Rosslyn Chapel - Ιστορία και Σύμβολα

Μυθολογία και παραδόσεις των διαφόρων λαών.
Ανάλυση,αποσυμβολισμός και συγκριτική μελέτη αυτών.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Τρί Σεπ 06, 2005 11:53 am


Καλέ μου Ελισσαίε, προς τι η παρένθεση στον ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ ?
Είναι γνωστό τις πάση ότι ΟΠΟΥ υπάρχουν ΣΥΜΒΟΛΑ η ΑΠΟσυμβόλισή τους είναι ΚΑΙ υποχρεωτική ΚΑΙ αναγκαία, αλλιώς αυτά (τα σύμβολα) παραμένουν ως απλές "εικόνες" στην καλύτερη των περιπτώσεων...



Μα ναι, αγαπητέ φίλε, ακριβώς αυτό εννοούσα. Ότι όπου υπάρχει συμβολισμός υπάρχει και αποσυμβολισμός, άρα και μόνο η έννοια «συμβολισμός» θα μου αρκούσε.


Σε ότι αφορά τον ΕΝΑΝ και ΚΟΙΝΟ Θεό, πώς αλλιώς θα μπορούσε να ήταν ?
Και οι Ιππότες του Ναού, ακολούθησαν αυτό που ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ από αυτούς έπραξαν σε σχέση με την Θεότητα...
Την ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΝ ΩΣ ΜΙΑ, ΕΝΙΑΙΑ & ΑΔΙΑΙΡΕΤΗ σε όλα τα θρησκευτικοφιλοσοφικά συστήματα και το αυτό έπραξαν και στο εν θέματι παρεκκλήσιο, αυτό του Ρόσσλιν



Εδώ επίτρεψέ μου μια σχετική ένσταση.

Δεν θα μπορούσε να ήταν αλλιώς… αλλά ήταν. Αναφέρομαι στον πολύ κόσμο, εκείνη την εποχή, που ξεχώριζε σαφώς τη μια θρησκεία από την άλλη. Προφανώς όταν εσύ αναφέρεσαι σε «όλους τους προηγούμενους», εννοείς όλους τους αναζητητές.

Έλα όμως που η (κάθε) θρησκοληψία δεν σήκωνε νερό στο κρασί της… Άλλωστε, η «αιρετική» θέση των Ναϊτών ήταν και μια από τις πολύ βολικές κατηγορίες για τον αφανισμό τους.

Πριν πάμε στα πιο βαθιά… που είναι ωκεανός… να ζητήσω κάτι πρακτικό, ότι όσο και αν οι Ναΐτες διαπλέκονται με το Ρόσσλυν, ας τους συζητήσουμε στο οικείο θέμα και εδώ ας μείνουμε στα του Ρόσσλυν.

Να σημειώσω λοιπόν κάτι πολύ γνωστό που –αν δεν απατώμαι– δεν έχει αναφερθεί ακόμα στη συζήτηση: Μια προσφιλής διάδοση σχετικά με τα αινίγματα που το περιβάλλουν, είναι ότι χτίστηκε για να αποτελέσει (ή, αφού χτίστηκε αποτέλεσε) το «θησαυροφυλάκιο» των Ναϊτών (άντε πάλι οι Ναΐτες) μετά την καταστροφή του Τάγματός τους. Τι να κρύβουν τα υπόγειά του (αν υπάρχουν υπόγεια), την Κιβωτό της Διαθήκης; Το Δισκοπότηρο; Το θρυλικό Μπαφομέθ; Έγγραφα, αποδεικτικά στοιχεία ή άλλα ιερά κειμήλια; Η φαντασία οργιάζει και οι σημερινοί λαϊκοί θρύλοι τροφοδοτούνται με γαργαλιστικά στοιχεία. Φυσικά, δεν είναι δυνατό να σκαφτεί το δάπεδο μόνο και μόνο για μια υποψία. Άλλωστε, αν το Ρόσσλυν κρύβει μυστικά, μπορεί κάλλιστα να τα κρύβει και αλλού. Σε τοίχους, κολόνες ή και στην ερμηνεία των συμβόλων του.

Τέλος πάντων, έχει επιστρατευτεί και η σύγχρονη τεχνολογία προσπαθώντας να «ακτινοσκοπήσει» το δάπεδο χωρίς να προκαλέσει ζημιές. Κάποιοι υπόγειοι χώροι έχουν επισημανθεί, χωρίς όμως άλλες σοβαρές ενδείξεις που θα έδιναν το πράσινο φως για σκαψίματα.

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τρί Σεπ 06, 2005 12:40 pm

Elissaios έγραψε:"...Δεν θα μπορούσε να ήταν αλλιώς… αλλά ήταν. Αναφέρομαι στον πολύ κόσμο, εκείνη την εποχή, που ξεχώριζε σαφώς τη μια θρησκεία από την άλλη. Προφανώς όταν εσύ αναφέρεσαι σε «όλους τους προηγούμενους», εννοείς όλους τους αναζητητές.

Έλα όμως που η (κάθε) θρησκοληψία δεν σήκωνε νερό στο κρασί της… Άλλωστε, η «αιρετική» θέση των Ναϊτών ήταν και μια από τις πολύ βολικές κατηγορίες για τον αφανισμό τους..."


"... Άλλωστε, αν το Ρόσσλυν κρύβει μυστικά, μπορεί κάλλιστα να τα κρύβει και αλλού. Σε τοίχους, κολόνες ή και στην ερμηνεία των συμβόλων του..."


Και σήμερα φίλε μου ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΚΡΙΒΩΣ ΣΗΜΒΑΙΝΕΙ ή κάνω λάθος :?:
Πάντα φίλε μου η ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΜΑΖΕΣ των φανατικών, λειτουργούσαν με τους ίδιους ακριβώς τρόπους ΚΑΙ τοτε ΚΑΙ σημερα ΚΑΙ δυστυχώς, μάλλον για ΠΑΝΤΑ...
Τι σε παραξενεύει λοιπόν φίλε μου :?:

Τα "μυστικά" του Ρόσσλιν και του ΚΑΘΕ "Ρόσσλιν", θεωρώ ότι είναι "μυστικά" για εκείνον τον προαναφερόμενο και απο τους δυό μας ΟΧΛΟ...
Για τους Αναζητητές ΟΜΩΣ :?:
Παραμένει "μυστήριο" το ΜΥΣΤΗΡΙΟ :?:

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τετ Σεπ 07, 2005 7:19 pm

Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:"...Θα πρότεινα ΠΡΙΝ περάσουμε σε "άλλα" σύμβολα σχετικά με το Ρόσσλιν, να εξαντλούσαμε όσα ήδη προσεγγίζουμε, π.χ. το fleur de lys που ουσιαστικά είναι ένας Κρίνος...
Μας οδηγεί κάπου αυτό :?:


Καλησπέρα σε όλους τους φίλους...
Και μιας και είχα αναφέρει τα παραπάνω, ας δούμε μια οπτική που ΙΣΩΣ οι περισσότεροι δεν έχουν και ΙΣΩΣ να ξαφνιάσει λίγο...

Το περασμένο Σάββατο, είχα την ευχαρίστηση να συμμετάσχω σε ένα πάρτυ που έκανε ένας πολύ καλός Φίλος, στην περιοχή του Πόρτο Ράφτη...
Βρέθηκα εκεί από το μεσημεράκι μαζί με το έτερον ήμισυ για να κάνουμε (σύμφωνα με το πρόγραμμα του οικοδεσπότη :wink: ) μπάνιο, χαβαλέ στη θάλασσα και μετά από τις θαλάσσιες δραστηριότητες μας να επιδοθούμε σε ένα τσιμπούσι άνευ προηγουμένου :shock:
Πράγματι έτσι έγινε, τηρήθηκε (όχι αυστηρά) το πρόγραμμα και κύλησε το απογευματάκι πολύ ευχάριστα...

Στην παρέα μας συμμετείχαν και πρόσκοποι (αφού ο Φίλος μου είναι βαθμοφόρος στο Σώμα Ελλήνων προσκόπων) και εκεί που αρχίσαμε να συζητάμε η κουβέντα περιστράφηκε (όπως είναι φυσικό) γύρο από τα προσκοπικά (παλαιός πρόσκοπος ο γραφών αυτές τις αράδες :oops: ) και παραδόξος έγινε ΚΑΙ μια αναφορά στο έμβλημα του ΠΡΟΣΚΟΠΙΣΜΟΥ που δεν είναι άλλο από το fleur de lys :!: :!: :!:

Εικόνα

Στην φωτογραφία βλέπετε το έμβλημα του Παγκόσμιου Προσκοπισμού (αν δεν κάνω λάθος :P ) Όπως διακρίνεται ΚΑΙ εσείς φίλοι μου, "η ομοιώτης είναι χαρακτηριστική" :wink:

Και στην επόμενη φώτο παραθέτω το έμβλημα του Ελληνικού Προσκοπισμού του οποίου έχω την τιμή να ανήκω, έστω και "εν ύπνο" :cry:

Εικόνα

Και τώρα δύο λόγια για το Ελληνικό (τιμημένο πολλές φορές ) αυτό έμβλημα...

Σχηματικά πάντα και με μια "αφηριμένη ματιά μπορεί κανείς να αναγνωρίσει στο Προσκοπικό μας έμβλημα ένα χαμογελαστό πρόσωπο που μας παραπέμπει στην αισιοδοξία που ο πρόσκοπος αντιμετωπίζει τις δυσκολίες που του παρουσιάζονται και την εκτέλεση του καθήκοντος πάντα με όρεξη και προθυμία...

Κάθε φύλλο από το ΤΡΙΦΥΛΛΟ, το fleur de lys συμβολίζει τα ΤΡΙΑ μέρη της προσκοπικής μας υποσχέσεως.
Το μεσαίο συμβολίζει το καθήκον προς τον Θεόν και την Πατρίδα, το αριστερό την βοήθεια προς κάθε άνθρωπο και το δεξιό την τήρηση και την υπακοή στον Νόμο των Προσκόπων

Ο ΚΡΙΚΟΣ που συγκρατεί τα 3 φύλλα, συμβολίζει το αλληλένδετο των 3 μερών της Υπόσχεσης καθώς και την σύνδεση που υπάρχει μεταξύ ΟΛΩΝ των προσκόπων.

Οι ΔΥΟ ΑΣΤΕΡΕΣ στα πλάγια φύλα, είναι τα μάτια του προσκόπου που άνοιξαν όταν ήταν Λυκόπουλο* και που οφείλει να τα έχει πάντοτε ΑΝΟΙΚΤΑ, ώστε με την καθοδήγηση της ΤΙΜΗΣ και της ΑΡΕΤΗΣ να βαδίζει απρόσκοπτα στην ατραπό του ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ.

Ο ΦΟΙΝΙΚΑΣ είναι το περίφημο σύμβολο της πατρίδος ΜΑΣ η οποία πάντοτε αναγεννάτε μέσα από τις στάχτες της και συμβολίζει την αναγέννηση της Ελληνικής νεολαίας μέσα από τον Προσκοπισμό.

Η ΤΑΙΝΙΑ κάτω από το τριφύλλι με το ρητό: ΕΣΟ ΕΤΟΙΜΟΣ είναι το Παγκόσμιο Προσκοπικό Ρητό και θυμίζει ότι σε Παγκόσμια κλίμακα ο Πρόσκοπος είναι ΠΑΝΤΑ ΕΤΟΙΜΟΣ για να εκτελέσει το ΚΑΘΗΚΟΝ του.

Και τέλος το ΡΗΤΟ που δημιουργεί ένα ημικύκλιο πάνω από το τρίφυλλο, είναι το Εθνικό ρητό των Ελλήνων Προσκόπων, που είναι και το ΕΠΙΣΤΕΓΑΣΜΑ της όλης προσκοπικής προσπάθειας και εργασίας, η ΔΙΧΩΣ ΤΕΛΟΣ και ΣΥΝΕΧΗΣ προσπάθεια τόσο για ΑΤΟΜΙΚΗ εξέλιξη και αρίστευση του προσκόπου όσο και της ΙΔΙΑΣ ΜΑΣ της Πατρίδας.

Αυτά τα "ολίγα" μεν, αλλά φρονώ ΑΚΡΩΣ ενδιαφέροντα δε, αφού ΑΝ καθίσουμε και αναλογιστούμε τα παραπάνω χαρακτηριστικά γνωρίσματα των προσκόπων και τα παραλληλίσουμε με τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ιπποτών του Ναού οι οποία σύμφωνα με ΟΛΕΣ τις μαρτυρίες έχτισαν το παρεκκλήσιο του Ρόσσλιν, οφείλουμε να αναρωτηθούμε ΠΟΛΛΑ...

Αφιερωμένο εξαιρετικά στο Σώμα Ελλήνων Προσκόπων και στους Πρόσκοπους που πέρασαν επάνω από τον γκριζόμαυρο αυτόν πλανήτη και που ΠΑΝΤΑ ΤΗΡΟΥΣΑΝ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥΣ, απέναντι στον Συνάνθρωπο...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ναυτοπρόσκοπος του 2ου Συστήματος Ναυτοπροσκόπων Γλυφάδας.
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τετ Σεπ 07, 2005 7:46 pm

Και για να ΜΗΝ φαίνεται "άστοχο" το παραπάνω post μου, να σας αναφέρω ότι ο ιδρυτής του Παγκόσμιου Προσκοπισμού, ο στρατηγός Μπέϊτεν Πάουελ, αναφέρει στα έργα του σχετικά με τον Προσκοπισμό, ότι "...εμπνεύστηκα το παγκόσμιο αυτό κίνημα, από την Αρχαία Ελλάδα και τα έργα του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη..."

Και πράγματι ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ αφού η Προσκοπική Υπόσχεση είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ΙΔΙΑ με τον Όρκο του Αθηναίου Εφήβου :shock:

Τα παραθέτω ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ για να κάνετε την ΤΑΥΤΙΣΗ...


Η Προσκοπική Υπόσχεση

Υπόσχομαι εις την Τιμή μου:
Να ΕΚΤΕΛΩ το καθήκον μου προς τον Θεό και την Πατρίδα
Να ΒΟΗΘΩ κάθε άνθρωπο και σε κάθε περίσταση
Να ΤΗΡΩ τον Νόμο των προσκόπων


Ο Όρκος του Αθηναίου Εφήβου

"Δεν θα ντροπιάσω τα όπλα τα ιερά, ούτε θα εγκαταλείψω τον συμπολεμιστή μου, με τον οποίον θα συμπαραταχθώ, θα αγωνισθώ δε και για τα ιερά και τα θεία και μόνος και με πολλούς.

Την δε Πατρίδα δεν θα την παραδώσω μικρότεραν, αλλά μεγαλύτεραν και ενδοξοτέραν από όσην την παραλάβω.

Και θα πειθαρχώ εις τους ισχύοντας νόμους και εις όσους θα ψηφίσει ο λαός από κοινού. Και αν κανείς προσπαθεί να καταργήσει αυτούς ή δεν υπακούει, δεν θα του το επιτρέψω.

Θα αγωνισθώ δε μόνος και με όλους. Και τα πατροπαράδοτα ιερά θα τιμώ.
Μάρτυρές τούτων ας είναι οι Θεοί."



Περιμένω από τους φίλους συνομιλητές, να παραθέσουν κάποιον κώδικα ιπποτών ΑΝ έχουν...
Οι ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ των ιδεών είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τετ Σεπ 07, 2005 8:11 pm

Εικόνα


Εικόνα

Στις παραπάνω φώτο, απεικονίζεται η ΠΡΟΣΚΟΠΙΚΗ ΑΛΥΣΟΣ, που συμβολίζει την Παγκόσμια Αδελφότητα ΜΕΤΑΞΥ των Προσκόπων...

Οι γνωρίζοντες, κατανοούν ΠΟΛΥ περισσότερα...



Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τετ Σεπ 07, 2005 8:20 pm

Εικόνα

Στην παραπάνω φώτο, διακρίνουμε τον Πρόσκοπο να δινει την Προσκοπική του Υπόσχεση η οποία και διακρίνεται στο φόντο της φωτογραφίας.


Στην επόμενη φώτο, διακρίνεται ο "τρόπος" χαιρετισμού ο οποίος είναι μια ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ αυτού του ίδιου του fleur de lys, δηλαδή του Προσκοπικού Εμβλήματος...
Τα ΤΡΙΑ δάκτυλα, ΕΝΩΜΕΝΑ με τα υπόλοιπα ΔΥΟ...

Εικόνα


Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Πέμ Σεπ 08, 2005 12:29 am

Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να κάνουμε μία σύζευξη με το θέμα:

Παρασκευή και 13 - Το "τέλος" των Ναϊτών

και να σας προσφέρω την ορχιδέα Rosslyn:

Εικόνα

8)
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Πέμ Σεπ 08, 2005 3:24 am

Πολύ ωραία λοιπόν, αρχίζουμε να τραβάμε τις κλωστές από το κουβάρι (και τι κουβάρι), βρίσκοντας άλλο ένα χώρο που ενστερνίζεται και προάγει ιδέες και σύμβολα, προσπαθώντας να δημιουργήσει ανθρώπους αντάξιους των εσωτερικών παραδόσεων.

Μα καλά μπορεί να πει κάποιος, που είδες ωρέ παλικάρι σύνδεση των προσκόπων με τους Ναΐτες και με τους άλλους ; (ναι αυτοί που πάντα φταίνε για όλα).

Έλα όμως που όπως ο αγαπητός Κέλσος λέει …..

Οι γνωρίζοντες, κατανοούν ΠΟΛΥ περισσότερα...


…… ε, από αυτά που γνωρίζω, κατανόησα πολύ περισσότερα.

Και μιας και πιάσαμε την κουβέντα για το κρινάκι ας δούμε και μερικές ακόμα απόψεις γι αυτό, να δικαιολογήσουμε και λίγο το τι καταλαβαίνουμε.

Πρώτα πρώτα ας δούμε από πού οι Γάλλοι απέκτησαν το Fleur de lys.

Η προέλευση του fleur-de-lys ως Βασιλικό Σύμβολο (μετέπειτα έγινε και Εθνικό Σύμβολο της Γαλλίας) χρησιμοποιήθηκε στη στέψη του βασιλιά Clovis του Πρώτου.

Μα σε ποια δυναστεία ανήκει αυτός ο Clovis ;
Φυσικά είναι ο Πρώτος Βασιλεύς της δυναστείας των Μεροβίγγειων !
Ε τώρα το ποίοι ήταν οι Μεροβίγγειοι και τι εικάζεται γι’ αυτούς και ποια σχέση είχαν με τους Ναΐτες και τελικά πως όλα αυτά μπλέκονται νομίζω ότι το γνωρίζουμε.

Η βασιλεία της δυναστείας διακόπηκε με τη δολοφονία του βασιλέα Νταγκομπέρ του 2ου (τέλη 6ου αι.). Ο γιός του, ο Σιγκισμπέρ, ανέλαβε αξιώματα στη Ρεν λε Σατώ (καλά ολόκληρη Γαλλία εκεί βρήκε να αναλάβει ;) ). Τρεις αιώνες αργότερα ένας απόγονος της οικογένειας, ο Γκόντφρεϋ (λέγε με και Γοδεφρίδο) ντε Μπουγιόν (κάτι λέγαμε για τη σινδόνη), ηγήθηκε της πρώτης Σταυροφορίας για την απελευθέρωση της Ιερουσαλήμ από τους Μουσουλμάνους (μετά ακολούθησε στη φωτιά τον Ιάκωβο από τους Μολάους).

Από εκεί και πέρα το συγκεκριμένο σύμβολο έχει αποσυμβολιστεί με αρκετές ερμηνείες οι οποίες και φαντάζουν σωστές.

Θα τις δούμε και αυτές τις οπτικές στη συνέχεια λοιπόν, μιας που αρχίσαμε να ασχολούμαστε μ’ αυτό το κουβάρι.

Σας ευχαριστώ όλους ……. και όλες
Τελευταία επεξεργασία από Ramoglou σε Δευ Σεπ 12, 2005 2:08 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Κυρ Σεπ 11, 2005 10:39 pm

Μια μικρή σφήνα.

Εκτός από εραλδικό σύμβολο, το κρινολούλουδο είναι (ήταν) και σύμβολο της πνευματικής χάρης. (Ως επίσης και το ρόδο, που τις συμβολικές του σημασίες τις είχε από παλιά.)

Ο Τζάκομπ Μπαίμε κάνει αρκετές αναφορές στον κρίνο.

Το κρινολούλουδο – fleur de lys έχει και μια ανατομική έννοια, επίσης. Όπως το δει κανείς.

Η Ρεν λε Σατώ πάλι δεν ήταν όποια κι όποια. Μπορεί εκ των υστέρων να έμεινε στα αζήτητα (αν δεν τύχαινε ο Ζεράρ ντε Σεντ να την κάνει σταρ) αλλά κάποτε είχε φτάσει σε μεγάλη ακμή. Η ιστορία της ξεκινάει από τη ρωμαϊκή εποχή και η τοποθεσία της, εις το βουνό ψηλά εκεί, είναι ό,τι πρέπει για να αποτελεί αξιοπρεπή πρωτεύουσα επαρχίας (έχει και θέα). Η ευρύτερη περιοχή της κεντρικής – νότιας Γαλλίας είναι γεμάτη παραδόσεις. Μην ξεχνάμε και τους Καθαρούς…

Αγαπητότατε Ramoglou, κάτι δεν κατάλαβα καλά στα γραφόμενά σου: ο Γκοντφγουά (γαλλική προφορά) ακολούθησε στη φωτιά το Ζακ ντε Μολαί; Όχι, δεν έζησε τόσο πολύ.

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Δευ Σεπ 12, 2005 3:08 am

Ο Ζακ Ντε Μολέ πέθανε το 1314.
Ο Γεδεφρίδος (κατά το Ελληνι-κότερον) Ντε Μπουγιόν (επίτροπος του Παναγίου Τάφου) πέθανε το 1100.

Όμως αναφέρομαι στον απόγονο του Επιτρόπου αφ ενός και αφ ετέρου από ΛΑΘΟΣ διατύπωση τον καίω στην πυρά μαζί με τον Ιάκωβο.

Η δε σινδόνη ήταν στην κατοχή του Ντε Σαρνέ.

Ελπίζω να διόρθωσα την λανθασμένη διατύπωση και σ’ ευχαριστώ αγαπημένε μου φίλε για την παρατήρηση.

Μήπως να βοήθαγες λίγο γιατί με τα γεράματα έχω αρχίσει και ξεχνάω ;

Τα σέβη μου :)
Εικόνα

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Δευ Σεπ 12, 2005 12:55 pm

Ας αφήσουμε τις ηλικίες και τα συνεπακόλουθα, αγαπητέ μου, διότι τι να πει και ο κόμης του Σαιν-Ζερμαίν.

Όμως επισημαίνω ότι είναι ενδιαφέροντα και τα όσα εσχάτως έχει καταγράψει η Zadok the Priestess στο «Τέλος των Ναϊτών». Το οποίον τέλος συνδέεται με την αρχή (;) των περί Ρόσσλυν.

Πάντως επειδή δεν υπάρχει πυρά χωρίς καπνό, να σημειώσουμε και ότι σύμφωνα με μια παράδοση (ή ευσεβή πόθο;) ο Ζακ ντε Μολαί, πριν το δραματικό του τέλος, είχε αναθέσει στα κρυφά τη συνέχεια του Τάγματος, στα κρυφά κι αυτή… και τα ίχνη οδηγούν στο Ρόσσλυν.

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τετ Σεπ 14, 2005 9:23 am

Τώρα να αρχίσω να σε στραβοκοιτάω που έρχεσαι μου πετάς μια ατάκα και μετά εξαφανίζεσαι πάλι ;

Μήπως θέλεις να μας πεις τόσο για το συμβολισμό του κρίνου ως προς το δηλωτικό της Θηλυκής αρχής, ή ως φαλλικό σύμβολο ;

Μήπως περιμένεις να ανασύρω τα αρχεία μου και να παραθέσω τα όσα έχεις γράψει περί του θέματος παλαιόθεν ;

Για βγες λοιπόν από το Vacation mode και προσαρμόσου, διότι σε βλέπω εντελώς αποσυντονισμένο lately.
Εικόνα

j-Apie
Δημοσιεύσεις: 39
Εγγραφή: Δευ Σεπ 12, 2005 3:53 pm

Δημοσίευσηαπό j-Apie » Τετ Σεπ 14, 2005 3:37 pm

Χμμ .. καλα ολα αυτα ρε παιδια αλλα παρατηρω μια συγκρουση πανω σε ιστορικα γεγονοτα , πιστευετε οτι αν βγαλετε ακρη/απαντηση στο συγκεκριμενο θα αλαξει κατι ''εσωτερικα'' σε εσας περα απο μια αυτοικανοποιηση της στιγμης ?

Μια φορα καποιος ειχε ρωτησει καποιον .. '' Eιναι αληθεια οτι ο Crowley ειχε στειλει VAMPIR στον Mathers ? ''(δεν πιστευω οτι εχει σημασια) ==> στα + αρκετες παρομοιες ερωτησεις που γινονται γενικα ... σε οδηγουν σε ενα δρομο μακρια απο την αληθεια , σε ενα δρομο πληροφορησης και παραπληροφορησης που καπου εκει φωλιαζει ο χαρδαβελας lol

:arrow: χωρις παρεξηγηση και παντα φιλικα ...

μην με ρωτησετε ποια ειναι η αληθεια .. :)
Τελευταία επεξεργασία από j-Apie σε Τετ Σεπ 14, 2005 11:36 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα
Το κλειδί για την Θούλη βρίσκεται στην σπηλιά του Λήσταρχου Νταβέλη !

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τετ Σεπ 14, 2005 8:03 pm

Και αφού δε γνωρίζεις όπως δηλώνεις την αλήθεια πως δύνασαι να εκφράζεις συμπεράσματα για το τι κατανοούν οι άλλοι ;

Αν στα μάτια σου μερικά πράγματα που άπτονται του αποσυμβολισμού δεν λένε κάτι, να είσαι σίγουρος πως στα μάτια κάποιων άλλων λένε πολλά.
Πολύ περισσότερα απ’ όσα ίσως φαντάζεσαι και απ’ όσα ο Χαρδαβέλας λέει.

Άρα ναι, θα αλλάξει κάτι εσωτερικά σε όσους μπορέσουν να κατανοήσουν δένοντας τον αποσυμβολισμό, τις ιστορικές πηγές, με τη γνώση.

Από την άλλη δε βλέπω «σύγκρουση» πάνω σε ιστορικά γεγονότα, αν θέλεις μπορείς να μου την καταδείξεις, γιατί έτσι θα βοηθήσεις και εμάς να δούμε που ίσως να κάνουμε λάθος, αν κάνουμε.

Το Forum αυτό είναι μια γωνιά αναζητητών, ένα σταυροδρόμι ιδεών, όχι ένας χώρος αρνητισμού, κοροϊδίας, ή Χαβαλέ.
Εικόνα

j-Apie
Δημοσιεύσεις: 39
Εγγραφή: Δευ Σεπ 12, 2005 3:53 pm

Δημοσίευσηαπό j-Apie » Τετ Σεπ 14, 2005 8:10 pm

συγνωμη τοτε αλλη φορα δεν θα κανω καλοπροαιρετο χαβαλε . ισως να απαντησω αυριο που θα εχω λιγο περισσοτερο χρονο .

δηλαδη οι αναζητητες δεν γελανε ?
Εικόνα

Το κλειδί για την Θούλη βρίσκεται στην σπηλιά του Λήσταρχου Νταβέλη !

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Πέμ Σεπ 15, 2005 12:37 am

Γεια σου j-Apie.
Και βέβαια οι αναζητητές γελάνε αφ’ ενός και δεν λύνουν μυστήρια αφ’ ετέρου. Ως φυσιολογικοί άνθρωποι λοιπόν, δικαιούνται να κεντρίζονται από διάφορα θέματα και να ασχολούνται μαζί τους, ακόμα και αν ξέρουν ότι βρίσκονται σε αδιέξοδο. Δεν πρόκειται για ματαιόδοξη αυτοϊκανοποίηση αλλά για τη λαχτάρα να μάθεις κάτι παραπάνω. Άλλωστε Ιθάκη είναι το ταξίδι, ναι;
Πού βλέπεις σύγκρουση στα παραπάνω;

Γεια σου Ramoglou! Μάλιστα, λέγαμε διάφορα κάποτε και επιφυλάσσομαι να επανέλθουμε, αρκεί να βρω μια ανάσα χρόνου. Και για το κρινολούλουδο έχω να πω, και για τα κακτάκια (χωρίς συμβολισμούς αυτά) και για τα καλαμπόκια. Εντός ολίγου…

j-Apie
Δημοσιεύσεις: 39
Εγγραφή: Δευ Σεπ 12, 2005 3:53 pm

Δημοσίευσηαπό j-Apie » Πέμ Σεπ 15, 2005 12:35 pm

αυτη η απαντηση μου αρεσε περισσοτερο χωρις να θελω να περιφρονησω τον ramoglou.
Εικόνα

Το κλειδί για την Θούλη βρίσκεται στην σπηλιά του Λήσταρχου Νταβέλη !

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Πέμ Σεπ 22, 2005 2:20 am

Συνεχίζω μόνος μου λοιπόν, να παραθέτω πληροφορίες για τα σύμβολα που υπάρχουν στο Roslyn και που θα ήθελα να τα εξετάσουμε, τόσο όσο αφορά την «εξωτερική», όσο βέβαια και την «εσωτερική» οπτική, του αποσυμβολισμού τους.

Είχαμε μείνει λοιπόν στον κρίνο.

Διαβάζοντας το «Βασιλειών Γ΄» βρίσκουμε την εξής περιγραφή «….Τα κιονόκρανα των δύο Στύλων είχαν τη μορφή κρίνου ύψους τεσσάρων πήχεων και είχαν τοποθετηθεί πάνω σε μια κυκλική διόγκωση ακριβώς πάνω από τη δικτυωτή διακόσμηση … … … στην κορυφή των Στύλων υπήρχε αναπαράσταση κρίνων». Βλέπουμε λοιπόν πως ο Χιράμ δε φείδεται στη χρησιμοποίηση των κρίνων και μάλιστα τους χρησιμοποιεί στους δύο Στύλους.

Ο κρίνος στην Εβραϊκή παράδοση αναφέρεται ότι συμβολίζει την περιτομή (με ότι αυτό συνεπάγεται), όμως ο κρίνος δεν είναι αυτός που δίδεται στην Μεγαλόχαρη ;
Εκεί συμβολίζει τι ; Το ανδρικό στοιχείο μήπως ; Ή συμβολίζει μόνο την αγνότητα της σύλληψης ;

Βλέπουμε λοιπόν ότι ο κρίνος συμβολίζει τη δύναμη, τον άνδρα (μη ξεχνάμε πως η εποχή είναι ανδροκρατούμενη), και την αγνότητα. Είναι το Θεϊκό σύμβολο της σύλληψης του Κυρίου.

Αν λοιπόν αφήσουμε τη φαντασία μας να τρέξει, τότε ίσως βρούμε γιατί αυτό το σύμβολο είναι πλέον τόσο διαχρονικό και γιατί επελέγη από τον Κλόβις τον Πρώτο (της γνωστής δυναστείας) και γιατί παρέμεινε το Βασιλικό Γαλλικό σύμβολο.

Από εκεί και πέρα το γιατί οι Ναΐτες το διατήρησαν, απεδέχθησαν, κλπ είναι θεωρώ αρκετά κατανοητό. Οπότε να γιατί απαντάτε πολλάκις εις το Roslyn.

Είναι όμως μόνο φαλλικό σύμβολο ο κρίνος ;
ΟΧΙ
Είναι και φαλλικό και θηλυκό, κατά τη γνώμη μου, διότι αν ψάξουμε θα το βρούμε και σε άλλους πολιτισμούς, όπου συμβολίζει το θηλυκό στοιχείο.

Για μένα όμως είναι ερμαφρόδιτο σύμβολο και δη το ποιο όμορφο και ολοκληρωμένο τέτοιο σύμβολο.

Αυτό που βλέπω παρατηρώντας το Fleur de lys είναι μια αναπαράσταση του διαχωρισμού των φύλων, πού μέσα από την ενοποίηση τους δύνανται να πορευτούν προς τα άνω.

Το πρωταρχικό ερμαφρόδιτο είναι η ολική αρχική πηγή. Το άτομο που ανήκει σ’ ένα ορισμένο φύλο, εμπεριέχει και το άλλο φύλο, χωρίς να μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα μαζί του. Τα δύο φύλα είναι ταυτόχρονα και παρόντα και χωρισμένα, στο ίδιο άτομο εφαπτόμενα, αλλά στεγανοποιημένα και μη συγκοινωνούντα, μέσα στο μυστήριο ενός πρωταρχικού ερμαφροδιτισμού, που δεν είναι κτήμα μιας υλικής – ζωικής ολότητας που έχει πια χαθεί, αλλά η πραγματική στεγανοποίηση των δύο φύλων σε ένα και το αυτό συμβολικό φυτό.
Εικόνα

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Παρ Σεπ 23, 2005 11:43 am

Τα παλιά χρόνια που δεν υπήρχαν επαγγελματίες γραφίστες και εφαρμογές μάρκετινγκ, οι άνθρωποι αναζητούσαν σύμβολα ρεαλιστικά. Επομένως, κάποια είδη που ξεχώριζαν στην κατηγορία τους –λόγω σχήματος, χρώματος ή συνειρμών– ήταν φυσικό να επιλέγονται ως σύμβολα κάποιων εννοιών. Από εκεί και πέρα, η κάθε κουλτούρα ερμήνευε κατά την αντίληψή της- πιθανώς το ίδιο είδος να είχε διαφορετική σημασία σε διαφορετικούς πολιτισμούς.

Ο κρίνος έχει μια ευγένεια και διάφορα άλλα σημειολογικά. Έχει και άσπρο χρώμα, που πάντα συμβολίζει την καθαρότητα. Ας πούμε ότι έχει ένα κύρος το οποίο δεν το διαθέτει π.χ. το ταπεινό χαμομήλι ή το ατσούμπαλο λευκό γεράνι ή δεν ξέρω τι άλλο. Το τριαντάφυλλο πάλι είχε κατοχυρωθεί αλλού.

Το λευκό περιστέρι πάλι, διαθέτοντας τα ανάλογα προσόντα (τις κουτσουλιές τις παρακάμπτουμε διακριτικά) επιλέχθηκε να συμβολίζει το Άγιο Πνεύμα. Προσωπικά δεν τα πάω καθόλου τα περιστέρια, αλλά δεν συμμετείχα στην κριτική επιτροπή.

Πάντως –σε σχέση με αυτό που γράφω στην αρχή– θέλω να παρατηρήσω το εξής. Δεν είναι ότι οι άνθρωποι του τότε δεν διέθεταν τη φαντασία να επινοήσουν ένα αφηρημένο σχήμα ως σύμβολο. Φαίνεται όμως ότι είχαν καλύτερες και αμεσότερες σχέσεις με τη Φύση και εμπνέονταν από αυτήν, αντιλαμβανόμενοι τις μυστηριακές της ιδιότητες.

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Κυρ Σεπ 25, 2005 6:49 pm

Αν και διασταυρωνόμαστε με το συγγενές θέμα (Ναΐτες) το οποίο σε αυτή τη φάση συμπίπτει στην πληροφόρηση, θα γράψω εδώ το εξής: Παραστάσεις στο Ρόσσλυν απεικονίζουν αλόες (κάκτους) και καλαμπόκια, τα οποία όχι μόνο δεν ήταν μεταλλαγμένα αλλά ούτε καν ήταν γνωστά στην Ευρώπη τότε. Μιλάμε βέβαια για προ-Κολομβιανή εποχή. Επομένως, πώς ήξεραν οι ντεκορατέρ του Ρόσσλυν για τέτοια φυτά, αν δεν είχαν ήδη γίνει ταξίδια προς Αμερική; Και γιατί τα συμπεριέλαβαν στις διακοσμήσεις; Επειδή τους έκαναν καλή εντύπωση ή επειδή άφηναν με αυτόν τον τρόπο συμβολικά μηνύματα;

Βέβαια, και ο αγαπητός Χριστόφορος δεν πήγε τυχαία να ανακαλύψει την Αμερική. Απλά, πήγε να την ανακαλύψει επισήμως, βασισμένος σε μια μεγάλη ναυτική παράδοση (μα από ποιους;) και γνώση.

Ωραίες φωτογραφίες του Ρόσσλυν (με τα καλαμπόκια του και με τα όλα του) στη διεύθυνση:
http://www.rosslyntemplars.org.uk


Επιστροφή σε “- ΟΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες