ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Η συγκριτική ή/και αναλυτική προσέγγιση των ανά τον κόσμο θρησκειών.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Τετ Οκτ 26, 2005 9:52 am

Το θέμα της πίστεως δεν το αφήνουν να είναι μόνο προσωπική υπόθεση αλλά να έχει και κοινωνικό χαρακτήρα.

Ένα μάθημα που σαν κύριο μέλημα θα έχει την αντικειμενική παρουσίαση των θρησκειών και των δογμάτων που επικρατούν πιστεύω θα κατάφερνε να βάλει τα παιδιά να εργαστούν καλύτερα προκειμένου να καταφέρουν να ασπαστούν κάτι μετά από προσωπική κρίση.

Η θρησκευτική συνείδηση είναι αυτή που πρέπει ο καθένας μας να αφυπνίσει και όχι να υποκινείται από δογματισμούς και μόνο. Οι θρησκευτικές απόψεις θα έπρεπε να μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα από τον καθένα, πράγμα που φυσικά δεν συμβαίνει.

Όλα αυτά βέβαια σκεπάζονται από την λεγόμενη προστασία των παιδιών που προσπαθεί το κράτος να επιβάλει.
Που είναι λοιπόν η ελευθερία της γνώσης ?
Μήπως τελικά αυτό το μάθημα μπλέκεται και με άλλα πράγματα και αποσκοπεί κάπου αλλού ?
Εικόνα
Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 227
Εγγραφή: Πέμ Απρ 28, 2005 11:40 pm

Δημοσίευσηαπό Ευθύμης » Πέμ Οκτ 27, 2005 12:43 pm

Παράθεση:
Το μόνο το οποίο θα παραμείνει στα σχολεία, θα είναι οι εικόνες του Ιησού.
Προσευχές, εκκλησιασμούς και αγιασμούς ξεχάστε τα.


Συμφωνείτε με αυτό?


Εν μέρει. Σωστότερο θα ήταν να προσφέρονται, αλλά η παρακολούθησή τους να είναι προαιρετική. Τότε όμως γεννάται άλλο πρόβλημα σε μια απαίδευτη κοινωνία.. Οι ψίθυροι -> ο ρατσισμός.

Κάτι άλλο που θα πρέπει να κοιτάξουμε κατάματα ως πρόβλημα είναι το πώς αισθάνεται, και κατά πόσο "ζει" ένα παιδί τα "γεγονότα" αυτά.. Ποιός ο λόγος του να συμμετέχει σε ένα μυστήριο για το οποίο αδαιφορεί επειδή ουδείς του μίλησε;

Το να δεχόμαστε και να σεβόμαστε όλες τις αντιλήψεις και τις ιδέες των συνανθρώπων μας είναι το ιδανικό αλλά το να ξεχάσουμε τα έθιμα μας και τις ιδιαιτερότητες μας σαν λαός θα είναι σαν να χάνουμε την ταυτότητα μας ως Έλληνες.


Η πρώτη φορά θα είναι;

Κάποιοι λένε ότι αυτή η συνεχής ανανέωση τελικά χαρακτηρίζει την ταυτότητα του Έλληνα. Κάποιοι άλλοι, εμπνεόμενοι από τις παραβολές, λένε ότι για να εκτιμήσεις κάτι πρέπει να το χάσεις ώστε να το συγκρίνεις με το νέο..

Μιλώντας με παράδειγμα και δανειζόμενος τα λόγια του καθηγητή Λιαντίνη στο ζήτημα της φιλανθρωπίας, προσωπικά δε θεωρώ παράδοση του Έλληνα το να δίνει από τους 2 χιτώνες του τον 1 στον άπορο, αλλά να μην επιτρέπει στον εαυτό του να έχει 3 όταν συμπολίτης του έχει κανένα - ούτε έλειπε από την παράδοσή μας η αγάπη, την οποία συμπλήρωσε ο Χριστιανισμός, πράγμα τουλάχιστον υποτιμητικό για την π.Χ. ελληνική σκέψη.

Υπάρχουν φιλοσοφικά χάσματα τα οποία θα πρέπει να εξετασθούν. Το να διδάσκουμε τα μηνύματα άλλων καιρών και άλλων τόπων σε διαφορετικούς χρόνους και άλλα μέρη είναι σα να χορηγούμε λάθος φάρμακο, για λάθος αρρώστια, σε λάθος ασθενή.

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Πέμ Οκτ 27, 2005 1:58 pm

NEHEMAUT έγραψε:Συμφωνείται με αυτό?

Εγώ δεν μπορώ να συμφωνήσω άσχετα αν δεν μπορώ να αντιδράσω.
Θεωρώ ότι αυτή είναι η άλλη άκρη.


Αγαπητοί φίλοι, επιτρέψτε μου να σταθώ στα ερωτήματα της καλής μας NEHEMAUT, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υποβαθμίζω έμμεσα τις υπόλοιπες τοποθετήσεις.

Απλά επιφυλάσσομαι, τουλάχιστον προσωπικά...

Όσο το σκέπτομαι και πριν δώσω την όποια ευθεία απάντηση, θυμάμαι κάποιες λεπτομέρειες του ρεπορτάζ, οι οποίες ενδέχεται να μας χρησιμεύσουν.

Η δημοσιογράφος είχε πάρει συνέντευξη από κάποιους μαθητές, οι οποίοι στα δημόσια σχολεία στο συντριπτικό ποσοστό τους δηλώνουν ΧΟ.

Στο ερώτημα "Ξέρετε τί είναι ισλαμισμός;", οι περισσότεροι δεν ήξεραν τί να απαντήσουν ή έδιναν απαντήσεις όπως:
"Αυτοί που πιστεύουν στο Γιαχβέ".
Βέβαια, η αμορφωσιά των παιδιών είναι γενική και παρατηρείται ακόμα και σε αντίστοιχα ερωτήματα σε εθνικές επετείους.

Η εκπομπή είχε επισκεφθεί και τη Γερμανική σχολή, στην οποία τα ποσοστά διαμορφώνονται τελείως διαφορετικά.
Υπήρχαν καθολικοί, προτεστάντες και άθεοι (ή ίσως άθρησκοι).

Η σχολή αυτή έχει δημιουργήσει την εξής καινοτομία στα πλαίσια των γερμανικών μαθημάτων, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν οι μαθητές με την έναρξη της σχολικής χρονιάς:

Υπάρχει μάθημα Ηθικής!!

Αυτό το μάθημα μπορούν να το παρακολουθήσουν όλοι ανεξαρτήτως θρησκεύματος, πίστης ή μη πίστης.

Δεν είναι πολύ καλή ιδέα :?:

Το να δεχόμαστε και να σεβόμαστε όλες τις αντιλήψεις και τις ιδέες των συνανθρώπων μας είναι το ιδανικό αλλά το να ξεχάσουμε τα έθιμα μας και τις ιδιαιτερότητες μας σαν λαός θα είναι σαν να χάνουμε την ταυτότητα μας ως Έλληνες.

Με εκτίμηση


Η τελευταία απάντηση του φίλου Ευθύμη με καλύπτει αρκετά.

Θυμάμαι και τα λόγια του Διονύσιου Σολωμού:

"Το Έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθινό"
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

santaclaws
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Δευ Οκτ 24, 2005 3:54 pm
Τοποθεσία: tanished citadel
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό santaclaws » Σάβ Μαρ 11, 2006 5:36 pm

καλησπερα,πολυ ενδιαφερον θεμα,κριμα που το ανακαλυψα τοσο αργα...
καπου ακουστηκε


Τα παιδιά δεν είναι χαζά.


με βαση το θεμα που συζηταμε.....νομιζω οτι το μεγαλυτερο ποσοστο ειναι.
ευτυχως τυχαινει να ζω στην κυριολεξεια το θεμα που συζητατε και εχω να παρατηρησω τα εξης.
σημερα η θρησκεια ειναι μοδα για τους περισσοτερους,η βλασφημια ειναι ενας τροπος να τραβηξεις την προσοχη,και τα 7 στα 10 παιδια ενως σχολειου δηλωνουν "αθεος" {και πιστευουν οτι αθεος σημαινει οποιος δεν πιστευει στον χριστο}
προσωπικη εμειρια
εγω "γιατι βριζεις τα ιερα ?"
φιλος "γιατι να μην τα βρισω ? δεν πιστευω στον χριστο"
εγω "βρισε την καρεκλα,βρισε οτι βρεις μπροστα σου,ειναι αναγκη να βριζεις τα ιερα ?"
φιλος "ελα μωρε τωρα.ετσι μου αρεσει"

δεν θελω να ξεφυγω πολυ απο το θεμα για αυτο θα κλεισω με κατι ακομα που το εχω δει με τα ματια μου.
στο βιβλιο της 2ας λυκειου,γραφουν σχετικα με την ιδεολογια του Νιτσε,του Φροιντ και καποιων αλλων.
το Νιτσε τον δηλωνουν ναζιστη για την θεωρεια του υπερανθρωπου.
αυτο ειναι προπαγανδα,αλλα αντε να βρεις το δικιο σου.
Εικόνα
santaclaws stands
always on the side of light

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Μαρ 11, 2006 6:22 pm

Φίλε santaclaws,

ποτέ δεν είναι αργά... :)

Είναι όντως απογοητευτικό, αλλά θα πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπ' όψιν ότι η νεότητα συνάδει και με την επιπολαιότητα αρκετά συχνά.

Ευτυχώς, όχι πάντα όμως.

Και ίσως, είναι σημαντικό με την ευκαιρία να δούμε τις απόψεις των νέων για το θέμα, όπως καταγράφησαν στα πρακτικά της Βουλής των εφήβων.

Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων <---- click

Κάποιοι τολμούν να λένε το Νίτσε ναζιστή :?:
Ίσως γιατί δεν έχουν αναρωτηθεί ποτέ αν κάποια άλλα "κοσμητικά" επίθετα στολίζουν τα δικά τους ονόματα. Ας μην τα αναφέρω... :evil:
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

santaclaws
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Δευ Οκτ 24, 2005 3:54 pm
Τοποθεσία: tanished citadel
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό santaclaws » Τρί Μαρ 14, 2006 8:45 pm

καλησπερα.

καλο το αρθρο αλλα σχετικα με την βουλη των εφηβων......αν και αυτη την "οργανωση" δεν την εχω καθολου ψηλα στην υποληψη μου.{διαβαστε την εφημεριδα schooligans να δειτε τι εννοω}.

η θρησκεια δεν διδασκεται σωστα,και σε αυτο νομιζω οτι οτι δεν φταινε πλεον οι θεολογοι.
σημερα οι θεολογοι ειναι πολυ πιο ανοιχτομυαλοι απο οτι αλλες εποχες αλλα ανοιχτομυαλα ειναι και τα παδια,υπερβολικα ανοιχτομυαλα,τοσο πολυ που τα χανουν.{δεν βγαζω τον εαυτο μου εξω απο ολα οσα κρινω.μονο σε μερικα}
.προσωπικα πιστευω οτι το μαθημα των θρησκευτικων θα καταργηθει,καλα που διδασκεται λαθος{απο τα βιβλια} νομιζω οτι δεν ειναι ενα μαθημα που αρμοζει σε εφηβους.οποιος θελει μπορει το διαβασει μονος του,ετσι και αλλιως σπιτι χωρις καινη διαθηκη δεν υπαρχει.
και οταν ο κοσμος ειναι παλι ετοιμος να δεχτει αυτο το μαθημα {γιατι τωρα δεν νομιζω οτι ειναι} το ξαναβαζουνε
Εικόνα

santaclaws stands

always on the side of light

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τρί Μαρ 14, 2006 10:08 pm

:oops: Την εφημερίδα "Schooligans" δεν μπορώ να πω πως την γνώριζα.
Ποτέ δεν είν' αργά βέβαια... :D

Θυμάμαι πάντως, πριν ένα χρόνο περίπου, βρέθηκε στην Αθήνα ο γάλλος διανοούμενος και συγγραφέας Ρεζίς Ντεμπρέ, για να παρουσιάσει το βιβλίο του H διδασκαλία της θρησκείας στο ουδετερόθρησκο σχολείο (μετάφραση Γιώργος Καράμπελας, επίμετρο Παντελής Καλαϊτζίδης, Εκδόσεις Βιβλιοπωλείον της Εστίας).

Το μικρό δοκίμιο του Ντεμπρέ έχει την επικαιρότητά του σε αυτήν την εποχή του πολιτιστικού "πολτού".

Ο Ντεμπρέ προτείνει τη διδασκαλία των θρησκευτικών παραδόσεων στην εκπαίδευση, μια διδασκαλία που δεν έχει καμμία σχέση με το να «βάλουμε τον Θεό στο σχολείο», όπως γίνεται σήμερα στην Ελλάδα με το στείρο μάθημα των Θρησκευτικών.

Ο Ντεμπρέ προτείνει τη διδασκαλία της ιστορίας των θρησκειών «ως μέσο συναρμογής της βραχείας με τη μακρά διάρκεια», ως μέσο ανάδειξης όσων έχουν δημιουργηθεί μέσα στον χρόνο και τα οποία τα οπτικοακουστικά μέσα με την αποθέωση της στιγμής τείνουν να διαγράψουν.

Ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον η Παρθένος του Μποτιτσέλι δεν θα ταυτίζεται με την όποια παρουσιάστρια του Fame Story, για να παραφράσω έναν αρθρογράφο του Βήματος, το Νίκο Μπακουνάκη.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

seth
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 15, 2005 3:11 pm
Τοποθεσία: egypt

Δημοσίευσηαπό seth » Τρί Μαρ 14, 2006 11:00 pm

>|<>QBB<
Zadok the priestess έγραψε::oops: Την εφημερίδα "Schooligans" δεν μπορώ να πω πως την γνώριζα.
Ποτέ δεν είν' αργά βέβαια... :D

Θυμάμαι πάντως, πριν ένα χρόνο περίπου, βρέθηκε στην Αθήνα ο γάλλος διανοούμενος και συγγραφέας Ρεζίς Ντεμπρέ, για να παρουσιάσει το βιβλίο του H διδασκαλία της θρησκείας στο ουδετερόθρησκο σχολείο (μετάφραση Γιώργος Καράμπελας, επίμετρο Παντελής Καλαϊτζίδης, Εκδόσεις Βιβλιοπωλείον της Εστίας).

Το μικρό δοκίμιο του Ντεμπρέ έχει την επικαιρότητά του σε αυτήν την εποχή του πολιτιστικού "πολτού".

Ο Ντεμπρέ προτείνει τη διδασκαλία των θρησκευτικών παραδόσεων στην εκπαίδευση, μια διδασκαλία που δεν έχει καμμία σχέση με το να «βάλουμε τον Θεό στο σχολείο», όπως γίνεται σήμερα στην Ελλάδα με το στείρο μάθημα των Θρησκευτικών.

Ο Ντεμπρέ προτείνει τη διδασκαλία της ιστορίας των θρησκειών «ως μέσο συναρμογής της βραχείας με τη μακρά διάρκεια», ως μέσο ανάδειξης όσων έχουν δημιουργηθεί μέσα στον χρόνο και τα οποία τα οπτικοακουστικά μέσα με την αποθέωση της στιγμής τείνουν να διαγράψουν.

Ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον η Παρθένος του Μποτιτσέλι δεν θα ταυτίζεται με την όποια παρουσιάστρια του Fame Story, για να παραφράσω έναν αρθρογράφο του Βήματος, το Νίκο Μπακουνάκη.


Νάξερες πόσο συμφωνώ..

Παρεπιπτόντως η εφημερίδα είναι και...
seth is back
Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Πέμ Μαρ 16, 2006 2:30 am

Ας δούμε ένα ενδιαφέρον έγγραφο με τα χρήσιμα στοιχεία του:

[pre]ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΣΙΝΚΙ (ΕΠΣΕ)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΩΝ (ΕΟΔΜ)
Τ.Θ. 60820, 15304 Γλυκά Νερά, Tηλ. 210.347.22.59; Fax: 210.601.87.60;
e-mail: office@greekhelsinki.gr ιστοσελίδα: http://www.greekhelsinki.gr/

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

16 Νοεμβρίου 2002

ΘΕΜΑ: ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: «ΑΝΤΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ» ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟ ΙΕΧΩΒΑ, «ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ CIA» ΟΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΜΟΡΜΟΝΟΙ, «ΥΠΟΥΛΗ Η ‘ΠΑΠΙΚΗ’ ΕΚΚΛΗΣΙΑ», «ΠΟΛΕΜΟΧΑΡΟ» ΤΟ ΙΣΛΑΜ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ!

Το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ) και η Ελληνική Ομάδα για τα Δικαιώματα των Μειονοτήτων (ΕΟΔΜ), με την ευκαιρία της σημερινής Διεθνούς Ημέρας για την Ανεκτικότητα, υπενθυμίζουν πώς στην Ελλάδα κυριαρχεί η «ανεκτικότητα στη δυσανεξία». Τα βιβλία θρησκευτικών της Γ’ Γυμνασίου (Γ) και Α’ Λυκείου (Α) αποκαλούν τις –αναγνωρισμένες στην Ελλάδα- μειονοτικές θρησκείες: «αντεθνικό σύστημα» τους Μάρτυρες του Ιεχωβά (ΜτΙ, Α, σ. 208), «όργανα της CIA» τις «προτεσταντικές σέχτες της Β. Αμερικής … και αιρέσεις της ‘χειρίστης μορφής’ (Μορμόνοι κτλ)» (Γ, σ. 243), «ύπουλη» την –όπως κυρίως την αποκαλεί- «παπική» (δηλαδή την Καθολική) εκκλησία για την «απόπειρα … προσέγγισης της Ορθοδοξίας» μέσω της Ουνίας (Γ, σ. 237) και «πολεμόχαρο» το Ισλάμ (Γ, σ. 220).

Τα βιβλία περιέχουν και άλλες αναφορές που προσβάλλουν τους -έλληνες και μη- πολίτες της Ελλάδας που ανήκουν σε αυτές τις θρησκείες, ή είναι Εβραίοι (καθώς επαναλαμβάνεται το αντισημιτικό στερεότυπο περί «ιουδαϊκών ριζών» των ΜτΙ, Α’ 206). Ένας από τους συγγραφείς ή κριτές τους είναι ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών π. Γεώργιος Μεταλληνός, που, μεταξύ άλλων, πρωτοστάτησε στις κινητοποιήσεις κατά της επίσκεψης του Πάπα στην Ελλάδα το 2001. Τα βιβλία αυτά ασφαλώς παραβιάζουν το αντιρατσιστικό Ν. 927/79 που απαγορεύει την πρόκληση θρησκευτικού μίσους και συναφείς διεθνείς συμβάσεις κατά του ρατσισμού που δεσμεύουν την Ελλάδα.

Τα βιβλία αυτά έχουν την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι., με πανεπιστημιακά μέλη όπως ο πρόεδρός του Σταμάτης Αλαχιώτης και καθηγητές της παιδαγωγικής) και του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (όλων και όχι μόνο της Ορθοδοξίας…). Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά διαμαρτυρήθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας. Ο Υπουργός δεν έσπευσε να διατάξει την απάλειψη των αναφορών (όπως έκανε για επίμαχες αναφορές άλλου βιβλίου στην ιστορία της Κύπρου) αλλά υιοθέτησε, μέσω του Ειδικού Γραμματέα του Δ. Κ. Παπαϊωάννου (του Τομέα … Καινοτομιών…), την εισήγηση του Π.Ι. 11/2002 (βλπ. 108956/Γ2/16-10-02) ότι το βιβλίο Α’ «ουδεμία συνταγματική ή άλλη νομική επιταγή παραβιάζει … και, τέλος, σχολιάζει εκείνες τις θέσεις των ΜτΙ οι οποίες με βάση το ελληνικό σύνταγμα και τους νόμους, καθώς και τη διεθνή πρακτική, θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν αντεθνικές και αντικοινωνικές».


Κείμενα για θρησκευτικότητα, θρησκευτική ελευθερία και μειονοτικές θρησκείες στην Ελλάδα

Religious Freedom in Greece
http://www.greekhelsinki.gr/bhr/english ... m_2002.rtf.
Catholics of Greece http://www.greekhelsinki.gr/pdf/cedime- ... holics.doc
Christian Jehovah's Witnesses of Greece http://www.greekhelsinki.gr/pdf/cedime- ... ehovah.doc
Web Page on Anti-Semitism http://www.greekhelsinki.gr/special-iss ... itism.html
Ιστοσελίδα για τον Αντισημιτισμό http://www.greekhelsinki.gr/bhr/greek/s ... itism.html
Καθολική Κοινότητα http://www.greekhelsinki.gr/greek/repor ... -zois.html
Κοινότητα Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά http://www.greekhelsinki.gr/greek/repor ... -Zois.html
Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία http://www.greekhelsinki.gr/greek/repor ... -Zois.html
Σαηεντολόγοι http://www.greekhelsinki.gr/greek/repor ... ology.html
Νέα Θρησκευτικά Κινήματα http://www.greekhelsinki.gr/greek/repor ... ments.html
Θρησκευτικότητα των Ελλήνων: Διαχρονική Προσέγγιση (1963 - 1997) http://www.greekhelsinki.gr/pdf/religion.PDF[/pre]
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Παρ Νοέμ 03, 2006 5:43 pm

Αντιρρήσεις για το περιεχόμενο
Προβληματισμός από την Ιερά Σύνοδο για τα βιβλία θρησκευτικών του Γυμνασίου

02/11/06 23:05

Εικόνα
[align=right]ΑΠΕ[/align]
Το θέμα των βιβλίων απασχόλησε την Εκκλησία και στις αρχές του σχολικού έτους


Αθήνα
Τον προβληματισμό της εκφράζει η Ιερά Σύνοδος για τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται στα βιβλία των τριών τάξεων του Γυμνασίου ορισμένα ζητήματα της ορθοδόξου πίστεως. Η ΔΙΣ θα καταθέσει τις παρατηρήσεις της στην υπουργό και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Η Σύνοδος θεωρεί ότι από τα βιβλία «ελλείπει ο ορθόδοξος προσανατολισμός, υποτιμάται η εν Χριστώ αποκάλυψη στον κόσμο και η θεοπνευστία της Αγίας Γραφής οπότε υποβιβάζεται η χριστιανική πίστη στο επίπεδο της θρησκείας.»

Εκφράζει την αντίρρησή της στη μέθοδο που μεταχειρίζονται τα βιβλία για να ερμηνεύσουν την Αγία Γραφή, αλλά και την απορία της για την προβολή περιθωριακών ιστορικών στοιχείων της εκκλησιαστικής ζωής τα οποία δεν ήταν γενικευμένα φαινόμενα, με αποτέλεσμα το διασυρμό της χριστιανοσύνης, ενώ παρασιωπά τα κεφάλαια περί των μαρτύρων, ασκητών και οικουμενικών διδασκάλων της πίστεως.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος έδωσε εντολή στη συνοδική επιτροπή εκπαιδεύσεως και επιμορφώσεως να προετοιμάσει επίσημο κείμενο με βάση τις προηγούμενες παρατηρήσεις της.

Το κείμενο θα τεθεί υπόψη της υπουργού Παιδείας, Μαριέτας Γιαννάκου, και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

, με πληροφορίες από ΑΠΕ
Αυτό το κείμενο προέρχεται από το in.gr,
στη διεύθυνση http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry


Επιστροφή σε “- ΤΟ ΙΕΡΟΝ ΑΒΑΤΟΝ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες