (ως ιατρού) είναι η θεραπεία των ασθενειών που αφορούν την ψυχή (ή μάλλον, που τις αποδίδουμε στην ψυχή).


Άραγε η ψυχή νοσεί ?


Την καλημέρα μου σε όλους τους φίλους...

Με αφορμή την αναρώτηση της Κυράς μας, θεώρησα καλό να παραθέσω την απλή, απλούστατη άποψή μου για το θέμα...

Και πρώτα, πρώτα μια απάντηση...
ΟΧΙ, η Ψυχή ΔΕΝ νοσεί... κατά την γνώμη μου

Και σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξα αφού αναρωτήθηκα και ερεύνησα το ΤΙ ΕΣΤΙ ΝΟΣΟΣ
Όλες λοιπόν οι ερμηνείες αναφέρονται σε ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ και ΑΙΤΙΕΣ οι οποίες προέρχονται αλλά και εκδηλώνονται στο ΦΥΣΙΚΟΫΛΙΚΟ ΠΕΔΙΟ δηλαδή πηγή και αιτία είναι η ΥΛΗ και στην οποία επάνω ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ η νόσος...

ΑΡΑ, στο σκεπτικό μου που τοποθετεί την ΨΥΧΗ έξω και πέρα από την πυκνή ΥΛΗ μέσα στην οποία η ΨΥΧΗ κατέρχεται (ενσαρκώνεται και έτσι μόνο μπορούμε να την αντιληφθούμε ως ζωοποιός δύναμη της ύλης), ΔΕΝ ΧΩΡΑ ΚΑΝ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ να νοσεί η Ψυχή...

ΟΜΩΣ...
Νόσος υπάρχει και έχει ΚΑΙ αιτία ΚΑΙ αποτέλεσμα...
Όλα αυτά ΟΜΩΣ, ανήκουν στη σφαίρα της ΥΛΗΣ και μόνον εκεί.

Σχετικά τώρα με τις διάφορες "ειδικότητες" της ιατρικής που έχουν ως συνθετικό τη λέξη ΨΥΧΗ (ψυχολογία, ψυχιατρική, νευροψυχολογία κλπ) αφενός οι όροι είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΔΟΚΙΜΟΙ και ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ και αφ' ετέρου έχω σοβαρές υπόνοιες ότι ως μέθοδοι θεραπείας και αποκατάστασης της υγείας, ΜΑΛΛΟΝ αποτυγχάνουν...

Ψηλαφίζοντας λίγο τα πράγματα, όλες αυτές οι ειδικότητες έχουν ΕΝΑ και ΜΟΝΟ πεδίο δράσης και έρευνας, τον ανθρώπινο ΕΓΚΕΦΑΛΟ...
Αναρωτιέμαι λοιπόν κατά πόσον ερευνώντας ή θεραπεύοντας τον εγκέφαλο, ερευνούμε ή θεραπεύουμε την "ψυχή";;;

Άρα την άποψη του φίλου μας Ding an Sich που λέει:
"... Ο άνθρωπος νοσεί σίγουρα, και όταν πάσχει ο άνθρωπος, πάσχουν μαζί του όλα τα στοιχεία που τον απαρτίζουν. Σώμα, Ψυχή, Πνεύμα..."

δεν μπορώ να την δεχτώ, πολλώ δε μάλλον εφ' όσων συνδέει με τη ΝΟΣΟ ακόμα και αυτό το ίδιο το Πνεύμα, το Θεϊκό Τρίμμα - κομμάτι του Ανθρώπου!

Φυσικά και δέχομαι το ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟ και ΙΣΩΣ η επαγωγική λογική να καταλήγει στό παραπάνω συμπέρασμα φίλε μου, ΟΜΩΣ ας μην ξεχνούμε το ύψιστο αξίωμα της Λογίκης που λέει πώς ακόμα ΚΑΙ η Λογική μπορεί να υπόκειται σε λάθη...

Καλημέρα και πάλι σε όλους...

Κέλσος ο Φιλαλήθης

Υ.Γ Και εγώ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ είμαι και ΟΥΧΙ ιατρός...

Ding an Sich
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Τρί Απρ 26, 2005 12:58 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Ding an Sich » Πέμ Ιουν 09, 2005 3:28 pm

Αγαπητέ Κέλσο

Μπορεί να διαφωνώ – σχεδόν, αλλά όχι ακριβώς :D - εντελώς με τις παραπάνω απόψεις σου, αλλά χαίρομαι που με την συμβολή σου βοηθάς το θέμα της ψυχολογίας που ανοίξαμε να πάρει μια άλλη, πιό εσωτερική, τροπή.

Για το τί είναι η Ψυχή στην ουσία της και για το αν ενσαρκώνεται στο πεδίο της Ύλης, υπάρχουν άλλα σχετικά θέματα. Εδώ ερευνούμε τα περί της Ψυχολογίας.

Αυτό το αναφέρω απλά και μόνο για να μην ξεφύγουμε εντελώς από το θέμα, γιατί είτε το θέλουμε, είτε όχι, είμαστε αναγκασμένοι να μιλήσουμε για, και να ερευνήσουμε τα παραπάνω, τα οποία αφορούν (ή μάλλον θα έπρεπε να αφορούν) την Ψυχολογία άμεσα.


Ψηλαφίζοντας λίγο τα πράγματα, όλες αυτές οι ειδικότητες έχουν ΕΝΑ και ΜΟΝΟ πεδίο δράσης και έρευνας, τον ανθρώπινο ΕΓΚΕΦΑΛΟ...
Αναρωτιέμαι λοιπόν κατά πόσον ερευνώντας ή θεραπεύοντας τον εγκέφαλο, ερευνούμε ή θεραπεύουμε την "ψυχή";;;


Αααα! (I ‘m sorry, I ‘m sorry)...δεν έχεις άδικο εδώ. Αυτοί είναι οι ‘Φροϋδικοί’ ψυχολόγοι, οι ‘όλα έχουν να κάνουν με τον εγκέφαλο και το sex’. Αυτό, μάλλον, θα έπρεπε να ονομάζεται Εγκεφαλολογία. Η Ψυχολογία έχει να κάνει με την Ψυχή (ά ρε Γιουγκ, μόνος σου φώναζες και ποιός σ’ άκουγε). Αν η Ψυχή πάψει να αποτελεί την βάση και την εστία της Ψυχολογίας, τότε παύει να υφίσταται και η επιστήμη η ίδια και πλέον μπορούμε να μιλάμε για επιστήμες άλλης φύσεως.

Τί έλεγε ο Γιούγκ, τί πιστεύω εγώ ο ίδιος και πού διαφωνώ μαζί σου.

Α) Οι διαχωρισμοί που κάνουμε ανάμεσα σε Σώμα, Ψυχή και Πνεύμα είναι συμβατικοί, με την έννοια ότι ορίζουμε τρία σημεία, ώστε να προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε με ‘τριγωνομετρικές μεθόδους’ το τί στ’ Αλήθεια συμβαίνει.

Β) Στην ουσία, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Ύλη είναι το κατακάθι του Πνεύματος ή ότι το Πνεύμα είναι εκλεπτισμένη Ύλη, σαν διαφορά μεταξύ ‘πυκνού’ και ‘αραιού’ – σε βαθμό να θεωρείται άυλο. (εξού και η διαφορά μεταξύ Πνευματικών και Υλιστικών Φιλοσοφιών, λένε ουσιαστικά το ίδιο πράγμα, αλλά διαφωνούν για την Αρχή).

Γ) Κατ’ εμέ, και κατά Γιούγκ, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Ψυχή είναι το Δημιούργημα που αφορά την Ένωση του Πνεύματος με την Ύλη. Από την Αρχή της γέννησής της η Ψυχή βιώνει την ‘διαμάχη’ των άλλων δύο – ως επίκεντρό της – με συνέπεια είτε να αποτελέσει τον ‘μεταστοιχειωτή’ τους, είτε να διασπαστεί και να ‘ξεσχιστεί’ από την εναντίωση των δυνάμεων που ασκούνται. Όταν λέω ότι η Ψυχή νοσεί, εννοώ ότι μπορεί να υποστεί πλήγματα ικανά να την διασπάσουν και να την διαλύσουν (αλλά αυτό θα το αναλύσω παρακάτω μιλώντας για τα ψυχολογικά συμπλέγματα).

Δ) Άρα, πιστεύω ότι το Πνεύμα είναι αυτό, το οποίο ‘κατέρχεται’ και ενσαρκώνεται, αποκτώντας ένα Υλικό ένδυμα, ή φορέα, ενώ η Ψυχή αποτελεί τον μεσάζοντα, τον καταλύτη, τον συνενωτικό και συμφιλιωτικό παράγοντα. Ας πούμε ότι το Πνεύμα αποτελεί ‘μία ακτίνα φωτός’ η οποία εισδύει στην Ύλη μέσω της Ψυχής, διότι χωρίς αυτό το ‘μεταστοιχειωτικό φίλτρο’ δεν θα μπορούσε παρά μόνον να συντρίψει την ύλη, αντί να ‘ενωθεί’ μαζί της.

Συμβολικά: Εάν μια πύρινη ακτίνα πέσει απ’ ευθείας επάνω στο χώμα, θα το ξηράνει και θα το διασπάσει, όπως ο καυτός ήλιος διασπά την γήινη επιφάνεια σε άπειρος κόκκους άμμου, δημιουργώντας ολόκληρες ερήμους. Αν πάρουμε ένα ποτήρη με νερό, ρίξουμε μέσα λίγο χώμα και το εκθέσουμε στον ήλιο, τότε το διάλυμα (γή+ύδωρ) λόγω της θερμότητας θα αρχίσει να ‘εξατμίζεται’ και να εξυψώνεται στον αέρα, εώς ότου ένα μέρος του παραμένει σε αέρια κατάσταση, ενώ ένα άλλο θα γίνει νέφος και θα επιστρέψει με τη ‘βροχή’ ως υγρό στοιχείο.

Πάνω σε αυτό το απλοϊκό παράδειγμα θα μπορούσαμε α) να μιλήσουμε περί ‘Πτώσεως’, δηλαδή το Πνεύμα που εξέπεσε και αποφάσισε να γίνει το κατακάθι της Ύλης (ως ενάντιο του Πνεύματος), β) περί ‘καθόδου’ του Φωτός με σκοπό να επαναφέρει ένα κομμάτι της Ύλης ξανά στους Ουρανούς, γ) τον ‘μεταστοιχειωτικό’ ρόλο της Ψυχής, ως Υπέρτατος Αποκαταστάτης, σαν το Ύδωρ του προηγούμενου παραδείγματος, σε σχέση με το Πύρινο Πνεύμα και την Γήινη Ύλη.

Τα α και β, σε άλλο τόπικ. Το γ μας αφορά άμεσα, διότι τα παραπάνω τυγχάνει να σχετίζονται άμεσα καί με την Ψυχολογία, καί με την Αλχημεία, καί με τα έργα του Γιουγκ όσον αφορά την σχέση των δύο προηγουμένων.

Συνεχίζοντας, για να μην δημιουργήσω σύγχιση με την ορολογία που πρόκειται να χρησιμοποιήσω, σας λέω ότι: θεωρώντας τον άνθρωπο ως αυτό το ‘ποτήρι’ που περιέγραψα μαζί με το περιεχόμενό του, λέγοντας Πνεύμα θα εννοώ το ανθρώπινο που σχετίζεται, αλλά δεν είναι το ίδιο, με το Θείο Πυρ (ενώ λέγονας Διάνοια, θα ονομάζω την ίδια την ακτίνα του Φωτός), λέγοντας Ψυχή θα εννοώ το ‘ψυχικό ρευστό’ που βρίσκεται μες το ποτήρι, και λέγοντας Σώμα θα εννοώ το ποτήρι, ως σκεύος που φέρει εντός του τα υπόλοιπα, ένα εκ των οποίων είναι το κομμάτι της Ύλης, σαν το χώμα που ρίξαμε στο νερό.

Τα έργα που ωφείλει να επιτελεί ένα ανθρώπινο ον: Ψυχουργία και Θεουργία, να γνωρίζει πολύ καλά τις λειτουργίες του Ψυχικού Ρευστού και τον Λόγο του Θείου Πνεύματος που κατέρχεται στη Ύλη σαν Ακτίνα Φωτός.

Αποτυχία: α)Να γεμίσει το ποτήρι χώμα και να γίνει λάσπη, β) να εξατμιστεί το νερό πολύ γρήγορα λόγω υπερβολικής έκθεσης στην θερμότητα του Πυρός, ή να μείνει στάσιμο, σαν έλος, λόγω της πλήρης απουσίας της θερμότητας (γι’ αυτό και οι Αλχημιστές του Μεσαίωνα αποκαλούσαν τους εαυτούς τους ως ‘Ρυθμιστές της Θερμότητας’).

Γι’ αυτό και οι Αλχημιστές είχαν ως απόλυτο σύμβολο τον Ερμαφρόδιτο, γι’ αυτό και οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι προσέφεραν δύο ειδών Μυήσεις, την Ωρική (Ηλιακή, Θεουργική, Ώρος) και την Τυφωνική (Σεληνιακή, Ψυχουργική, Σετ-Τυφώνας). Και πάμε να δούμε γιατί η Ψυχολογία θα ώφειλε να είναι Ψυχουργία και γιατί ο Γιουγκ θεωρούσε τους Αλχημιστές ως τους πρώτους Αληθινούς Ψυχολόγους.

Σας παραθέτω μία συμβολική εικόνα από τα Ταρώ, τον υπέρτατο – κατ’ εμέ – συμβολισμό της Ψυχουργίας - εμφανέστατα επηρεασμένη από τον Σεληνιακό, Ερμή των Αιγυπτίων (Θωθ, ή αν θέλετε Τζαγχούτι, γιατί Θωθ τον έλεγαν οι Έλληνες).

Εικόνα

Με το αριστερό χέρι (παθητικό) επικαλείται το Ανώτερο, με το δεξί (ενεργητικό) προσπαθεί να εξυψώσει το Κατώτερο και στο Μέσον, όπου βρίσκεται ο Άνθρωπος να τα συνθέσει και να τα συμφιλιώσει. Αν ο άνθρωπος δεν είναι Άξιος, τότε το Ανώτερο θα συντρίψει πρώτα αυτόν (πριν συγκρουστεί με το Κατώτερο), ενώ αν δεν είναι ανώτερος και πιό ισχυρός από το Κατώτερο, τότε εκείνο θα Κυριαρχήσει πάνω του και θα τον ‘καταλάβει’.

Μαγεία? Όχι. Le Bateleur σημαίνει ο Ραβδούχος, δηλαδή ο Ερμής. Μαγεία? Ναι. Υπό την ένοια της Ψυχουργίας, όχι της Μαγγανίας.

Πρακτικά, δηλαδή, και η Ψυχολογία τί έχει να κάνει με όλα αυτά?

Ας πούμε ότι ο άνθρωπος διακατέχεται από ένα Πνεύμα Ανώτερο, το οποίο εκφράζεται μέσω των Ιδεών, της Φαντασίας και του Αοράτου, το οποίο ναι μεν δεν φαίνεται, αλλά βιώνεται. Έχει, επίσης αναπτύξει διάφορους κανόνες Ηθικής, οι οποίοι καθορίζουν την συμπεριφορά του και από την μία πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν του και τον Υλικό, Κόσμο της Φύσεως που εκφάζεται εντός του μέσω των ενστίκτων, καί τον Άυλο Κόσμο του Πνεύματος.

Μπερδεμένος ανάμεσα σε αυτά που του επιτάσσει η Φύση του, στις Ιδέες που ακολουθεί σαν Σκοπό στην Ζωή του και στην σκληρή Πραγματικότητα που βλέπει γύρω του, είναι πολύ ‘φυσικό’ ακολουθώντας μια αλληλουχία απογοητεύσεων, ηθικών διλλημάτων και φραγμών, και αντιμετωπίζοντας ένα ‘περιβάλλον’ το οποίο σπεύδει να χλευάσει την Φαντασία του ως Αόρατη, άρα Ανύπαρκτη, να κλονίζεται έως ότου διαλυθεί, καταρεύσει, συμβιβαστεί ή αφομοιωθεί.

Και τότε το Σώμα του νοσεί και γίνεται ένα με το κατακάθι της Ύλης, και η Ψυχή νοσεί και διασπάται αφήνοντας την Ύλη και το Πνεύμα να μάχονται εντός του Αιώνια (αυτό κι αν είναι Κόλαση), και το Πνεύμα του νοσεί και η Διάνοια τον ‘εγκαταλείπει’, διότι ένα ‘άνθος’ που έπαψε να ‘φωτοσυνθέτει’ είναι καταδικασμένο να μαραζώσει και να πεθάνει.

Με συγχωρείτε για το μακροσκελές της απάντησης (που θα πάει, θα με συνηθίσετε :D ), αλλά έχω να πω κάτι ακόμα.

Η Ψυχολογία ωφείλει να προσεγγίζει με απεριόριστο σεβασμό την Φαντασία, την Ηθική και τα Υγιή Ένστικτα του Ανθρώπου και όχι να σπεύδει να καταδικάσει ως συμπλεγματικό οτιδήποτε είναι - κατά την γνώμη των ψυχολόγων - μη-συμβατικό με τους επίπλαστους κανόνες της ανθρώπινης κοινωνικής συμπεριφοράς.
Εικόνα

Αριάδνη
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: Σάβ Μάιος 07, 2005 10:13 am

Δημοσίευσηαπό Αριάδνη » Παρ Ιουν 10, 2005 1:00 pm

Hi,everybody interested in human beings and humanity.That means that you really love people and that's really promising for the future of our world.Nevertheless,όπως θα έλεγε και ο μακαρίτης ο Fraud,κάτω από κάθε πολέμιο μιας ιδέας υποκρύπτεται ένας πού έχει ανάγκη αυτή ακριβώς την ιδέα δηλ. κάποιος που θεωρεί την ψυχοθεραπεία για τους <μουρόχαυλους> Αθηναίους που <ΧΡΕΙΆΖΟΝΤΑΙ ΣΦΑΛΙΑΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΟΥΝΕ>apparently χρειάζεται επειγόντως <ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΑΥΤΉΣ> και αυτό γιατί η ζωή εξελίσσεται συνεχώς και γίνεται καθημερινά όλο και πιο σύνθετη.Οποιος μένει στα χαστούκια ως εκπαιδευτικό μέσο σαφέστατα έχει μείνει πολύ πίσω και έχει πολύ δρόμο μπροστά του.Οποιος επίσης παρομοιάζει τον Ανθρωπο με Ηλεκτρονικό Υπολογιστή και την λειτουργία του ανθρώπινου μυαλού με τα προιόντα του όπως είναι τα προγράμματα του Υπολογιστή,τότε ειναι πολύ μακριά από τον Ανθρωπο.Επομένως για ποιά ψυχο-οτιδήποτε μιλάμε?ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ.Ας ψάξουμε τις πραγματικές μας ανάγκες με ή χωρίς ειδικό,ας δούμε πόσο χαρούμενοι νοιώθουμε με τον εαυτό μας ή τους άλλους ,άς προσπαθήσουμε δηλ. να γνωρίσουμε τον Ανθρωπο στο βάθος του και το ξανασυζητάμε απ'την Αρχή άν το <ΓΝΩΘΙ Σ'ΑΥΤΟΝ> των Αρχαίων ή η<ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ>των Νεωτέρων είναι <το καλύτερο δώρο που μπορεί να κάνει κάποιος για τον εαυτό του ή όχι>.
Ενδιαφέρον γιά το νόημα της ύπαρξης και την κατανόηση των εννοιών-Ιδεών.

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Παρ Ιουν 10, 2005 1:53 pm

Αριάδνη καλώς ήρθες στο χώρο μας.

Θα σε παρακαλούσα να γράφεις στα ελληνικά προκειμένου να είσαι σύμφωνη με τους κανόνες του forum και κατ’ επέκταση να γίνεσαι κατανοητή από όλα τα μέλη.
Εικόνα
Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

kynikos
Δημοσιεύσεις: 188
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 9:04 pm
Τοποθεσία: Midgard

Δημοσίευσηαπό kynikos » Παρ Ιουν 10, 2005 9:22 pm

Ladyhawk,

Μην είσαι, καλή μου, τόσο αυστηρή! Αν είναι να κάνεις παρατήρηση στην καινούργια μας φίλη, τρομάζω με το τί έχεις να μου σούρεις εμένα που βάζω την Αγγλικούρα μου, every second line.

Ρίξε και μια ματιά στις επιστολές του Καζαντζάκη προς την Γαλατεια, they're full of the odd phrase in English and French. Ελληνικότατο και αξιέπαινο συνήθειο, λέω, τώρα αν οι συντονιστές έχουν άλλην γνώμη, that's another matter we'll have to look into!

=====

Αριάδνη καλωσόρισες,

Εύστοχο το σχόλιο σου για αυτό που είπε ο Freud
Κάτω από κάθε πολέμιο μιας ιδέας υποκρύπτεται ένας πού έχει ανάγκη αυτή ακριβώς την ιδέα

κι ας τον λένε μερικοί Fraud... :D 8)
Fraud σίγουρα δεν ήταν κι ας είχε κι αυτός τα προβληματάκια του!

Καλή συνέχεια...

Κάποια στιγμη ελπίζω να βρώ τον χρόνο να σχολιάσω και εγώ αυτό το ζήτημα της ανάγκης ή μη αναγκης της ψυχολογίας.

Later... k

Ding an Sich
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Τρί Απρ 26, 2005 12:58 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Ding an Sich » Σάβ Ιουν 11, 2005 1:48 am

Καλώς ήλθες Αριάδνη

Παρακαλώ, νιώσε ελεύθερη να εκφραστείς όπως εσύ θέλεις, αρκεί (χωρίς να πρόκειται για επίπληξη) να υπάρχει καί συνοχή στον λόγο που εκφράζεις και αν είναι δυνατόν (για να μην βάλω σε quote ολόκληρο το μήνυμά σου) να μου εξηγήσεις τί εννοείς, την ουσία δηλαδή, γιατί ως Αθηναίος κι εγώ θέλω σφαλιάρα για να καταλάβω :D

Thank you dear!
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Ιουν 11, 2005 6:41 am

O Ding an Sich έγραψε:"...Μπορεί να διαφωνώ – σχεδόν, αλλά όχι ακριβώς :D - εντελώς με τις παραπάνω απόψεις σου, αλλά χαίρομαι που με την συμβολή σου βοηθάς το θέμα της ψυχολογίας που ανοίξαμε να πάρει μια άλλη, πιό εσωτερική, τροπή..."

"...Εδώ ερευνούμε τα περί της Ψυχολογίας..."

"... Α) Οι διαχωρισμοί που κάνουμε ανάμεσα σε Σώμα, Ψυχή και Πνεύμα είναι συμβατικοί, με την έννοια ότι ορίζουμε τρία σημεία, ώστε να προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε με ‘τριγωνομετρικές μεθόδους’ το τί στ’ Αλήθεια συμβαίνει..."

"... Και τότε το Σώμα του νοσεί και γίνεται ένα με το κατακάθι της Ύλης, και η Ψυχή νοσεί και διασπάται αφήνοντας την Ύλη και το Πνεύμα να μάχονται εντός του Αιώνια (αυτό κι αν είναι Κόλαση), και το Πνεύμα του νοσεί και η Διάνοια τον ‘εγκαταλείπει’, διότι ένα ‘άνθος’ που έπαψε να ‘φωτοσυνθέτει’ είναι καταδικασμένο να μαραζώσει και να πεθάνει..."


Καλέ μου φίλε Ding an Sich, καλημέρα...
Καταρχάς, έχεις ΚΑΙ εσύ όπως ΟΛΟΙ ΜΑΣ το αναφαίρετο δικαίωμα να ΔΙΑΦΩΝΕΙΣ, τόσο μαζί μου όσο φυσικά και με τους άλλους και τανάπαλιν...

Μέσο της όποιας ΔΙΑΦΩΝΙΑΣ νομίζω πως εξάγονται ΧΡΗΣΙΜΑ συμπεράσματα για την πορεία του όποιου διαλόγου και ο ΔΙΑ-ΛΟΓΟΣ είναι το ζητούμενο στο Σταυροδρόμι του διαδυκτίου που ονομάζεται Mystica.gr :!: :wink:

Σχετικά με το τι εδώ (σε αυτό το τόπικ) ερευνούμε:
Αναγνωρίζω το θέμα και γι'αυτό και ΔΕΝ μετείχα απο την αρχή...
Διάβασα όμως κάτι περί ΝΟΣΟΥ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ και είπα να τοποθετηθώ, όπως και έκανα άλλωστε.

Δεν μετείχα στη συζήτηση γιατί η οπτική μου σχετικά με την Ψυχολογία (την οποία ως λέξη είναι κα η ΜΟΝΗ που μπορώ να αποδεκτό ως έννοια με συνθετικό την Ψυχή :) ) είναι εκείνη των Αρχαίων (εν γένη αρχαίων) όπου η Ψυχολογία ήταν η Επιστήμη της Ψυχής.
Μια επιστήμη η οποία χρησίμευε ως ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΒΑΣΗ για την φυσιολογία.

Σήμερα έχει "καταντήσει" το ακριβώς ανάποδο :? :!:
Φτάσαμε στο σημείο (το ΤΡΑΓΙΚΟ για μένα σημείο) να στηρίζεται η Ιερή Επιστήμη της Ψυχής, επάνω στη φυσιολογία, λες και το ΣΩΜΑ - ΥΛΗ είναι που αποδίδει "ζωή" στην Ψυχή, ΕΝΩ γίνεται ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ :!: :?

Μελετώντας τα όσα παράθεσες, αναρωτιέμαι τελικά για το ΠΩΣ εσύ (ή και ο Γιούνγκ :wink: ) αντιλαμβάνεσαι το ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟ :?:
Αναφέρεις και λες πως είναι κάτι "συμβατικό" :?:
Παραθέτω απόσπασμα για το πώς προσεγγίζω το θέμα αυτό, από άλλο θέμα των forum:

"...Δεχόμενος ως ΔΕΔΟΜΕΝΟ την αποκοπή του ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ - ΤΡΙΜΑ - ΚΟΜΜΑΤΙ απο την Πρώτη του Παντός Πηγή (την Θεότητα δηλαδή) και την ΚΑΘΟΔΟ ΤΟΥ μέσα στους Κόσμους και τις Διαστάσεις, ώσπου φτάνει σε ένα σημείο - Διάσταση όπου ΕΚΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ προεκβάλλει μια ουσία (ΑΦ ΕΑΥΤΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΗ δηλαδή) την οποία αποκαλούμε ΨΥΧΗ, άρα ΝΑΙ ο Άνθρωπος (ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ δηλαδή) δεν υπάρχει ΑΡΑ και δεν έχει Ψυχή (ακόμα)...

Όταν αυτή η προεκβαλόμενη ουσία εκ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ (η Ψυχή δηλαδή) απο το σημείο όπου έχει "παραχθεί", ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ την καθοδική της πορεία μέσα στους Κόσμους και τις Διαστάσεις, κάποια στιγμή ΦΤΑΝΕΙ να βρίσκεται σε "αναμονή" σαρκώσεως, δηλαδή να ΕΝΔΥΘΕΙ ένα φυσικοϋλικό φορέα...

Υπενθυμίζω ότι η Ψυχή είναι το ΕΝΔΥΜΑ του Πνεύματος και το Σώμα είναι το ΕΝΔΥΜΑ της Ψυχής ή ορθότερα και πιο ακριβέστερα της ΠΝΕΥΜΑΤΟΨΥΧΗΣ..."


Το ότι ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ το τρισυπόστατο να θεωρηθεί και ένας αλληγορικός ή συμβολικός παραλληλισμός με τον ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΚΟ ΜΕΘΟΔΙΚΟ τρόπο διερεύνησης των θεμάτων αυτών, ΝΑΙ συμφωνώ, ΑΛΛΑ να θεωρήσω το ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟ ως "συμβατική έννοια", δυσκολεύομαι και θα ήθελα μια παραπάνω ανάλυση αν είναι εφικτό αυτό...

Και έρχομαι και στο τελευταίο απόσπασμά σου όπου εκεί και αν πράγματι διαφωνούμε φίλε μου...
Όπως λοιπόν επαγωγικά μεταφέρεις τη ΝΟΣΟ απο το ΣΩΜΑ στη ΨΥΧΗ και απο τη ΨΥΧΗ στο (υπεράγιο κατ' εμέ πάντα) ΠΝΕΥΜΑ κάνω μια υπέρβαση και λεω πώς ΑΡΑ αφού το ΠΝΕΥΜΑ είναι μέρος και κομμάτι της Θεότητας, ΤΟΤΕ ΚΑΙ Η ΘΕΟΤΗΤΑ ΝΟΣΕΙ :!: :!: :!:

Και κατ' επέκταση αφού υπάρχει ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΝΟΣΟΣ στην ανθρωπότητα, ΑΡΑ η υπεράνω ΟΛΩΝ ΜΑΣ Θεότητα είναι τόσο ΑΡΡΩΣΤΗ, που κοντοζυγώνει και ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΗΣ :? :? :? :shock: :shock: :shock:

Μάλλον όμως κάτι δε θα έχω αντιληφθεί σωστά φίλε μου απο τα όσα παρέθεσες, γιατί ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ να πρεσβεύεις μια τέτοια άποψη...

Θα ήθελα τις διευκρινήσεις σου...

Κλείνοντας, ξαναλέγω πως ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΙΑΤΡΟΣ...
Η ψυχολογία και η επιστήμη της με ενδιαφέρει όπως ήδη παράθεσα ως ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΨΥΧΗΣ και ουχί όπως σήμερα έχει καταντήσει...

Κέλσος ο Φιλαλήθης

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Ιουν 11, 2005 7:09 am

Η Αριάδνη έγραψε:"...ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ. Ας ψάξουμε τις πραγματικές μας ανάγκες με ή χωρίς ειδικό, ας δούμε πόσο χαρούμενοι νοιώθουμε με τον εαυτό μας ή τους άλλους , ας προσπαθήσουμε δηλ. να γνωρίσουμε τον Ανθρωπο στο βάθος του και το ξανασυζητάμε απ' την Αρχή αν το <ΓΝΩΘΙ Σ' ΑΥΤΟΝ> των Αρχαίων ή η<ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ>των Νεωτέρων είναι <το καλύτερο δώρο που μπορεί να κάνει κάποιος για τον εαυτό του ή όχι>..."


Αγαπητή Αριάδνη, καλώς όρισες και απο μένα...
Γόνιμους και δημιουργικούς διαλόγους σου εύχομαι με ή χωρίς English version (άσχετα αν επιθυμώ την υπέροχη Ελληνική :wink: )...

Ακολουθώντας την προτροπή σου, αναρωτιέμαι ΕΑΝ οι "πραγματικές ανάγκες" του ΚΑΘΕΝΟΣ ΜΑΣ, θα μπορούσαν να είναι κατά κάποιον τρόπο και ΚΟΙΝΕΣ :?:

Κοιτώντας λοιπόν το βάθος του εαυτού μου, δημιουργείται μια "αντίθεση"...
ΧΑΙΡΟΜΑΙ και είμαι "ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ" που καταφέρνω και διαλογίζομαι με τον Εαυτό μου ούτως ώστε να φτάνω (έχω ήδη φτάσει :?: ) στο σημείο να ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ το πού βρίσκομαι (εννοώ μέσα στο δημιουργημένο και εκδηλωμένο κόσμο)...
ΚΑΙ ακριβώς αυτή η "αντίληψη" είναι που με κάνει "ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΟ" γιατί ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ ΤΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΙ :shock: ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΟΣ :!:

Σχετικά με το ΓΝΩΘΙΣ ΕΑΥΤΟΝ των αρχαίων και την ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ των νεοτέρων ΦΥΣΙΚΑ τάσσομαι υπέρ του ΓΝΩΘΙΣ ΕΑΥΤΟΝ μιας και οι διάφοροι τιτλοφορούντες ως "ψυχαναλυτές" το ΜΟΝΟ που ερευνούν είναι ο ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ και μόνον αυτόν...

Άσε που το ΓΝΩΘΙΣ ΕΑΥΤΟΝ το ΚΑΤΑΚΤΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ενώ την ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ στην κάνει κάποιος "άλλος"...

Περιμένουμε τις σκέψεις σου ως έναν ακόμα "ΜΙΤΟ" που μπορεί να μας οδηγήσει "κάπου" αγαπητή Αριάδνη...

Και πάλι καλωσόρισες στο Σταυροδρόμι μας...

Κέλσος ο Φιλαλήθης

Ding an Sich
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Τρί Απρ 26, 2005 12:58 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Ding an Sich » Σάβ Ιουν 11, 2005 9:08 am

Φίλε Κέλσο, δεν νομίζω να με παρεξήγησες? Όχι απλά θεωρώ την διαφωνία Δικαίωμα, αλλά και απαραίτητο στοιχείο του υγιούς Διαλόγου. Π.χ. κι εγώ που το άνοιξα το θεματάκι για την Ψυχολογία, όχι μόνο δεν είμαι Ψυχολόγος, αλλά αναζητώ να μάθω πράγματα για αυτήν την επιστήμη και Θέλω να ‘αμφισβητούμε’ ο ένας τον άλλο για λόγους συνειδητότητας. Η ‘απο-γοήτευση’ – κατ’ εμέ – όταν εκθέτεις τις απόψεις σου και ακούς άλλες 100 οι οποίες τις απορρίπτουν, είναι ένας τρόπος να σπας αυτό το nigredo (που λέγαν κι οι αλχημιστές) και να καθαρίζεις την θολή πραγματικότητα που έχεις στο νου σου για κάποια πράγματα.

Σε περιπτώσεις ανθρώπων, όπως η δική μου, όπου οι έννοιες και η ύπαρξη του Θεού και της Ψυχής θεωρούνται Δεδομένες και σε καμμία περίπτωση ‘απλά συμλέγματα και παιχνίδια της εγκεφαλικής σκέψης’, μας χρειάζεται μια επιστημο-λογική θεώρηση των πραγμάτων, για να μην αρχίσουμε να μιλάμε για τον Κόσμο και τα Πράγματα έχοντας ως βάση τις αόριστες και ασυνείδητες υποθέσεις μας.

Όσον αφορά τα περί Ψυχής, λοιπόν, δέχομαι απόλυτα αυτό που είπε ο Γιουγκ: ‘Ο όχι απόλυτα ελεύθερος από την προκατάληψη ερευνητής, μπορεί να αποβεί θύμα κάποιας ασυνείδητης υπόθεσης, εφόσον εισέρχεται σε μια σκοτεινή περιοχή που δεν έχει φωτιστεί ποτέ και στην οποία δεν μπορεί να αναγνωρίσει τίποτα’.

Σαν ‘προκατάληψη’ στέκονται συνήθως εμπόδιο στις αναζητήσεις και στην εξέλιξή μας οι αυστηρά δογματικές και παγιωμένες θέσεις μας που έχουν να κάνουν με την φιλοσοφία και τα πιστεύω μας. Π.χ. Συνήθως ο αρχαιοελληνιστής θεωρεί δεδομένη την ύπαρξη και την ερμηνεία της ουσίας της Ψυχής, όπως την απέδωσε μέσω των λόγων του ο Πλάτωνας, απλά και μόνο επειδή το είπε ο Πλάτων, χωρίς καν να μπει στον κόπο να αναρωτηθεί και να ερευνήσει τα πράγματα ο ίδιος.

Αντιστοίχως, και ο Χριστιανός, και ο Επιστήμων, καί ο Εσωτεριστής και ο Απλός Παρατηρητής (που συνήθως μόνο απλός και παρατηρητής δεν είναι) συνηθίζουν να ερμηνεύουν τα πράγματα ‘σχεδόν τυφλά’ μέσα από το πρίσμα της Φιλοσοφίας, της Θρησκείας και της Λογικής που ακολουθούν στην ζωή τους...και εδώ ακριβώς είναι που θεωρώ αναγκαίο καί τον Διάλογο, καί την Αμφισβήτηση.

Περί Τρισυπόστατου, α) κατά Γιουγκ: ‘Είναι σχεδόν αδύνατο να πούμε τί είναι Πνεύμα και τί είναι ένστικτο. Σχηματίζουν μαζί μια αδιαπέραστη μάζα, ένα πραγματικό μάγμα που αναβλύζει μέσα από τα βάθη του αρχέγονου χάους’, β) κατ’ εμέ: ‘Όπως ο ίδιος αντιλαμβάνομαι τα πράγματα, δεν υπάρχει ‘ουσιαστικός’ διαχωρισμός ανάμεσα στο Πνεύμα, την Ψυχή και το Σώμα, αλλά και τα 3 μαζί βρίσκονται εντός μιας εννιαίας, αδιάσπαστης Μονάδας. Επειδή, ως άνθρωποι, αδυνατούμε να συλλάβουμε την έννοια της Μονάδας, την διαχωρίζουμε μες στο νού μας για να την κατανοήσουμε καλύτερα.

Δεν μπορούμε να καταλάβουμε την έννοια Θεός, αλλά μπορούμε να εξάγουμε συμπεράσματα όταν έχουμε στο νού μας το Πατήρ-Υιος-Άγιο Πνεύμα. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε την έννοια του Λόγου, αλλά μιλώντας για Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο αρχίζει να καθαρίζει κάπως το τοπίο. Δεν μπορούμε να συλλάβουμε καν ως έννοια τον Άνθρωπο, αλλά μπορούμε να εξάγουμε συμπεράσματα διαχωρίζοντάς τον σε Σώμα-Ψυχή-Πνεύμα, σε Λευκή-Μαύρη-Κίτρινη φυλή, σε Άρρεν-Θύλη-...και ένα ουδέτερο που μπορεί να ερμηνευθεί ως Παιδί.

Κατά την δική μου γνώμη, όσους διαχωρισμούς και να κάνουμε, ο Θεός, ο Λόγος και ο Άνθρωπος δεν παύουν να αποτελούν μια αδιάσπαστη, εννιαία Μονάδα, η οποία μας προκαλεί ‘νοητική σύγχυση’ όταν πάμε να ερμηνεύσουμε τις Άπειρες Εκδηλώσεις της. Γιατί όλα αυτά δεν είναι απλά και μόνο τρισυπόστατα. Ο Πλάτων π.χ. μιλούσε για 7 επίπεδα της Ψυχής και ενώ οι Ορφικοί έλεγαν ότι όλοι οι θεοί είναι εκδηλώσεις του Δία ‘όλα, Γη και Ουρανός είναι ο Δίας’, από την μία μιλούσαν για Δωδεκάθεο, κι από την άλλη για μια απειρία θείων ονομάτων.

Όσον αφορά για το αν η Θεότης πάσχει. Θεωρώ ότι συμπάσχει και συμπονεί για κάθε μία από τις εκδηλώσεις και τα δημιουργήματά της, γιατί αν θεωρήσουμε ότι υπάρχει Θεός, δεν μπορώ να νοήσω ότι είμαστε κάτι ξεχωριστό, ξεχασμένο και αδιαφορο γι Αυτόν, αλλά αποτελούμε μέρος του και μάλιστα Εντός των Κόλπων Του. Αλλά τώρα τί να πώ για τον Θεό, εδώ δεν μπορώ να καταλάβω τα περί ψυχολογίας.
Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Ιουν 11, 2005 2:21 pm

Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:Άσε που το ΓΝΩΘΙΣ ΕΑΥΤΟΝ το ΚΑΤΑΚΤΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ενώ την ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ στην κάνει κάποιος "άλλος"...


Καλέ μου Κέλσο, τώρα πια η σύγχρονη ψυχανάλυση είναι περισσότερο μία "τελετουργία" (τολμώ να γράψω) όπου ο ψυχαναλυτής παίζει το ρόλο του καθρέπτη, όπου αντανακλάται ο ψυχισμός μας κι έτσι, τον προσλαμβάνουμε πιο αντιληπτό, παρά η αυστηρά επιστημονική διαδικασία όπου κάποιος άλλος μας αναλύει.

Ίσως, αποδειχθεί ότι μέσα από την εξέλιξη της ψυχανάλυσης, φυσιολογικά θα μπορέσουμε να φέρουμε πιο κοντά την εσωτερική διανόηση με την επιστημονική αντίληψη...

:)
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

NEHEMAUT
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: Τρί Ιουν 07, 2005 11:32 pm
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό NEHEMAUT » Σάβ Ιουν 11, 2005 7:39 pm

Καλησπερα σε ολους. Δεν ειμαι ψυχιατρος λιγο εχω ασχοληθει. Ο Φροιντ
ανηγαγε τις νευρωσεις στα απωθημενα του ασυνειδητου.Δεχοταν τα βιωματα του ανθρωπου που εχουν ξεχαστει σαν ρυθμιστες της συμπεριφορας.θεωρει οτι υπαρχει στον καθ'εναν μας ενα προσωπικο ασυνειδητο. Ο Γιουνγκ ομως λεει οτι εκτος απο το προσωπικο αυτο ασυνειδητο υπαρχει και το συλλογικο ασυνειδητο που ειναι πανανθρωπινο.
Τα περιεχομενα του προσωπικου ασυνειδητου ειναι κυριως τα συγκινησιακα φορτισμενα συμπλεγματα,ενω τα περιεχομενα του συλλογικου ειναι τα αρχετυπα.
Αυτα θεωρει οτι ειναι οι αρχεγονες αναμνησεις μας που ειναι εκει απο κατα βολης κοσμου και μας προτρεπουν.
Η συγκρουση μεταξυ συνειδητου και ασυνειδητου [μεταξυ του πρεπει και του θελω ειναι η βασικη αιτια των νευρωσεων.
Ο γιουνγκ δεχοταν και στοιχεια μεταφυσικης στην ψυχιατρικη εν αντιθεσει μα τονΦροιντ που εβλεπε εκει ψυχωσεις
πχδεν δεχοταν την υπαρξη πνευματων[Εδω δεν εχω αποψη] εξηγουσε το φαινομενο σαν δαιμονοληψια και το τοποθετουσε στην σχιζοφρενια.
Δεν μπορω να τα γραψω ολα μαζι.
Η ταπεινη μου γνωμηειναι οτι η ψυχαναλυση ειναι πολυ βοηθητικη οταν υπαρχει καποιο ζητημα και σαφως προτιμωτερη απο αυθαιρετες γνωμες παπαδες μεντιουμκλπ
Με σεβασμο στους αναγνωστες.

Ding an Sich
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Τρί Απρ 26, 2005 12:58 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Ding an Sich » Σάβ Ιουν 11, 2005 9:44 pm

Ίσως, αποδειχθεί ότι μέσα από την εξέλιξη της ψυχανάλυσης, φυσιολογικά θα μπορέσουμε να φέρουμε πιο κοντά την εσωτερική διανόηση με την επιστημονική αντίληψη


Αγαπητή Zadok, από το στόμα σου και στου Θεού τ' αυτί, που λέει κι η παροιμία :D

Επειδή, όμως, διαφωνώ και πάλι με τον Κέλσο (τ' ακούς Κέλσο :P ), λόγω του ότι πιστεύω (και όπως έχω γράψει και στο άρθρο μου για τον Γιουγκ), το θέμα της ενασχόλησης με την Ψυχολογία δεν είναι να πάρουμε ούτε εμείς την θέση του ιατρού και οι συνάνθρωποί μας την θέση του ασθενή, αλλά ούτε να θεωρήσουμε τους εαυτούς μας ασθενείς και να αρχίσουμε να τρέχουμε σε ιατρούς.

Η οδός της Ψυχολογίας, είναι η οδός της Συνειδητοποιήσεως του Ασυνειδήτου και επικαλούμαστε ως ιατροί του Εαυτού μας και ασθενείς συγχρόνως, να κάνουμε μια βουτιά στους Κόσμους του Ασυνειδήτου α) για να φέρουμε στην επιφάνεια τον Αληθινό μας Εαυτό, β) να κατανοήσουμε ολόκληρη την Ανθρωπότητα προσεγγίζοντας το Συλλογικό Ασυνείδητο εντός μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ, όμως - μιλώντας εμπειρικά :( , το πρώτο πράγμα που συναντά κάποιος καθώς εισδύει στο Ασυνείδητο, είναι όλα αυτά που ήθελε τόσο καιρό να κρύβει και να μην θέλει να ξέρει για τον εαυτό του (μιας και ότι δεν μας αρέσει, συνηθίζουμε να το πετάμε κάτω από τα χαλάκια του Υποσυνειδήτου και του Ασυνειδήτου...αλλά έρχεται η στιγμή που τα βρίσκουμε μπροστά μας).

Καλώς ήλθες αγαπητέ NEHEMAUT

Η τοποθέτησή σου στο παραπάνω post και ειδικότερα η νύξη που κάνεις στην 'σχέση' Freud-Jung είναι τόσο απλή, κατανοητή και ακριβέστατη, που ειλικρινά ντρέπομαι που για να περιγράψω τα παραπάνω αφιέρωσα αμέτρητες σελίδες:oops: ...Να σαι καλά

Και περισσότερο θα εστιαστώ σε αυτό που είπες:
η ψυχαναλυση ειναι πολυ βοηθητικη οταν υπαρχει καποιο ζητημα


Όσο είμαστε ψυχικά υγιείς, δεν πειραματιζόμαστε με την ψυχοσύνθεσή μας. Σαφώς και πρέπει να υπάρχει λόγος για να αποφασίσουμε να ξεκινήσουμε μια από τις πιό 'επίμοχθες ανασκαφές' στον εσωτερικό μας κόσμο.
Εικόνα

NEHEMAUT
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: Τρί Ιουν 07, 2005 11:32 pm
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό NEHEMAUT » Κυρ Ιουν 12, 2005 12:20 pm

Γεια σου.Θεωρεις οτι τα γραφομενα μου ειναι πολυ περιληπτικα η οντως πιστευεις οτι λες?Θα ηθελα να απαντησω στην τελευταια σου προταση.
Φυσικα και η αναζητηση αρχιζει οταν υπαρχει καποιο προβλημα και οτανδιαταρασεται η ψυχικη υγεια.Δεν ελεγα αυτο.Καπου παραπανω εγραφες οτι ειναι δυσκολο να εμπιστευετε κανεις τους ψυχιατρους και οτι θα ηταν ολα πολυ καλυτερα αν υπηρχε ουσιαστικη επαφη μεταξυ των ανθρωπων. Εκει ειναι που ηθελα να δωσω εμφαση.
Εγω νομιζω οτι η αυτογνωσια ειναι καλυτερα να γινεται πριν διαταραχθει η ψυχη μας.Αν ομως συμβει ,ενας σωστος ειδικος μπορει να βοηθησει .Σιγουρα εχεις απολυτο δικιο για την ανθρωπινη επαφη αλλα δυστυχως στα δυσκολα πολυ λιγοι θα σε βοηθησουν και θα καταλαβουν.
Εκτος του οτι αυτο προυποθετει εμπιστοσυνη και ανοιγμα που κανεις δεν ειναι διατεθιμενος να κανει.
Μιλαμε παντα για νευρωσεις γιατι στις ψυχωσεις ειναι ακρως απαραιτητοι και οι γιατροι και τα φαρμακα.
Φιλικα

Ding an Sich
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Τρί Απρ 26, 2005 12:58 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Ding an Sich » Κυρ Ιουν 12, 2005 12:34 pm

Θεωρεις οτι τα γραφομενα μου ειναι πολυ περιληπτικα η οντως πιστευεις οτι λες?


Φίλε μου (αν μου επιστρέπεις), όπου διαφωνώ το σημειώνω και παραθέτω τους λόγους, όπου συμφωνώ, επίσης το σημειώνω και συμπληρώνω. Δεν νομίζω να σου πέρασε καν από το μυαλό ότι σε ειρωνεύτηκα???Εννοείται το πιστεύω αυτο που είπα...και βρήκα και μία ευκαιρία να αυτοσαρκαστώ περί παράθεσης μεγάλων κειμένων :D
Εικόνα


Επιστροφή σε “- ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης