Rosslyn Chapel - Ιστορία και Σύμβολα

Μυθολογία και παραδόσεις των διαφόρων λαών.
Ανάλυση,αποσυμβολισμός και συγκριτική μελέτη αυτών.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Rosslyn Chapel - Ιστορία και Σύμβολα

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τρί Ιούλ 26, 2005 9:32 am

Τρία μίλια νοτιότερα του Εδιμβούργου βρίσκεται το Ρόσσλιν.

Το χωριό αρχίζει εκεί που τελειώνει ένα απότομο δασωμένο φαράγγι, η κοιλάδα του βόρειου Εσκ.
Σε απόσταση βρισκόταν το Ναϊτικό κοινόβιο του Μπαλαντρόντοχ, που σήμερα ονομάζετε απλώς Τέμπλ. Η κοιλάδα του βόρειου Εσκ είναι ένα μυστηριώδες μέρος που δείχνει στοιχειωμένο. Μια άγρια κεφαλή σκαμμένη μέσα σ' ένα μεγάλο, σκεπασμένο με βρύα βράχο, ατενίζει την είσοδο.

Προχωρώντας στο εσωτερικό σε μια σπηλιά πίσω από ένα καταρράκτη, συναντάς κάτι που μοιάζει να είναι άλλη μια τεράστια κεφαλή με σπηλαιώδη μάτια - ένα αλλοιωμένο απ' τον καιρό γλυπτό ή μια δημιουργία της φύσης.

Εικόνα

Το μονοπάτι που οδηγεί μέσα απ' την κοιλάδα περνάει δίπλα από δεκάδες ερειπωμένα οικήματα κι απ' τη γεμάτη γκρεμισμένες πέτρες άκρη ενός απότομου γκρεμού.
Δίπλα σ' αυτό το φυσικό παραπέτο του γκρεμού απλώνεται ένα ολόκληρο δίκτυο από τούνελ, ικανό να προσφέρει καταφύγιο σε πολλούς άντρες και προσιτό μόνο από μια κρυφή είσοδο που βρίσκεται στα βάθη ενός πηγαδιού.

Σύμφωνα με το θρύλο ο Μπρούς ( Βασιλιάς της Σκωτίας ) είχε κάποτε βρει εκεί καταφύγιο σε κάποια δύσκολη φάση των εκστρατειών του.
Στο άκρο ακριβώς του φαραγγιού υπάρχει ενα ασυνήθιστο οικοδόμημα, το παρεκκλήσι του Ρόσσλιν.

Η πρώτη εντύπωση είναι πως πρόκειται για μικρογραφία καθεδρικού ναού αλλά δεν είναι τόσο μικρό όσο δείχνει.
Το Ρόσσλιν αναδίνει μια αίσθηση ακρωτηριασμένου πλούτου, λές και οι οικοδόμοι, αφού σπατάλησαν γενναιόδωρα τα εκθαμβωτικά τους ταλέντα και τα πανάκριβα υλικά στη συνέχεια σταμάτησαν απότομα.

Αυτή είναι και η πραγματικότητα. Το παρεκκλήσι του Ρόσσλιν αρχικά προοριζόταν να είναι τμήμα ενός πολύ μεγαλύτερου ναού παρόμοιου με τους Γαλλικούς ο ναός θα ονομαζόταν "Το παρεκκλήσι της Παναγίας".
Το έργο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ εξαιτίας της έλλειψης οικονομικών πόρων (ή είναι τελειωμένο και επίτηδες δίνει την όψη του ατελούς ;) ).

Η άλλη άποψη λέει πως το Rosslyn είναι ολοκληρωμένο και δεν πρόκειται για «ακρωτηριασμένο πλούτο» αλλά έγινε σκόπιμα έτσι, σαν μια πιστή αναπαράσταση του Ναού του Ηρώδη στα Ιεροσόλυμα. Ένας τοίχος λοιπόν του Rosslyn που μοιάζει ατελείωτος, συνειδητά χτίστηκε ως αντιστοιχία στον ερειπωμένο τοίχο του Ναού την εποχή που τον επισκέφθηκαν οι Ναΐτες.

Στο εσωτερικό του παρεκκλησιού συναντά κανείς μια πυρετώδη πέτρινη παρέσθηση, μια οργιαστική έκρηξη από σκαλισμένες μορφές και γεωμετρικά σχήματα, αλλού το ένα να ορθώνεται στην κορυφή του άλλου, αλλού να ξεπηδά απ' το άλλο, άλλου να το υπερκαλύπτει.

Εικόνα

Αφθονούν μοτίβα που προοιωνίζουν Τεκτονικά σύμβολα. Όλα μαζί μοιάζουν με απολιθωμένη σύνοψη "εσωτερισμού".

Ας κάνουμε αυτό το ταξίδι, ας ψάξουμε να βρούμε τι μας δίνει το Rosslyn Chapel μέσα από τα σύμβολα του και την ιστορία του.
Τελευταία επεξεργασία από Ramoglou σε Πέμ Σεπ 08, 2005 9:38 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Re: Rosslyn Chapel

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τρί Ιούλ 26, 2005 10:06 am

Ramoglou έγραψε:"..Στο άκρο ακριβώς του φαραγγιού υπάρχει ενα ασυνήθιστο οικοδόμημα, το παρεκκλήσι του Ρόσσλιν..."

"...Το έργο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ εξαιτίας της έλλειψης οικονομικών πόρων (ή είναι τελειωμένο και επίτηδες δίνει την όψη του ατελούς ;)..."


Την καλημέρα μου σε όλους και ιδιαιτέρως στον αγαπημένο φίλο Ράμογλου...

Πράγματι, ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ όπως τα περιέγραψες (ως εισαγωγή) καλέ μου Φίλε...

Επικεντρώνομαι στο ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΟ του οικοδομήματος και αυτό γιατί όπως ήδη γνωρίζεις η άποψη που έχω για το παρεκκλήσι του Ρόσσλιν, είναι πως ο (αδιαμφισβήτητος Τέκτονας) κατασκευαστής του ναού αυτού, που προορίζονταν για την λατρεία της Παναγίας, είχε σκοπό να ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ τη δόμηση του Ναού, αφήνοντας το ΑΤΕΛΕΣ για να καταδείξει στους (αδελφούς του Τέκτονες) επισκέπτες του Ναού, την ΑΤΕΛΕΙΑ του οικοδομήματος του Ανθρώπου (αφού κατά την ρήση του Ιησού Χριστού, Ναός Κυρίου το Σώμα εστί, όπου σε ΤΡΕΙΣ ημέρες θα τον ανοικοδομήσω μετά από την σταυρική του θυσία :wink: ) η οποία ΑΤΕΛΕΙΑ αυτή δείχνει κατ' επέκταση την ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ή ΤΕΛΕΙΩΣΗΣ του Ανθρωπίνου Όντος σε σχέση με τον Δημιουργό Του...

Ας μην ξεχνούμε την Τεκτονική παράδοση που θέλει τον εργάτη Τέκτονα να εργάζεται τόσο ως προς την ΚΥΒΙΣΗ ΤΗΣ ΛΙΘΟΥ ΤΟΥ, όσο φυσικά και ως προς την ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΗΣ ΑΡΕΤΗΣ...

Τα πάντα είναι ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ...
Ο Ερευνών, θα ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τρί Ιούλ 26, 2005 1:33 pm

Η ομορφιά αυτού του οικοδομήματος είναι μέσα στα αινίγματα που κρύβει, μέσα στις πολλαπλές θεάσεις που δίνει, μέσα στο μοναδικό για τον καθένα αποσυμβολισμό.

Ναι καλέ μου φίλε, συνάδει η σκέψη σου με την Τεκτονική Παράδοση (εξ όσον έχουμε διαβάσει γι’ αυτή), συνάδει όμως και με την παράδοση των Ναϊτικών Οικοδομών και των αλληγοριών που αυτές έκρυβαν. Για κάποιους άλλους αυτός ο Ναός έχει και άλλους αποσυμβολισμούς. Μα τελικά ουδείς έχει φτάσει ( και δεν πιστεύω να φτάσει ) να κάνει ένα κείμενο που να είναι απόλυτο γι’ αυτό το πανέμορφο μνημείο.

Η δική μου η σκέψη κινείται μεταξύ Ναϊτών και Τεκτόνων, στη σχέση που είχαν, στη συνέχεια που δημιούργησαν, στα σύμβολα που έκρυψαν και κρύβουν αρχαιτυπικές αλήθειες.
Σαν μηχανικός με εξιτάρει ακόμα ποιο πολύ το συγκεκριμένο θέμα, ίσως γιατί μέσα από αυτά τα κτίσματα αποδεικνύεται η σπουδαιότητα της δημιουργίας του συγκεκριμένου επαγγέλματος, κτήρια μνημεία φτιαγμένα από ανθρώπους για όλη την ανθρωπότητα.
Και τελικά ; Έκανε το αυγό την κότα ή η κότα το αυγό ; Δηλαδή οι Ναΐτες τους Τέκτονες ή οι Τέκτονες τους Ναΐτες ;
Ο Σαιν Κλέρ μόνο θα μπορούσε να μας απαντήσει, αλλά ίσως και να είναι καλύτερα που πρέπει εμείς να ψάξουμε.

Το γεγονός είναι πως άνθρωποι που πήγαν εκεί ένιωσαν Δέος.
Ίσως να μπορώ να απαντήσω γι’ αυτό αν παρευρεθώ και εγώ εκεί.

Προς το παρόν ας καταθέσουμε τα στοιχεία και τις σκέψεις μας, με σεβασμό και αγάπη.

Θα παραφράσω το γνωστό «TERRIBILIS EST LOCUS ISTE» από την άλλη μου αγαπημένη Rennes-le-chateau με το «TERRIBILIS EST LOCUS NON ISTE»

Εξ άλλου όπως αναφέρεται μέσα σε μια επιγραφή στο Rosslyn

«FORTE EST VINUM, FORTIOR EST REX, FORTIORES SUNT MULIERES:
SUPER OMNIA VINCIT VERITAS»
Εικόνα

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τετ Ιούλ 27, 2005 8:25 am

Καλημέρα σας.

Όπως θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιο μέρος , στο Παρεκκλήσι του Ρόσσλιν επικεντρώνονται μυστικά και θρύλοι .

Ο ποιο γνωστός θρύλος αναφέρεται στην ασυνήθιστη στήλη της ανατολικής πλευράς του κτηρίου , που σήμερα ονομάζεται «η στήλη του Μαθητευόμενου» .

Ένα χρονικό που δημοσιεύτηκε το 1774 λέει τα εξής :

«… στην παράδοση, που στην οικογένεια των Ρόσσλιν (εννοεί την οικογένεια Σαιντ Κλερ*) μεταδίδεται από πατέρα σε γιο , αναφέρεται ότι ένα αντίγραφο αυτής της κολόνας είχε σταλεί από τη Ρώμη ή κάποιο άλλο μακρινό μέρος . Ο δάσκαλος οικοδόμος , ο πρωτομάστορας , βλέποντας την δεν έδινε με κανένα τρόπο τη συγκατάθεση του πριν ο ίδιος πάει στη Ρώμη ή όπου αλλού για να μελετήσει με ακρίβεια το πρωτότυπο από το οποίο είχε παρθεί το αντίγραφο . Στη διάρκεια της απουσίας του , για κάποιο λόγο ένας μαθητευόμενος τεχνίτης τελείωσε την κολόνα αυτή που σήμερα υπάρχει .
Ο πρωτομάστορας βλέποντας στην επιστροφή του την τέλεια ομορφιά της κολόνας ζήτησε να μάθει ποιος την είχε φτιάξει και τυφλωμένος από τη ζήλια , σκότωσε τον μαθητή .»


Πάνω από τη δυτική είσοδο του παρεκκλησιού υπάρχει η κεφαλή ενός νεαρού ατόμου μ’ ένα τραύμα πάνω απ’ το δεξί του φρύδι . Αυτό λέγετε ότι είναι το κεφάλι του δολοφονημένου μαθητού . Απέναντι βρίσκετε το κεφάλι ενός γενειοφόρου , του πρωτομάστορα που τον σκότωσε . Στα δεξιά υπάρχει ένα άλλο , γυναικείο , κεφάλι που ονομάζετε «Η χήρα μητέρα» .

Εύκολα λοιπόν κανείς καταλαβαίνει γνωρίζοντας μέσα από διάφορα διαβάσματα-ακούσματα ότι ο μύθος μιλάει για τον «γιο της χήρας» .

Για όσους γνωρίζουν και τη σχέση των Σαιντ Κλέρ με τον Τεκτονισμό μπορούν να εξάγουν διάφορα συμπεράσματα .

*Η οικογένεια στην οποία ανήκει το Rosslyn Chapel δεν ονομάζετε Ρόσλυν ούτε Ρόσσλιν αλλά ονομάζεται St Clair. Το όνομα Saint Clair προέρχεται απο το λατινικό Sanctus Clarus που σημαίνει Ιερό Φως. Με τις αλλοιώσεις το σημερινό όνομα είναι Sinclair.
Τελευταία επεξεργασία από Ramoglou σε Τετ Ιούλ 27, 2005 8:39 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τετ Ιούλ 27, 2005 8:36 am

Εικόνα

Αυτή είναι η κολώνα του μαθητή.
Εικόνα

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τετ Ιούλ 27, 2005 8:51 am

Ας δούμε όμως και τι άλλο μας φέρνει η έρευνα αγαπητοί μου φίλοι .

"...Stand outside Rosslyn Chapel facing north-west and raise your right arm so the tip of your index finger is pointing to the North Pole. Now raise your left arm and point it as the Hudson Bay Pole. An angle is formed by the tips of your fingers and your nose. This angle is precisely 50 degrees. Rosslyn was formerly at 50 degrees north and the angle difference between it, the North Pole and the Hudson Bay Pole is exactly 50 degrees. This make it a 50/50 site, and indicates that accurate geodestic and geological information was used in its location."

Στάσου έξω από το παρεκκλήσι του Rosslyn κοιτώντας βόρειο-δυτικά και σήκωσε το δεξί σου χέρι μέχρι ο δείκτης σου να δείχνει τον Βόρειο Πόλο. Τώρα σήκωσε το αριστερό σου χέρι και δείξε προς το Hudson Bay Pole ( κόλπος του Νότιου Πόλου ). Μια γωνία δημιουργείτε από τις άκρες των δαχτύλων σου και την μύτη. Αυτή η γωνία είναι ακριβώς 50 μοίρες. Το Rosslyn δομήθηκε στις 50 μοίρες βόρεια και η διαφορά της γωνίας μεταξύ του, του Βόρειου Πόλου και του Hudson Bay Pole είναι ακριβώς 50 μοίρες. Αυτό σημαίνει ότι είναι μια τοποθεσία 50/50, και υποδηλώνει ότι υπήρχε ακριβής γεωγραφική και γεωλογική γνώση την οποία χρησιμοποίησαν για να χτιστεί το παρεκκλήσι σε αυτή την τοποθεσία

Αν λοιπόν στις πληροφορίες που συγκεντρώνουμε ποιο πάνω προσθέσουμε και αυτή διακρίνουμε πως η τοποθεσία και η οικοδόμηση του Ναού μόνο τυχαία δεν ήταν.
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τετ Ιούλ 27, 2005 10:12 am

Ο Ramoglou έγραψε:"...Ένα χρονικό που δημοσιεύτηκε το 1774 λέει τα εξής :

«… στην παράδοση, που στην οικογένεια των Ρόσσλιν (εννοεί την οικογένεια Σαιντ Κλερ*) μεταδίδεται από πατέρα σε γιο , αναφέρεται ότι ένα αντίγραφο αυτής της κολόνας είχε σταλεί από τη Ρώμη ή κάποιο άλλο μακρινό μέρος . Ο δάσκαλος οικοδόμος , ο πρωτομάστορας , βλέποντας την δεν έδινε με κανένα τρόπο τη συγκατάθεση του πριν ο ίδιος πάει στη Ρώμη ή όπου αλλού για να μελετήσει με ακρίβεια το πρωτότυπο από το οποίο είχε παρθεί το αντίγραφο . Στη διάρκεια της απουσίας του , για κάποιο λόγο ένας μαθητευόμενος τεχνίτης τελείωσε την κολόνα αυτή που σήμερα υπάρχει .
Ο πρωτομάστορας βλέποντας στην επιστροφή του την τέλεια ομορφιά της κολόνας ζήτησε να μάθει ποιος την είχε φτιάξει και τυφλωμένος από τη ζήλια , σκότωσε τον μαθητή .»



Εύκολα λοιπόν κανείς καταλαβαίνει γνωρίζοντας μέσα από διάφορα διαβάσματα-ακούσματα ότι ο μύθος μιλάει για τον «γιο της χήρας»..."


Την καλημέρα μου και σε ετούτη τη μεριά των forums του Mystica.gr

Έχοντας διαβάσει για την ιστορία του Χιράμ Αμπίφ, του Αρχιτέκτονα του Ναού που έχτισε ο Σολομώντας στην Ιερουσαλήμ, παρατηρώ ότι και εκεί υπάρχει η σχετική ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ...
Μόνο που εκεί, οι μαθητές ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΑΝ τον Αρχιτέκτονα - Πρωτομάστορα και όχι το αντίθετο που έγινε στην ιστορία του Ρόσσλιν...

Κλειδί στη ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ του Μαθητή, νομίζω πώς είναι η φράση: "... τυφλωμένος από τη ζήλια..."

Και πράγματι πόσες φορές η ΖΗΛΙΑ δεν είναι που ΚΡΑΤΑ ΜΑΚΡΙΑ από την Γνώση και την βελτίωση που θα αποφέρει η κατάκτησή της, εκείνον που ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ (τουλάχιστον) έχει φτάσει να είναι Πρωτομάστορας, αλλά που με έπαρση ΝΟΜΙΖΕΙ ότι ΜΟΝΟΝ ΕΚΕΙΝΟΣ μπορεί να δημιουργεί καλλιτεχνήματα :!:

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τετ Ιούλ 27, 2005 10:26 am

Επίσης ο αγαπητός Ramoglou έγραψε:"...Στάσου έξω από το παρεκκλήσι του Rosslyn κοιτώντας βόρειο-δυτικά και σήκωσε το δεξί σου χέρι μέχρι ο δείκτης σου να δείχνει τον Βόρειο Πόλο. Τώρα σήκωσε το αριστερό σου χέρι και δείξε προς το Hudson Bay Pole ( κόλπος του Νότιου Πόλου ). Μια γωνία δημιουργείτε από τις άκρες των δαχτύλων σου και την μύτη. Αυτή η γωνία είναι ακριβώς 50 μοίρες. Το Rosslyn δομήθηκε στις 50 μοίρες βόρεια και η διαφορά της γωνίας μεταξύ του, του Βόρειου Πόλου και του Hudson Bay Pole είναι ακριβώς 50 μοίρες. Αυτό σημαίνει ότι είναι μια τοποθεσία 50/50, και υποδηλώνει ότι υπήρχε ακριβής γεωγραφική και γεωλογική γνώση την οποία χρησιμοποίησαν για να χτιστεί το παρεκκλήσι σε αυτή την τοποθεσία..."


Αναρωτιέμαι λοιπόν, ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ Η ΓΝΩΣΗ που είχε ο κατασκευαστής :?:
Τι να σημαίνει η δήλωση: "...είναι μια τοποθεσία 50/50..."

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τετ Ιούλ 27, 2005 12:40 pm

Στο Χιραμικό μύθο αυτός που θέλει να ανέλθει χωρίς να το αξίζει σκοτώνει το Διδάσκαλο, εδώ δεν βλέπω κατ’ ανάγκη τη ζήλια, αλλά βλέπω το διακαή πόθο του ανάξιου να κατακτήσει κάτι που δε του αξίζει αλλά ο ίδιος πιστεύει πως το αξίζει.
Δε θέλει να παιδευτεί και να ανέλθει με το σωστό τρόπο, με τον τρόπο που έχει ορίσει ο Διδάσκαλος, θέλει να ανέλθει διότι Ο ΙΔΙΟΣ θεωρεί ότι έφτασε η στιγμή να ανέλθει. Αυτός είναι ο άνθρωπος που δεν έχει αξίες, που δεν έχει ταπεινότητα, που έχει υπέρμετρο εγωισμό. Αντίθετα με το Διδάσκαλο που με κόστος την ίδια του τη ζωή τηρεί σιγή και δεν προδίδει ούτε την ηθική του, μα ούτε τα ιδανικά και τα πιστεύω του.

Στο μύθο του Rosslyn ο μαθητής σπάει το φράγμα της απαγόρευσης με στόχο να αποδείξει την αξία του, να αποδείξει ότι καλώς εδιδάχθη, μα ο Διδάσκαλος δεν επαινεί το μαθητή του για όσα καλώς έπραξε. Αντίθετα θέλοντας να κρατήσει την κυριαρχία του τον φονεύει.
Αυτός ο Διδάσκαλος έχει προδώσει όσα υποτίθεται πως προσπαθούσε να μεταδώσει και να προστατεύσει.

Οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

Διότι και ο μαθητής οφείλει να υπακούει τον Διδάσκαλο, αλλά και ο Διδάσκαλος να επιβραβεύει το μαθητή. Η αγαθή συνεργασία και των δύο θα επιφέρει την ανοικοδόμηση του Ναού.
Εικόνα

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Σάβ Ιούλ 30, 2005 10:01 am

Το Rosslyn λοιπόν είναι ένας τόπος που έχει πολλά στοιχεία που μπορούν να μας δώσουν τροφή για αποσυμβολισμό και αναζήτηση.

Ένα από τα σύμβολα που επικρατούν στο Ναό είναι το σύμβολο του «Green man», η ιστορία του Ρομπέν των Δασών έλκει την καταγωγή της από το θρύλο των «πράσινων ανθρώπων» και ήταν από τα πιο δημοφιλή θέματα στις θεατρικές παραστάσεις που παίζονταν στην Σκοτία τον 15ο αιώνα, κυρίως από θιάσους που αποτελούνταν από τσιγγάνους. Ο "πράσινος άνθρωπος" είναι χαρακτηριστικό σύμβολο της παραδοσιακής Κελτικής θρησκείας, στοιχεία της οποίας έχουν ενσωματωθεί στο Rosslyn, σίγουρα όχι τυχαία. Υπάρχουν περίπου 150 πράσινοι άνθρωποι μέσα και έξω από το ναό. Ως Καθαρά παγανιστικό σύμβολο συμβολίζει επίσης, τον κύκλο των εποχών, γέννηση – θάνατο - επαναγέννηση της γης. Είναι επίσης γνωστός ως ο Βασιλιάς Μάης, αλλά και Πνεύμα του Δέντρου.


Από εκεί και πέρα ο «μύθοι» λένε πολλά, ένας από αυτούς μιλάει για ένα αντίγραφο του Ναού του Σολόμωντος. Εσωτερικά, όχι εξωτερικά. Παρατηρώντας λοιπόν την εσωτερική διαρρύθμιση του Ναού βλέπουμε πως το Rosslyn διαθέτει 14, όσες ακριβώς και ο Ναός της Ιερουσαλήμ, στις αντίστοιχες θέσεις. Οι στήλες «B» και «J» έχουν τη διακριτή θέση τους, ενώ η αρχιτεκτονική διάταξη σχηματίζει το μυστικιστικό τριπλό Τ.

Ήδη από το ξεκίνημά του το Τάγμα των Ναϊτών συνδέθηκε με την οικογένεια Saint Clair (η οικογένεια είχε τις ρίζες της στους Βίκινγκς και έχει πάρει το όνομά της από το Σκώτο μάρτυρα Saint Clair) και το Rosslyn. Ο Μεγάλος Μάγιστρος του Τάγματος, ο Hugues de Payens, είχε σύζυγο την Catherine St. Clair και μαζί ίδρυσαν στο Rosslyn την πρώτη Ναϊτική υποδομή.

Η σύγκριση λοιπόν των στοιχείων γεννά εύλογα ερωτήματα.

Οι Ναΐτες που διέφυγαν του διωγμού, μήπως είχαν διασφαλισμένη την ζωή τους στη Σκωτία και γι’ αυτό πήγαν εκεί ;
Ο Ναός χτίστηκε για να δείξει πως οι Ναΐτες συνέχισαν να υπάρχουν και πως με αυτό τον τρόπο, έχριζαν ως διαδόχους τους την «Συντεχνία των Οικοδόμων», της οποίας προστάτης ήταν ο William St Clair ;
Μήπως μέσα απ’ όλη αυτή τη διαδικασία ξεπηδά και ο Σκωτικός Τύπος ;
Εικόνα

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Σάβ Ιούλ 30, 2005 10:07 am

Η κάτοψη του Rosslyn

Εικόνα
Εικόνα

Ardha Nareswara
Δημοσιεύσεις: 51
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 05, 2005 10:22 pm
Τοποθεσία: Kailasha

Δημοσίευσηαπό Ardha Nareswara » Σάβ Ιούλ 30, 2005 12:18 pm

Τα γυρίσματα της κινηματογραφικής μεταφοράς του "Κώδικα ντα Βίντσι" θα ξεκινήσουν το Σεπτέμβριο από το διάσημο σκωτσέζικο παρεκκλήσι

Εικόνα

Πηγη:
http://news.pathfinder.gr/culture/cinema/219823.html

Shiva
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Ιούλ 30, 2005 1:00 pm

O αγαπημένος Φίλος Ramoglou έγραψε:"Οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος"

"...Στο Χιραμικό μύθο αυτός που θέλει να ανέλθει χωρίς να το αξίζει σκοτώνει το Διδάσκαλο..."

"...Στο μύθο του Rosslyn... ...ο Διδάσκαλος... ... φονεύει... ...τον μαθητή..."


Πράγματι καλέ μου Φίλε, σοφά αναφέρεις ότι ΚΑΙ οι δύο, δηλαδή ΚΑΙ ο Διδάσκαλος ΚΑΙ ο Μαθητής, είναι το ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ :!:
Ο ένας κρατά τον Καθρέπτη του άλλου :!:
Η σύνεση και η σωφροσύνη πρέπει να είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα του Μαθητού που θα εξελιχθεί σε Διδάσκαλο ΑΛΛΑ και του Διδασκάλου που είναι η εξέλιξη του Μαθητή...

Και προπαντός, ανεξαρτήτος το ΠΟΥ βρίσκεται ο καθένας, θα πρέπει να ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ότι είναι ο ίδιος ΑΙΩΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ...
Μπορεί σε υψηλότερο επίπεδο, αλλά είναι απλά ένας ΜΑΘΗΤΗΣ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ :?: και δεν θα πρέπει να κάνει τα ΛΑΘΗ και τις ΠΑΡΑΛΗΨΕΙΣ που μπορεί να κάνει ένας ΜΑΘΗΤΗΣ χαμηλότερου επιπέδου...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Ιούλ 30, 2005 1:30 pm

Αφού πρώτα καλησπερίσω το αγαπητό Ερμαφρόδιτο, θα σχολιάσω - παραθέσω μια εκδοχή της Δυτικής Εσωτερικής Παράδοσης σχετικά με αυτό που αναφέρει ο Φίλoς Ράμογλου, στο κείμενό του περί του Πράσινου Ανθρώπου ή αλλιώς Green Man :mrgreen: ...

Ο Ramoglou έγραψε:"...Ένα από τα σύμβολα που επικρατούν στο Ναό είναι το σύμβολο του «Green man»...
...Ο "πράσινος άνθρωπος" είναι χαρακτηριστικό σύμβολο της παραδοσιακής Κελτικής θρησκείας..."


Στο πραγματικά ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ βιβλίο του Εδουάρδου Συρέ (που δεν είναι άλλος απο τον Γάλλο Εσωτεριστή τον οποίον εμύησε στον Εσωτερισμό αρχικά μια Ελληνίδα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ γυναίκα, η Κερκυραία Μαργαρίτα Μηνιάτη), με τίτλο "Από την Σφίγγα στο Χριστό" (του οποίου την έκδοση στην Ελλάδα την επιμελούνται οι εκδόσεις Πύρινος Κόσμος) μας κάνει γνωστή αυτήν την Δυτική Εσωτερική Παράδοση περί των Πράσινων Ανθρώπων

Ποιοι ήταν αυτοί όμως και ΓΙΑΤΙ ήταν Πράσινοι :?:
Η εξήγηση είναι πολύ απλή φίλοι μου...
Το Γένος των Πράσινων Ανθρώπων είναι αυτό που η Ελληνική Μυθολογία μέσα από την ΘΕΟΓΟΝΙΑ του Ησιόδου αναφέρει ως Χρυσούν Γένος :!:
Για το ΙΔΙΟ ακριβώς γένος, το ΠΡΩΤΟ των ανθρώπων η Θεοσοφική άποψη το δίδει χωρίς περιγραφή (όπως κάνει με του Λεμούριους την 3η ρίζα φυλή, τους Άτλαντες την 4η ρίζα φυλή και την 5η ρίζα φυλή των Αρείων) "γιατί δεν είναι ανθρώπινη φυλή, με την σημερινή έννοια του ανθρώπου"

Το γένος αυτό λοιπόν, ήταν ένα ΠΡΩΤΟ ημι-υλικό, ημι-διαφανο ΓΕΝΟΣ των πρώτων πνευματοψυχών που κατήλθαν στα φυσικοϋλικά πεδία που ΗΔΗ είχαν δημιουργηθεί.
Έτσι αυτή η "ημι-διαφάνεια είχε ως αποτέλεσμα όταν "κάποιος" έβλεπε έναν άνθρωπο του ΠΡΩΤΟΥ ΕΚΕΙΝΟΥ ΓΕΝΟΥΣ, αυτό που ΕΒΛΕΠΕ, δεν ήταν άλλο παρά το πράσινο χρώμα των δέντρων :!: :!: :!:

Την καλησπέρα μου και σε όλους τους άλλους...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Ιούλ 30, 2005 1:53 pm

Και μερικές εικόνες του ΠΡΩΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ...


Εικόνα


Εδώ πολύ γοητευτικά μας δίχνει την ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ που είχε εκείνο το ΠΡΩΤΟ ΓΕΝΟΣ...
Μέσα του διαφαίνεται η ΜΑΝΑ ΦΥΣΗ :!: :

Εικόνα


Εδώ η εικόνα είναι από το Ρόσσλιν:
Εικόνα


Και εδώ η μεγένθυση του πρωσόπου από την προηγούμενη φώτο:
Εικόνα


Κέλσος ο Φιλαλήθης



---------------------------
Το μήνυμα έχει υποστεί επεξεργασία
ώστε να μην αλλοιώνεται η σελίδα του Forum
λόγω του μεγέθους φωτογραφίας

---------------------------
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Παρ Αύγ 05, 2005 12:41 am

Ας συνεχίσουμε λοιπόν με την συλλογή στοιχείων.

Την εποχή εκείνη, τον καιρό δηλαδή που Βασιλέας της Σκωτίας ήταν ο Μπρούς, η Κέλτικη παράδοση, ο Κέλτικος μυστικισμός και οι Ναϊτικές αξίες, είχαν συγχωνευτεί και αποτελούσαν ένα μοναδικό και συχνά μπερδεμένο αμάλγαμα.

Ας δούμε λοιπόν τα στοιχεία της «Λατρείας της κεφαλής».

Στην Αρχαία Κέλτικη δοξασία λεγόταν ότι, η ψυχή εδρεύει στο κεφάλι και πως τα κεφάλια των νικημένων εχθρών έπρεπε γι’ αυτό το λόγο να τα κόβουν και να τα διατηρούν. Σήμερα αυτό θεωρείτε σαν ένα από τα κυριότερα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αρχαίου Κέλτικου πολιτισμού.

Αυτό το Κέλτικο στοιχείο έχει παρεισφρήσει και εμφανίζεται έντονα σε μη Κέλτικους μύθους, όπως αυτός του «Μπράν του ευλογημένου».

Σύμφωνα με την παράδοση, η κεφαλή του είχε θαφτεί σαν Άγιο φυλαχτό, έξω από το Λονδίνο, με το πρόσωπο στραμμένο προς τη Γαλλία. Έτσι θεωρούνταν ότι, αφ’ ενός προστάτευε την πόλη, αφ’ ετέρου εξασφάλιζε τόσο την γονιμότητα της υπαίθρου όσο και εξασφάλιζε ότι οι αρρώστιες και οι λοιμοί, θα έμεναν μακριά από την Αγγλία.
Ο «Μπράν» εμφανίζεται αργότερα ως «πράσινος άνθρωπος», θεότητα της βλάστησης και προστάτης της γονιμότητας.

Στον αντίποδα, οι Ναΐτες είχαν τη δική τους γνωστή λατρεία της κεφαλής. Όταν εισέβαλαν οι άνθρωποι του Βασιλιά, στις 13 Οκτωβρίου 1307 στο Κοινόβιο του Παρισιού, βρήκαν μια ασημένια λειψανοθήκη, σε σχήμα κεφαλής, που περιείχε το κρανίο μίας γυναίκας και έφερε την επιγραφή «Caput LVIII m3» δηλαδή «κεφάλι 38 μ3».

Τις ίδιες ιδιότητες λατρείας, που απέδωσε η Ιερά Εξέταση για την εν λόγο κεφαλή, βρίσκουμε, τόσο στα μυθιστορήματα για το «Άγιο Δισκοπότηρο», όσο και στην Κέλτικη παράδοση.

Ας μη ξεχνάμε ότι, οι Βασιλικές αυλές εκείνης της εποχής ήταν στενά συνδεδεμένες μεταξύ τους.
Αν ψάξουμε λοιπόν θα βρούμε ότι, ο Ούγκο ντε Παγιέν ήταν εκτός από γαμπρός του Σαιντ Κλαίρ, έμπιστος υποτελής του Κόμη της Καμπανίας. Αργότερα και με την ίδρυση του Τάγματος των Ναϊτών ο Κόμης απαρνείται το γάμο του και στρατολογείται μέλος του Τάγματος, γινόμενος έτσι υποτελής στον πρώην υποτελή του. Πράγμα αρκετά παράξενο για εκείνη την εποχή.

Το «Δισκοπότηρο» κάνει την πρώτη του εμφάνιση σ’ ένα μακροσκελές αφηγηματικό ποίημα με τίτλο «Ο Κόμης του Γκρέιλ», που γράφτηκε στα τέλη του δωδέκατου αιώνα από τον Κρετιέν ντε Τρόιγιες. Ο εν λόγο συγγραφέας είχε την υποστήριξη και εργαζόταν κάτω από την κηδεμονία τόσο του Κόμη της Καμπανίας όσο και του Κόμη της Φλάνδρας.

Δεν είναι λοιπόν διόλου τυχαία η ύπαρξη του πράσινου ανθρώπου στο Rosslyn.
Το δε μήνυμα του, είναι κοινό, τόσο για τους Κέλτες - Σκώτους, όσο και για τους Ναΐτες.
Εικόνα

pikos apikos
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 09, 2005 11:55 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό pikos apikos » Δευ Αύγ 08, 2005 11:52 pm

Οι Ναΐτες που διέφυγαν του διωγμού, μήπως είχαν διασφαλισμένη την ζωή τους στη Σκωτία και γι’ αυτό πήγαν εκεί ;
Ο Ναός χτίστηκε για να δείξει πως οι Ναΐτες συνέχισαν να υπάρχουν και πως με αυτό τον τρόπο, έχριζαν ως διαδόχους τους την «Συντεχνία των Οικοδόμων», της οποίας προστάτης ήταν ο William St Clair ;
Μήπως μέσα απ’ όλη αυτή τη διαδικασία ξεπηδά και ο Σκωτικός Τύπος ;

Προφανως κατι τετοιο ισχυει μαλλον οπως δειχνουν τα στοιχεια.Θα ηθελα να ρωτησω κατι, διαβαζοντας τους "Διονυσιακους Τεχνιτες", στο τελος το βιβλιο γραφει οτι απο τη συγκεκριμενη συντεχνεια φτασαμε στον Τεκτονισμο.

Υπαρχει Καποιο κειμενο που να αναφερει απο τοτε μεχρι τον 17 αιωνα την ιστορια?

Επισης οσον αφορα τον πρασινο ανθρωπο υπαρχει και αλλη εξηγηση.Οι κελτες δυσκολα εγκατελειψαν την παλια θρησκεια και πολλα στοιχεια της περασαν στο χριστιανισμο.
Οσον αφορα αν ανηκει στο συγκεκριμενο γενος
Ποιοι ήταν αυτοί όμως και ΓΙΑΤΙ ήταν Πράσινοι Question
Η εξήγηση είναι πολύ απλή φίλοι μου...
Το Γένος των Πράσινων Ανθρώπων είναι αυτό που η Ελληνική Μυθολογία μέσα από την ΘΕΟΓΟΝΙΑ του Ησιόδου αναφέρει ως Χρυσούν Γένος Exclamation
Για το ΙΔΙΟ ακριβώς γένος, το ΠΡΩΤΟ των ανθρώπων η Θεοσοφική άποψη το δίδει χωρίς περιγραφή (όπως κάνει με του Λεμούριους την 3η ρίζα φυλή, τους Άτλαντες την 4η ρίζα φυλή και την 5η ρίζα φυλή των Αρείων) "γιατί δεν είναι ανθρώπινη φυλή, με την σημερινή έννοια του ανθρώπου"

διαβαζοντας την "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗς ΑΓΓΛΙΑΣ" Του Τσιφορου αναφερει για τους κελτες {ΠΙΣΤΕΥΑΝ ΣΤΗ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΙΝΔΙΚΕς ΕΠΙΡΟΕΣ} Ισως να εξηγηται και ετσι
Πικος Απικος

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τρί Αύγ 09, 2005 12:14 am

Απ’ όσο γνωρίζω, ένα, συγκεκριμένο κείμενο, που να αναφέρει την Ιστορία από τότε μέχρι το 1717, δεν υπάρχει.

Αυτό που μπορεί ο καθένας να κάνει είναι να προσπαθεί να βρει τα στοιχεία που θα τον οδηγήσουν στη σύνδεση του Τεκτονισμού με ότι προγενέστερο.
Βέβαια ο καθένας μπορεί και να εξάγει μερικές φορές και λάθος συμπεράσματα, διότι η πολυπλοκότητα μιας τέτοιας αναζήτησης δύναται να μπερδέψει αυτόν που ψάχνει.

Όμως δική μου πεποίθηση είναι πως πάντα υπάρχουν τα συνδετικά στοιχεία μεταξύ των πραγμάτων που αφορούν την Τέχνη του Πνεύματος και όσους την εκφράζουν.
Αυτή μου η πεποίθηση έρχεται να γίνει και ποιο ισχυρή όταν θυμάμαι μια αναζήτηση που έκανα για τον Τεκτονισμό και είδα γραμμένο το εξής, «Ο Τεκτονισμός είναι ένας θεσμός αφ’ εαυτού προερχόμενος». Αυτό σημαίνει ότι ούτε οι ίδιοι οι Τέκτονες δεν προσδιορίζουν την αρχή τους.
Εικόνα

Πασχαλης
Δημοσιεύσεις: 102
Εγγραφή: Τετ Μάιος 11, 2005 11:40 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Πασχαλης » Τρί Αύγ 09, 2005 1:44 pm

διαβαζοντας την "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗς ΑΓΓΛΙΑΣ" Του Τσιφορου αναφερει για τους κελτες {ΠΙΣΤΕΥΑΝ ΣΤΗ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΙΝΔΙΚΕς ΕΠΙΡΟΕΣ} Ισως να εξηγηται και ετσι
_________________
Πικος Απικος


Έχει επικρατήσει η αντίληψη ότι η ιδέα της μετενσάρκωσης έχει αποκλειστικά ινδική προέλευση,
κάτι που δεν είναι απόλυτα σωστο, καθότι,
η ιδέα αυτή αποτελεί κεντρική πεποίθηση, αποδεδειγμένα,
τουλάχιστον απο τα μέσα της δεύτερης χιλιετίας προ της χριστιανικής χρονολόγησης στην αρχαία Ελλάδα, όπως μαρτυρούν πάρα πολλές πηγές, με κυρίαρχη τα Ορφικά και την συναντάμε συνέχεια, από τον Πίνδαρο αργότερα μέχρι τον Πλάτωνα, ιδέα που πέρασε στους Πυθαγόρειους, Νεοπλατωνικούς, χριστιανισμό κλπ, βρίσκοντάς την μετέπειτα σε όλες τις εσωτερικές διδασκαλίες που άνθισαν στην Ευρώπη.
Εικόνα
ΜΕΜΝΗΣΟ ΑΠΙΣΤΕΙΝ

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Κυρ Αύγ 14, 2005 1:50 am

Συνεχίζω λοιπόν αγαπημένοι μου φίλοι ανασκάπτοντας πληροφορίες, που αφορούν την εποχή εκείνη και την σχέση των Σαιντ Κλερ τόσο με το Ρόσλιν (το οποίο τους ανήκει ως περιουσιακό στοιχείο), όσο και με τις διάφορες παραδόσεις και τα διάφορα τάγματα.

Ψάχνοντας λοιπόν βρίσκουμε ότι το 1574 το Σκωτικό Κοινοβούλιο ψήφισε ένα νόμο σύμφωνα με τον οποίο όλοι οι Τσιγγάνοι της χώρας έπρεπε να συλλαμβάνονται να μαστιγώνονται και να σημαδεύονται με ανεξίτηλο στίγμα στο μάγουλο, ή στο αυτί, ή να τους κόβεται το δεξί αυτί.

Το 1616 ψηφίστηκαν ακόμα χειρότερες διατάξεις. Στα τέλη του 17ου αιώνα οι Τσιγγάνοι εκτοπίζονται μαζικά προς τη Βιρτζίνια και την Καραϊβική.

Όμως τι σχέση έχουν οι Τσιγγάνοι τόσο με το Ρόσλιν, όσο με τους Σαιντ Κλερ, όσο και με τους μύθους ;

Το 1559 Λόρδος αρχιδικαστής στην Σκωτία, όπου βασιλεύει η Μαρία Στιούαρτ, γίνεται ο Σερ Γουίλιαμ Σαιντ Κλερ. Αν και οι προσπάθειές του δεν υπήρξαν ιδιαίτερα επιτυχημένες, ο ίδιος αντιτάχτηκε ενάντια στα μέτρα που είχαν παρθεί για τους Τσιγγάνους. Χρησιμοποιώντας την δικαστική του εξουσία παρενέβη σε μία σημαντική περίπτωση και έσωσε ένα Τσιγγάνο από το ικρίωμα. Από τότε και με αφορμή αυτό το γεγονός, οι Τσιγγάνοι επισκέπτονταν κάθε χρόνο τα κτήματα των Σαιντ Κλερ, όπου ήταν ευπρόσδεκτοι και μπορούσαν να βρουν καταφύγιο. Έτσι κάθε χρόνο, Μάιο ή Ιούνιο, συγκεντρώνονταν στο χώρο γύρο από το παρεκκλήσι του Ρόσλιν και εκεί οργάνωναν τα πανηγύρια τους.
Λέγεται βέβαια ακόμα, πως ο Σερ Γουίλιαμ Σαιντ Κλερ τους είχε παραχωρήσει δύο πύργους του κάστρου του, τους οποίους και χρησιμοποιούσαν κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο γύρο χώρο.

Οι πύργοι αυτοί είχαν ονομασία. Ο ένας λεγόταν «Ρομπέν των Δασών» και ο άλλος «Λιτλ Τζον».

Το δικό μας μυαλό σίγουρα πηγαίνει στο γνωστό σε όλους μας «παραμύθι», όμως και για τους ίδιους τους τσιγγάνους είχε μεγάλη σημασία αυτή η ονοματοδοσία, διότι «Ρομπέν των Δασών και Λιτλ Τζον» λεγόταν και ένα αγαπημένο τους έργο, το οποίο παρουσίαζαν κάθε Μάιο σε θεατρικές παραστάσεις.

Το έργο αυτό, όπως και οι Τσιγγάνοι, κυνηγήθηκαν άγρια με αποκορύφωμα την απόφαση του Σκωτικού κοινοβουλίου στις 20 Ιουνίου 1555 που απαγόρευε σε οποιονδήποτε να υποδύεται τον Ρομπέν των Δασών, τον Λιτλ Τζον, τον Ηγούμενο του Παραλόγου, ή την Βασίλισσα του Μάη.

Μία από τις κύριες αντιλήψεις για τους Τσιγγάνους ήταν και μία από τις βασικές αντιλήψεις που επικράτησαν στις αρχές του 17ου αιώνα για τους Ελευθεροτέκτονες. Αυτό δεν είναι τίποτε άλλο από το χάρισμα της «διπλής όρασης».
Ένα ποίημα του 1638 γραμμένο από τον Χένρυ Άνταμσον με τίτλο «ο θρήνος των μουσών» αναφέρει :

«Διότι εμείς είμαστε Ροδόσταυροι αδελφοί
που κατέχουμε την λέξη των Τεκτόνων
και έχουμε όραση διπλή
να ερμηνεύουμε ότι πρόκειται να συμβεί»


Κοινός παρανομαστής ανάμεσα στους Τσιγγάνους και στους Ελευθεροτέκτονες είναι ο αγαπημένος μας πλέον Γουίλιαμ Σαιντ Κλερ.

Γιατί όμως ήταν απαγορευμένο το πιο πάνω αναφερόμενο έργο ;

Εν μέρει φυσικά, εξ αιτίας του θέματός του, η επιδοκιμασία ενός θρυλικού παράνομου, την οποία ο αυστηρός Καλβινικός Προτεσταντισμός θεωρούσε ανατρεπτική. Ο Τζον Νοξ κήρυττε τότε στην Σκωτία ότι το θέατρο είναι ανήθικο, το ίδιο έπραξαν 100 χρόνια αργότερα και οι Πουριτανοί του Κρόμγουελ στην Αγγλία.

Η πρωταρχική όμως αιτία αποκαλύπτεται από την απολυτότητα της φρασεολογίας που χρησιμοποιήθηκε στο διάταγμα της απαγόρευσής του.

«Κανένας δεν πρέπει να υποδύεται τον Ρομπέν των δασών, τον Λιτλ Τζον, τον Ηγούμενο του Παραλόγου και την Βασίλισσα του Μαγιού».

Ο Ηγούμενος του Παραλόγου είναι βέβαια ο καλόγερος Τακ του θρύλου, ενώ η βασίλισσα του Μαγιού είναι πιο γνωστή ως Μέιντ Μάριον. Όμως οι δύο ήρωες παρουσιάζονταν διαφορετικά από την μορφή που μας έχουν συνηθίσει οι μεταγενέστερες παραδόσεις. Κατά το μεσαίωνα στην Αγγλία και την Σκωτία, ο Ρομπέν των δασών θεωρείται εκτός νόμου, αλλά πρώτα από όλα ένα είδος «πνεύματος», ένα είδος «στοιχείου». Έτσι επιβιώνει στους αιώνες τελικά ο Κέλτης και Σάξωνας Θεός της γονιμότητας, ο «πράσινος άνθρωπος». Άλλωστε ο λαός συχνά τον αποκαλούσε «πράσινο Ρομπέν», «Ρομπέν του πράσινου δάσους», και «φιλαράκο Ρομπέν».
Το ίδιο είναι και ο Πακ του «Όνειρου καλοκαιρινής νύχτας» του Σαίξπηρ, που την νύχτα του θερινού ηλιοστασίου προεξάρχει στις δραστηριότητες γονιμότητας και σεξουαλικότητας και στις γαμήλιες τελετές.

Ο θρύλος του «Ρομπέν των δασών» παρείχε έτσι ένα πρόσχημα για την επανεισαγωγή των γονιμικών δρώμενων του Αρχαίου Παγανισμού στον κόρφο της κατ’ όνομα μόνο Χριστιανικής Βρετανίας. Πράγμα, που ο Ρόμπερτ Μπρούς, όπως έχουμε αναφέρει, είχε σαν όνειρο και που το προσπάθησε όσο κανένας άλλος.
Εικόνα


Επιστροφή σε “- ΟΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης