Αλέξανδρος ο Μέγας, η Μεγάλη Ψυχή...

Μυθολογία και παραδόσεις των διαφόρων λαών.
Ανάλυση,αποσυμβολισμός και συγκριτική μελέτη αυτών.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τετ Ιούλ 06, 2005 3:03 pm

Ξεχάσατε το Al Ram Oglou !

Έχω την εντύπωση πως είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα :lol:
Εικόνα

Χρυσος κλωνος
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 06, 2005 5:40 am

Δημοσίευσηαπό Χρυσος κλωνος » Τετ Ιούλ 06, 2005 3:29 pm

Gothik,
Ξεχασες το "χοουα" هو "εκεινος" που ειναι το κεντρικο, ας πουμε.
Επισης για το οτι στο Αλλα, το πρωτο αλ ειναι το οριστικο αρθρο, αρκει να πουμε οτι σημαινεται με shada. οσοι γνωριζουν στοιχιωδη αραβικα, θα ξερουν οτι ειναι η "κινηση" που διπλασιαζει το γραμμα πανω απο το οποιο βρισκεται. Δηλαδη το λ, L ل στην λεξη Αλλα الله προφερεται τριπλο.
Τωρα, σ' οτι αφορα την πιθανη μυηση του Αλεξανδρου στα 12, τι να πω?
Το μονο που θα μπορουσα να απαντησω ειναι οτι, ελπιζω οι μυστες εκεινης της εποχης να ειχαν λιγη σοβαροτητα.


Υ.Γ. Καλως σας βρηκα.

Gothic
Δημοσιεύσεις: 161
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 12:30 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Gothic » Τετ Ιούλ 06, 2005 3:31 pm

Έχω την εντύπωση πως είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα


ΟΧΙ ! Να μην έχεις την εντύπωση ! :evil:


Να έχεις τη βεβαιότητα
:D
Εικόνα

Gothic
Δημοσιεύσεις: 161
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 12:30 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Gothic » Τετ Ιούλ 06, 2005 3:36 pm

Δεν έχω τόσες γνώσεις αραβικής αγαπητέ δυστυχώς :)

Τώρα για την μύησή του στα 12, ας μην το θεωρούμε αδύνατον.
Ας μην ξεχνάμε ότι στα 16 του ήταν στρατηλάτης.
Τα δεδομένα των ηλικιών εκείνες τις εποχές ήταν άλλα.

Δεν γνωρίζω αν έγινε ή όχι αλλά δεν θα με ξένιζε τόσο αυτό αν είχε γίνει.
Εικόνα

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τετ Ιούλ 06, 2005 3:44 pm

Gothic έγραψε:
ΟΧΙ ! Να μην έχεις την εντύπωση ! :evil:


Να έχεις τη βεβαιότητα
:D


Εικόνα Την έχω καλέ μου φίλε.
Εικόνα

Χρυσος κλωνος
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 06, 2005 5:40 am

Δημοσίευσηαπό Χρυσος κλωνος » Τετ Ιούλ 06, 2005 7:10 pm

Πραγματικα δεν μπορουμε να αποκλεισουμε τιποτα, ιδιως εκει που η ιστορια εχει κενα. Τοτε λιγη δημιουργικη φαντασια δεν βλαπτει.
Οταν ομως γινονται παραποιησεις τοτε μιλαμε για διαστρευλωση και σφαγιασμο.
Π.χ. Ολοι ξερουν που, ποτε και πως πεθανε ο Αλεξανδρος (Το Χολυγουντ εξαιρειται) Το να μεταθετουμε το γεγονος για να ταιριαξει στις θεωριες και στα πιστευω μας τι ειναι?
Ενα αλλο παραδειγμα:
Οταν περιδιαβαζα στις σελιδες του φορουμ, πριν κανω εγγραφη, πηρε το ματι μου καπου, οτι ο Διογενης Λαερτιος αναφερει καποιον αιγυπτιο ιερεα Ποτ Αμμων ως εφευρετη, λεει, της θεοσοφιας. Στον εν λογω συγγραφεα δεν υπαρχει ανφορα σε τετοιο ονομα.
Πως να χαρακτηρισουμε κατι τετοιο?
Λιγη προσοχη χρειζεται και σεβασμος προς τους αναγνωστες.

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τετ Ιούλ 06, 2005 7:48 pm

Αγαπητέ Χρυσος κλωνος,

νομίζω ότι μία έντιμη κριτική, την οποία και επιδιώκουμε υποθέτω όλοι εδώ, αξιώνει και μία στοιχειώδη παράθεση ή αναφορά σε εκείνα τα τμήματα του κειμένου, τα οποία και κρίνονται.

Επίσης, καλό είναι η παράθεση να γίνεται στο θέμα στο οποίο αφορά.

Όσο προσπάθησα εγώ τουλάχιστον, να βρω τα αποσπάσματα για τα οποία γράφεις, δεν τα κατάφερα.

Ειδικά στο παρόν θέμα, δεν βρήκα καμμία αναφορά ότι ο Αλέξανδρος πέθανε στην Αίγυπτο.

Αν θέλεις, κάνε τον κόπο να μας διευκρινίσεις σε τί ακριβώς αναφέρεσαι.
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Χρυσος κλωνος
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 06, 2005 5:40 am

Δημοσίευσηαπό Χρυσος κλωνος » Τετ Ιούλ 06, 2005 8:16 pm

[quote=".
Και μιας και στο παρόν θέμα θα ήθελα να αφήσουμε ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΑΣ, να σου πω μιας και ίσως σου έχει διαφύγει, πώς ο Γερακόμορφος Θεός της Αιγύπτου, της περιοχής όπου πέθανε αυτή η Ω! Μέγα Ψυχή, ο Αλέξανδρος, είναι ο ΩΡΟΣ γιος της ΙΣΙΔΟΣ και του ΟΣΙΡΙ, και αυτός είναι που συμβολίζει την ΨΥΧΗ...
Την Ω! Μέγα Ψυχή... :?:

[..[/quote]

Ιδου.

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τετ Ιούλ 06, 2005 8:30 pm

Σ΄ευχαριστώ για την ανταπόκριση, αγαπητέ Χρυσος κλωνος.

Ο συγγραφέας της δημοσίευσης θα πρέπει να σχολιάσει ανάλογα.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Πέμ Ιούλ 07, 2005 12:03 am

Ο Χρυσος κλωνος έγραψε:Χαιρετε!
Επι του θεματος εχω να πω το εξης:
Ενταξει να μην ασχολουμαστε με τα ιστορικα γεγονοτα, αλλα μην τα κακοποιουμε κι ολας!!!
Εξηγουμαι:
Αλφον) Ο Αλεξανδρος δεν πεθανε στην Αιγυπτο, αλλα στην Βαβυλωνα. Στην Αιγυπτο ΠΙΘΑΝΩΣ εταφη.
Βητον) Ουδεποτε εχρισθη απο τον αρχιερεα του ναου.
Γαμον)Ειναι δυνατον να μυηθηκε στα καβειρια σε ηλικια 12 ετων?
Δελτον) το "Αλ" ال στα αραβικα ειναι το οριστικο αρθρο. Ο Θεος αραβιστι ειναι Αλλά (το τελικο "χ" δεν προφερεται)


Ένα καλώς όρισες στη διασταυρούμενη παρέα μας αγαπητέ Χρυσέ Κλώνε...
Και ταυτόχρονα σε ευχαριστώ για την διόρθωση που μου έκανες σχετικά με το τραγικό λάθος...
Να "πεθάνω" τον Αλέξανδρο σε ΛΑΘΟΣ ΜΕΡΟΣ :oops:

Φυσικά και έχεις ΔΙΚΙΟ, γιατί η ΙΣΤΟΡΙΑ και οι ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ αυτό ακριβώς λένε και φυσικά έχουν δίκιο...
ΟΜΩΣ...
Δυστυχώς και για σένα αλλά και για τον αγαπητό μου Gothic απο την οπτική που προσεγγίζω το θέμα και θυμίζω, αυτή ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ - ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ, η οποία ΚΑΙ αποδεκτή είναι ΚΑΙ σεβαστή είναι (στο μέτρο που της αρμόζει φυσικά), αλλά μια ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ προσέγγιση με οδηγό την ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ...

Σχετικά αγαπητέ Χρυσέ Κλώνε, με το ΑΝ ή ΟΧΙ εχρίσθει απο τον Μέγα Αρχιερέα του Ναού και πάλι οι ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ έχουντ ον λόγο, ΑΛΛΑ η οπτική μου (ξαναλέω) το θεωρεί ΔΕΔΟΜΕΝΟ...
Δεδομένο όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί θεωρώ ανόητο έναν ΜΥΗΜΕΝΟ και δή βασιλέα, να έχει την ΕΥΚΑΙΡΙΑ να μυηθεί σε νέα μυστήρια (για τόν ίδιο) και να ΜΗΝ το κάνει :!:

Φυσικά και ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ να μυήθηκε στα Καβείρια Μυστήρια σε μικρή τρόπο τινά ηλικία. Ας μην ξεχνούμε ότι ήταν ένα βασιλόπουλο, γιός μιας πολύ ιδιαίτερης μητέρας, της Ολυμπιάδας, μυημένης σε αυτά τα ίδια μυστήρια...

Και έρχομαι στο τελευταίο σου σχόλιο, αυτό περί του ΑΛ

Λυπάμαι που το λέω, αλλά μάλλον κάπου έχεις μπερδευτεί αγαπητέ μου...
Και εσύ αλλά και ο αγαπητός μου Gothic...
ΝΑΙ υπάρχει το άρθρο, ΑΛΛΑ στη προκειμένη περίπτωση το ΑΛ ή ΕΛ (όπως πολύ σωστά παρατήρησε η καλή μας Ζαντόκ) είναι το χαρακτηριστικό του Θεού ή της Θεότητας

Αντιγράφω απο Φιλοσοφικό - Μεταφυσικό Λεξικό:
Al. See EL

El 'el (Hebrew) Sometimes Al. Strong, mighty; as an abstract noun -- strength, might -- applied to divinities, heroes, or cosmic spirits. By the later Jewish and Christian monotheists rendered as God.
Used in connection with Jehovah as well as with non-Jewish gods.
Its plural form is 'elim, whereas the Hebrew plural 'elohim is, strictly speaking, the plural of a cognate Chaldee and Hebrew word 'eloah.
This last word has a feminine termination, whereas the plural has the masculine termination, thus imbodying in curious fashion both masculine and feminine attributes when used in the plural form. In translations from the Bible, 'elohim is usually translated into English as God, whereas Jehovah is usually rendered into English as Lord.

See also ALHIM

:oops: Συγγνώμη και στους δύο ζητάω, ΑΛΛΑ, αυτή είναι η πραγματικότητα...
Και συνεχίζω απο το Λεξικό...

Elohim 'elohim (Hebrew) [from 'eloah goddess + im masculine plural ending] The monotheistic proclivities, not only of the Jews but of Christian translators, have led to this word always being translated as God; yet the word itself is a plural form, nor is it in any sense necessarily a plural of majesty, as suggested by some monotheistic scholars.
A correct rendering should denote both masculine and feminine characteristics, such as androgyne divinities.

In spite of the ideas imbodied in the word itself, the later development of Judaism caused 'elohim to be almost entirely translated in paraphrase as the "one true God"; but in earlier times 'elohim (or rather benei 'elohim or benei 'elim -- sons of gods, members of the classes of divine beings) meant spiritual beings or cosmic spirits of differing hierarchical grades: a collective class of cosmic spirits among whom is found the familiar Jewish Yahweh or Jehovah. Thus, strictly speaking and as viewed in the original Qabbalah, the 'elohim meant the angelic hierarchies of many varying grades of spirituality or ethereality; and in cosmogonic or astrological matters, the 'elohim were often mentally aggregated under the generalized term tseba'oth [fem pl from the verbal root tsaba' a host, an army] as in the expression "host of heaven."

In the Jewish Qabbalah the 'elohim, however, are the sixth hierarchical group in derivation from the first or Crown, Kether: cosmogonically they represent the manifested formers or weavers of the cosmos. In this Qabbalistic system, Jehovah was the third angelic potency (counting from the first, Kether).

The opening words of the Bible refer directly to the activities of the 'elohim, for this is the sole divine name mentioned in Genesis 1:1-2. De Purucker translates these verses from the original Hebrew as: "In a host (or multitude), the gods (Elohim) formed themselves into the heavens and the earth. And the earth became ethereal. And darkness upon the face of the ethers.
And the ruah (the spirit-soul) of the gods (of Elohim) fluttered or hovered, brooding" (cf Fund 99-100). He goes on to say that "we see that the Elohim evolved man, humanity, out of themselves, and told them to become, then to enter into and inform these other creatures. Indeed, these sons of the Elohim are, in our teachings, the children of light, the sons of light, which are we ourselves, and yet different from ourselves, because higher, yet they are our own very selves inwardly.
In fact, the Elohim, became, evolved into, their own offspring, remaining in a sense still always the inspiring light within, or rather above . . . the Elohim projected themselves into the nascent forms of the then 'humanity,' which thenceforward were 'men,' however imperfect their development still was" (Fund 101-2).

The 'elohim, then, correspond to both classes of the pitris mentioned in theosophical literature: the higher or more spiritual-intellectual of the 'elohim are the agnishvatta-pitris, and the lower groups are the barhishad-pitris.
As the agnishvatta-pitris are devoid of the astral-vital-physical productive fire because they are too high and distinctly intellectual, they leave the work of production to the lower 'elohim or barhishads, who "being the lunar spirits more closely connected with Earth, became the creative Elohim of form, or the Adam of dust" (SD 2:78).


Για να επανέλθουμε όμως στα περί ΑΛ...
Το λεξικό αναφέρει επίσης τα εξής πολύ ενδιαφέροντα για τους (ειληκρινείς πάντα) ερευνητές των ΚΡΥΦΩΝ και ΜΥΣΤΙΚΩΝ της φύσεως...

Al-ait (Phoenician) The god of fire, a "very mystic name in Koptic occultism" (TG 14).

Aletae (Phoenician) [from Al-ait the god of fire] Fire worshipers; the seven kabiri or rishis, the titans, sons of Agruerus or Kronos. In one of aspect, synonymous with the maruts.

Alhim 'elim (Hebrew) [plural of 'el god] One method of transliterating 'elim, although the insertion of the h is incorrect. The number-values of the letters of 'Elohim, transliterated as alhim are 13514: when used anagrammatically they may be read as 31415, the value of pi.
See also ELOHIM

Alilat Goddess whom the Arabs symbolized by the two lunar horns, equivalent to the Assyrian Mylitta, Magna Mater, Adonaia (Venus), etc. {BCW 11:97}

Al-om-jah A name by which the highest Egyptian hierophants were known.

Al-Tamimi Druse term for the supreme wisdom or universal spirit. {BCW 3:181}


Νομίζω πως ολα τα παραπάνω, ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ για να υποστηρίξουν την άποψή μου περί του ΑΛ

Με ειληκρινή ΑΓΑΠΗ και ΣΕΒΑΣΜΟ στην "αντίθετή σας" άποψη φίλοι μου (αν και αστήρικτη).

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Πέμ Ιούλ 07, 2005 12:22 am

Ο Gothic έγραψε:Λοιπόν ας είμαστε λιγάκι προσεκτικοί με τις ερμηνείες των λέξεων ειδικά όταν αυτές είναι ελληνικές.

Κάποιοι άλλοι προσπαθούν να τραβήξουν από τα μαλλιά τις λέξεις των άλλων γλωσσών για να τις κάνουν ελληνικές και εδώ τώρα "αραβοποιούμε" ελληνικότατη λέξη.
Έτσι απλά, για να στηρίξουμε αυτό που λέμε.

Αλέξανδρος= Αυτός που αποκρούει, ανθίσταται των ανδρών.


Με την πιο πάνω ερμηνεία τι θα βγάλουμε;;;

Πολύ σωστά "Αλ" είναι το αραβικό άρθρο και ΔΕΝ σημαίνει ΘΕΟΣ !

"ΕΛ" σημαίνει Θεός αλλά σε άλλη γλώσσα και όχι την αραβική.

Συγγνώμη αν γίνομαι λίγο απόλυτος αλλά όταν γράφουμε κάποια πράγματα να αναφέρουμε και που τα βρίσκουμε... αν θέλουμε να μας βλέπουν και σοβαρά...

Κατά την άποψή μου η παραπάνω ερμηνεία του "ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ" είναι παντελώς απαράδεκτη και νομίζω συμφωνούν και οι περισσότεροι φιλόλογοι μαζί μου.


Αγαπητέ μου φίλε Gothic...

Λοιπόν είμαι ή δέν είμαι ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΣ με τις ερμηνείες των λέξεων φίλε μου :lol:

Και επειδή βιάζεσαι ΠΟΛΥ, σου λέω πώς δεν αραβοποίησα καμία Ελληνική λέξη...
Ούτε και είπα πως η λέξη Αλέξανδρος, ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ απο "κάποια" Αραβική λέξη...

Αυτό που έκανα και που ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ, είναι μια ερμηνεία, την ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΜΟΥ ερμηνεία, αλλά με ΑΤΡΑΝΤΑΧΤΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ και ΣΤΟΙΧΕΙΑ και παραθέσεις όρων και λέξεων που βοηθούν τον ΚΑΘΕΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΑ να εξάγει το ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

Θα σε παρακαλέσω να μου εξηγήσεις τον λόγο που θα έγραφα "κάτι", έτσι απλά για να στηρίξω την θέση μου & την άποψή μου :shock: όπως με τόσο ελαφρά την καρδία μας έγραψες :?:

Αναρωτιέσαι φίλε μου τι θα βγάλουμε με την ερμηνεία που παράθεσα :?:
Εσύ, προφανώς ΤΙΠΟΤΑ, αλλά αυτό δε σου δίνει ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να προδικάζεις και για τους "άλλους"...
Εάν συνεχίζεις να αναρωτίεσαι, να σε βοηθήσω λίγο (προσωπικά εσένα φίλε μου), ψάξε και παραλλήλισε τα όσα γνωρίζεις σχετικά με την Ιερή Καμπαλιστική Τέχνη και ΙΣΩΣ κάτι να ανακαλύψεις...

Σου θυμίζω πώς καλείσαι να ΕΡΓΑΖΕΣΑΙ και όχι να "τρώς απο τα έτοιμα"...

Το μόνο απαράδεκτο που εγώ βρήκα φίλε μου είναι τα ΣΤΕΝΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΟΡΙΑ που τοποθετής εσύ την σκέψη σου...
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Πέμ Ιούλ 07, 2005 12:43 am

Ο Gothic έγραψε:
δηλαδή το "Αλ" δεν προέρχεται από κει που βγήκε και το "Ελ"

Ή για να είμαι πιο ακριβής: το "Ελ" δεν προέκυψε από το "Αλ" των Χαναναίων

Το Eloh και το Allah δεν εκφράζουν την ίδια έννοια


Αυτό δεν θα το έλεγα με βεβαιότητα με τίποτε !
Μπορείς εσύ; :shock:

Κι αν ακόμη αυτό ισχύει δεν καταλαβαίνω γιατί το όνομα του Αλέξανδρου θα πρέπει να έχει ΚΑΙ αραβική ρίζα.
Νομίζω δεν βαφτίστηκε εκεί....


Άποψή μου...συγγνώμη που τη λέω...


"...Επί τη ευκαιρία σας παραθέτω και τα 99 ονόματα του Θεού σύμφωνα με το Ισλάμ ..."

"...Στα 98 από αυτά - εκτός του Allah - είναι φανερή η θέση του Al ως άρθρου.

Ίσως διαφέρει το Allah....μπορεί αλλά σίγουρα το Al δεν σημαίνει Θεός σε κανένα από αυτά..."


Καλέ μου φίλε, ξαναλέω πώς ΔΕΝ υποστήριξα ΠΟΥΘΕΝΑ ότι το όνομα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ έχει "κάποια" αραβική ρίζα :!: :!: :!:
Εσύ ΠΟΥ το είδες αυτό :?: :?: :?:

Να θεωρήσω αστεϊσμό τα περί "βαφτήσια" :?: ή κυριολεκτής φίλε μου :?:

Σχετικά τώρα με τα 99 ονόματα του Θεού, σε ευχαριστώ πολύ για τον κόπο που έκανες να μας τα παραθέσεις...
Και σε ευχαριστώ γιατί ΚΑΙ ΤΑ 99 έρχονται ΠΕΡΙΤΡΑΝΑ να αποδέιξουν τα όσα παράθεσα απο το λεξικό...

Το πρόθεμα ΑΛ είναι η δήλωση της Θεότητας και το δεύτερο συνεθτικό είναι η συγκεκριμενοποίηση της ενέργειας που εκφράζει την Θεότητα δηλαδή:
"Ο Θεός των Σρατιών"
"Ο Θεός ο Κύριος"
"Ο Θεός του Ελέους"
"Ο Θεός της Αγάπης"
"Ο Θεός της Ευσπλαχνίας" κλπ, κλπ, κλπ.

Και τώρα έρχομαι εγώ να σε ρωτήσω φίλε μου όταν λές:
"...αλλά σίγουρα το Al δεν σημαίνει Θεός σε κανένα από αυτά..."

τη στιγμή μάλιστα που έχεις ΗΔΗ αναφέρει στην αγαπητή μας Ζαντόκ το εξής "λογοπαίγνιο":
Αυτό δεν θα το έλεγα με βεβαιότητα με τίποτε !
Μπορείς εσύ;


Απο ΠΟΥ ΠΗΓΑΖΕΙ η δική σου βεβαιότητα φίλε μου :?:
Σε ποιό λεξικό είδες τα όσα έγραψες :?:

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Πέμ Ιούλ 07, 2005 1:03 am

Ο Χρυσος κλωνος έγραψε:Πραγματικα δεν μπορουμε να αποκλεισουμε τιποτα, ιδιως εκει που η ιστορια εχει κενα. Τοτε λιγη δημιουργικη φαντασια δεν βλαπτει.
Οταν ομως γινονται παραποιησεις τοτε μιλαμε για διαστρευλωση και σφαγιασμο.

Ενα αλλο παραδειγμα:
Οταν περιδιαβαζα στις σελιδες του φορουμ, πριν κανω εγγραφη, πηρε το ματι μου καπου, οτι ο Διογενης Λαερτιος αναφερει καποιον αιγυπτιο ιερεα Ποτ Αμμων ως εφευρετη, λεει, της θεοσοφιας. Στον εν λογω συγγραφεα δεν υπαρχει ανφορα σε τετοιο ονομα.
Πως να χαρακτηρισουμε κατι τετοιο?
Λιγη προσοχη χρειζεται και σεβασμος προς τους αναγνωστες.


Αγαπητέ μας Χρυσέ Κλώνε, που δεν μας πρόσφερες ακόμα λίγη απο τη γνώση που έχεις, αλλά συνεχίζεις μια "κριτική" (που δε θα δίσταζα να τη χαρακτηρίσω και ΣΤΕΙΡΑ), σου απαντώ λοιπόν το εξής σχετικά με τον Αιγύπτιο Ιερέα Ποτ - Αμμων (ή Άμμουν) και πάλι απο το Theosophical Glossary:
Pot Amun (Coptic) A priest and hierophant of the early Ptolemaic dynasty. A term said by Diogenes Laertius to signify one consecrated to Amun (Amen), the god of esoteric wisdom, as amen means "the occult." "Pot-Amun is credited with having been the first to teach Theosophy, or the outlines of the Secret Wisdom-Religion, to the uninitiated" (TG 259).


Εγώ λοιπόν το παραπάνω θα το χαρακτίριζα (μιας και μας ρωτάς) ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ...
Και ΣΙΓΟΥΡΑ:
Πλήρη και άκρως πεντακάθαρο ΣΕΒΑΣΜΟ πρός τους επισκέπτες, αναγνώστες και μέλη μας :wink:

Εσύ δεν μας είπες πως το χαρακτηρίζεις αγαπητέ μου ΜΕΤΑ απο την παράθεση/ διευκρίνση :?:

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Πέμ Ιούλ 07, 2005 1:13 am

Ο Ramoglou έγραψε:Έχω την εντύπωση πως είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα

και Ο Gothic έγραψε:
ΟΧΙ ! Να μην έχεις την εντύπωση ! :evil:


Να έχεις τη βεβαιότητα
:D


Εικόνα Την έχω καλέ μου φίλε.


Μα γιατί να ΜΗΝ την έχουμε αγαπητέ μου Ράμογλου :?:

Το μόνο που με "στεναχωρεί" ελαφρά, είναι πως στο παρόν θέμα ΔΕΝ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΡΑΜΑΤΤΙΚΗΣ ή ΙΣΤΟΡΙΑΣ, αλλά ήθελα να ταξιδέψουμε όλοι μαζί παρέα, σε άλικους χρόνους και εποχές με οδηγό την ΨΥΧΗ ΜΑΣ...
Αυτήν την Ω! Μέγα Ψυχή που όλοι μας κρύβουμε εντός του Ναού μας...
Του ατελείωτου εκείνου κτίσματος που σε κάποιες παραδόσεις λέγεται και Rosslyn

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Χρυσος κλωνος
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 06, 2005 5:40 am

Δημοσίευσηαπό Χρυσος κλωνος » Πέμ Ιούλ 07, 2005 6:22 am

Καλημερα.
Κελσε, η δημιουργικη φαντασια εχει θεση εκει που υπαρχουν κενα. Σε αντιθετη περιπτωση λεγεται παραποιηση και δεν βοηθαει καθολου στο να στηριξει κανεις τα πιστευω του. Το αντιθετο θα ελεγα.
Ας τα παρουμε ενα-ενα.
Α)δεν ειναι επιχειρημα το "θα θεωρουσα ανοητο" κλπ Το οτι ηταν μυημενη η μητερα του (αλλα και ο πατερας του. Εκει γνωριστικαν αλλωστε) δεν σημαινει οτι θα πηγαινε και τον γιο της. Μεσα απο τις πηγες δεν παραδιδεται τιποτα σχετικο.
Β) Σ' οτι αφορα στο ΕΛ και στο ΑΛ, μαλλον εσυ τα εχεις μπερδεψει και μαλιστα αγριως. Αυτα που παραθετεις ειναι εβραικα και δεν εχουν σχεση με την χρηση του Αλ στα αραβικα. Ασε που τα ερμηνευεις κατα το δοκουν για να παραποιησεις και τα αραβικα.
Ο Αραβας λεει: بسم الله الرحمنالرحىم μετ. Στο ονομα του θεου του ελεημονος του πολυευσπλαχνου (κρατησα την αραβικη συνταξη)
Αν ελεγε του θεου, θεου ελεημονος θεου πολυευσπλαχνου το πρωτο Αλλα θα περισευε. Δεν ξερω αν με εννοεις.
Ασε που προφερεται: bismillah irahmanirahim.
Τα 99 ονοματα του θεου σημαινουν:
Ο ελεημων
Ο ευσπλαχνος
Ο βασιλευς κλπ
Και ο καταλογος ξεκινα παντα με το Αλλα χοουα που σημαινει: ο Θεος εκεινος (που ειναι κλπ)
Γ) Μπορει το Theosophical glossary να λεει ετσι, αλλα ο Διογενη Λαερτιος δεν το λεει. Ριξε μια ματια και θα δεις. Εν προκειμενω ανακαλω τα περι παραποιησης, απλα αναπαραγεις λαθη (παραποιησεις) αλλων.
Παντως ως Φιλαληθης θα επρεπε,τουλαχιστον, να ελεγχεις τις πηγες σου.

Gothic
Δημοσιεύσεις: 161
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 12:30 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Gothic » Πέμ Ιούλ 07, 2005 7:54 am

Το μόνο που θα πω είναι είναι ότι συμφωνώ απόλυτα με τα προλεγόμενα του αγαπητού Χρυσος κλωνος.

Το συγκεκριμένο λεξικό που αναφέρθηκε δεν το γνωρίζω αλλά όντως αναφέρεται σε εβραικά ΚΑΙ ΟΧΙ αραβικά.
Έχει κάποια διαφορά νομίζω... (το "νομίζω" είναι χάριν λόγου και όχι αβεβαιότητα ).

Ναι στη φαντασία δε λέω αλλά εξακολουθούμε να παραποιούμαι γλώσσες κατά το δοκούν αγαπητέ Κέλσος ο Φιλαλήθης.
Συγγνώμη αλλά ακόμη και τα 99 ονόματα τα ερμηνεύεις γραμματικά όπως εσύ θα ήθελες,σύμφωνα με την εβραική version των αραβικών που παραθέτεις.

Τελος πάντων το θεωρώ άσκοπο να δώσω συνέχεια.
Εικόνα

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Πέμ Ιούλ 07, 2005 11:04 am

Μιας και το θέμα μας δεν είναι άμεσο με την ετοιμολογία της λέξεως, θα πρότεινα να συνεχιστεί η συζήτηση βάσει αυτών που ο συγγραφέας του θέματος ζητάει προκειμένου να εξελιχθεί μία όμορφη και εποικοδομητική συζήτηση.

Από εκεί και πέρα, επειδή στην ετοιμολογίας της λέξεως οι απόψεις διίστανται, ας κρατήσει ο καθένας αυτή που τον εκφράζει καλύτερα και ας συνεχίσουμε με ήρεμους και χαμηλούς τόνους.

Ευχαριστώ
Εικόνα
Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Πέμ Ιούλ 07, 2005 3:18 pm

Κι εγώ θα προτιμήσω να τα πάρω ένα-ένα.

Χρυσος κλωνος έγραψε:Κελσε, η δημιουργικη φαντασια εχει θεση εκει που υπαρχουν κενα. Σε αντιθετη περιπτωση λεγεται παραποιηση και δεν βοηθαει καθολου στο να στηριξει κανεις τα πιστευω του. Το αντιθετο θα ελεγα.


Αν η Τέχνη και κατ' επέκτασιν κάθε δημιουργία του ανθρώπου ακολουθούσε αυτόν τον καθ' όλα υποκειμενικό κανόνα, μάλλον η ζωή θα ήταν πολύ μονότονη.

Χρυσος κλωνος έγραψε:Α)δεν ειναι επιχειρημα το "θα θεωρουσα ανοητο" κλπ Το οτι ηταν μυημενη η μητερα του (αλλα και ο πατερας του. Εκει γνωριστικαν αλλωστε) δεν σημαινει οτι θα πηγαινε και τον γιο της. Μεσα απο τις πηγες δεν παραδιδεται τιποτα σχετικο.


Επειδή δεν προκύπτει από τις πηγές που διαθέτουμε σημαίνει ότι δεν μπορεί να συνέβη :?:

Αν η επιστημονική αλήθεια θεωρεί δεδομένα μόνο όσα γνωρίζει ΚΑΙ δε διερωτάται για όσα ακόμα δεν έχει γνωρίσει, μάλλον τείνει προς το δογματισμό παρά προς την γνώση.

Βέβαια, αν κάποιος δεν γνωρίζει την αξία της φαντασίας, είναι δύσκολο να αντιληφθεί τις υπερβάσεις και τα όρια της αναζήτησης...

Χρυσος κλωνος έγραψε:Β) Σ' οτι αφορα στο ΕΛ και στο ΑΛ, μαλλον εσυ τα εχεις μπερδεψει και μαλιστα αγριως. Αυτα που παραθετεις ειναι εβραικα και δεν εχουν σχεση με την χρηση του Αλ στα αραβικα. Ασε που τα ερμηνευεις κατα το δοκουν για να παραποιησεις και τα αραβικα.
Ο Αραβας λεει: بسم الله الرحمنالرحىم μετ. Στο ονομα του θεου του ελεημονος του πολυευσπλαχνου (κρατησα την αραβικη συνταξη)
Αν ελεγε του θεου, θεου ελεημονος θεου πολυευσπλαχνου το πρωτο Αλλα θα περισευε. Δεν ξερω αν με εννοεις.
Ασε που προφερεται: bismillah irahmanirahim.
Τα 99 ονοματα του θεου σημαινουν:
Ο ελεημων
Ο ευσπλαχνος
Ο βασιλευς κλπ
Και ο καταλογος ξεκινα παντα με το Αλλα χοουα που σημαινει: ο Θεος εκεινος (που ειναι κλπ)


Θεωρώ άσκοπο να προχωρήσω σε αναλύσεις επί των αραβικών, αν και μπορώ να το κάνω πάρα πολύ εύκολα.
Αν επιθυμείς κάτι τέτοιο, θα προτιμούσα να μην αναλώσουμε άλλο χώρο από το παρόν θέμα και να συνεχίσουμε σε ιδιωτικά μηνύματα.

Πάντως, επισημαίνω για μία ακόμη φορά ότι αυτά τα ίδια τα αραβικά λεξικά είναι που σε διαψεύδουν.

Ίσως έχουν "σκοπιμότητες" κι αυτά ή δεν είναι "φιλαλήθη"... 8)

Και μία ερώτηση στον καλό μου Gothic, τον οποίο και σέβομαι και εκτιμώ αφάνταστα, αλλά νομίζω (κι εγώ το νομίζω δεν το χρησιμοποιώ για τυπικούς λόγους) ότι έχει βιαστεί να συμφωνήσει απόλυτα:

Είσαι απόλυτα σίγουρος, φίλε μου, ότι Ιουδαίοι-Σημίτες-Άραβες δεν έχουν κοινή καταγωγή ή δεν έχουν αντλήσει επιρροές από τις ίδιες παραδόσεις :?:

Παραθέτω απόσπασμα δήλωσης του σύγχρονου Ισραηλινού τραγουδιστή Yair Dalal από το 2003:

"Είναι επιθυμία μου να βρεθώ με τους φίλους μου και να τραγουδήσω σε τρεις γλώσσες -- Αραβικά, Εβραϊκά και Αραμαϊκά. Θα 'θελα να μπορέσει ο κόσμος να γνωρίσει μουσικούς, οι οποίοι παίζουν παραδοσιακά, σα να είμασταν ακόμα στην παλιά Μέση Ανατολή ή ακόμη και 500 χρόνια πίσω στην Ισπανία, στην Ανδαλουσία. Εύχομαι να έλθει πάλι η χρυσή εποχή. Οι Εβραίοι και οι Άραβες έχουν τις ίδιες ρίζες. Εάν ανατρέξει κάποιος στις ιστορίες της Βίβλου, είμαστε αδέλφια. Πρέπει να συμπεριφερόμαστε σαν αδέλφια."

Επίσης, σε άρθρο του "The Observer", το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ, αναφέρεται χαρακτηριστικά:

"Arabic was always going to feature heavily in the new Hebrew as it remains the dominant language in the Middle East and the two languages share the same roots. Apart from different scripts, they have many similarities. Ben and Bin mean 'son of' as in Osama bin Laden and David Ben-Gurion."

Και ξαναρωτώ:

Ο Allah και ο Eloh είναι άσχετοι μεταξύ τους :?:

ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ δεν είναι :?:

Σταματώ εδώ, διότι έχουμε ξεφύγει αρκετά από το θέμα και δυστυχώς, έτσι χάνεται η ουσία του... η όποια ουσία του.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Gothic
Δημοσιεύσεις: 161
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 12:30 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Gothic » Πέμ Ιούλ 07, 2005 3:55 pm

Και καλό θα ήταν να σταματήσει εδώ !

Απαντώντας μιας και ερωτήθηκα και λέω ότι ναι συμφωνώ απολύτως με τον φίλο Χρυσος κλωνος, μιας και αυτά που λέει είναι ορθά.

Δεν ξέρω τι σημαίνει Ελόχ, ξέρω σίγουρα όμως τι σημαίνει Ελ και τι Ελοχίμ.

Επίσης γνωρίζω πολύ καλά τι σημαίνει Αλ στα αραβικά και ποιά η θέση του στα θεϊκά ονόματα και, σίγουρα Αλ δεν σημαίνει Θεός ΣΤΑ ΑΡΑΒΙΚΑ και πάλι.
Είναι αρθρο είτε το θέλουμε είτε όχι και ίσως εμφαντικό μερικές φορές αλλά όχι αυτό που συζητάμε.
Ακόμη και τα λεξικά που πρέθεσε ο αγαπητός Κέλσος ο Φιλαλήθης, αναφέρονται στα HEBREW, όπερ, αρχαία εβραική.
Το αν τα αραβικά έχουν σχέση με τα εβραικά, θα πω μόνον ότι έχουν λέξεις που μοιάζουν αλλά τα αραβικά είναι απείρως πλουσιώτερη γλώσσα.
Το ότι Ελ στα εβραικά σημαίνει Θεός δεν συνεπάγεται ότι Αλ στα αραβικά σημαίνει το ίδιο. Πάμε λίγο ανάποδα θα έλεγα.

Τώρα μεγαλύτερη ανοησία από τα λόγια το εβραίου τραγουδιστή δεν έχω ξανακούσει αλλά βέβαια τι άλλο θα έλεγαν για να βολέψουν τα αβόλευτα και να δείξουν καλή θέληση. Εξ άλλου ο ίδιος λέει : "κατά την Βίβλο".

Αυτή είναι η θέση μου.

Σίγουρα όλα αυτά δεν είναι του παρόντος θέματος όμως.
Εικόνα

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Πέμ Ιούλ 07, 2005 4:17 pm

Ο καθένας έχει δικαίωμα να βλέπει τα πράγματα από τη δική του σκοπιά. Κάλλιστα λοιπόν, μπορούμε να ακούσουμε το τι έχει να πει κάποιος και κατόπιν να παραθέσουμε το όποιο πιστεύω μας.

Αν λοιπόν, κάποιος «φαντάζεται» κάτι, μπορούμε να παραθέσουμε τη δική μας βεβαιότητα και έτσι να αφήσουμε το αποτύπωμα της δικής μας οπτικής.

Ο κόσμος μας είναι γεμάτος θεωρίες, γεμάτος οπτικές, ας τις ακούσουμε και ας αφήσουμε στην άκρη, μ’ ένα χαμόγελο, όσες δεν μας κάνουν.

Θα παρακαλέσω λοιπόν, να είμαστε λίγο προσεχτικοί (όλοι) στη λεκτική διατύπωση των φράσεων εκείνων, που διατυπώνουν την όποια μας αντίθεση στα λόγια του άλλου.

Ευχαριστώ.
Εικόνα


Επιστροφή σε “- ΟΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης