ΛΗΘΗ

Ύπαρξη, πορεία, εξέλιξη.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

kynikos
Δημοσιεύσεις: 188
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 9:04 pm
Τοποθεσία: Midgard

ΛΗΘΗ

Δημοσίευσηαπό kynikos » Δευ Μάιος 02, 2005 2:12 am

Δεν λέω να γράψω πολλά σ'αυτό το θέμα, αλλά θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις των φίλων.

Αναφέρθηκε περαστικά σε άλλο τοπικ, αλλά νομίζω οτι πράγματι αξίζει να έχει και δικό του.

Ο απλοϊκός βασικός μου προβληματισμός είναι κάπως έτσι:

Λέγεται οτι η ψυχή στην πορεία της αποκτά εμπειρίες και γνώσεις καθώς οδηγείται στην εξέλιξή της.
Λέγεται επίσης, οτι ανάμεσα σε κάθε νέα ζωή πίνει από το νερό της Λήθης για να ξεχνάει... και να ξεκινάει εξ αρχής.

Γιατί να πρέπει να ξεχάσει; Γιατί δεν Θυμώμαστε;
Και γιατί μερικοί, μερικές φορές πάλι, Θυμούνται;
Υπάρχουν εξαιρέσεις, άραγε, κάποιες φορές :) όταν δεν χρειάζεται να πιούμε απο το νερο της Λησμονιάς;

Κάποια απάντηση δίνει η Βεατρίκη (ψυχή) στον Ντάντε, όταν την συναντάει στην πόρτα του Παράδεισου...

Τότε της απάντησα - «Δεν θυμάμαι
ποτέ να είχα από εσένα χωριστεί,
ούτε η συνείδηση μου για τέτοια πράξη με κεντρίζει.
»

Χαμογελόντας είπε αυτή - «Τότε θυμήσου
πως σήμερα της Λήθης ήπιες το νερό.
Και σίγουρα σαν τον καπνό που την φωτιά σημαίνει,
Αυτό που δεν θυμάσαι φανερά σου δείχνει
πώς η εσφαλμένη βούλησή σου σε άλλα πράγματα εστράφη

... » Καθ. Canto 33 l.95 *


Ο Ντάντε, βέβαια, (πρωτο)παρουσίασε την ιδέα και ενός επιπλέον ποταμού, της "Ευνόης", αλλά η κεντρική ιδέα παραμένει η ίδια.

Να και μία από της περίφημες γκραβούρες του Gustav Dore που συνόδεψε την πρώτη Αγγλική έκδοση, αν δεν κάνω λάθος.

Εικόνα

Τέλος, για να μην περιφρονώ και την Ελληνική ποίηση, τον λόγο έχει ο Μαβίλης:
Λήθη

Kαλότυχοι οι νεκροί, που λησμονάνε
Tην πίκρια της ζωής. Όντας βυθήση
O ήλιος και το σούρουπο ακλουθήση,
Mην τους κλαις, ο καϋμός σου όσος και νάναι!

Tέτοιαν ώρα οι ψυχές διψούν και πάνε
Στης Λησμονιάς την κρουσταλλένια βρύση·
Mα βούρκος το νεράκι θα μαυρίση,
A στάξη γι' αυτές δάκρυ, όθε αγαπάνε.

Kι' αν πιουν θολό νερό, ξαναθυμούνται,
Διαβαίνοντας λειβάδι' απ' ασφονδήλι,
Πόνους παλιούς, που μέσα τους κοιμούνται.

A δε μπορής παρά να κλαις το δείλι,
Tους ζωντανούς τα μάτια σου ας θρηνήσουν·
Θέλουν ― μα δε βολεί να λησμονήσουν.



Τί λέτε λοιπόν;
Μεταξύ σοβαρού κι αστείου, τι σκοπό έχει να τα μαθαίνουμε, αν είναι πάντα να τα ξεχνάμε;

Θα χαρώ να ακούσω άλλες γνώμες, ιδέες, και επικολλήσεις επι τού θέματος, καθώς και όποια στοιχεία υπάρχουν από άλλες παραδόσεις για το "ξέχασμα" στην πορεία της ψυχής...

Φιλικά

k

* Η μετάφραση αυτή, με το συμπάθειο, είναι δική μου.
Αν ξέρει κανείς που μπορώ να βρώ την μετάφραση της Θείας Κωμωδίας του Καζαντζάκη, παρακαλώ πολύ, ενημερώστε με.
Τελευταία επεξεργασία από kynikos σε Δευ Μάιος 02, 2005 4:17 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Δευ Μάιος 02, 2005 3:10 am

Χμ... :)

Κατ' αρχήν, αγαπητέ kynikos, μου αρέσει πολύ η εισήγησή σου, αφού (συμπτωματικά :?: ) τον τελευταίο καιρό ανακαλύπτω τις ομορφιές της Θείας Κωμωδίας και του κ.Dore "προσωπικά"!

Με μία πρόχειρη ματιά που έριξα στο Διαδίκτυο, είδα ότι η μετάφραση του Καζαντζάκη κυκλοφορεί και μπορείς να την προμηθευτείς...

Αν θέλεις, δες εδώ: ΘΕΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ.

Αν χρειάζεσαι βοήθεια, στη διάθεσή σου...

Σχετικά με το θέμα τώρα:

Έχω την αίσθηση ότι ένας από τους σημαντικότερους λόγους που οι μελετητές του εσωτερισμού χρειάζεται να εξοικειωθούν με το συμβολισμό, είναι γιατί οι αλληγορίες εν γένει βοηθούν τον ανώτερο εαυτό να "θυμηθεί" και τον κατώτερο (επιτρέψτε μου τους όρους) να κατανοήσει...

Εν προκειμένω, να κατανοήσει τη μέθοδο με την οποία το Πνεύμα κατέρχεται στην Ύλη και εν τέλει, να μπορέσει ν’ αντιληφθεί τη σημασία του εξελικτικού κύκλου, ο οποίος είναι γνωστός ως «η ατραπός της επανόδου»...

Η πρώτη φάση, που θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν, είναι η λεγόμενη «ατραπός του εξερχόμενου» ή «η κάθοδος στην ύλη» και η "εικονογράφηση" του εκφυλισμού.

Ο Άνθρωπος, ως πνευματικό ον, είναι η Μονάδα – Άτομο – ο Θείος Σπινθήρας – ο οποίος κατέρχεται τα πεδία του Σύμπαντος, περιβάλλεται από όλο και περισσότερο αδρά σώματα, υπεισέρχεται όλο και περισσότερο και περιορίζεται από το περιβάλλον έως ότου χάσει την επαφή με το «κέντρο» της ύπαρξης.

Από τα πεδία της Αγνής Ψυχής, η Μονάδα διατρέχει τα πεδία της δοκιμασίας της ατομικότητος προς τα κάτω, περνώντας τα ATMA, BUDDHI, MANAS – πνεύμα εν δυνάμει, διαίσθηση εν δυνάμει, αφηρημένη διάνοια εν δυνάμει θα τα μετέφραζα (αν γνωρίζει κάποιος καλύτερη απόδοση, παρακαλώ να την καταγράψει και να μου συγχωρέσει την όποια ατυχή απόπειρα) – όπου οι μεγάλες δυναμικές των πεδίων αυτών, πάνω στις οποίες, κατά την «ατραπό της επανόδου» ο εξατομικευμένος άνθρωπος θα πρέπει να στηρίξει την κλίμακα για ν’ ανέβει ως τον Παράδεισο, είναι στραμμένες κάτω προς αναζήτηση της εμπειρίας.

Κάτω, κι ακόμα πιο κάτω, αναζωογονεί το υψηλότερο νοητικό επίπεδο, το πεδίο του συγκεκριμένου νου, το πεδίο της επιθυμίας και τελικά δια μέσου του Ατομικού, του Υπο-ατομικού, του Υπεραιθερικού και του Αιθερικού επιπέδου του υλικού πεδίου αγγίζει τα όρια αυτού που ονομάζουμε φυσική ύλη.

Μέσα από αέριες και υγρές καταστάσεις, περνά και βρίσκει ένα προσωρινό τόπο ανάπαυσης στην στέρεη ύλη.

Αυτή είναι η «Κρυστάλλινη Ανάπαυση» του Ruskin, αλλά είναι μόνον μία ανάπαυση σε στάσιμη κατάσταση, γιατί τίποτα σε στάσιμη κατάσταση δεν μπορεί ποτέ να ικανοποιεί μόνιμα κάτι τόσο έμφυτα δυναμικό όσο ο Θείος Σπινθήρας, ο οποίος διακατέχεται (όπως άλλωστε ορίζει η ίδια του η φύση) από «Θείο αίσθημα Ανικανοποίητου». :D

Έτσι, ο «Άσωτος» (να και η αλληγορία της Πτώσης) αισθάνεται τα πρώτα σκιρτήματα μίας παρόρμησης ενάντια στην υλική ενασχόληση και ξεκινά το μεγάλο αγώνα για απελευθέρωση απ’ τα δεσμά με μία ευτυχισμένη κραυγή «θ’ αναστηθώ και θα πορευθώ προς τον Πατέρα» - RESURGAM – όλη η έντονη λαχτάρα για επιστροφή στον Πατέρα (νόστος Οδυσσέα) συνοψίζεται σε μία Λατινική λέξη: RESURGAM.

Λαχταρά και επιμένει στον αγώνα, με τις χαρές των κατακτήσεων και τις λύπες της ήττας, καθώς, σκαλί – σκαλί ανέρχεται την κλίμακα και το ύψος είναι περισσότερο αισθητό παρά ορατό.

Στην επόμενη φάση, την πρώτη στην «ατραπό της επανόδου», οι απαρχές της Εξέλιξης είναι διαμετρικά αντίθετες από τα τελευταία στάδια του Εκφυλισμού.

Το ρεύμα πρέπει να ανέλθει από το ίδιο κανάλι, μέσω του οποίου έχει κατέλθει και αμέσως θα βρεθεί πίσω σ’ ένα περιβάλλον πάλης ενάντια στην αντίσταση, όπου μόνο κυριαρχώντας θα μπορέσει να φτάσει τον τελικό επιβλητικό τόπο ανάπαυσης, ο οποίος εμπεριέχει κάθε δυνατότητα σε πλήρη ισορροπία και ηρεμία.

Έτσι, προς τα πάνω το ρεύμα της Ζωής παλεύει να πορευθεί.

Στα ανώτερα υλικά πεδία, τα πρώτα στοιχεία του αγελαίου ενστίκτου μυούνται και πραγματοποιείται το πρώτο αποφασιστικό βήμα έξω από το ορυκτό βασίλειο, μέσα στο φυτικό βασίλειο.

Ήδη από το ορυκτό βασίλειο, είχε επικοινωνήσει με όντα ανώτερων πεδίων, τα οποία έχουν βοηθήσει ή ακόμα, έχουν επιβραδύνει την εξέλιξή του.

Προχωρά και ρέει η δίνη της ζωής παλεύοντας στην ανοδική της πορεία το κατερχόμενο ρεύμα και παίρνοντας δύναμη συνεχώς μέσα από τη μάχη.

Στο φυτικό βασίλειο η ισχύς του συναισθήματος και της εκφρασμένης ευαισθησίας, τα οποία έχουν πρωτο-εμφανισθεί στο ορυκτό βασίλειο, αναπτύσσονται και ένα ίχνος διάνοιας ξεδιπλώνεται.

Το ξεδίπλωμα του νου συνεχίζεται στο βασίλειο των ζώων, όπου αγγίζει ένα τελικό στάδιο, όταν ένα τμήμα μίας ομάδας ψυχών καθίσταται ικανή να δραπετεύσει.

Είναι η στιγμή της εξατομίκευσης, όπου ο άνθρωπος γίνεται ζώσα ψυχή και έτοιμος να ανελιχθεί στην ιεραρχία της Ανθρωπότητος.

Έχοντας αγγίξει αυτό το στάδιο, ο άνθρωπος έχει γίνει ένα επτά-πτυχο ον, κατέχει για πρώτη φορά ένα σώμα σε αιτιώδη σχέση και είναι μετενσαρκούμενο εγώ.

Αυτό το ον με τα επτά τμήματα μπορεί καλύτερα να παρομοιασθεί σαν όχημα μετά ρυμουλκουμένων, το οποίο καταλαμβάνεται από τον αληθινό άνθρωπο, τη Μονάδα.

Η Μονάδα, όπως την βλέπουμε από κάτω, δηλαδή όπως συνήθως την βλέπουμε, είναι μία αδιαχώριστη ενότης και ενώνεται με την παχυλή ύλη μέσω δύο τριπλών τέτοιων ρυμουλκουμένων.

Είναι αυτό, το οποίο ο Απ. Παύλος περιγράφει ως Πνεύμα στον τρίπτυχο καταμερισμό του του ανθρώπου σε Πνεύμα, Ψυχή και Σώμα.

Το «όχημα» - φορέας, το οποίο αμέσως καταλαμβάνεται από τη Μονάδα, καλείται Ατομικότητα και αλλιώς αναφέρεται ως το «μετενσαρκούμενο εγώ».

Μια και δυσκολεύομαι να βρω λέξεις, οι οποίες να αποδίδουν πλήρως τους Σανσκριτικούς όρους ATMA – BUDDHI – MANAS, επιτρέψτε μου, λοιπόν, να τους χρησιμοποιώ για λόγους κατηγοριοποίησης αναφερόμενη στα τρία τμήματα της Ατομικότητος.

Εάν θέλουμε καλύτερα ονόματα, ίσως να μπορούμε να τους περιγράψουμε με τα: Πνευματικό Σώμα, Ενορατικό Σώμα και Υψηλό Νοητικό Σώμα• όπου το τελευταίο των τριών είναι ο συνθετικός ή αφηρημένος νους, ο κόσμος των σκέψεων, όπου εμφανίζονται τα αίτια – εξ ου και το όνομα αιτιατό σώμα – όπου η σοφία, ως διαφοροποιημένη έννοια από την γνώση και την αντίληψη, αποκτάται και καταγράφεται.

Το δεύτερο του τριμερούς οχήματος είναι γνωστό ως Προσωπικότητα και το πρώτο του τμήμα είναι ο συγκεκριμένος και αναλυτικός νους, όπου η γνώση, ως διαφοροποιημένη έννοια από τη σοφία, αποκτάται και καταγράφεται προσωρινά.

Χωρίς να είναι τμήμα του «μετενσαρκούμενου εγώ», αυτός ο φορέας δεν μπορεί να έρθει σε απ’ ευθείας επαφή με παρελθούσες ζωές, γεγονός το οποίο εξηγεί το γιατί δεν υπάρχει φυσιολογικά η σχετική μνήμη, τέτοια μνήμη διατηρείται στον υψηλότερο νου και συνεπώς με εκείνην πρέπει να επιτευχθεί επικοινωνία, ώστε να θυμηθούμε προηγούμενες ενσαρκώσεις.

Το δεύτερο τμήμα της Προσωπικότητος είναι το Συναισθηματικό Σώμα ή Σώμα των Επιθυμιών, το οποίο αποκαλείται και αστρικό εξ αιτίας του ότι είναι αυτόφωτο.

Το τρίτο τμήμα είναι το Φυσικό Σώμα, με το χαμηλότερο τμήμα του οποίου ο μέσος άνθρωπος είναι επιρρεπής στο να αυτό-προσδιορίζεται. Ο Απόστολος Παύλος, εν τούτοις, το διαιρεί σε δύο τμήματα και λέγει: «ει εστιν σωμα ψυχικόν, εστιν και πνευματικόν» (Α’ Επιστολή προς Κορινθίους, Κεφ. 15, 44)• αυτά είναι αποκαλούνται κοινώς σήμερα ως το φυσικό σώμα και το διπλό αιθερικό.

Πάνω σ’ αυτή την επταμερή κατασκευή του ανθρώπου τα περισσότερα σύμβολα, τα οποία καλούμεθα να μελετήσουμε, έχουν χτιστεί.

Ελπίζω να μην κούρασα πολύ και να κατάφερα να ήμουν αρκούντως σαφής.
Και πάλι θα πω, ότι είναι μία ανάλυση όπως μου προέκυψε πιο ολοκληρωμένη αυτή την στιγμή που γράφω με τη μέχρι τώρα προσωπική μου αντίληψη.
Αν έχω κάνει λάθος σε οποιονδήποτε όρο ή ερμηνεία, παρακαλώ διορθώστε με.
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Δευ Μάιος 02, 2005 6:28 pm

Φιλτάτη Zadok the Priestess, εξαιρετικά τα βρίσκω τα παραπάνω.

Πέρα όμως από τη φιλοσοφική ερμηνεία της ανθρώπινης διαδρομής, ας μου επιτραπεί να δώσω και μια πολύ πεζή (πρακτική, ας πούμε) απάντηση - ερώτηση στο θέμα:

Θα άντεχε ο ανθρώπινος, φυσικός νους να θυμάται; Στην κυριολεξία, θα άντεχε;

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Δευ Μάιος 02, 2005 6:52 pm

Θα άντεχε ο ανθρώπινος, φυσικός νους να θυμάται; Στην κυριολεξία, θα άντεχε;


Εάν θυμόταν ίσως η ύπαρξη του μέσα από την ενσάρκωση να έχανε το σκοπό της και να λειτουργούσε ανασταλτικά στην κατανόηση των μαθημάτων προκειμένου να προχωρήσει η ανέλιξή του."

Άλλωστε τίποτα δεν είναι τυχαίο...
Εικόνα
Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Δευ Μάιος 02, 2005 11:22 pm

Καλησπέρα και Χρόνια σας Πολλά.

«Θυμάμαι»

Τι ακριβώς πρέπει να θυμάμαι και σε ποίο πεδίο γίνεται η καταγραφή αυτής της μνήμης ;

Αυτό είναι θεωρώ ένα καίριο ερώτημα το οποίο θα πρέπει πρώτα να απαντήσουμε για να προχωρήσουμε στην ανεύρεση απαντήσεων στα ποιο πάνω ερωτήματα τα οποία έχουν τεθεί.

Ποια η σχέση του ορατού υλικού κόσμου τον οποίο βιώνουμε, με τον «Ψυχικό» κόσμο ;

Αυτό που εγώ καταλαβαίνω, είναι ότι «ξεχνώ», δηλαδή δε μεταφέρω, στον υλικό κόσμο τις «συνέχειες μου».
Για να μη πλατειάσω σκεφτείτε απλά τι θα είχα στην μνήμη μου αν «θυμόμουν».
Πρώτα και καλύτερα θα ήξερα τι είναι ο «θάνατος», τι συμβαίνει σ’ εκείνη την χρονική στιγμή, πως είναι το πέρασμα από τον ορατό κόσμο στον αόρατο, πως είναι ο αόρατος κόσμος και πολλά από αυτά που σήμερα μας δίνουν λόγους να λεγόμαστε αναζητητές.

Σ’ αυτή την περίπτωση (αν θυμόμουν δηλαδή) θα είχα τις απαντήσεις που σήμερα αναζητώ. Θα ήξερα το πώς και το γιατί.
Ποιος τότε θα ήταν ο λόγος της βιωματικής μου μάθησης μέσα από την μετενσάρκωση ;

Όταν φθάνει η στιγμή του θανάτου πολλοί έχουν πει ότι ο άνθρωπος αλλάζει όψη, μια γαλήνη και πολλές φορές ένα χαμόγελο απλώνονται στο πρόσωπο του. Μήπως είναι η στιγμή εκείνη που όντας στο μεταβατικό στάδιο ο άνθρωπος θυμάται που πάει ;

Μεγάλη λοιπόν αυτή η κουβέντα και σίγουρα θα έχουμε να αναπτύξουμε πολλές σκέψεις.
Εικόνα

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Τρί Μάιος 03, 2005 12:04 pm

Ωραίο το θέμα και… απέραντο.

Έγραψα παραπάνω ότι μάλλον ένα ανθρώπινο μυαλουδάκι δεν θα άντεχε τόση μνήμη. Θα εκρηγνυόταν! (Και όταν λέμε μνήμη, τι εννοούμε; Την προσωπική ή και τη μνήμη όλης της γνώσης;)

Άλλωστε, όπως γράφει η καλή φίλη Ladyhawk, τι σκοπό θα είχε η μνήμη;

Έστω. Εδώ παρεμβάλλεται και ένα άλλο γνωστό μας θέμα, υπάρχει μετενσάρκωση ή όχι; Υπάρχουν οι υπέρ και οι κατά απόψεις. Απλά το επισημαίνω και θέση δεν παίρνω γιατί, φυσικά, δεν μπορώ να τεκμηριώσω. (Η προσωπική μου φιλοσοφία λέει ότι δεν υπάρχει, αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα και δεν αντικρούω όσους την παραδέχονται.)

Ίσως όλα αυτά να τα βιώνουμε –και πέρα από τις όποιες θεωρίες– μέσα από τη δική μας αντίληψη ο καθένας. Επιτρέψτε μου λοιπόν να γράψω αυθαίρετα, χωρίς να αγγίζω καμιά επίσημη θεωρία, κάτι που αισθάνομαι: Θα έλεγα ότι υπάρχει ο πνευματικός κόσμος (το γράφω τόσο γενικά) με τον οποίο μας συνδέει κάτι σαν (πνευματικός, επίσης) ομφάλιος λώρος. Ανεπαίσθητος –διότι τα πάντα εν σοφία εποίησε– αλλά υπαρκτός, που ίσως κάπου-κάπου γίνεται ελάχιστα αντιληπτός και για μια στιγμή –κυριολεκτικά για μια στιγμή– μας στέλνει ένα φλας «επικοινωνίας». Φευγαλέο, χωρίς να πολυκαταλάβουμε τι ήταν, ίσως όμως αρκετό για να υποψιαστούμε ή για να φωτίσουμε, τόσο δα, τη σκέψη μας.

Και τι είναι ο θάνατος, αγαπητέ Ramoglou; Η μεγάλη επιστροφή; Ή μήπως είναι η στιγμή όπου ο άνθρωπος όχι απλά θυμάται πού πάει… αλλά, πια, γνωρίζει.

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Τρί Μάιος 03, 2005 1:44 pm

Αγαπητέ Elissaios

Θα ήθελα να ακούσω την δική σου φιλοσοφία - εάν φυσικά θέλεις και εσύ να την αναφέρεις - στηριζόμενη στο ότι δεν υπάρχει μετενσάρκωση.

Ποιος κατά την άποψή σου είναι ο σκοπός της ζωής αυτής και για ποιο λόγο να υπάρχουν οι «δοκιμασίες» κατά την διαδρομή της? Τι γίνεται όταν επέρχεται ο θάνατος?
Εικόνα

Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τρί Μάιος 03, 2005 5:19 pm

Το όλο θέμα άπτεται όπως σωστά παρατηρεί ο φίλος μας Ελισσαίος στο θέμα της ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗΣ.

Θα προσπαθήσω να βάλω μια λογική σκέψη, ένα ειρμό μάλλον από σκέψεις, στο θέμα αυτό, ούτως ώστε να απαντήσουμε στο θέμα του φίλου Κυνικού για τη Λήθη…

Καταρχάς, μετενσάρκωση σημαίνει ότι το Εγώ, αποκτά ένα νέο ΣΩΜΑ, ένα νέο ΦΥΣΙΚΟΕΓΚΕΦΑΛΟ και μια νέα ΜΝΗΜΗ.

Τρεις είναι οι παραδεδεγμένες μορφές ΜΝΗΜΗΣ:
Η Ενθύμηση
Η Επαναφορά στη Μνήμη &
Η Ανάμνηση.

Η Μνήμη είναι η έμφυτη ικανότητα σε σκεπτόμενα όντα, ακόμα ΚΑΙ στα ζώα, να αναπαράγουν περασμένες εντυπώσεις, με τη ΒΟΗΘΕΙΑ του συνειρμού των ιδεών, που προκαλούν τα αντικείμενα ή κάποια λειτουργία των ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ οργάνων των 5 αισθήσεών μας δηλαδή τα ΜΑΤΙΑ (όραση), τα ΑΥΤΙΑ (ακοή), το ΣΤΟΜΑ (γεύση), η ΜΥΤΗ (όσφρηση) και τα ΔΕΡΜΑΤΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ (αφή).

ΑΡΑ:
Η Μνήμη είναι μια ικανότητα, που εξαρτάται ΕΝΤΕΛΩΣ από τη καλή ή κακή λειτουργία του ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ.

Η Ενθύμηση κατά τον Locke είναι όταν μια ιδέα ξαναέρχεται πίσω, χωρίς να ενεργήσει κανένα αντικείμενο στην όραση ή τις 4 άλλες αισθήσεις

Η Επαναφορά στη μνήμη πάντα κατά τον Locke, είναι όταν η ιδέα αυτή επιστρέψει όταν υποβληθούμε σε προσπάθεια πνευματική και κόπο.

Ας βάλουμε μια άνω τελεία και ας δούμε υπό το πρίσμα των παραπάνω το ερώτημα για τη ΜΝΗΜΗ που θέτει ο φίλος μας Κυνικός, δηλαδή το γιατί ΣΗΜΕΡΑ δε θυμόμαστε τις περασμένες μας εμπειρίες.

Γιατί αγαπητέ μου φίλε, είναι σα να προσπαθούμε ιατροδικαστικός, μέσα από ένα μικροσκόπιο, να ανακαλύψουμε ίχνη από αίμα πάνω σε ένα πουκάμισο ενός δολοφόνου, το οποίο ΟΜΩΣ δε το φόραγε την ώρα του φόνου!!!
Η μόνη περίπτωση να ανακαλύψουμε κάτι, θα ήταν επάνω στο πουκάμισο που φορούσε ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ…

Είναι «ακατανόητο» λοιπόν, το πώς περιμένουμε από τη ΝΕΑ ΜΝΗΜΗ να μας επιβεβαιώσει (δια της λογικής ΠΑΝΤΑ), κάτι το οποίο η ΙΔΙΑ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΙΧΕ ΖΗΣΕΙ!!!

Εδώ όμως τίθεται ένα ΜΕΓΑ θέμα:
Τότε ΠΟΙΟΣ ή ΤΙ θα μας επιβεβαιώσει ή όχι το ΑΝ και ΠΟΤΕ ή ΤΙ ζήσαμε σε προηγούμενες σαρκώσεις μας.

Και έρχομαι τώρα στη ΤΡΙΤΗ παραδεδεγμένη μορφή μνήμης, την Ανάμνηση.

Η Ανάμνηση είναι μια ΔΙΑΙΣΘΗΤΙΚΗ αντίληψη, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ από τον φυσικοεγκέφαλό μας.
Είναι μια ΑΝΤΙΛΗΨΗ, που όταν ενεργοποιείται από τη από την πάντοτε παρούσα γνώση του Πνευματικού Εγώ μας (αυτό το οποίο ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΝΕΤΑΙ δηλαδή), προκαλεί όλα τα οράματα που ο μέσος άνθρωπος θεωρεί ασυνήθιστα.


Έτσι, τα 2 πρώτα είδη μνήμης είναι καθαρά ΠΡΟΣΚΑΙΡΑ όσο ο βίος που θα ζήσουμε και είναι ΜΝΗΜΕΣ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ (άρα θνητές), ενώ η ΑΝΑΜΝΗΣΗ είναι αυτό που θα λέγαμε ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ (άρα αθάνατες).

Φυσικά όλα τα παραπάνω, κάποιοι θα πουν ότι μπορεί και ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ έτσι.
Να υποστηρίξουν ότι όλα είναι στο κομμάτι και τη σφαίρα της μνήμης του Φυσικού μας Εγκεφάλου.
Και αυτό γιατί όπως προανέφερα η ΑΝΑΜΝΗΣΗ υποστήριξα ότι είναι η ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ, πράγμα για το οποίο κάποιοι να ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ καν την ύπαρξή της ή των απείρων πολύπλοκων λειτουργιών της.

Σε αυτούς λοιπόν, θέτω τότε το εξής απλό ερώτημα:
Μπορεί κάποιος από εσάς, να ΘΥΜΗΘΕΙ τι ήσασταν και τι κάνατε στη βρεφική σας ηλικία;
Διατηρείτε ΣΗΜΕΡΑ, την ελάχιστη ΜΝΗΜΗ από τη ζωή, τις σκέψεις και τις πράξεις σας κατά τους πρώτους 18 μήνες έως τα 2 πρώτα χρόνια που ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΒΙΟΥ ΣΑΣ, της ΠΑΡΟΥΣΗΣ ΣΑΡΚΩΣΗΣ ΣΑΣ;;;

Σίγουρα η απάντησή σας είναι πώς όχι, ΔΕΝ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ.

Αυτό όμως αγαπητοί μου φίλοι, ΣΙΓΟΥΡΑ δε σημαίνει ότι ΕΣΕΙΣ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΤΕ και πολλώ δε μάλλον ότι ΕΣΕΙΣ ΤΟΤΕ ΔΕ ΖΗΣΑΤΕ.
Και ως επιστέγασμα των όσων παρέθεσα, έρχομαι να προσθέσω ότι το Πνευματικό Εγώ, αυτό που ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΝΕΤΑΙ είναι Παντογνώστης και έχει ΕΜΦΥΤΗ μέσα του τη κάθε γνώση.
Είναι τμήμα, μέρος, τρίμα της Πρώτης Του Παντός Πηγής, από την οποία όλα και τα πάντα προέρχονται, είτε ως Δημιουργία, είτε ως Big Bang

Αυτά έτσι απλά ως αρχή σε ένα πραγματικά υπέροχο θέμα.

Κέλσος ο Φιλαλήθης

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Τετ Μάιος 04, 2005 12:55 am

Αγαπητή Ladyhawk, η επιφύλαξή μου στο να αποδεχθώ τη μετενσάρκωση οφείλεται σε προσωπικά κριτήρια (άρα αυτό είναι αρκετά εγωιστικό και το ξεπερνάμε) και στη θρησκευτική μας αντίληψη, που αναφέρεται μεν στην αιώνιο ζωή αλλά και στη γήινη ζωή μιας χρήσης.

Παρατηρώ το φαινόμενο της ανακύκλωσης στη Φύση, αλλά τα ίδια "υλικά" μετατρέπονται σε κάτι καινούργιο και δεν επαναδημιουργούν το προϋπήρξαν. Θέλω να ελπίζω ότι η πνευματική μας ύπαρξη δεν χάνεται, δεν καταλαβαίνω όμως το λόγο γιατί να ενσαρκωνόμαστε ξανά και ξανά. Μου φαίνεται λοιπόν πιο πιστευτή η άποψη ότι και μια ζωή αρκεί για να κριθούμε.

Εκείνο που μπορώ να πω με περισσότερη σιγουριά είναι ότι όλα αυτά είναι ανεξερεύνητα και μόνο ένας Θεός ξέρει τι συμβαίνει πραγματικά. Επομένως, δεν υποστηρίζω την άποψή μου... απλώς την καταθέτω.

Όσα όμως γράφει παραπάνω ο αγαπητός Κέλσος ο Φιλαλήθης, με βάζουν σε άλλες σκέψεις.

Μήπως ξέρουμε και τι είναι χρόνος; Τον αντιλαμβανόμαστε και τον εξηγούμε με τη γραμμική του μορφή, πώς όμως μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουμε και σε μια άλλη χρονική διάσταση... Ως παιδιά, για παράδειγμα, ή σε άλλη ηλικία, ή... στην αιωνιότητα. Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι αυτά που θεωρούμε παρελθόν και μέλλον δεν συνυπάρχουν;

Μέσα σε τέτοιες πολυπλοκότητες, προσωπικά εκείνο που θεωρώ πιο πρακτικό είναι να μην προσπαθώ να λύσω τα μυστήρια του κόσμου αλλά να περιμένω να μου αποκαλυφθούν όταν έρθει η στιγμή.

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τετ Μάιος 04, 2005 8:27 am

Την καλημέρα μου σε όλους.

Αγαπητέ μου Ελισσαίε, πολύ θα ήθελα να γίνω κοινωνός της "των άλλων σκέψεων" που σε βάζω όπως λες…

Απαντάς στην εξίσου αγαπημένη μου Ladyhawk ότι:
"... η επιφύλαξή μου στο να αποδεχθώ τη μετενσάρκωση οφείλεται σε προσωπικά κριτήρια (άρα αυτό είναι αρκετά εγωιστικό και το ξεπερνάμε) και στη θρησκευτική μας αντίληψη, που αναφέρεται μεν στην αιώνιο ζωή αλλά και στη γήινη ζωή μιας χρήσης..."


Καταρχάς φίλε μου είμαστε ΟΛΟΙ ΕΔΩ για να παραθέσουμε τις απόψεις ΜΑΣ, αυτές τις "εγωιστικές" μας απόψεις.
Άρα περιμένουμε να σε ακούσουμε "όσο εγωιστής και αν είσαι"!!!

Στο επόμενο όμως κομμάτι, το περί θρησκευτικού δόγματος, έχω την «εγωιστική μου» (αστειεύομαι φίλε μου) ένσταση:
Που αναφέρει η κρατούσα θρησκευτική αντίληψη για γήινη ζωή ΜΙΑΣ χρήσης;;;
Ίσως να υπάρχει κάτι που μου διαφεύγει…

Και περνώ στα πιο δύσκολα φίλε μου.
Λες πώς:
“…δεν καταλαβαίνω όμως το λόγο γιατί να ενσαρκωνόμαστε ξανά και ξανά.
Μου φαίνεται λοιπόν πιο πιστευτή η άποψη ότι και μια ζωή αρκεί για να κριθούμε…”


Εν πρώτης, πώς αλλιώς θα μπορούσε να υφίσταται η ΕΞΕΛΙΞΗ;;;

Αναρωτιέμαι όμως τώρα και εγώ με τη σειρά μου, μιας και αναφέρεσαι στη ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και στη ΚΡΙΣΗ που απορρέει από αυτήν.

Πόσο δίκαιο είναι ένα ΠΑΙΔΙ να ΜΗΝ προλάβει να μεγαλώσει και αν ΕΠΙΤΕΛΕΣΕΙ το σκοπό για το οποίο και σαρκώθηκε, όταν “άγνωσται βουλαί κυρίου” επιβάλουν έναν πρόωρο θάνατο;;;

Ή όταν αυτό το παιδί γεννιέται με ιδιαίτερα προβλήματα υγείας;;;

Και για ΠΟΙΑ ΚΡΙΣΗ μιλάμε όταν για να αποδώσεις ΚΡΙΣΗ πρέπει να έχεις στοιχεία να κρίνεις ΔΗΛΑΔΗ πεπραγμένα (στη δική μας περίπτωση)…

Να θυμίσω το ερώτημα που έθεσαν οι μαθητές του Ιησού Χριστού για τον ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ ΤΥΦΛΟ, για το ΠΟΙΟΥ ΤΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ;;;
ΔΙΚΑ ΤΟΥ, αναρωτιούνται (και εγώ μαζί τους αφού ΠΟΤΕ ΑΡΑΓΕ πρόλαβε να τα κάνει) ή των γονέων του;;;
Και ως καταπέλτης έρχεται η απάντηση από τα χείλη του Μεγάλου Διδασκάλου:
ΔΙΚΑ ΤΟΥ

Φίλε μου,
Για τον ΧΡΟΝΟ καλό θα ήταν ένα ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ θέμα να ανοίξουμε, γιατί θα πλατειάσει ΠΟΛΥ η παρούσα άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση.
Πάντως στη κοσμοθέασή μου, ΧΡΟΝΟΣ δεν υπάρχει…!!!
Εννοώ με τη ΓΡΑΜΜΙΚΗ απόδοση που συνήθως του αποδίδει ο άνθρωπος.
ΧΘΕΣ ------------------------------ΣΗΜΕΡΑ----------------------------ΑΥΡΙΟ

Αυτό το μοντέλο του ΧΡΟΝΟΥ εξυπηρετεί τον ΧΩΡΟ μέσα στον οποίο βρισκόμαστε και έτσι του δίνει ΥΠΟΣΤΑΣΗ!!!
Χώρος ΧΩΡΙΣ Χρόνο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ
Χρόνος ΧΩΡΙΣ Χώρο και πάλι, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ…

Και σχετικά με το τελευταίο που μας αναφέρεις:

Μέσα σε τέτοιες πολυπλοκότητες, προσωπικά εκείνο που θεωρώ πιο πρακτικό είναι να μην προσπαθώ να λύσω τα μυστήρια του κόσμου αλλά να περιμένω να μου αποκαλυφθούν όταν έρθει η στιγμή.


Καλέ μου φίλε, αυτό που προσπαθώ είναι να ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ για να ΑΝΑΚΑΛΥΨΩ τα μυστήρια του κόσμου.
Καλύτερα να κάνω ΛΑΘΟΣ στη προσπάθεια αυτή, ΠΑΡΑ να μένω αδρανής περιμένοντας.
Άλλωστε κατά τη θεώρησή σου, ΕΑΝ είναι ΜΙΑ η ζωή μας, ποτέ ο ΧΡΟΝΟΣ δε θα φτάσει για να ΜΕΤΕΧΩ των μυστηρίων

Πάντα φίλος σου,

Κέλσος ο Φιλαλήθης

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Τετ Μάιος 04, 2005 11:52 am

Αγαπητέ Elissaios,

Σέβομαι την απόφασή σου να μην καταθέσεις εκτενέστερα αυτά που πιστεύεις αν και ομολογώ πως θα συμφωνήσω περισσότερο με τον αγαπημένο μου Kelso, ότι εδώ είμαστε για να καταθέσουμε τις απόψεις και να τις συζητήσουμε με σκοπό να τις ολοκληρώσουμε να τις εξελίξουμε ακόμα και να τις αναθεωρήσουμε.
Εγωιστικό και μάλιστα στην άσχημη μορφή του θα ήταν το να παραμείνει κανείς ταμπουρωμένος και αδιάλλακτος πίσω από μία σκέψη-πιστεύω.
Όπως και να έχει όμως η απόφαση είναι και πάλι δική σου.

Αναφέρεις όμως :
Θέλω να ελπίζω ότι η πνευματική μας ύπαρξη δεν χάνεται

Eδώ διακρίνω ένα μικρό κενό στα λεγόμενά σου. Εάν η πνευματική ύπαρξη δεν χάνεται, τότε τι γίνεται ? που πάει? πως πορεύεται ?

Μου φαίνεται λοιπόν πιο πιστευτή η άποψη ότι και μια ζωή αρκεί για να κριθούμε


Τελικά ερχόμαστε στην ζωή για να κριθούμε ? και μετά τι γίνεται ?
ή μήπως μέσα από τις εκάστοτε ενσαρκώσεις η ψυχή μας αποκτά τις αναγκαίες καταγραφές που βοηθούν στην ανελικτική της πορεία προς το Θείο?

Όσο για το θέμα του χρόνου θα ήθελα να προσθέσω κάτι σε αυτό που είπε ο Kelsos, παρελθόν παρόν μέλλον είναι ένα.
Το παρελθόν είναι ένα το «τότε» παρόν ... σωστά αγαπητέ ?? :wink:

Τέλος όσον αφορά τα τυχόν μυστήρια που μπορεί να μας αποκαλυφθούν πιστεύω πως εάν δεν τα ψάξουμε δεν θα μας αποκαλυφθεί τίποτα, και εάν πάλι αποκαλυφθούν εάν παραμένουμε αδρανείς αυτομάτως παραμένουμε και στην κατάσταση του να μην μπορούμε να αντιληφθούμε τις αποκαλύψεις αυτές.
Εικόνα

Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Τετ Μάιος 04, 2005 1:09 pm

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας, και κατά σειρά:

Αγαπητέ Κέλσο Φιλαλήθη, οι άλλες σκέψεις στις οποίες με βάζεις είναι οι περί του χρόνου, όπως γράφω στη συνέχεια.

Ως προς τις… εγωιστικές μου απόψεις, έχω να πω το εξής. Λίγο ως πολύ, κάθε άνθρωπος δίνει τις δικές του ερμηνείες στα μεγάλα μυστήρια, αλλά αυτές δεν έχουν καμιά ιδιαίτερη αξία ή βαρύτητα. (Απαντώντας ταυτόχρονα και στην αγαπητή Ladyhawk): Οι προσωπικές μου θεωρίες μπορεί να είναι και φαιδρές, τι να γράψω τώρα…

Εν πάση περιπτώσει, δηλώνοντας εξ αρχής ότι τα παρακάτω είναι υποθέσεις μου και δεν χρειάζεται να τις πάρετε στα σοβαρά, γράφω πολύ γενικά:

- Θέλω να πιστεύω, επαναλαμβάνω, ότι δεν χανόμαστε εντελώς αλλά η πνευματική μας υπόσταση θα αποτελέσει κάτι σαν συνειδησιακό ίχνος.

- Ως προς την εξέλιξη, δεν μπορεί και να γίνει σε μια ζωή; Κανείς δεν γεννιέται υποψιασμένος. Μερικοί κάνουν όσα βήματα μπορούν, άλλοι προχωρούν περισσότερο… στα όρια της μιας ζωής.

- Ως προς τα παιδιά και τους εκ γενετής αναξιοπαθούντες… Υποθέτω ότι ένα παιδί δεν κρίνεται τόσο αυστηρά, αφού δεν είχε τα χρονικά περιθώρια να πράξει, ενώ ένας τυφλός π.χ., γιατί να θεωρήσουμε ότι ξεπληρώνει αμαρτίες; Διαθέτει ένα φυσικό μειονέκτημα που δεν τον εμποδίζει στην εξέλιξή του, ή ας πούμε ότι περνάει μια πιο απαιτητική δοκιμασία. (Τώρα πάλι, επιτρέψτε μου να σας βάλω σε άλλους μπελάδες: Ποιος θα μας κρίνει; Αυτό είναι μια θρησκειολογική άποψη βάσει της σοφής θρησκευτικής μυθολογίας. Αν όμως, αν, λέω, μας κρίνει ο ίδιος μας ο εαυτός; Θέλω να πω, αν γίνουμε μια «συνείδηση» που είναι πια απαλλαγμένη από τα υλικά της κριτήρια και διαθέτει μόνο την ανάμνηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς της… Αυτή η συνείδηση δεν θα βρίσκεται σε ένα «παράδεισο», αν είναι ήσυχη, ή σε μια «κόλαση» αν βασανίζεται από τις τύψεις της;)

Για το χρόνο, αγαπητέ Κέλσο, συμφωνώ πλήρως μαζί σου και αυτά έχω γράψει κι εγώ παραπάνω. (Συμφωνώ επίσης ότι θα χρειαζόταν ειδικό τόπικ, αλλά έστεκε και εδώ μια αναφορά).

Για τη θρησκεία μας πάλι, αν δεν απατώμαι, δεν αναφέρεται στη μετενσάρκωση.

Και όσο για την αναζήτηση, από ότι βλέπεις, κι εγώ προσπαθώ να ανακαλύψω. Αισθάνομαι όμως ότι με την ανθρώπινη φύση μου έχω τα όριά μου. (Κάποιο λόγο έχει η λήθη, για να μην ξεχνάμε και το θέμα μας!)

Αγαπητή Ladyhawk, ελπίζω στοιχειωδώς να κάλυψα και τις δικές σου ερωτήσεις. Θα προσθέσω και κάτι τελευταίο, αλλά τις λεπτομέρειες επιτρέψτε μου να τις κρατήσω για μένα. Συμβαίνει μερικές φορές να βιώνουμε κάποιες υπερβατικές εμπειρίες και οι απόψεις μου είναι επηρεασμένες και από αυτές. Φυσικά, ούτε μεγάλος μύστης είμαι ούτε τίποτα. Πιστεύω όμως ότι το υποσυνείδητο (ή υπερσυνειδητό, πώς το λένε;) μου περνάει πότε-πότε τα κατασταλάγματά του.

Ευχαριστώ για το διάλογο και ελπίζω να τον συνεχίσουμε. Ψάχνομαι κι εγώ.

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Τετ Μάιος 04, 2005 2:48 pm

Αγαπητέ Elissaios

Σε ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σου και έρχομαι να συνεχίσουμε την όμορφη κουβέντα μας.

Λίγο ως πολύ, κάθε άνθρωπος δίνει τις δικές του ερμηνείες στα μεγάλα μυστήρια, αλλά αυτές δεν έχουν καμιά ιδιαίτερη αξία ή βαρύτητα. (Απαντώντας ταυτόχρονα και στην αγαπητή Ladyhawk): Οι προσωπικές μου θεωρίες μπορεί να είναι και φαιδρές, τι να γράψω τώρα…


Αυτό θα μπορούσε ο καθένας να το πει (υποτιμώντας μάλιστα τον εαυτό του και τις απόψεις του) αλλά δεν νομίζω να εξυπηρετεί σε κάτι, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να παρατείνει μία στασιμότητα.
Κανείς μας δεν είναι σε θέση να κρίνει ή μάλλον να ΚΑΤΑΚΡΙΝΕΙ κάποιον άλλον για το δικό του πιστεύω, οπότε ο σωστός διάλογος και η ανταλλαγή των απόψεων είναι αυτά που μπορούν να βοηθήσουν τον καθένα μας.

Θέλω να πιστεύω, επαναλαμβάνω, ότι δεν χανόμαστε εντελώς αλλά η πνευματική μας υπόσταση θα αποτελέσει κάτι σαν συνειδησιακό ίχνος.


Έχεις αναρωτηθεί ποτέ τι γίνεται εν συνεχεία αυτό το συνειδησιακό ίχνος όπως το αποκαλείς, και ποιος ο σκοπός της ύπαρξής του?

Ως προς την εξέλιξη, δεν μπορεί και να γίνει σε μια ζωή; Κανείς δεν γεννιέται υποψιασμένος. Μερικοί κάνουν όσα βήματα μπορούν, άλλοι προχωρούν περισσότερο… στα όρια της μιας ζωής.


Κατά την προσωπική μου άποψη θα έλεγα ότι τελικά δεν φτάνει μία ζωή μιας και καλώς ή κακώς ο «ρόλος» σε κάθε ζωή είναι ένας. Δεν είναι εύκολο να αποκομίσει κανείς αυτά που ενδεχομένως χρειάζεται και αυτός ο εκάστοτε «ρόλος» δεν είναι τυχαίος και έχει να κάνει με αυτά που ήδη «κουβαλάει» ο καθένας μας.

(Τώρα πάλι, επιτρέψτε μου να σας βάλω σε άλλους μπελάδες: Ποιος θα μας κρίνει; Αυτό είναι μια θρησκειολογική άποψη βάσει της σοφής θρησκευτικής μυθολογίας. Αν όμως, αν, λέω, μας κρίνει ο ίδιος μας ο εαυτός; Θέλω να πω, αν γίνουμε μια «συνείδηση» που είναι πια απαλλαγμένη από τα υλικά της κριτήρια και διαθέτει μόνο την ανάμνηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς της… Αυτή η συνείδηση δεν θα βρίσκεται σε ένα «παράδεισο», αν είναι ήσυχη, ή σε μια «κόλαση» αν βασανίζεται από τις τύψεις της;)


Κανείς δεν είναι άξιος να μας κρίνει πέραν του Θεού. Τώρα όσον αφορά τον εαυτό μας, θα ήταν καλό να γίνουμε αρχικά εμείς κριτές των δικών μας πράξεων, προκειμένου ο δρόμος που θα ακολουθούμε να είναι πιο κοντά σε Αυτόν. Αυτό δεν είναι εύκολο γιατί τα μέταλλά μας είναι πολλά και βαριά και σαφώς χρειάζεται κόπος και παίδευση για να απαλλαγούμε έστω και από κάποια από αυτά, προκειμένου να λαξεύσουμε τον προσωπικό μας λίθο. Το να ρίχνουμε τον προβολέα στον διπλανό μας είναι πολύ εύκολο, το δύσκολο είναι να τον ρίξουμε επάνω μας. Άρα λοιπόν εάν καταφέρουμε εμείς πρώτοι να γίνουμε αυστηροί κριτές του εαυτού μας θα βοηθηθούμε στην εν συνεχεία πορεία μας.

Για τη θρησκεία μας πάλι, αν δεν απατώμαι, δεν αναφέρεται στη μετενσάρκωση.


Παρά το γεγονός ότι αυτό δεν βγαίνει ανοιχτά στον κόσμο – για ευνόητους λόγους - αναφέρεται και με αρκετή σαφήνεια θα έλεγα. Αλλά πόσοι είναι αυτοί που ακούν πραγματικά όσα ψέλνονται στις διάφορες λειτουργίες για να μπορέσει κανείς να ακούσει επακριβώς τι λένε? Μάλλον ελάχιστοι έως κανείς.
Σε κάποιο σημείο της εξοδίου ακολουθίας μιλάει καθαρά για την ψυχή μετά την εγκατάλειψη της ύλης μέσω του θανάτου.
Εικόνα

Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

Knight MIXAHΛ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Τρί Μάιος 03, 2005 3:49 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Knight MIXAHΛ » Τετ Μάιος 04, 2005 5:40 pm

Καλησπερα
Η ψυχη ως μετοχος των θειων Ιδεων κατερχεται στην Υλη
για την εξελιξη των δυναμεων της και να στολισει οτι
βρισκεται κατω απο αυτην.

Εργαζομενη ετσι διατηρει ζωντανη την μνημη της ουρανιας
Πατριδας. Ας θυμηθουμε την παραβολη του Ασωτου
Ο Ασωτος Υιος, τοτε αρχιζει την επιστροφη, οταν
αναμνησθη το προτερον καλλος.
Καμμια γνωση δεν ερχεται απ εξω. Ολα ειναι μεσα μας.
Καθε τι που μαθαινουμε ειναι πραγματικα κατι που αποκαλυπτουμε,
τραβωντας μακρυα το καλυμμα της ψυχης.
Προκειται για την αφυπνιση εκεινου που ο πραγματικος
Εαυτος γνωριζει αιωνια, αφυπνιση ολων εκεινων των στοιχειων
που η ψυχη ειναι μετοχος.

Η αναγνωριση της εσωτερικης υπαρξης των Ιδεων ειναι που
μπορει να μεταμορφωσει τον ανθρωπο και η ατομικη ψυχη
του να επιστρεψει στην ενοτητα και να γνωρισει την
"μη Ληθη" η της Α-ληθεια
LOVE IS THE LAW
HARMONY THE EFFECT
Knight ΜΙΧΑΗΛ
Εικόνα

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: Τετ Μάιος 04, 2005 1:05 pm

Δημοσίευσηαπό ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ » Τετ Μάιος 04, 2005 7:30 pm

Να χαιρετίσω και εδώ τον φίλο Κυνικό.
Εύστοχος συλλογισμός αλλά ελλείψει αποδείξεων πιστεύω οτι περιοριζόμαστε κατά κάποιο τρόπο να πιστεύουμε ο καθένας κατα πως νομίζει (και τον βολεύει;).
Εγώ πιστεύω (και δεν μπορώ βέβαια να το αποδείξω) οτι όπως καθένας είναι μοναδικός, έτσι έχει και μοναδικό θάνατο ο οποίος είναι και τελειωτικός. ότι πρόλαβε πρόλαβε.
Δηλαδή δεν πιστεύω στην μετενσάρκωση.
Αλλλά μήπως φίλε Κυνικέ η συλλογική μνήμη του ανθρώπινου γένους που περνάει απο γενιά σε γενια μέσω DNA δεν είναι μια μορφή μετενσάρκωσης;
Δες το και έτσι.....
Θυμίζω - γιατί τα αγόρια έχουν εφιάλτες με κίνδυνο που προέρχεται απο το πλάι του κρεββατιού και τα κορίτσια με κίνδυνο που προέρχεται απο κάτω απο το κρεββάτι;-
Εικόνα

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Τετ Μάιος 04, 2005 9:08 pm

Φλας μπακ στην αγαπητή Ladyhawk.

Αφού αντέχεις να γράφω τις σοφίες μου, αυτό που αισθάνομαι είναι πως είμαστε μέρη της ίδιας ουσίας- συνεπώς, «ομοούσιοι» αλλά και με τη δική του προσωπικότητα ο καθένας. Όλοι μαζί πάλι, συναποτελούμε αυτήν την ουσία. Ας το παρομοιάσω με αμέτρητα μόρια νερού που αποτελούν μια θάλασσα. Εκτελούμε ο καθένας ένα σκοπό, ένα λόγο ύπαρξης, και άπαξ και τον εκτελέσαμε, τέλος. (Θα πρέπει να επαναλαμβάνω κάθε φορά ότι αυτά τα καταπληκτικά είναι τελείως προσωπικές απόψεις, μέχρι να με πάρουν κυνήγι όλοι μαζί- θρησκείες και φιλοσοφίες.)

Τέλος πάντων, έψαξα λιγάκι περί μετενσάρκωσης και βρήκα αντικρουόμενες πληροφορίες. Άλλες λένε ότι η μετενσάρκωση ήταν παραδεκτή από το Χριστιανισμό αρχικά, μέχρι που τη διέγραψε η λογοκρισία (όπως και άλλα). Άλλες πάλι λένε ότι ο Χριστιανισμός δεν δέχεται τέτοια πράγματα.

Για να μην εκτείνομαι, παραθέτω τους σχετικούς υπερσυνδέσμους:

Η άποψη της Θεοσοφικής:
http://www.theosophy.gr/articles.cfm?articleID=22

Η άποψη του Δ. Σεμελά:

http://martinismos.ifrance.com/martinismos/reinc.html

Μια –ας πούμε εγκυκλοπαιδική– αναφορά:
http://www.jesusportal.org/magazine/article16-4.htm

Και η «κλασική» θρησκευτική θέση:
http://www.im-syrou.gr/poimantikes_dras ... ensarkosi/

Α, έχω και ένα bonus. Ψάχνοντας βρήκα ένα πρόγραμμα που μας πληροφορεί τι ήμασταν στις προηγούμενες ζωές μας:
http://users.forthnet.gr/ath/faiza/atelier/pastLife.htm
(Είχα ενσαρκωθεί, λέει, την προηγούμενη φορά στην Τουρκία το 1175. Να γιατί μου αρέσουν τα τουρκικά ονόματα και αυτή η εποχή!)

Τα λέμε.

Εικόνα

Knight MIXAHΛ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Τρί Μάιος 03, 2005 3:49 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Knight MIXAHΛ » Τετ Μάιος 04, 2005 10:41 pm

Φιλτατε Elisaios
πραγματι το θεμα της μετενσαρκωσης ειναι μακρυ
και μαλλον πολυπλοκο
Για το λογο αυτο τα μυστηρια τον μετεδιδαν μεσα
απο μυθους και μυητικες διαδιακσιες, με συμβολικο
και αλληγορικο τροπο.

Ο μυθος των Ελευσινιων, το πυθαγορειο θεωρημα,
οι εσωτερικες ερμηνεις ορισμενων παραβολων του
Διδασκαλου απο την Ναζαρετ, αλλα και επιστημονικες ερευνες
οπως του Cambell ειναι μερικα απο τα στοιχεια που οδηγουν
στην αποδοχη της μετενσαρκωσης

Η διακοπη, του αιωνιου πολλες φορες, κυκλου των ενσαρκωσεων
γινεται μονο μεσα απο τις δικες μας, ατομικες, προσπαθειες ,
με ελευθερη βουληση και αφου αναγνωρισουμε τον Αληθινο
Εαυτο μας. Αυτον που αποτελει τμημα την Θειας Πηγης.
LOVE IS THE LAW

HARMONY THE EFFECT

Knight ΜΙΧΑΗΛ

Εικόνα

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Πέμ Μάιος 05, 2005 2:29 pm

Αγαπητέ Elissaios.

Σε ευχαριστώ για την απάντησή σου.

Αφού αντέχεις να γράφω τις σοφίες μου, αυτό που αισθάνομαι είναι πως είμαστε μέρη της ίδιας ουσίας- συνεπώς, «ομοούσιοι» αλλά και με τη δική του προσωπικότητα ο καθένας. Όλοι μαζί πάλι, συναποτελούμε αυτήν την ουσία. Ας το παρομοιάσω με αμέτρητα μόρια νερού που αποτελούν μια θάλασσα. Εκτελούμε ο καθένας ένα σκοπό, ένα λόγο ύπαρξης, και άπαξ και τον εκτελέσαμε, τέλος.


Βλέπω πως αναφέρεις την λέξη «τέλος» και θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα.

Μήπως τελικά αυτό το «τέλος» δεν επέρχεται με τον θάνατο της ζωής μας αλλά βρίσκεται λίγο πιο μακριά ? μήπως το τέλος δεν είναι οριστικό τέλος, αλλά απλά κλείνει ένας κύκλος και αυτόματα ξεκινάει κάποιος άλλος?
Εικόνα

Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Πέμ Μάιος 05, 2005 5:31 pm

Την καλησπέρα μου σε όλους τους φίλους.

Αγαπητέ Ιππότη Μιχαήλ, αναφέρεις και λες πώς :

Η ψυχή ως μέτοχος των θειων Ιδεών…

καθώς και πως ότι έρχεται για :
να στολίσει ότι βρίσκεται κάτω από αυτήν.


Αναρωτιέμαι πως ΑΝ η Ψυχή είναι ΜΕΤΟΧΟΣ ΘΕΙΩΝ ΙΔΕΩΝ, τότε το Πνεύμα τι ακριβώς είναι;

Επίσης αναρωτιέμαι τι εννοείς λέγοντας ‘ΝΑ ΣΤΟΛΙΣΕΙ’ γιατί ο στολισμός (ο εκάστοτε στολισμός) είναι ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ δηλαδή διακοσμώ, στολίζω κάτι στην ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΤΟΥ ΟΨΗ (π.χ. ένα περιδέραιο στολίζει τον λαιμό μιας γυναίκας κλπ)

Τα ερωτώ αυτά γιατί ίσως να μην έχω αντιληφθεί σωστά κάποια από τα γραφώμενα σου.
Συμφωνώ μαζί σου ότι έχουμε ΕΝΤΟΣ ΜΑΣ τη γνώση, αλλά για να ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΕΙ θα πρέπει να έχουμε ‘κάτι’ ως ερέθισμα και συνήθως αυτά τα ερεθίσματα έρχονται από το εξωτερικό μας περιβάλλον επιδρώντας όμως στον Έσω Εαυτό μας.


Αγαπητέ Νικηφόρε, καλώς όρισες στο σταυροδρόμι μας καταρχάς.

Λές αγαπητέ μου στο φίλο μας Κυνικό:
Αλλλά μήπως φίλε Κυνικέ η συλλογική μνήμη του ανθρώπινου γένους που περνάει από γενιά σε γενιά μέσω DNA δεν είναι μια μορφή μετενσάρκωσης;

Παρακαλώ πολύ, θα μπορούσες να το αναπτύξεις αυτό λίγο πιο πολύ ως άποψη;
Στο λέω, γιατί αυτό που καταγράφεται στο DNA μας είναι οι ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΓΕΝΟΥΣ και ΟΧΙ οι ατομικές ιδιαιτερότητες του καθενός μας ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ.

Σε μια περίπτωση που ΙΣΩΣ να ευσταθούσε η άποψη αυτή (κατά τη γνώμη μου πάντα) είναι εκείνη η περίπτωση που θα μιλούσε για ΜΙΑ ΟΜΑΔΙΚΗ ΨΥΧΗ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΣΥΝΟΛΙΚΑ, κάτι που όμως ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ φυσικά.


Συμφωνώ μαζί σου σε αυτό που αναφέρεις λέγοντας:

Κώδικας: Επιλογή όλων

 ότι όπως καθένας είναι μοναδικός, έτσι έχει και μοναδικό θάνατο

Μοναδικός είναι ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ αλλά μιλώντας για τη ΠΑΡΟΥΣΑ ΤΟΥ ΣΑΡΚΩΣΗ (η οποία κατ’ επέκταση είναι ΚΑΙ ΑΥΤΗ μοναδική), άρα και ο θάνατος μας είναι ΣΙΓΟΥΡΑ μοναδικός.

ΟΜΩΣ αγαπητέ μου, ‘οφείλεις’ να απαντήσεις στα ερωτήματα που ήδη έθεσα στον αγαπητό μας Ελισσαίο.
Και σίγουρα όλα αυτά ΔΕ ΜΠΟΡΩ να τα θεωρήσω ως ‘βολικές’ απόψεις του καθενός μας!
Τι σημαίνει ‘βολικές’;;;

Καλέ μου φίλε Ελισσαίε.
Συνέχισε να παραθέτεις τις απόψεις, τις οποίες αν και δεν ενστερνίζομαι, ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΙΣ ΣΕΒΟΜΑΙ.
Έτσι όπως παρουσιάζεις την έννοια ΟΜΟΟΥΣΙΟΣ, με οδηγεί η σκέψη μου στο γεγονός ότι αφού ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ είναι αυτή η ουσία (την συναποτελούν), τότε μετά από την περίφημη ΚΡΙΣΙΜΗ ΜΑΖΑ, η ουσία αυτή ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΛΕΙΨΕΙ, να πάψει δηλαδή να υπάρχει.

Και αυτό γιατί ΑΝ ο κάθε ένας από εμάς ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ, και όλοι μαζί την ΣΥΝΑΠΟΤΕΛΟΥΜΕ, σημαίνει ότι αυτή η ουσία είναι ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ και ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ!!!

Αναρωτιέμαι τώρα ΑΝ ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ;;;
Είναι ποτέ δυνατόν, η ΑΠΕΙΡΟΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ (η ουσία δηλαδή από την οποία προερχόμαστε), να είναι μετρίσιμη αφενός και περιορισμένη αφετέρου;;;

Σχετικά με τη μετενσάρκωση πάντως θα πω πως ΟΛΕΣ ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ έμμεσα ή άμεσα ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΧΟΝΤΑΙ.
Φυσικά ΚΑΙ ο χριστιανισμός, του οποίου δε το ΔΟΓΜΑ (αν το αναλύσουμε εις βάθος) θα βρούμε ότι ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ στηρίζεται!!!

Ναι ξέρω, θα μου πείτε: μα καλά οι ιερείς άλλα λένε…!!!
Και απαντώ: ΠΑΝΤΑ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΑΛΛΑ ΕΛΕΓΑΝ, η ουσία όμως των όσων έλεγαν, λένε ή θα πουν στο μέλλον, ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ, το νόμο της ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗΣ.

Την καλησπέρα μου σε όλους,

Κέλσος ο Φιλαλήθης

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Πέμ Μάιος 05, 2005 9:49 pm

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!

Πριν από οτιδήποτε άλλο, επιτρέψτε μου να γράψω ένα-δυο πράγματα καθαρά πρακτικά: Ο καθένας μας είναι επηρεασμένος από συγκεκριμένες φιλοσοφικές απόψεις και γράφει μέσα από αυτήν την τοποθέτηση. Κάθε άποψη όμως έχει και τις δικές της ιδιαιτερότητες στις έννοιες, με αποτέλεσμα μερικά -ως αμαθής που είμαι- να μην τα πολυκαταλαβαίνω. Ένα απλό παράδειγμα: Άλλοι μιλούν για σώμα - ψυχή - πνεύμα, άλλοι για σώμα και πνεύμα. Παίρνουμε λοιπόν ως δεδομένα αυτά που πιστεύουμε, τα οποία για άλλους μπορεί να είναι καινοφανή.

Επίσης, σεβαστά όλα και τίποτα δεν απορρίπτω, να όμως και μια άλλη αμφιβολία μου σχετικά με τη μετενσάρκωση: Μερικές φορές σκέπτομαι ότι εξυπηρετεί μια φυσιολογική ανθρώπινη αγωνία, θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα έχουμε και άλλες ευκαιρίες/δυνατότητες και αυτό βέβαια ακούγεται πολύ πιο παρηγορητικό από τη "ζωή μιας χρήσης" που έγραφα παραπάνω. Άρα, η μετενσάρκωση μοιάζει πιο βολική από την εφ' άπαξ ζωή- και αυτό μη νομίσετε ότι το γράφω ειρωνικά, σκέψεις κάνω.

Αρχίζοντας με τις απαντήσεις σας ανάποδα:

Αγαπητέ Κέλσο Φιλαλήθη, δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με τις Γραφές. Νομίζω όμως ότι το κλειδί είναι στην ανάσταση και όχι στη μετενσάρκωση. (Πάντως, έγραφα χθες -όπως διάβαζα- ότι οι αναφορές στη μετενσάρκωση αφαιρέθηκαν εντέχνως από τις Γραφές.) Με ενδιαφέρει, αν έχεις τη διάθεση, να μάθω περισσότερα περί χριστιανικής άποψης για τη μετενσάρκωση.

Για την "ουσία" που έγραψα, δεν ανέφερα ότι τη θεωρώ περιορισμένη. Αντίθετα -και ίσως θα έπρεπε να το διευκρινίσω- τη θεωρώ απέραντη. (Μήπως άλλωστε είναι μετρήσιμη η πνευματική μας ύπαρξη;) Ο φίλος μας Knight Μιχαήλ παραπάνω αναφέρεται στη Θεία Πηγή και τον ευχαριστώ, αυτό είναι πιο κοντά σε αυτό που εννοώ. (Σε τέτοιες περιπτώσεις είναι και δύσκολο να βρεις τις κατάλληλες λέξεις να εκφράσεις τη σκέψη σου, άρα υπάρχει και το ενδεχόμενο να εννοούμε το ίδιο και να το διατυπώνουμε διαφορετικά!) Γράφεις, επίσης, αγαπητέ Knight Μιχαήλ, "Η ψυχη ως μετοχος των θειων Ιδεων" ή και "ολων εκεινων των στοιχειων που η ψυχη ειναι μετοχος" καθώς και "η ατομικη ψυχη του να επιστρεψει στην ενοτητα" με τα οποία συντάσσομαι πλήρως.

Δεν ξεπερνάω αβασάνιστα και τα όσα γράφει ο αγαπητός Νικηφόρος περί DNA, μόνο που δεν είμαι ο κατάλληλος να τα σχολιάσω. Τα αντιλαμβάνομαι όμως σε σχέση με τα όσα γράφω ακριβώς παραπάνω- γιατί δηλαδή να μην υπάρχει και πνευματικό DNA, ρωτάω αφελέστατα!

Αγαπητή Ladyhawk, με ρωτάς:

"Βλέπω πως αναφέρεις την λέξη «τέλος» και θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα.

Μήπως τελικά αυτό το «τέλος» δεν επέρχεται με τον θάνατο της ζωής μας αλλά βρίσκεται λίγο πιο μακριά ? μήπως το τέλος δεν είναι οριστικό τέλος, αλλά απλά κλείνει ένας κύκλος και αυτόματα ξεκινάει κάποιος άλλος?"

Πολύ σωστά το παρατηρείς. Εννοούσα βέβαια το "ανθρώπινο", βιολογικό τέλος, μετά το οποίο αυτόματα ξεκινάει κάποιος άλλος κύκλος.

Εν κατακλείδι, αγαπητέ Κέλσο Φιλαλήθη γράφεις:

"Μοναδικός είναι ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ αλλά μιλώντας για τη ΠΑΡΟΥΣΑ ΤΟΥ ΣΑΡΚΩΣΗ (η οποία κατ’ επέκταση είναι ΚΑΙ ΑΥΤΗ μοναδική), άρα και ο θάνατος μας είναι ΣΙΓΟΥΡΑ μοναδικός."

Εδώ, κατά κάποιο τρόπο, διασταυρωνόμαστε. Μήπως τελικά εννοούμε το ίδιο; Και ιδού μια ερώτηση: Έστω ότι ναι, μετενσαρκωνόμαστε. Μα, η εκάστοτε ανθρώπινη υπόστασή μας, με τις όποιες της ιδιότητες, δεν συμπαρασύρει και την ψυχική; Θα ξαναγεννηθούμε οι ίδιοι ποτέ;


Επιστροφή σε “- ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης