Τελικά τι είναι θεός; Υπάρχει ένας ή πολλοί;

Η συγκριτική ή/και αναλυτική προσέγγιση των ανά τον κόσμο θρησκειών.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Chastity
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: Παρ Σεπ 30, 2005 12:38 am
Τοποθεσία: Innerspace

Δημοσίευσηαπό Chastity » Παρ Νοέμ 25, 2005 11:08 pm

Μπορεί τελικά να μην άφησε γραμμένο κάτι με την υπογραφή του – από όσο γνωρίζω, αλλά άμα κανείς μελετήσει τις γραφές θα τα βρει όλα μέσα, άλλωστε αυτό είπε και ο Ίδιος «μελετάτε τας γραφάς»


Σε ποιές "γραφές" αναφέρεσαι Ladyhawk; Αν εννοείς την καινή διαθήκη, να σου θυμίσω πως η κ.δ. ως ενοποιημένο βιβλίο δεν υπήρχε την εποχή του Ιησού. Υπήρχε μόνον η παλαιά διαθήκη και τα όποια βιβλία (διάσπαρτα) σύγχρονα του Ιησού. Και βέβαια να μην ξεχνάμε τα "απόκρυφα" ευαγγέλια...
[center]
A - Lux e Tenebris - Ω
[/center]

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Νοέμ 26, 2005 1:41 am

Ramoglou έγραψε:Αγαπητέ santaclaus θα συνεχίσω την συζήτηση επί των εξωτερικών αποριών που εκφράζεις, διότι πιστεύω πως και πολλοί άλλοι έχουν παρόμοιες απορίες οπότε μια τέτοια κουβέντα δε θα ωφελήσει μόνο εμάς τους δύο αλλά και τους υπόλοιπους.


Ωραία το θέτεις, φίλε Ramoglou, αλλά επέτρεψέ μου να κάνω κάποια σχόλια δανειζόμενη τη δημοσίευσή σου και όχι τόσο αντιπαρατιθέμενη μαζί σου, αλλά όσο να καταδείξω τον κίνδυνο που ελλοχεύει στις εξωτερικές προσεγγίσεις και τις αναπόφευκτες εκλαϊκεύσεις των εννοιών.

Ας υποθέσουμε λοιπόν πως ο Θεός δεν ερχόταν με ανθρώπινη υπόσταση.


Μα ήρθε τότε ή ήταν πάντα εδώ :?:

Ή αν προτιμάς/τε:

Δεν είναι πανταχού παρών και τα πάντα πληρών :?:

Πως θα μπορούσαμε με τους φυσικούς μας οφθαλμούς να τον αντικρίσουμε ;
Πως θα μπορούσε να γίνει αντιληπτός στο αργοδονούμενο αυτό υλικό πεδίο ;


Και γιατί να τον δούμε, αφού πάλι αυτό θα γινόταν:

Εκείνος λοιπόν μας άφησε κληρονομιά και αποδείξεις, εμείς όμως ασχολούμαστε με το πώς ήταν η μορφή του, με το που βρίσκετε το δισκοπότηρο που έχει δυνάμεις μαγικές, με το αν είναι η σινδόνη του Τουρίνο το ύφασμα που τον τύλιξαν και άλλα πολλά.


Δεν το ήξερε ότι αυτό θα γίνει :?:
Τελευταία επεξεργασία από Zadok the priestess σε Σάβ Νοέμ 26, 2005 3:20 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Νοέμ 26, 2005 1:56 am

Έχουμε αρχίσει να περιορίζουμε το θέμα στο ζήτημα Χριστός και δεν ξέρω αν είναι αυτή η πρόθεση του δημιουργού.

Εν πάσει περιπτώσει, συνεχίζω στη ροή της συζήτησης και βλέπουμε...

Η παρατήρηση του αγαπητού Chastity είναι ορθή κατά την γνώμη μου.

Όταν και αν ο Ιησούς έλεγε: "Ερευνάτε τας Γραφάς", μάλλον δεν εννοούσε συγκεκριμένα τα Ευαγγέλια.

Ο ίδιος εξάλλου, όταν μπήκε στην Ιερουσαλήμ, επισκέφθηκε το Ναό και δίδαξε για μία ακόμη φορά βασιζόμενος στο Μωσαϊκό Νόμο.

qubit έγραψε:Είπε ν' αγαπήσεις τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου.


Παρεμπιπτόντως, λίγοι γνωρίζουν ότι αυτό το αναφέρει ο Μωσαϊκός Νόμος, το έχει πει ο Σωκράτης και το λέει κι ο Κομφουκιανισμός.

Και πού τον είχαν "γραμμένο" το Μωσαϊκό Νόμο οι πιστοί Ισραηλίτες :?: :evil:

Πού πάει το μυαλό σας ;;;;

Στο βιβλίο που έχουν στις συναγωγές εννοούσα. :roll:

Είπε ακόμα, ότι "η βασιλεία του Θεού βρίσκεται μέσα σας".


Α, ώστε είναι ενσαρκωμένη πάντα. 8)

Άνθρωποι είμαστε εμείς, λέει :?: (Zadok σε παραλήρημα :oops: )
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Σάβ Νοέμ 26, 2005 2:27 am

Αφ ενός μ’ αρέσει που καταλαβένεις τι λέω και μετά το κάνεις παράθεση και επεξήγηση.

Αφ ετέρου
Zadok σε παραλήρημα

εντελώς τελείως λέμε ! :lol:
Εικόνα

Chastity
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: Παρ Σεπ 30, 2005 12:38 am
Τοποθεσία: Innerspace

Δημοσίευσηαπό Chastity » Σάβ Νοέμ 26, 2005 9:54 am

(Zadok σε παραλήρημα :oops: )


Σε Ιερά Έξαψη If I can say so :oops: !
[center]
A - Lux e Tenebris - Ω
[/center]

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Νοέμ 26, 2005 10:54 am

Ramoglou έγραψε:"...Ας υποθέσουμε λοιπόν πως ο Θεός δεν ερχόταν με ανθρώπινη υπόσταση.

Πως θα μπορούσαμε με τους φυσικούς μας οφθαλμούς να τον αντικρίσουμε ;
Πως θα μπορούσε να γίνει αντιληπτός στο αργοδονούμενο αυτό υλικό πεδίο ; ..."

"...Για να μπορέσει λοιπόν ο Θείος Λόγος να γίνει αντιληπτός από τους ανθρώπους έπρεπε να ενσαρκωθεί και έτσι να μεταφερθεί..."


Την καλημέρα μου σε όλους του φίλους, νέους και παλαιούς :wink:

Με αφορμή το απόσπασμα του Φίλου Ράμογλου, θα ήθελα αν μου επιτρέπεται να παραθέσω τον αναγεννόμενο προβληματισμό μου, από την οπτική του Φίλου μου...

Εάν κατάλαβα ορθά από τα γραφόμενα σου, ΑΝ ΔΕΝ είχε ενσαρκωθεί ο Θεός, δεν είχε λάβει την ανθρώπινη Του υπόσταση, υποστηρίζεις ότι ΔΕΝ θα είχαμε, εμείς το ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ γένος, τι;

Και επίσης ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ, τι συνέβαινε στον κόσμο;
Καθώς επίσης ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΤΕ, τι άλλαξε στον κόσμο;

Η άποψή μου εάν σε ενδιαφέρει, είναι πώς ΤΙΠΟΤΑ για το κοινωνικό σύνολο δεν άλλαξε (δυστυχώς) :cry:
Όλα παραμένουν τα ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ :cry:

Ένας ακόμα προβληματισμός που μου γεννήθηκε διαβάζοντας την τοποθέτησή σου, είναι ο εξής:
Αν κατάλαβα ορθά, υποστηρίζεις ότι την Θεότητα, το Θείο Λόγο, ο άνθρωπος τον αντιλαμβάνεται διά των 5 φυσικών του αισθήσεων, ΔΗΛΑΔΗ με την λογική του :?: :?: :?:

Και τέλος σχετικά με το 3ο σου απόσπασμα Φίλε μου Ράμογλου, να τοποθετηθώ ως εξής:
Ο Θείος Λόγος, ΔΙΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΓΙΝΑΝ, ο οποίος φυσικά και όπως είναι ΗΔΗ γνωστό σε όλους μας, προϋπήρχε του δημιουργήματος που καλείται "άνθρωπος" και μάλιστα ΑΦ΄ ΕΑΥΤΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΟ.
Γράφεις λοιπόν ότι για να μπορέσει να αντιληφθεί ο άνθρωπος Αυτόν τον Θείο Λόγο, θα έπρεπε Εκείνος να ενσαρκωθεί - ενανθρωπιστεί :!:

Μα καλέ μου φίλε, παραγνωρίζει ή σου διαφεύγει μια ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ...
Το ανθρώπινο όν, είναι προικισμένο με ένα όργανο που καλείται ΝΟΗΣΗ
Δια αυτού του οργάνου - διαδικασίας (και εννοώ την ΝΟΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ) Φίλε μου ο άνθρωπος ΜΠΟΡΕΙ να αντιληφθεί τα ΠΑΝΤΑ
Απόδειξη στον ισχυρισμό μου μπορείς να βρεις σε ΟΛΑ τα μυστικιστικά έργα ανά τους αιώνες...
Και επισημαίνω την προσοχή σου στην έννοια του ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΥ, ο οποίος πυκνά συχνά μπερδεύεται με τον ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟ...

Μυστικιστικά έργα όπως τις ΕΝΝΕΑΔΕΣ του Πλωτίνου, την ΘΕΙΑ ΓΝΟΦΟ του Διονυσίου του Αρεοπαγίτου, τα έργα του Αγίου Ιωάννη της Κλίμακος, των περίφημων Ησυχαστών του Αγίου όρους με πρώτο την τάξη τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, τα έργα του Βιβεκανάνντα...
Έργα ανθρώπων που ΕΦΤΑΣΑΝ στην ταύτιση - ένωση με τον ΕΝ ΗΜΙΝ ΘΕΟ, τον σπόρο του Φωτός και του Παναγίου Πνεύματος...
Και ομολογώ ότι για να φτάσουν να αντιληφθούν αυτόν τον Θείο Λόγο, τις ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ και την ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥΣ, την είχαν - έχουν εν ύπνο...

Κλείνοντας την παρέμβασή μου Φίλε μου, να πω ότι ΑΝ η άποψη που εκφράζει ο Ελευθεροτεκτονισμός, περί του ΑΠΟΛΕΣΘΕΝΤΟΣ ΛΟΓΟΥ, μπορεί να ευσταθή στην κυριολεκτική της ερμηνείας, τότε ΝΑΙ Φίλε μου έχεις δίκιο στην οπτική σου...
ΟΜΩΣ...
Εάν ευσταθούσε κάτι τέτοιο, τότε ο Δημιουργημένος κόσμος θα είχε ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ και ούτε εσύ, ούτε εγώ αλλά και κανένας μας και τίποτα ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ, αφού η ζωοδότηση μας, εξαρτάτε ΑΜΕΣΑ από τον αυτόν τον ίδιο τον Λόγο διά του οποίου τα πάντα έγιναν...:!:

Με σεβασμό και αγάπη προς όλα,

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Νοέμ 26, 2005 11:04 am

Επίσης σχετικά με το θέμα των ΓΡΑΦΩΝ που ανέφερε η Φίλη μου η Κυρά των Γερακιών, να πω ότι ΟΝΤΟΣ όπως ο φίλος Chastity αναφέρει, την εποχή εκείνη τα Ιερά Κείμενα της Εβραϊκή Θρησκείας, ήταν διάσπαρτα και όχι συγκροτημένα σε ένα βιβλίο, όπως αργότερα έγινε και εννοώ το βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης...

Όμως η οπτική μου επιβάλει να αντιληφθώ πίσω από το νόημα των λόγων του Ιησού ("Ερευνάτε Τας Γραφάς"), ότι ως ΓΡΑΦΕΣ θεωρούνται ΟΛΑ τα Ιερά Κείμενα, ΟΛΟΥ το Κόσμου και ΟΛΩΝ των Φιλοσοφιών ή ακόμα και Δογμάτων ή Θρησκειών...

Τουλάχιστον ΕΤΣΙ προσέγγισα και προσεγγίζω την παραπάνω φράση του Ιησού, η οποία ΑΝ πραγματικά έτσι εφαρμοστεί, μας ανοίγεται εμπρός μας ένας νέος ολόκληρος κόσμος προς εξερεύνηση, ταύτιση και παραλληλισμό, με όλο το όφελος, ΔΙΚΟ ΜΑΣ φίλοι μου...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

santaclaws
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Δευ Οκτ 24, 2005 3:54 pm
Τοποθεσία: tanished citadel
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό santaclaws » Σάβ Νοέμ 26, 2005 10:41 pm

καλησπερα και απο εμενα.

Ramoglou σιγουρα θα υπηρχε αμφισβητηση σχετικα με την αυθεντικοτητα του βιβλιου,αλλα αν ηταν αυθεντικο δεν θα μπορουσαν να το διαψευσουν,φυσικα αν ηταν αυθεντικο θα το ειχαν κρυμμενο σε κανενα υπογειο στο βατικανο 200 μετρα απο το εδαφος με φρουρους και 800 καμερες,οποτε ποτε δεν θα το μαθαιναμε.

το οτι ο θεος βρισκεται μεσα μας ειναι πιο φιλοφοφικη εννοια.
εχει να κανει με το τι θεωρει ο καθενας ως "θεο".
ειναι περιπλοκο επειδη ο θεος υπηρχε και πριν ερθει στην γη.
παλαιοτερα οι πολιτισμοι πιστευαν σε τελειως διαφορετικους θεους,και μαλιστα με μεγαλο παθος και σιγουρια.
Εικόνα
santaclaws stands
always on the side of light

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Κυρ Νοέμ 27, 2005 1:06 am

Τίποτα δεν έχει αλλάξει κι όλα είν' αλλιώς :!:

Ας πάρουμε για παράδειγμα την Καθολική Εκκλησία.
Πολλές φορές η σύλληψη της θρησκευτικής ιδέας σχετίζεται με τους τοπικούς αγίους της.
Πολύ λίγες αρχαιολογικές έρευνες έχουν γίνει, οι οποίες να αποδεικνύουν ότι οι τοπικοί άγιοι, σε πολλές περιπτώσεις, αποτελούν τοπικές παγανιστικές θεότητες ή θεότητες, στις οποίες αφιερώνονταν σημαντικές τοπικές γιορτές, των οποίων την οργάνωση είχε αναλάβει η Ρωμαϊκή Καθολική Εκκλησία την εποχή της ιεραποστολικής της δραστηριότητας.

Σε αυτό υπήρχε μεγάλη σύνεση, γιατί οι τοπικές θεότητες και οι τοπικές γιορτές αποτελούσαν μία πηγή εισοδήματος για όλη την περιοχή και αν καταργούνταν, θα προκαλούσαν όχι μόνο τοπική στέρηση αλλά και αντίδραση και εξέγερση.
Το πιο απλό και συνετό πράγμα το οποίο μπορούσε να γίνει για τον αγράμματο λαό, ήταν η αναβάπτιση της θεότητας, η αγιοποίησή της και η εξασφάλιση του απαραίτητου μύθου.
Τότε, οι γέροι χωρικοί συνέχιζαν τις προσοδοφόρες επιχειρήσεις στα πανηγύρια υπέρ των πολιούχων, ενώ οι νέοι διασκέδαζαν με το μύθο και όλοι ήταν ευτυχισμένοι με το δικό τους απλό τρόπο, καθώς ο προσηλυτισμός επιδρούσε στις γενιές δίχως να επιβάλλει στέρηση σε κανέναν.
Η Ρωμαϊκή Καθολική Εκκλησία είναι μία πολύ σοφή εκκλησία, αφού προσαρμόζει τις μεθόδους της στη φύση του ανθρώπινου νου, αντί να προσπαθεί να μετατρέψει την ανθρώπινη φύση από αυτό το οποίο είναι, σε αυτό το οποίο θα έπρεπε να είναι, σαν προκαταρκτικό στάδιο για τη σωτηρία.

Οι ίδιες αρχές ισχύουν και στις παγανιστικές λατρείες.
Στον απλό άνθρωπο αρέσουν οι θεοί, πολλοί από τους οποίους είναι πολύχρωμοι και φανταχτεροί. Αλλά ο εκπαιδευμένος και σκεπτόμενος άνθρωπος αναπτύσσει την ιδέα ενός Θεού πίσω από τους θεούς, ενός Δημιουργού και Συντηρητή, του Οποίου η φύση καθορίζει τη δομή της δημιουργίας.
Η σωστή σχέση με το Θεό είναι σημαντική για την ευτυχία του ανθρώπου σε ετούτο και στον άλλο κόσμο.
Αυτόν το Θεό δεν τον ικανοποιούν οι θυσιαστικές προσφορές, αλλά απαιτεί μία ενάρετη ζωή.

Το πνεύμα του μονοθεϊστικού Ιουδαϊσμού έχει πολλές ομοιότητες με τον προτεσταντικό Χριστιανισμό, ο οποίος στην πραγματικότητα αντλεί την έμπνευσή του μάλλον από την Παλαιά Διαθήκη παρά από την Καινή.
Όμως, ο απόκρυφος Ιουδαϊσμός, ο Ιουδαϊσμός της Καββάλα, αναγνωρίζει τους Δέκα Ιερούς Αρχάγγελους, τα πνεύματα εμπρός στον θρόνο και τις αναρίθμητες χορωδίες των αγγέλων, των υπηρετών τους.
Αυτές είναι ακριβώς οι αναλογίες με τους αγίους και τους θεούς των άλλων θρησκειών και είναι τόσο ταιριαστές, ώστε υπάρχουν οι λεγόμενοι πίνακες αντιστοιχιών, όπου άγιοι, θεοί και άγγελοι ταξινομούνται σύμφωνα με τα αναλογικά χαρακτηριστικά τους.
Κανένας τίμιος μαθητής δε θα προσπαθούσε, λαμβάνοντας υπόψη του την ουσία των πραγμάτων, να ανατρέψει αυτή την ταξινόμηση, κάτι το οποίο θα έκανε ένας μονόπλευρος νους, για τον οποίο η αλήθεια εκδηλώνεται αποκλειστικά μέσα στη μικρή εκκλησία της ενορίας του.

Φίλτατε Κέλσο, ίσως ήρθε η ώρα να ανοίξουμε ένα θέμα περί μυστικισμού και αποκρυφισμού, ομοιότητες και διαφορές. :wink:
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Κυρ Νοέμ 27, 2005 9:54 am

Αγαπημένε μου Κέλσο ίσως μια προσεκτικότερη μελέτη – ανάγνωση του post μου να σε βοηθήσει να καταλάβεις ότι δεν γράφω ή έστω υπονοώ τίποτα απ’ όσα μας παραθέτεις ως σκέψεις ή ακόμα ως πεποιθήσεων μου.

Αν ψάξεις θα βρεις τη λέξη κλειδί που αναιρεί όλη την παραπάνω τοποθέτηση σου για όσα ανέφερα.

Βέβαια και σε όσα εσύ αναφέρεις δε διαφωνώ, όπως πολύ καλά γνωρίζεις, όμως κάθε νόμισμα έχει παραπάνω από μία όψεις, το θέμα είναι ποια θέλεις να δεις ή ποια θέλεις να δείξεις στον άλλο.
Εικόνα

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Δευ Νοέμ 28, 2005 11:25 am

Σε ποιές "γραφές" αναφέρεσαι Ladyhawk; Αν εννοείς την καινή διαθήκη, να σου θυμίσω πως η κ.δ. ως ενοποιημένο βιβλίο δεν υπήρχε την εποχή του Ιησού. Υπήρχε μόνον η παλαιά διαθήκη και τα όποια βιβλία (διάσπαρτα) σύγχρονα του Ιησού. Και βέβαια να μην ξεχνάμε τα "απόκρυφα" ευαγγέλια...


Αγαπητέ Chastity

Παρά το γεγονός ότι αυτή η φράση αναφέρεται στην Αγία Γραφή, η αναφορά μου δεν ήταν για κάποιο συγκεκριμένο βιβλίο αλλά για όλα αυτά που εμπεριέχουν αυτά που Εκείνος δίδαξε.

«Ερευνάτε τας Γραφάς, ότι αυταί εισίν αι μαρτυρούσαι περί εμού»

Με τα λόγια αυτά είπε ξεκάθαρα πως μέσα από τις γραφές μπορεί κανείς να βρει τον λόγο Του και ότι Τον αφορά.

Άλλωστε αυτό δεν είναι κάτι το οποίο προστάζει μιας και δεν είναι ο μόνος δρόμος για την ένωση. Η έρευνα των γραφών μπορεί να μας κάνει να δούμε την αλήθεια αλλά αν δεν καταφέρουμε να την κάνουμε πράξη δεν έχει κανένα νόημα και δεν θα μπορέσουμε να φτάσουμε σε Αυτόν.
Εικόνα
Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

santaclaws
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Δευ Οκτ 24, 2005 3:54 pm
Τοποθεσία: tanished citadel
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό santaclaws » Δευ Νοέμ 28, 2005 8:21 pm

καλησπερα σε ολους.

Zadok με αυτο


Οι ίδιες αρχές ισχύουν και στις παγανιστικές λατρείες.
Στον απλό άνθρωπο αρέσουν οι θεοί, πολλοί από τους οποίους είναι πολύχρωμοι και φανταχτεροί. Αλλά ο εκπαιδευμένος και σκεπτόμενος άνθρωπος αναπτύσσει την ιδέα ενός Θεού πίσω από τους θεούς, ενός Δημιουργού και Συντηρητή, του Οποίου η φύση καθορίζει τη δομή της δημιουργίας.
Η σωστή σχέση με το Θεό είναι σημαντική για την ευτυχία του ανθρώπου σε ετούτο και στον άλλο κόσμο.
Αυτόν το Θεό δεν τον ικανοποιούν οι θυσιαστικές προσφορές, αλλά απαιτεί μία ενάρετη ζωή.


νομιζω οτι αναφερεις την διαφορα του "διμιουργου" απο τον θεο.
ο θεος μπορει να ειναι ενας η και παραπανω οπως ειπες.
ο διμιουργος ομως ειναι κατι το τελειως διαφορετικο.
το ερωτημα ειναι....υπαρχει διμιουργος,και υπολοιποι θεοι ?
υπαρχει μονο διμιουργος ?
υπαρχουν πολλοι θεοι που ηταν και διμιουργοι ?
Εικόνα

santaclaws stands

always on the side of light

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τρί Νοέμ 29, 2005 5:24 pm

Φίλε santaclaws ας μη βιαστούμε να εξάγουμε συμπεράσματα.

Μάλλον έχουμε πολλά να δούμε ακόμη.

Προκειμένου να κατανοήσουμε μία θεωρία, χρειάζεται να έρθουμε στη θέση εκείνου ο οποίος την εκφράζει και να εισδύσουμε μέσα της με επινοητικότητα, ακόμη και αν δε συμπαθούμε τον εκφραστή της.
Η εσφαλμένη αντίληψη την οποία έχουμε για τις θρησκείες των άλλων λαών, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι οι πρώτοι μεταφραστές των ιερών τους γραφών, σε πολλές περιπτώσεις, ήταν χριστιανοί ιεραπόστολοι, οι οποίοι παρακράτησαν όσες λέξεις είχαν υμνητικό περιεχόμενο, για να τις χρησιμοποιήσουν στη δική τους διδασκαλία, ενώ διατήρησαν στη διδασκαλία των αντιπάλων τους, παρόλο που ταυτίζονταν σε ορισμένα σημεία με τις δικές τους, λέξεις με υποτιμητικούς συνειρμούς.
Εάν οι λέξεις οι οποίες μεταφράστηκαν σα θεοί, είχαν μεταφραστεί σαν αρχάγγελοι, όπως και θα έπρεπε, θα κατανοούσαμε πολύ περισσότερο ορισμένους πνευματικούς μας γείτονες, αν και δε θα είχαμε συμβάλλει βέβαια, τόσο γενναιόδωρα στο ιεραποστολικό έργο, επειδή θα καταλαβαίναμε πως η πνευματική κατάσταση τούτων των αδελφών μας δεν ήταν καθόλου απελπιστική.

Οι μεγάλες θρησκείες αναπτύχθηκαν σε διαφορετικές περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας και αντιπροσωπεύουν διάφορα στάδια της πνευματικής εξέλιξης.

Όσοι έχουν σπουδάσει εσωτερικές επιστήμες, θα γνωρίζουν ότι τα επίπεδα της συνείδησης τα οποία αντιστοιχούν στα διάφορα εσωτερικά πεδία, αναπτύχθηκαν διαδοχικά στην πορεία της κοσμικής εξέλιξης.
Εάν εξετάζαμε τις μεγάλες θρησκείες από την άποψη της συνείδησης - δηλαδή, περισσότερο από ψυχολογική άποψη, παρά θεολογική - θα ανακαλύπταμε ότι αντιστοιχούν σε αυτές τις διάφορες φάσεις της εξέλιξης.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Πέμ Δεκ 01, 2005 9:04 am

Να θυμηθούμε και το κλασικό που λέει ότι ο άνθρωπος δημιούργησε το Θεό.

Τον δημιούργησε όχι βέβαια με την έννοια της ύπαρξης, αλλά με την έννοια του πώς τον αντιλαμβάνεται.

santaclaws
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Δευ Οκτ 24, 2005 3:54 pm
Τοποθεσία: tanished citadel
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό santaclaws » Σάβ Δεκ 03, 2005 11:43 pm

καλησπερα σε ολους.
καιρο εχω να γραψω,λιγο η ελλειψη χρονου,λιγο μια σειρα ατυχιων στην υγεια....εμεινα εκτος υπολογιστη για λιγο!
λοιπον.

Zadok ενδιαφερον αυτο.



Οι μεγάλες θρησκείες αναπτύχθηκαν σε διαφορετικές περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας και αντιπροσωπεύουν διάφορα στάδια της πνευματικής εξέλιξης.


το οτι αναπτυχθηκαν,φυσικα δεν σημαινει και οτι διμιουργηθηκαν
αρα πρεπει η θρησκειες να υπηρχαν απο παντα.
μπαινει φυσικα και η προταση του Ellisaiou και θα μπορεσω ετσι να απαντησω και στους 2


Να θυμηθούμε και το κλασικό που λέει ότι ο άνθρωπος δημιούργησε το Θεό.

Τον δημιούργησε όχι βέβαια με την έννοια της ύπαρξης, αλλά με την έννοια του πώς τον αντιλαμβάνεται.



αν ο ανθρωπος διμιουργησε τον θεο,τοτε οδηγουμαστε στο συμπερασμα οτι ο ανθρωπος ειναι το ανωτερο ον.
φυσικα με την δευτερη σου προταση τα πραγματα μπλεκονται.
ο καθε ανθρωπος μπορει να πιστευει σε εναν προσωπικο θεο,και ετσι να ειναι διμιουργο του,και απο την αλλη υπαρχει η θεωρια του ενος θεου,που διμιουργησε τα παντα.
εδω εχει μεγαλη σημασια να αναφερουμε την πιστη.η πιστη πιστευω οτι ειναι το παν,αν καποιος πιστευει μπορει να κανει τα παντα.το θεμα ειναι που πιστευει,και τι ακριβως πιστευει.....γιατι πολλες φορες οι περισσοτερες διαφορες των θρησκειων υπαρχουν γιατι οι θρησκειες απευθυνοντε σε ατομα διαφορετικης κουλτουρας.
αυτο μπορει να το ηξερε ο θεος,η να το φτιαξαμε και μονοι μας.
προσωπικα,πιστευω οτι ο θεος υπαρχει ειτε τον πιστευουμε,ειτε οχι.
Εικόνα

santaclaws stands

always on the side of light

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Κυρ Δεκ 04, 2005 11:08 am

Αγαπητέ Santaclaus, διευκρίνιση: Δεν δημιούργησε ο άνθρωπος το Θεό (πώς θα μπορούσε;), δημιούργησε όμως την "ερμηνεία" του. Ανάλογα με το πώς τον αντιλαμβάνεται, επαναλαμβάνω.

Εδώ κολλάει επίσης και το σχόλιο ότι το "Κατ' εικόνα και ομοίωση" αναφέρεται (και) στο πώς ο άνθρωπος δημιούργησε την ερμηνεία του Θεού: ο άνθρωπος "έπλασε" ένα Θεό με ανθρώπινες -σε γενικές γραμμές- ιδιότητες.

Όλες οι θρησκείες έχουν την ίδια βάση: αναφέρονται σε μια ανώτερη δύναμη και αυτό πηγάζει από μια εσωτερική ανθρώπινη συναίσθηση. Από εκεί και πέρα, το πώς κάθε θρησκεία περιγράφει το Θεό, είναι -όπως περίπου γράφεις- θέμα κουλτούρας. Θα έλεγα ότι μια θρησκεία είναι μια γλώσσα επικοινωνίας με το θεϊκό στοιχείο. Όπως και με τις γλώσσες που μιλάμε, οι ίδιες έννοιες αποδίδονται με διαφορετικές λέξεις. Όμως η ουσία είναι μία.

Chastity
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: Παρ Σεπ 30, 2005 12:38 am
Τοποθεσία: Innerspace

Δημοσίευσηαπό Chastity » Κυρ Δεκ 04, 2005 1:28 pm

Όλες οι θρησκείες έχουν την ίδια βάση: αναφέρονται σε μια ανώτερη δύναμη και αυτό πηγάζει από μια εσωτερική ανθρώπινη συναίσθηση.

Θα συμφωνήσω. Τι μας λέει αυτή η "βάση"; Ότι είναι στη "φύση" μας η αναζήτηση του ανώτερου, της Πηγής, του κύκλου με το αεικίνητο κέντρο και την ανύπαρκτη περιφέρεια. Φυσικά υπάρχουν και άτομα που δηλώνουν πλήρως αδιάφορα προς τέτοιες ανησυχίες...

Θα διαφωνήσω όμως στο θέμα της "θρησκείας". Βλέπουμε τη θρησκεία ως ένα σύνολο ανθρώπων με ένα κοινό γνώρισμα, δηλαδή την ομοιότροπη αναζήτηση του θεού, που μπορεί να εμπεριέχει πολλές εκδοχές (βλ. "αιρέσεις") ή περιορίζουμε τον όρο "θρησκεία" στο αμιγώς δογματικό πλαίσιο; Έχουμε άραγε ελευθερία στη θρησκεία;

Προσωπικά είμαι οπαδός της "προσωπικής" θρησκείας. Ενός συστήματος αναζήτησης και ερμηνείας του θεού που έχει τη μορφή ενός μωσαϊκού και λειτουργεί χωρίς "μεσάζοντες". Επμεριέχει δηλαδή την άμεση επαφή με το θεό και δημιουργείται από ιδέες και προσεγγίσεις περί θεού διαφόρων θρησκευτικών συστημάτων, τις οποίες έχω αποδεχθεί κατόπιν σχετικής ανάλυσης. Δεν απορρίπτω καθολικά π.χ. τον χριστιανισμό, τον ιουδαϊσμό, την ερμητική ή την πυθαγόρεια διδασκαλία, απλά προσπαθώ να αντλήσω από κάθε θρησκευτικό σύστημα αυτά που θεωρώ ότι με βοηθούν στον πρωταρχικό μου στόχο, δηλαδή την προσέγγιση και κατά το δυνατό ερμηνεία του θεού.

Θεωρώ πολύ δύσκολο το να γίνω οπαδός κάποιας θρησκείας που προάγει το όποιο δόγμα. Θεωρώ εξαιρετικά δυσβάσταχτη ιδεολογική δέσμευση το να απαγορεύεται να ερμηνεύσω κάτι εντελώς διαφορετικά από αυτό που μου λένε ότι ισχύει, χωρίς να μου δίνουν μια αξιόπιστη ερμηνεία. Είναι το παράδειγμα του "κακού δασκάλου", ο οποίος σου λέει: "πίστεψε αυτό γιατί έτσι είναι, αυτό λέει ο θεός...". Προτιμώ τον "καλό δάσκαλο" που μου λέει: "πίστεψε αυτό και να γιατί ισχύει...".

Αν μείνω στο δόγμα, τότε ποιά θα είναι η θέση της προσωπικής μου κρίσης; Πως θα εκφράσω και θα βελτιώσω το άμεσο αποτέλεσμα της επίδρασης μιας άποψης στη δική μου συνείδηση;

Σίγουρα δεν υπάρχει δόγμα που επιτρέπει την επιλεκτικότητα στην πίστη. Άλλωστε "πιστεύω" σε δόγμα σημαίνει αποδέχομαι άνευ όρων. Βέβαια σε πιο αυστηρή version "πιστεύω" λέει όποιος δεν μπορεί να ερμηνεύσει κάτι. Όποιος έχει αναλύσει και ερμηνεύσει ένα θέμα λέει "καταλαβαίνω, γνωρίζω" κλπ.

Δεν ζητάω να μου αναφέρετε αν και σε ποιά θρησκεία ανήκετε, θέλω όμως να μου απαντήσετε στο εξής: Σε κάποια σχετικά θέματα που "ψάχνεστε", ερμηνεύετε σε προσωπικό επίπεδο τα όσα διαβάζετε, βλέπετε κλπ ή μένετε στο "τι ισχύει" ως ερμηνεία; Η απάντηση θεωρώ πως είναι η πρώτη (γι' αυτό βρισκόμαστε εδώ :wink: ) αλλά θα περιμένω...

Κλείνω με κάτι που θεωρώ απόλυτα σωστό:

Κάθε θρησκεία είναι ένα χρώμα στο ουράνιο τόξο που οδηγεί στο θεό. Είναι δικό σου θέμα σε ποιο χρώμα θα διαλέξεις να περπατήσεις αλλά ένα είναι το σίγουρο: όλα τα χρώματα καταλήγουν στον ίδιο θεό.

Καμιά φορά μπορεί να περπατάμε σε πολλά χρώματα ταυτόχρονα :wink:
[center]
A - Lux e Tenebris - Ω
[/center]

santaclaws
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Δευ Οκτ 24, 2005 3:54 pm
Τοποθεσία: tanished citadel
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό santaclaws » Κυρ Δεκ 04, 2005 1:59 pm

Κάθε θρησκεία είναι ένα χρώμα στο ουράνιο τόξο που οδηγεί στο θεό. Είναι δικό σου θέμα σε ποιο χρώμα θα διαλέξεις να περπατήσεις αλλά ένα είναι το σίγουρο: όλα τα χρώματα καταλήγουν στον ίδιο θεό.

Καμιά φορά μπορεί να περπατάμε σε πολλά χρώματα ταυτόχρονα


συμφωνω με αυτο.ομως ολες οι θρησκειες λενε,οτι δεν πρεπει να πιστεουμε σε παραπανω απο εναν θεο.
θεωρητικα,μπορει καποιος να πστευει τον χριστο,και τον βουδα.ομως αυτο απγορευεται απο τις θρησκειες



Δεν ζητάω να μου αναφέρετε αν και σε ποιά θρησκεία ανήκετε, θέλω όμως να μου απαντήσετε στο εξής: Σε κάποια σχετικά θέματα που "ψάχνεστε", ερμηνεύετε σε προσωπικό επίπεδο τα όσα διαβάζετε, βλέπετε κλπ ή μένετε στο "τι ισχύει" ως ερμηνεία; Η απάντηση θεωρώ πως είναι η πρώτη (γι' αυτό βρισκόμαστε εδώ ) αλλά θα περιμένω...


μμμ,καλη ερωτηση.νομιζω οτι συμβαινει κατι και απ'τα 2
δεν μπορουμε να τα παιρνουμε ολα σε προσωπικο επιπεδο,αλλα ουτε και να λεμε σε ολα "ετσι ειναι για ολους και για ολα".
Εικόνα

santaclaws stands

always on the side of light

Chastity
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: Παρ Σεπ 30, 2005 12:38 am
Τοποθεσία: Innerspace

Δημοσίευσηαπό Chastity » Κυρ Δεκ 04, 2005 2:14 pm

Ο Rene Char είχε πει: "η Ελλάδα είναι η απάντηση σε όλα"

Μπορούμε να θεωρήσουμε κάτι αντίστοιχο για τα δόγματα; Μπορούμε να δεχτούμε πως το δόγμα περιέχει όλη την αλήθεια; Υπάρχει κάτι που ακόμα δεν άπτεται του δόγματος, ή που κινείται πέραν αυτού;

Ειλικρινά δεν μπορώ να μπω στη λογική των δογματικών. Για μια ολόκληρη ζωή να μην μπορώ έστω να υποθέσω μια διαφορετική ερμηνεία περί ενός θέματος. Να είμαι χωρίς προσωπικότητα, να είμαι το ίδιο με κάθε άλλο ομόθρησκο και να μην ξεχωρίζω από το "κοπάδι". Η παγκοσμιοποίηση σε θρησκευτική version!

Το να πλανώμαι νομίζοντας ότι ερευνώ μέσω του δόγματος είναι κάτι που δεν μπορώ να ακολουθήσω. Εκεί κανείς δεν μου λέει "διάβασε, ρώτα και ψάξε πέρα από αυτά που σου λέμε". Υπάρχει μόνο το "να ποιά είναι τα θέματα που ασχολούμαστε, διάβασε και ψάξε να κατανοήσεις αυτά που σου λέμε"...

Όσο για τη λέξη "απαγορεύεται" πιστεύω πως είναι ένα από τα πιο δυνατά όπλα κάθε θρησκείας. I hope you get the point...
[center]
A - Lux e Tenebris - Ω
[/center]

santaclaws
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Δευ Οκτ 24, 2005 3:54 pm
Τοποθεσία: tanished citadel
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό santaclaws » Κυρ Δεκ 04, 2005 2:36 pm

καταλαβαινω τι θες να πεις,και εγω περιπου της ιδιας αποψης ειμαι.
πιστευω οτι καποιος μπορει να ερευνα οτι θελει,αλλα οχι να πιτευει σε 2 θεους.
μπορει να πιστευει στην υπαρξη πολλων,αλλα νομιζω οτι πρεπει να ακουλουθει την διδασκαλια ενος,οποιος και αν ειναι αυτος.

βασικα το "απαγορευεται" ειναι ουτως η αλλως μια δυνατη λεξη.ομως για να υπαρχει,υπαρχει και λογος.ειναι οι κανονες που κρυβοντε πισω απο αυτην τη λεξη.οταν εχει νοημα και ειναι σωστη,συμφωνω να υπαρχει.
αλλες φορες ειναι,αλλες οχι
Εικόνα

santaclaws stands

always on the side of light


Επιστροφή σε “- ΤΟ ΙΕΡΟΝ ΑΒΑΤΟΝ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες