Rosslyn Chapel - Ιστορία και Σύμβολα

Μυθολογία και παραδόσεις των διαφόρων λαών.
Ανάλυση,αποσυμβολισμός και συγκριτική μελέτη αυτών.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Πέμ Αύγ 18, 2005 11:12 am

Σας παραθέτω και ένα σύνδεσμο για να μπορέσετε να περιηγηθείτε στον εσωτερικό χώρο του Ναού.


http://www.rosslynchapel.org.uk/video/p ... osslyn.htm
Εικόνα

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Παρ Σεπ 02, 2005 12:24 am

Συνεχίζοντας λοιπόν ….

Μέσα στα πολλά, ομολογουμένως, σύμβολα, τα οποία υπάρχουν μέσα σ΄ αυτό το Ναό, διακρίνουμε και δύο ακόμη, αρκετά ενδιαφέροντα, τα οποία μας κάνουν ακόμα ποιο βέβαιη τη πεποίθηση ότι οι Ναΐτες είχαν σχέση με την κατασκευή του.

Το πρώτο είναι ένα γλυπτό που απεικονίζει το γνωστό «Ναϊτικό» δικάβαλο, βέβαια εάν το γλυπτό αυτό παρατηρηθεί από κοντά, δημιουργείται (ίσως όχι άδικα) η εντύπωση ότι το ένα πρόσωπο δεν είναι άντρας αλλά γυναίκα (αυτός/ή που κάθεται πίσω).

Το δεύτερο είναι μία παρατήρηση.
Σε όλους τους Γοτθικούς Ναούς βλέπουμε το παράθυρο με το Ρόδο.

Είναι γνωστό πως το Ρόδο (Rose) είναι ένας κώδικας της Ιερής Σεξουαλικότητας καθώς αναπαριστά και το θηλυκό στοιχείο. Ο αναγραμματισμός του Rose είναι Eros.

Και βέβαια είναι γνωστή η σχέση των Ναϊτών με την κατασκευή των Ναών.
Ο Josef Campel λέει πως ο Ναός του Rosslyn είναι μια κωδικοποιημένη διαδρομή μύησης η οποία περιέχει τις πραγματικές διδασκαλίες του Ιησού που μας διδάσκουν να ζούμε ως σύνολο και όχι ως άτομα.

Το τρίτο και ίσως το ποίο κραυγαλέο είναι μία σκαλισμένη σφραγίδα των Ναϊτών (τα δύο χέρια που ανοίγουν την κουρτίνα) και το αντίστοιχο με τη σινδόνη του Τουρίνο, το οποίο ονομάζεται "πέπλο της Βερόνικα" και είναι σκαλισμένο και αυτό μέσα στο Rosslyn.

Αν σ΄ όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και τα σκαλισμένα “fleur de lys” τότε αρχίζουμε να ξετυλίγουμε ένα ωραίο μεγάλο κουβάρι μύθων, συνδέσεων, διασυνδέσεων και συμβολισμών.

Συνεχίζεται …………………
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Σεπ 03, 2005 9:00 am

Ramoglou έγραψε:"...Συνεχίζοντας λοιπόν ….

Αν σ΄ όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και τα σκαλισμένα “fleur de lys” τότε αρχίζουμε να ξετυλίγουμε ένα ωραίο μεγάλο κουβάρι μύθων, συνδέσεων, διασυνδέσεων και συμβολισμών..."


Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτό το περίφημο fleur de lys:

Εδώ το βλέπουμε σε καλλιτεχνική απεικόνιση (γνωστή σους περισσότερους...)
Εικόνα


Εδώ το βλέπουμε όπως είναι στην πραγματικότητα...
Εικόνα


Και εδώ μια γεωμετρική απεικόνιση, για εκείνους που ΘΑ ΗΘΕΛΑΝ να εντρυφίσουν στο γιατί ΙΣΩΣ επιλέχθηκε ως σύμβολο...
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Σάβ Σεπ 03, 2005 10:43 am

Τα τρία σύμβολα τα οποία προανέφερα προσφέρονται για μια αρκετά μεγάλη ανάλυση, τόσο από πλευράς αποσυμβολισμού, όσο και από πλευράς ιστορικής καταβολής.

Το ταξίδι μέσα σ΄ αυτές τις διαδρομές σίγουρα είναι μαγευτικό, διότι εμπλέκονται αρκετά πράγματα, ο αγαπητός μου Elissaios κατά το παρελθόν με βοηθούσε στο ξετύλιγμα του κουβαριού και στη σύνδεση του πάζλ, τώρα συνέπεσε το άνοιγμα του θέματος με τις διακοπές του και τον αναζητώ σε χαμένες παραλίες που θυμίζουν επίγειους παραδείσους. Αν τον βρω θα τον δέσω χειροπόδαρα και θα τον φέρω πίσω μήπως και γράψει και κάτι εδώ μέσα.

Βέβαια και η Zadok βοηθούσε στο κουβάρι (για την ακρίβεια έδινε κάτι κλότσους σαν Rivaldo), αλλά τώρα έχει επιφορτιστεί με άλλα έργα που επιβαρύνουν το πρόγραμμα της και απέχει από το εδώ θέμα.

Θα προσπαθήσω λοιπόν μόνος μου να συνδέσω, κρίνους, Βερόνικες, Μεροβίγγιους, Βασιλιάδες της Γαλλίας, Et en Arcadia ego, Ατλαντίδα, Αιγυπτίους, Εβραίους, Πάπες και όλα τ’ άλλα.

Έτσι για να κλείσω το post μου με ένα δωράκι, θα σας πω ότι, τα γυρίσματα της ταινίας «Κώδικας Ντα Βίντσι» θα γίνουν στο παρεκκλήσι του Ρόσλιν.
Λέτε η επιλογή να είναι τυχαία ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Κυρ Σεπ 04, 2005 9:36 am

Αγαπητέ μου Ράμογλου, θα σας περιμένουμε λοιπόν, εσένα τον Eλισσαίο & την Ζαντόκ για να ξετυλίξετε το κουβάρι σας.

"...Έτσι για να κλείσω το post μου με ένα δωράκι, θα σας πω ότι, τα γυρίσματα της ταινίας «Κώδικας Ντα Βίντσι» θα γίνουν στο παρεκκλήσι του Ρόσλιν.
Λέτε η επιλογή να είναι τυχαία ;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ..."


Και στην Ακρόπολη της Αθήνας έχουν γυριστεί ταινίες, δε σημαίνει ότι το θέμα της ταινίας είχε να "αποκαλύψει" κάτι ή να "ξεμπερδέψει κάποιο άλλο κουβάρι".... Μάλλον θα έλεγα ότι τα κάνει ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ τα πράγματα...
Πολλώ δε μάλλον όταν το μυθιστόρημα, είναι και πιασιάρικο, όπως αυτό του Dan Brown...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Κυρ Σεπ 04, 2005 6:26 pm

Και στην Ακρόπολη της Αθήνας έχουν γυριστεί ταινίες, δε σημαίνει ότι το θέμα της ταινίας είχε να "αποκαλύψει" κάτι ή να "ξεμπερδέψει κάποιο άλλο κουβάρι"....


Το «Ο Μιμίκος και Η Μαίρη» ;
Δεν έχεις δίκιο !!!
Δείχνει την αρχετυπική αγάπη μεταξύ των δύο φύλλων και σε ποια όρια μπορεί αυτή να φτάσει. Βέβαια ο Ιερός Βράχος συμβολίζει τόσο το αρχαίο όσο και το ιερό του αισθήματος της Αγάπης, έτσι η επιλογή του Μιμίκου να πέσει από την Ακρόπολη δεν είναι τυχαία αλλά βρίθει συμβολικών νοημάτων. 8) :lol:

Κάπως έτσι νομίζω πως οι σκηνοθέτες του έργου επέλεξαν και το συγκεκριμένο τόπο για να γυρίσουν το συγκεκριμένο έργο. Ο Dan Brown έγραψε ένα βιβλίο το οποίο περιέχει και ψήγματα αλήθειας, όπως και φαντασιώσεις του συγγραφέα, αλλά το Ρόσλυν κρύβει πολύ περισσότερες αλήθειες από αυτές που διαβάζεις σ’ ένα βιβλίο του Brawn. Οπότε η επιλογή του τόπου γυρισμάτων δεν είναι τυχαία, διότι θέλει να προσδώσει την αίγλη και να κάνει όσο ποιο πιστευτή γίνεται την ταινία. :wink:

Από εκεί και πέρα καλό είναι να μην περιμένεις την συμβολή των άλλων δύο μελών στην ανάπτυξη του θέματος, αλλά να προχωρήσουμε μαζί, όπως κάναμε μέχρι τώρα και αν ευαρεστηθούν να έρθουν να μας κάνουν κι εκείνοι παρέα. :)
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Κυρ Σεπ 04, 2005 7:19 pm

Ramoglou έγραψε:"...Ο Dan Brown έγραψε ένα βιβλίο το οποίο περιέχει και ψήγματα αλήθειας, όπως και φαντασιώσεις του συγγραφέα, αλλά το Ρόσλυν κρύβει πολύ περισσότερες αλήθειες από αυτές που διαβάζεις σ’ ένα βιβλίο του Brawn. Οπότε η επιλογή του τόπου γυρισμάτων δεν είναι τυχαία, διότι θέλει να προσδώσει την αίγλη και να κάνει όσο ποιο πιστευτή γίνεται την ταινία. :wink: ..."


Ορθά, "κάποιος" τυχοδιώκτης γραφιάς για να βγάλει ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ από τα βιβλία που γράφει τι κάνει :?:
Λοιδορεί επάνω σε "όσια & ιερά", παραποιεί (ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ) διδασκαλίες ΑΙΩΝΩΝ, συνομοσιολογεί επάνω στο πιο "πιασιάρικο" όνομα (αυτό του Ιησού Χριστού) και τέλος για να βγάλει ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ από την "πνευματική του εργασία", την μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη χρησιμοποιώντας Ιερούς Τόπους εξεχόντων Φιλοσοφικών Συστημάτων...

Και μετά αναρωτιέσαι "μα γιατί τα φιλοσοφικά συστήματα και οι ιερές παραδόσεις της Δύσης πάνε κατά διαόλου" :?: :?: :?:
Γιατί Φίλε μου Ράμογλου, ξέρεις πόσες εκατοντάδες αιτήσεις εισδοχής σε διάφορα τάγματα της Μυστικής Παράδοσης της Δύσεως υπάρχουν ΜΕΤΑ από την κυκλοφορία (best seller) βιβλίου του Brawn και πόσες ακόμα περισσότερες θα γίνουν, μετά από την ταινία που ΣΙΓΟΥΡΑ (το κόβω το κεφαλάκι μου) θα έχει "μυητικές τελετές" από διάφορα τάγματα - ομάδες και σχολές :?: :?: :?:

Και αυτοί οι "νεοφώτιστοι", αύριο - μεθαύριο θα ανεβούν στις ιεραρχίες των ταγμάτων και τι θα κάνουν :?: :?: :?:
Θα βάλουν τους "από κάτω τους" να ψάχνουν να βρουν προς τα πού πέφτει το Ρόσσλιν και που μένει ο απόγονος του Ιησού ο Μεροβίγγειος :!: :!: :!:

Και ζήσανε αυτοί καλά και μείς καλύτεραααα...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Κυρ Σεπ 04, 2005 7:32 pm

Ramoglou έγραψε:Βέβαια και η Zadok βοηθούσε στο κουβάρι (για την ακρίβεια έδινε κάτι κλότσους σαν Rivaldo), αλλά τώρα έχει επιφορτιστεί με άλλα έργα που επιβαρύνουν το πρόγραμμα της και απέχει από το εδώ θέμα.


Χαίρομαι που με καταλαβαίνετε... :)

Η αλήθεια είναι ότι παρακολουθώ το θέμα και πολύ το απολαμβάνω.

Ο φίλος Ramoglou έχει κάνει πολύ καλή αρχή.

Όλοι, σιγά - σιγά, έχουμε κάτι να προσφέρουμε...

Εξάλλου, ο φίλος Κέλσος τώρα έχει ουσιαστικά την ευκαιρία του.
Ε, δικαιούμαστε κι εμείς να τον εκμεταλλευτούμε λιγάκι (με την καλή έννοια)... :oops:
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Κυρ Σεπ 04, 2005 7:38 pm

Θεωρώ ότι γνωρίζεις το αξίωμα που λέει «Όποιος εισέλθει δια σκοπούς ή λόγους διάφορους του κανονικού τότε θα αποβληθεί εκ του συστήματος».

Από εκεί και πέρα με βρίσκει σύμφωνο εν μέρει η τοποθέτηση σου περί εκμετάλλευσης ιδεών, χώρων, κλπ κλπ.

Ρωτώ όμως και κάτι που εκ των προτέρων ξέρω πως θα συμφωνήσεις «Υπάρχει κέρδος αν έστω και ένας μέσα απ’ όλη αυτή τη διαδικασία βρει το δρόμο του ;»
Βέβαια εννοείτε πως θα ερευνήσει, θα γνωρίσει, θα εντρυφήσει, πριν.

Ας αφήσουμε λοιπόν το Brawn και ας γυρίσουμε στο θέμα μας και στο τι μπορούμε εμείς να δώσουμε.
Έτσι για να υπάρχουν τα συγκριτικά μεγέθη, απέναντι στους επίδοξους Dan Brown. :wink:
Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Κυρ Σεπ 04, 2005 7:45 pm

Αγαπητέ μου Κέλσο,

γράφαμε ταυτόχρονα και η αλήθεια είναι ότι επειδή το θέμα με τις προεκτάσεις που το έθεσες πολύ ορθά, συζητιέται και σε άλλο θέμα, αναρωτιέμαι το εξής:

Από κάπου δεν ξεκινούν όλοι :?:
Από κάτω δεν ανερχόμαστε :?:

Κάποια αφορμή χρειαζόμαστε για να ξεκινήσουμε την αναζήτησή μας.

Θυμάμαι τα δικά μου πρώτα βήματα...

Μα και στη ζωή μας πάντα έτσι δε γίνεται;

Μέσα σε όλους αυτούς που αγάπησαν αυτό το βιβλίο, δε θα υπάρξουν και ειλικρινείς, πολλά υποσχόμενοι αναζητητές;
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Κυρ Σεπ 04, 2005 10:11 pm

Ο Ramoglou έγραψε:"...Ρωτώ όμως και κάτι που εκ των προτέρων ξέρω πως θα συμφωνήσεις «Υπάρχει κέρδος αν έστω και ένας μέσα απ’ όλη αυτή τη διαδικασία βρει το δρόμο του ;»
Βέβαια εννοείτε πως θα ερευνήσει, θα γνωρίσει, θα εντρυφήσει, πριν..."


Η Zadok the priestess έγραψε:"...Από κάπου δεν ξεκινούν όλοι :?:
Από κάτω δεν ανερχόμαστε :?:

Κάποια αφορμή χρειαζόμαστε για να ξεκινήσουμε την αναζήτησή μας.

Θυμάμαι τα δικά μου πρώτα βήματα...

Μα και στη ζωή μας πάντα έτσι δε γίνεται;

Μέσα σε όλους αυτούς που αγάπησαν αυτό το βιβλίο, δε θα υπάρξουν και ειλικρινείς, πολλά υποσχόμενοι αναζητητές;..."



Την καλησπέρα μου και στους 2 αγαπημένους Φίλους ΚΑΙ συνοδοιπόρους...

Αγαπημένοι μου, πράγματι η "αλήθεια" είναι ΠΑΝΤΑ κάπου στην ΜΕΣΗ...
Απλά η τοποθέτησή μου είναι μια προέκταση διαφόρων σκέψεών μου σχετικών με την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ και την δίψα του Ανθρώπου για ΓΝΩΣΗ αλλά και ΠΩΣ θα μπορούσε η ΜΥΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (ή όποια μυστική παράδοση) να παραμείνει ΑΦΘΑΡΤΗ και ΑΜΟΛΥΝΤΗ από εμάς τους ίδιους ...

Και πάντα η σκέψεις ξαναγυρνούνε εκεί, στη "μάνα" Αίγυπτο με τις ΑΥΣΤΗΡΕΣ, ΑΥΣΤΗΡΟΤΑΤΕΣ μυστικές δοκιμασίες για τις οποίες ΥΠΟΣΧΟΜΑΙ να γράψω ένα άρθρο...

Δεν ξέρω, ΙΣΩΣ να είμαι και εγώ ένας απόγονος εκείνων των μυημένων στα αυστηρά μυητικά δρώμενα και από εκεί να έλκω την όποια αυστηρή μου στάση...
Πάντως η ΑΛΗΘΕΙΑ είναι πώς μέσα από αυτές τις ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΜΥΗΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ, βγήκαν όντα τα οποία ακόμα και σήμερα τα θεωρούμε "κάτι διαφορετικό από εμάς" και την σκέψη τους την έχουμε οδηγό μας...

Για αναλογιστείτε, πόσοι είναι εκείνοι που θεωρεί ο καθένας μας ως "Όντα με υψηλή Σοφία" οι οποίοι είναι μυημένοι ΠΡΙΝ από την εποχή μας και εννοώ ως εποχή μας το 1900 και μετά και ΓΙΑΤΙ από την εποχή μας και μετά δεν υπάρχουν πια μυημένοι για να τους τοποθετήσουμε στην ανάλογη περίοπτη θέση :?:

Δύσκολες ερωτήσεις, με απαντήσεις που πονάνε (τουλάχιστον εμένα)...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Δευ Σεπ 05, 2005 12:57 am

Και μιας που αναφέραμε την «Σινδόνη», τον Dan Brown, τους Ναΐτες, τους Γάλλους και τόσους άλλους, ας δούμε μια πτυχή που συνδέει κάπως τα προαναφερόμενα.

Στο «Πέπλο της Βερόνικα» λοιπόν, το οποίο «αποτυπώνει» το πρόσωπο του Ιησού Χριστού μπορούμε να βρούμε πολλά ενδιαφέροντα.

Το πρώτο που θα θέσω προς εξέταση είναι το θέμα «Πέπλο της Βερόνικας» Vs «Σινδόνη του Τουρίνο».

Το πέπλο άνηκε σε μια γυναίκα που το έδωσε στο Χριστό κατά την πορεία του για να ανέβει στο Γολγοθά. Έδωσε λοιπόν σ’ Εκείνον, κατά την έκτη στάση του, το μαντίλι, που το έβγαλε από το κεφάλι της, για να σκουπίσει το πρόσωπο του, και όταν επέστρεψε Εκείνος το ύφασμα, η εικόνα του ως εκ θαύματος ήταν εντυπωμένη επάνω σε αυτό.
Αυτό το μαντίλι θεωρήθηκε Ιερό. Την ονομασία του την απέκτησε από το ότι η φράση "αληθινή εικόνα" στα λατινικά είναι "vera icon". Αυτές οι λέξεις συνδύασαν και διαμόρφωσαν το «Veronica», δηλαδή, το όνομα που δόθηκε από το μύθο στη συμπονετική αυτή γυναίκα.

Τώρα τα ερωτήματα είναι.
Α) Τι σχέση είχαν οι Ναΐτες με το συγκεκριμένο θέμα ;
Β) Η σινδόνη του Τουρίνο τι σχέση έχει με τη «σινδόνη» αυτή ;
Γ) Που βρέθηκε πρώτα είπαμε η σινδόνη του Τουρίνο ; Σε ποιανού την κατοχή ήταν ;

Η σινδόνη ήταν στα χέρια του Γάλλου ευγενή Ντε Σαρναί ο οποίος και Ναΐτης ήταν αλλά και ήταν από τους τελευταίους που είδαν τον Ζακ Ντε Μολέ.
Μια από τις εικασίες λέει, πως η σινδόνη του Τουρίνο έχει το αποτύπωμα του Ντε Μολέ, κάποιες άλλες πως είναι δημιούργημα του Ντα Βίντσι.
Αργότερα και μετά το θάνατο του Ντε Σαρναί, η γυναίκα του και ο γιος του(για βιοποριστικούς λόγους) εξέθεταν την σινδόνη, σε συνεργασία με τον τοπικό Παπά, αργότερα εμπιστεύτηκαν τη Σινδόνη στο Δούκα και τη Δούκισσα του Σαβουά (Savoy), μέσω των οποίων κατέληξε στον καθεδρικό του Τορίνο.

Hind ! Πρίγκιπας της Σαβοΐας είναι αυτός που ένωσε την Ιταλία και έγινε ο πρώτος Βασιλεύς της, περιορίζοντας την Παπική εξουσία στα όρια του Βατικανού.
Ακόμα και σήμερα υπάρχει ολόκληρο Τάγμα το οποίο αφ’ ενός περιμένει μια «παλιννόστηση» της οικογενείας, αφ’ ετέρου φέρουν όλοι στις κάπες τους ένα Κόκκινο Σταυρό σε λευκό φόντο.

Από εκεί και πέρα άρχισε η ιστορία της σινδόνης να γίνεται γνωστή και ειδικά όταν ο Πάπας Κλήμης ο 7ος αποδέχεται σαν κειμήλιο το συγκεκριμένο ύφασμα.

Πώς όμως το Μανδύλιο, που οπτικά συμπίπτει με το ύφασμα που κρατάει η Βερόνικα, έφτασε στο Ρόσλυν ; Μια εξήγηση είναι ότι η σημασία του θεωρήθηκε μεγάλη και έτσι συμπεριλήφθηκε και αυτό ανάμεσα στα τόσα άλλα συμβολικά που υπάρχουν εκεί.

Από την άλλη, το μυαλό μας πάει και σε όσα έχουμε αναφέρει, περί της λατρείας της κεφαλής !

Και το κουβάρι κυλάει ……………..
Τελευταία επεξεργασία από Ramoglou σε Δευ Σεπ 05, 2005 10:57 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Δευ Σεπ 05, 2005 1:07 am

Εικόνα

Ένας πίνακας του Durer, με θέμα τη Veronica και το μανδήλι.
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Δευ Σεπ 05, 2005 9:24 am

Καλημέρα και καλή εβδομάδα σε όλους...

Θα πρότεινα ΠΡΙΝ περάσουμε σε "άλλα" σύμβολα σχετικά με το Ρόσσλιν, να εξαντλούσαμε όσα ήδη προσεγγίζουμε, π.χ. το fleur de lys που ουσιαστικά είναι ένας Κρίνος...
Μας οδηγεί κάπου αυτό :?:

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Δευ Σεπ 05, 2005 11:28 am

Καλέ μου φίλε, ξεκίνησα να κάνω τις παραθέσεις με την σειρά την οποία και τα ανέφερα, θα άφηνα τον κρίνο τελευταίο διότι πραγματικά έχει πολλά και ενδιαφέροντα να συζητήσουμε εκεί.

Όμως αν θέλεις να συνεχίσουμε με το θέμα αυτό (του κρίνου δηλαδή) πολύ ευχαρίστως να σε ακολουθήσω.

Την καλημέρα μου
και τις ευχές μου για μια πολύ όμορφη εβδομάδα.
Εικόνα

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Δευ Σεπ 05, 2005 5:05 pm

Ωραία. Ας μείνουμε λοιπόν για λίγο στις αναμνηστικές φωτογραφίες και ας αφήσουμε τα λουλουδάκια για αργότερα, γιατί είναι μεγάλα θέματα και τα δυο και θέλουν συζήτηση.

Προσωπική γνώμη, νομίζω ότι στο πλαίσιο της ευσέβειας ο πολύς κόσμος έχει ανάγκη από πειστήρια ή φετίχ. Ιδού λοιπόν και η Σινδόνη του Τορίνο, και το Μαντήλι της Βερόνικα, είχαμε βρει και το Σταυρό και τη Λόγχη αλλά κάπου τα χάσαμε στο δρόμο (πάντως για παρηγοριά μας έχουν κυκλοφορήσει εκατομμύρια σταυρουδάκια από «τίμιο ξύλο», αν τα συναρμολογήσουμε όχι μόνο το Σταυρό θα ξαναφτιάξουμε αλλά δάσος ολόκληρο). Τώρα το θέμα είναι τι δουλειά είχαν αυτά τα σύμβολα (και όχι μόνο αυτά) στο Ρόσσλυν. Οι κατασκευαστές υπαινίσσονταν κάτι ή τα χρησιμοποίησαν για την ιερή ιδέα που αυτά τα σύμβολα αντιπροσώπευαν;

Και εδώ ας κάνω λόγο για μια θεωρία που –μεταξύ πολλών άλλων– έχει διατυπωθεί, ότι το Ρόσσλυν δεν ήταν καθόλου μα καθόλου χριστιανικός ναός. Τυχόν ομοιότητες είναι εντελώς συμπτωματικές. Κατά μια άλλη έννοια, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Ρόσσλυν είναι ναός πολυσυλλεκτικός, όπως ήταν και η θρησκευτική φιλοσοφία των Ναϊτών (αν μείνουμε σε αυτούς, αλλά θα πρέπει να μείνουμε).

Παρεμπιπτόντως, αναφέρω το βιβλίο «The Second Messiah» των γνωστών και μη εξαιρετέων Christopher Knight (τι επώνυμο κι αυτό) & Robert Lomas, οι οποίοι με αδιάσειστα επιχειρήματα καταδεικνύουν (καταδεικνύουν γράφω, όχι αποδεικνύουν) ότι η Σινδόνη του Τορίνο αποτελεί το σάβανο του Ζακ ντε Μολαί, δεν χωρεί αμφιβολία περί τούτου. Επίσης, ένα ενδιαφέρον επί του Ρόσσλυν βιβλίο –άσχετα αν δεχόμαστε τα συμπεράσματά του ή όχι, θέμα γούστου– είναι το «Ο Ναός και η Στοά» των ακόμα πιο γνωστών και ακόμα πιο μη εξαιρετέων Michael Baigent & Richard Leigh, που κυκλοφορεί και εις γλώσσαν ελληνικήν- σε ωραία έκδοση.

(Σημείωση, μην το ξεχάσω: Όταν φτάσουμε στη φυτολογία, να αναφερθούμε και στις αλόες του Ρόσσλυν που συνάγεται ότι ήταν εισαγόμενες –ακόμα τότε– από πού αλλού, από την Αμερική, προς και από την οποία οι Ναΐτες έκαναν δρομολόγια πολύ πριν τον Τιτανικό.)

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Δευ Σεπ 05, 2005 5:45 pm

Μα σίγουρα μέσα από θεωρίες θα προσπαθήσουμε να εξάγουμε συμπεράσματα γύρω από το θέμα του «Ρόσλυν» καλέ μου φίλε.

Το ότι ο Ναός δεν είναι αμιγώς Χριστιανικός το έχουμε πει και έχουμε εκθέσει και τους λόγους γι’ αυτή την επισήμανση μας. Η πολυσυλλεκτικότητα μου αρέσει περισσότερο σαν προσδιορισμός και εμένα. Προς αυτή την κατεύθυνση βέβαια έχουμε δώσει και τα απαραίτητα εφόδια προς σκέψη και ανάλυση.

Από εκεί και πέρα, όσο αφορά τα «Ιερά Κειμήλια» η ιστορία είναι πολύ μεγάλη και σίγουρα έχει και τις εμπορικές της προεκτάσεις που βασίζονται στη δεισιδαιμονία των ανθρώπων. Από τότε βέβαια που εξαντλήθηκαν τα αποθέματα του Σταυρού, της Λόγχης κλπ, άρχισε η εκμετάλλευση των εικόνων, των βράχων που κλαίνε και άλλων «Ιερών Θαυμάτων».

Το Ρόσλυν για μένα έχει αξία περισσότερο αποσυμβολιστική, παρά ένταξης σε κάποια θρησκεία. Πιστεύω μου είναι πως αυτοί που το έφτιαξαν θέλησαν να αφήσουν ένα «βιβλίο» για τους μεταγενέστερους και όχι ένα τόπο απόδοσης λατρείας σε κάποια θρησκεία.
Εικόνα

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Τρί Σεπ 06, 2005 12:28 am

Συμφωνώ πλήρως περί της (από?)συμβολιστικής αξίας του Ρόσσλυν, φίλτατε. Στέκομαι ιδιαίτερα στην τελευταία σου παράγραφο. Μήπως όλοι αυτοί οι συνδυασμοί στοιχείων, παγανιστικών – χριστιανικών μας λένε και κάτι άλλο; Ότι πίσω από θρησκευτικές ετικέτες ο Θεός είναι ένας;

Μήπως αυτό δεν «ψυχανεμιζόμαστε» ότι ήταν και η εσώτερη φιλοσοφία των Ναϊτών;

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τρί Σεπ 06, 2005 3:49 am

Ακριβώς αυτό :!:

Αυτή όμως δεν είναι και η γενικότερη "υποψία" μας ; :wink:

Για αμόλα καλούμπα να πάμε ταξιδάκι λοιπόν ................
Άντε γιατί πολύ διακόπευσες και καλοσυνήθισες. :lol:
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τρί Σεπ 06, 2005 8:08 am

Elissaios έγραψε:Συμφωνώ πλήρως περί της (από?)συμβολιστικής αξίας του Ρόσσλυν, φίλτατε. Στέκομαι ιδιαίτερα στην τελευταία σου παράγραφο. Μήπως όλοι αυτοί οι συνδυασμοί στοιχείων, παγανιστικών – χριστιανικών μας λένε και κάτι άλλο; Ότι πίσω από θρησκευτικές ετικέτες ο Θεός είναι ένας;

Μήπως αυτό δεν «ψυχανεμιζόμαστε» ότι ήταν και η εσώτερη φιλοσοφία των Ναϊτών;

Καλημέρα σε όλους...
Καλέ μου Ελισσαίε, προς τι η παρένθεση στον ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ :?:
Είναι γνωστό τις πάση ότι ΟΠΟΥ υπάρχουν ΣΥΜΒΟΛΑ η ΑΠΟσυμβόλισή τους είναι ΚΑΙ υποχρεωτική ΚΑΙ αναγκαία, αλλιώς αυτά (τα σύμβολα) παραμένουν ως απλές "εικόνες" στην καλύτερη των περιπτώσεων...

Σε ότι αφορά τον ΕΝΑΝ και ΚΟΙΝΟ Θεό, πώς αλλιώς θα μπορούσε να ήταν :?:
Και οι Ιππότες του Ναού, ακολούθησαν αυτό που ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ από αυτούς έπραξαν σε σχέση με την Θεότητα...
Την ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΝ ΩΣ ΜΙΑ, ΕΝΙΑΙΑ & ΑΔΙΑΙΡΕΤΗ σε όλα τα θρησκευτικοφιλοσοφικά συστήματα και το αυτό έπραξαν και στο εν θέματι παρεκκλήσιο, αυτό του Ρόσσλιν :roll:

Αυτά είναι ΔΕΔΟΜΕΝΑ...
Ας πάμε στα πιο "βαθιά"...
Περιμένω...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι


Επιστροφή σε “- ΟΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης