H θέση της Γυναίκας στην εξέλιξη Ταγμάτων-Σχολών

Μυστικές αδελφότητες, εταιρείες, αποκρυφισμός κ.λ.π.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

LordPayens
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 16, 2006 4:54 pm

Δημοσίευσηαπό LordPayens » Πέμ Οκτ 05, 2006 2:14 pm

Αγαπητέ Ramoglou,

Θα έπρεπε να απαγορεύονται από τους κανόνες της κοινότητας τα κτυπήματα κάτω από την κοιλιακή χώρα.

Με παρεξήγησες. Σε καμία περίπτωση τα λόγια μου δεν είχαν εσάνς υποτίμησης της μάζας. Συνήθως δεν χρησιμοποιώ την έννοια της μάζας, ακριβώς γι'αυτήν την υπόνοια, εχ, υποτίμησης.

Ο Pike, O Papus και ο Levi και συγκεκριμένα ο Pike τοποθετούν την μύηση και στα τρία επίπεδα, που με βρίσκει σύμφωνο. Μάλιστα θα μπορούσαμε να πούμε ότι εκπορεύεται/λειτουργεί από/και τα/στα τρία επίπεδα.

Το σχόλιό μου περί εγκυκλοπαιδικών γνώσεων δεν αναφερόταν γενικά στις γνώσεις σου που εκ του προφανούς είναι ιδιαίτερα διευρημένες αλλά αναφερόταν μόνον στους Τεκτονικούς Τύπους και δεν είχε σκοπό να σε προσβάλλει.

Φιλικά,
LordPayens

LordPayens
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 16, 2006 4:54 pm

Δημοσίευσηαπό LordPayens » Πέμ Οκτ 05, 2006 2:26 pm

Όσο για το θέμα των πολικοτήτων...

Μην λησμονείς αγαπητέ Ράμογλου ότι μπορεί η μύηση στο ψυχικό πεδίο, ή στο πεδίο του ενδιαμέσου να μην έχει φύλο ή πολικότητα, πράγμα αποδεκτό, αλλά στο νοητό και το σωματικό έχει πολικότητα. Θα ήταν καλό να συμβουλευτείς την πραγματεία του Στάνισλας ντε Γκουαϊτά για το πρόβλημα του Κακού στα τρία πεδία. Αν ενθυμούμαι ορθά στον δεύτερο τόμο έχει μια πλήρη αναφορά σε τούτο το θέμα.

Η μύηση λοιπόν αν και στο δεύτερο πεδίο δεν έχει καμία διαφορά, στα υπόλοιπα, σωματικό άρα και κοινωνικό, νοητικό άρα και συλλογικό ασυνείδητο οι διαφορές είναι μεγάλες.

Το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο όταν αγγίζουμε τον τομέα των εγρηγορότων. Τι συμβαίνει εκεί; Πόσο βλαβερή είναι τελικά για την μύηση η καταπάτηση των αρχαίων landmarks; Δεν θα πάρεις εύκολα απαντήσεις, ούτε και ο γράφων τις έχει. Το μόνο που γρωρίζει με σιγουριά είναι ότι η καταπάτηση των landmarks και όχι η ΦΥΣΙΚΗ εξέλιξή τους έχει βρει αρνητικά αποτελέσματα.

Φιλικά,
LordPayens

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Πέμ Οκτ 05, 2006 4:47 pm

Φίλτατε LordPayens, ποιο ακριβώς είναι το κτύπημα κάτω από τη μέση ;
Βασίσθηκα στα όσα εσύ είπες, και μόνο πάνω σε αυτά ζήτησα διευκρινήσεις, μην λησμονούμε ότι ο διάλογος δεν αφορά μόνο εμάς τους δύο, αλλά και όσους μας διαβάζουν, εξέφρασα λοιπόν μια απορία την οποία θα μπορούσε ο καθείς εκ των αναγνωστών να διατυπώσει. Το ότι σε κάποιες εκ των ερωτήσεων δε δύνασαι να απαντήσεις, είναι και κατανοητό και γνωστό, όμως θεμιτόν είναι και το να σου τεθεί η ερώτησης.

Ο χώρος αυτός αρνείται την ύβρη και αυτήν καταδικάζει. Όχι το διάλογο.

Πολλάκις έχω δηλώσει ότι είμαι ανοιχτός στις προκλήσεις, ότι δεν έχω πρόβλημα με τον έντονο διάλογο, διότι μέσα από την νοητική και τη λεκτική αντιπαράθεση παράγεται πνευματικό έργο. Όμως αυτό συμβαίνει όταν υπάρχει υγιής νόηση και όχι αποκυήματα φαντασίας, ή διάθεση στείρας αντιπαράθεσης.

Λες ότι παρεξήγησα το λόγο σου και ότι δεν υπήρχε καμία εσάνς υποτιμήσεως, δεκτόν και συγνώμη εκ μέρους μου για την παραγνώριση, όφειλα όμως να καταδείξω και αυτήν την οπτική, που σε σένα ίσως να μην ήταν ορατή.

Στα υπόλοιπα θα αρκεστώ να σου απαντήσω προς το παρόν ότι, κανένα Landmark δεν φαίνεται να παραβιάζεται εκτός αυτού της μη συμμετοχής γυναικών, όλα τ’ άλλα Landmark τηρούνται ακραιφνώς, ίσως δε και με μεγαλύτερη ευλάβεια απ’ ότι τα τηρούν άλλοι.

Ας φύγουμε όμως από τον τύπο και ας πάμε να εμβαθύνουμε λίγο την σκέψη και την οπτική μας.

Λέει λοιπόν ο Λάσκαρης στην εγκυκλοπαίδεια του στο λήμμα «μύηση»

“… … Η πραγματική μύησις, επιστήμη συνδεομένη με την Φυσιολογίαν και την Εξέλιξη, είναι μοναδική και ενιαία και είναι το αποτέλεσμα προοδευτικής εξελίξεως δυνάμει της οποίας ο Μύστης πραγματοποιεί εν εαυτώ από τούδε τα ιδιότητας εκείνας αι οποίαι θα διακρίνουν τα ανθρώπινα όντα μετά πάροδον πολλών ίσως ακόμη χιλιετηρίδων. Προορισμός επομένως της μυήσεως είναι να δημιουργήση το «αριστούργημα» του ανθρωπίνου είδους, τον τέλειον άνθρωπο, κατά τρόπον φυσιολογικών εντελώς, δια μιας προοδευτικής αναπτύξεως των εν αυτώ κρυπτομένων δυνατοτήτων. … … ” (Τα Bold και η υπογράμμιση είναι δικά μου )

Ο άνθρωπος που αναφέρει ο Λάσκαρης, επεξηγώντας και παραθέτοντας και τον Mackey, είναι μόνο ο άνδρας ;
Δεν θα το θεωρούσα αυτό σωστό, όσο κι αν ο ίδιος ανήκε σε ένα αμιγές Τάγμα.
Η εξέλιξη του ανθρώπου για την επανένωση με το Θείο δεν αποκλείει το γυναικείο φύλο, αντίθετα το περιλαμβάνει δίνοντας του το δώρο της συνέχισης της υλικής ζωής.

Εξ άλλου το Landmark μιλάει για "men" και όλοι ξέρουμε ότι η μετάφραση μπορεί να είναι "άνθρωποι" και όχι απαραίτητα "άνδρες" όπως μεταφράσθηκε.

Πρόσθεσε λοιπόν φίλτατε τις οπτικές σου, αυτές που μπορείς έστω να μοιραστείς τεκμηριωμένα μαζί μας και όχι υπό την μορφή τσιτάτων ή ανακοινώσεων γραφείου τύπου. Όσοι μας διαβάζουν θέλουν να γνωρίζουν (και για μένα πρέπει να γνωρίζουν) όσα περισσότερα μπορούν, αποδιώχνοντας έτσι τα σκότη της αμάθειας.

Φιλικά
Απόστολος.
Εικόνα

LordPayens
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 16, 2006 4:54 pm

Δημοσίευσηαπό LordPayens » Παρ Οκτ 06, 2006 1:44 am

Αγαπητέ Απόστολε,

Ένας από τους βασικούς λόγους που στράφηκα προς αυτήν την κοινότητα είναι ακριβώς διότι δέχεται τον έντονο διάλογο. Και ναι, θα συμφωνήσω, είναι πλήρως παραγωγικός.

Το Landmark της μη συμμετοχής γυναικών προφανώς και παραβιάζεται, όμως δεν είναι το μόνο. Για να αναγνωρίσουμε τα ορόσημα που παραβιάζονται πρέπει να αποδεχόμαστε τα ίδια.

Αγαπητέ μου, από την αρχή της συζήτησής μας η διαφωνία μου είναι ως προς την ουσία και την μορφή του Τύπου και όχι της μυήσεως. Σου δήλωσα εξ αρχής ότι η μύηση προφανώς δεν μπορεί να περιορίζεται σε ένα φύλο. Η μέθοδος (ο Τύπος) είναι που περιορίζεται και λαμβάνει συγκεκριμένη μορφή. Βέβαια, αν η μέθοδος είναι λανθασμένη, το αποτέλεσμα είναι αδύναμο.

Δεν είδα όμως κάποιο σχόλιο για τα εγρηγορότα και θα το ήθελα.

Φιλικά,
LordPayens

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Παρ Οκτ 06, 2006 2:26 am

Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τη συζήτηση και ευελπιστώ στην αποσαφήνιση αρκετών εκκρεμοτήτων από προηγούμενες τοποθετήσεις, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες.

Το Landmark της μη συμμετοχής γυναικών προφανώς και παραβιάζεται, όμως δεν είναι το μόνο. Για να αναγνωρίσουμε τα ορόσημα που παραβιάζονται πρέπει να αποδεχόμαστε τα ίδια.


Φίλτατε LordPayens,

αυτή σου την επισήμανση, ειλικρινά αδυνατώ να την εννοήσω.

Θα ήθελα να σε παρακαλέσω να γίνεις πιο συγκεκριμένος.

Και για να διευκολύνω, παραθέτω τα πλέον κοινώς αποδεκτά.

Τα Αρχαία Οριοθέσια
του Κανονικού Ελευθεροτεκτονισμού


1. Τα μέσα αναγνώρισης: Σημεία, Λέξεις, Χειραψίες.

2. Η διαίρεση του Συμβολικού Τεκτονισμού σε τρεις βαθμούς.

3. Η παράδοση (μυθολογικό πλαίσιο) του Τρίτου Βαθμού.

4. Η διοίκηση της Αδελφότητας υπό προέδρου καλουμένου Μεγάλου Διδασκάλου και εκλεγομένου υπό της Γενικής Συνελεύσεως του Σώματος.

5. Το προνόμιο του Μεγάλου Διδασκάλου να προεδρεύει οποιασδήποτε Στοάς στην οποία έτυχε να παρίσταται.

6. Το προνόμιο του Μεγάλου Διδασκάλου να χορηγεί άδεια για την απονομή Βαθμών ατάκτως ή συντομεύει τα επιβαλλόμενα για τις διάφορες μυήσεις από τον Κανονισμό χρονικά όρια.

7. Το προνόμιο του Μεγάλου Διδασκάλου να επιτρέπει το άνοιγμα μη μονίμων Στοών, οι οποίες καλούνται Στοές υπό απαλλαγή.

8. Το προνόμιο του Μεγάλου Διδασκάλου να ανακηρύσσει κάποιον ως Τέκτονα δι' ανακοινώσεως, χωρίς προηγούμενη μύηση.

9. Η υποχρέωση των Τεκτόνων όπως συνέρχονται σε Στοές.

10. Η διακυβέρνηση της Στοάς από ένα Σεβάσμιο Διδάσκαλο (προεδρεύων), έναν Α' Επόπτη κι ένα Β' Επόπτη.

11. Η υποχρέωση της κανονικής στεγάσεως της Στοάς, η οποία ευρίσκεται σε εργασία - καθήκον φρούρησης της θύρας και η απομάκρυνση παντός μη δικαιουμένου είσοδο.

12. Το δικαίωμα κάθε Τέκτονα να αντιπροσωπεύεται σε όλες τις Γενικές Συνελεύσεις του Σώματος και να δίδει τις οδηγίες του στους αντιπροσώπους του.

13. Το δικαίωμα κάθε Τέκτονα να εφεσιβάλλει στη Μεγάλη Στοά την εναντίον του απόφαση των Αδελφών της μητρικής του Στοάς.

14. Το δικαίωμα κάθε Τέκτονα να επισκέπτεται και να παρακολουθεί τις εργασίες οποιασδήποτε κανονικής Στοάς.

15. Η απαγόρευση της εισόδου στη Στοά κάθε επισκέπτη άγνωστου στους παρόντες Αδελφούς άνευ προηγουμένης κεραμώσεως κατά το Τυπικό. Η κεράμωση μπορεί να παραλειφθεί μόνο εάν ο επισκέπτης είναι γνωστός σε έναν από τους Αδελφούς ο οποίος και εγγυάται ότι είναι Τέκτων.

16. Ουδεμία Στοά μπορεί να επέμβει στις εργασίες άλλης Στοάς ούτε μπορεί να απονείμει Βαθμούς σε Αδελφούς, οι οποίοι ανήκουν σε άλλες Στοές.

17. Κάθε Τέκτων υπόκειται στους νόμους και τους κανονισμούς της Τεκτονικής Δύναμης στη δικαιοδοσία της οποίας κατοικεί, έστω κι αν δεν είναι μέλος μίας εκ των Στοών της.

18. Τα προς μύηση προσόντα του ελεύθερου, ενήλικου και αρτιμελούς άνδρα (σημ. δική μου: μήπως ανθρώπου; ).

19. Η πίστη στην ύπαρξη Θεού ως Μεγάλου Αρχιτέκτονος του Σύμπαντος.

20. Η πίστη σε μία μετά θάνατον ζωή.

21. Η Βίβλος του Ιερού Νόμου αποτελεί το απαραίτητο κόσμημα κάθε Στοάς. Η Βίβλος του Ιερού Νόμου είναι το βιβλίο το οποίο σύμφωνα με την κρατούσα θρησκεία σε κάθε χώρα (Τεκτονική Δύναμη) θεωρείται ότι περιέχει την αποκεκαλυμμένη θέληση του Μεγάλου Αρχιτέκτονος του Σύμπαντος.

22. Όλοι ανεξαιρέτως οι Τέκτονες είναι ίσοι μεταξύ τους (γι' αυτούς δεν υφίστανται οι διακρίσεις του αμύητου κόσμου).

23. Η αρχή της εχεμυθείας.

24. Η ίδρυση μίας θεωρητικής εταιρείας εδραζομένης επί μίας ορισμένης επαγγελματικής τέχνης και η συμβολική χρήση και ερμηνεία των εργαλείων και των όρων αυτής της τέχνης για τη διατύπωση ηθικών διδασκαλιών. Συγκεκριμένα, η συμβολική κοιτίδα του Ελευθεροτεκτονισμού είναι η οικοδόμηση του Ναού του Σολομώντα.

25. Το αυστηρώς αναλλοίωτο και αμετάβλητο των ανωτέρω διατάξεων.
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

k.
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 17, 2006 12:21 pm

Δημοσίευσηαπό k. » Παρ Οκτ 06, 2006 4:36 am

Παραταύτα μου φαίνεται αρκετά τραβηγμένο να θεωρήσω ότι μπόρεσε κάποιος να δομήσει ένα τυπικό που να απευθύνεται αποκλειστικά σε μία όψη. Ούτε καν οι ίδιες οι τεκτονικές στοές του αμιγή δεν ισχυρίζονται κάτι τέτοιο επίσημα, όπως είδαμε νωρίτερα.

Αν υπάρχουν στοιχεία επ' αυτού, θα ήθελα πολύ να τα δούμε...


Ο Γυναικείος Αιγυπτιακός Τύπος της Υιοθεσίας.

"...Δεν υπάρχει υλικά άνδρας και γυναίκα, αν δεν υπάρξει πνευματικά...Από την στιγμή του χωρισμού, διάφορες ουσιαστικές ιδιότητες απόδόθηκαν στο άρρεν, και άλλες στο θήλυ, προσδιορίζοντας δυο διαφορετικούς τρόπους του είναι και δυο διαφορετικές λειτουργίες...Είναι απαραίτητο, στην αρμονική και ταξινομιμένη ανασύσταση, το κάθε ένα από τα δύο όντα, να ακολουθεί μια "μυητική ατραπό" παρόμοια, αλλά όχι ίδια...γιατί στο τέλος μπορούν να επανασυναντηθούν στο σημείο αρχής όπου το Δύο θα ξαναγίνει Ένα...Ο Γυναικείος Αιγυπτιακός Τύπος της Υιοθεσίας λειτουργεί με την βοήθεια του Μεγάλου Θυσιαστηρίου της Αδριατικής με τα δικά του εξειδικευμένα τυπικά, τα οποία είναι εμπνευσμένα από τα τυπικά του Cagliostro..."

Sebastiano Caracciolo - H Eρμητική Παράδοση στον Ελευθεροτεκτονισμό

(τα αποσιωπητικά μπήκαν, διότι παραλείπονται σημεία του πρωτότυπου κειμένου)
In-A-Gadda-Da-Vida...

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Παρ Οκτ 06, 2006 2:19 pm

Αγαπητέ μου k.,

σ' ευχαριστώ για την παράθεση από το αξιόλογο βιβλίο του Caracciolo.

Ο σεβαστός συγγραφέας βέβαια, δε μας διευκρινίζει επί του παρόντος, τί εννοεί "παρόμοια, αλλά όχι ίδια".
Ποιά είναι δηλαδή, τα χαρακτηριστικά εκείνα, τα οποία συντελούν στη δόμηση ενός εξειδικευμένου τυπικού;

Επίσης, θα ήθελα να επισημάνω ότι ο τύπος στον οποίο αναφέρεται έχει αμιγές γυναικείο σώμα και μεικτό.
Κάποιο από αυτά λειτουργεί λάθος με το σκεπτικό αυτό;

Και τέλος, αν δεχθούμε απόλυτα την άποψή του αυτή, δυνάμεθα να εξάγουμε το "αφοριστικό" συμπέρασμα ότι όλες οι μυητικές ατραποί μεικτού τύπου δεν αποδίδουν το επιδιωκόμενο έργο;
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

LordPayens
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 16, 2006 4:54 pm

Δημοσίευσηαπό LordPayens » Παρ Οκτ 06, 2006 3:59 pm

Αγαπητή Zadok the priestess,

Δεν έχει αποσαφηνηστεί ακόμη πια είναι τα Αρχαία Ορόσημα και πια εισήλθαν μεταγενέστερα. Άλλοι αποδέχονται 10, άλλοι 52. Αυτές οι διαφορές διασπούν τα Τάγματα και δημιουργούν διαφορές που δύσκολα αντιμετωπίζονται.

Όσο για το Μέμφις-Μίσραϊμ, αν όντως εκπορεύτεται από τον Τύπο του Καλλιόστρο όπως υποστηρίζει δεν επιτρέπεται να έχει μικτό Τύπο αλλά δύο αμιγείς όπως στον προαναφερθέντα Τύπο.

Αγαπητέ Ράμογλου,

Οι πύργοι είναι δύο και παράλληλοι. Ατενίζουν το άπειρο σύμπαν μα ποτέ δεν πλησιάζουν ούτε και αγγίζονται. Δύο οφείλουν να είναι και οι Τύποι. Δύο αμιγείς και ένας τρίτος. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Φιλικά,
LordPayens

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Παρ Οκτ 06, 2006 4:43 pm

Αγαπητή Zadok the priestess,

Δεν έχει αποσαφηνηστεί ακόμη πια είναι τα Αρχαία Ορόσημα και πια εισήλθαν μεταγενέστερα.


Αυτά που ανέφερα, είναι εκείνα τα οποία συνόψισε ο Mackey το 1858 από τα έως τότε προφορικώς μεταδιδόμενα.

Άλλοι αποδέχονται 10, άλλοι 52. Αυτές οι διαφορές διασπούν τα Τάγματα και δημιουργούν διαφορές που δύσκολα αντιμετωπίζονται.


Νομίζω ότι σημασία δεν έχει ο αριθμός, αλλά το περιεχόμενο.

Τα ερωτήματά μου βέβαια, ως προς την τοποθέτησή σου, παραμένουν.
Αν θέλεις, επισήμανε σε ποιά αναφέρεσαι εσύ και πού εντοπίζεις το πρόβλημα.

Όσο για το Μέμφις-Μίσραϊμ, αν όντως εκπορεύτεται από τον Τύπο του Καλλιόστρο όπως υποστηρίζει δεν επιτρέπεται να έχει μικτό Τύπο αλλά δύο αμιγείς όπως στον προαναφερθέντα Τύπο.


Αγαπητέ μου, αν το τάγμα αυτό έχει την άδεια να λειτουργεί αυτόν τον τύπο, έχει και το δικαίωμα να κρίνει τί επιτρέπεται και τί όχι.

Εν πάσει περιπτώσει, νομίζω ότι πάλι φεύγουμε από το θέμα.

Το ερώτημα είναι πώς τεκμηριώνεται ότι κάποιοι τύποι και μυητικές ατραποί απευθύνονται σε δεδομένο φύλο;
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

LordPayens
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 16, 2006 4:54 pm

Δημοσίευσηαπό LordPayens » Σάβ Οκτ 07, 2006 1:45 pm

Αγαπητή Zadok the Priestess,

Δεν νομίζω ότι είναι έτσι τα πράγματα. Τα δεκάδες Ροδοσταυρικά Τάγματα που έχουν εμφανιστεί τον τελευταίο αιώνα έχουν κάποια άδεια για να λειτουργούν; Δεν το νομίζω. Αλλά όντως δεν είναι αυτό το θέμα μας.

Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν θα διακρίνουμε μια από κοινού συνεργασία ανδρών και γυναικών στα μυστήρια. Θα ανέβρουμε όμως και πάλι διαφορετικούς βαθμούς για τον άνδρα και διαφορετικούς για την γυναίκα. Οι λόγοι που αυτή η συνεργασία διεκόπη είναι πάρα πολλοί. Οι ευκολότερα διακριτοί είναι οι κοινωνικοί, όπως και οι θρησκευτικοί. Από το επίπεδο τoυ φυσικού ανθρώπου(Natural Human), του ανθρώπου που αποδέχεται μια φυσική κοινωνία άμεσα εκπορευόμενη από τις Φυσικές διατάξεις και μοτίβα, περνάμε στον άνθρωπο που δημιουργεί την δική του κοινωνία, θέτοντας τους δικούς του κανόνες. Κάθε αλλαγή εκδηλώνεται βάρβαρα και μορφώνεται αργά. Οι κοινωνίες της δύσης έχουν πια τη δική τους αρχή που από την Μητέρα Φύση η αρχή αυτή μεταβάλλεται στον Πατέρα Άνθρωπο(Father Human). Ο πατέρας είναι η πρώτη αρχή και η μητέρα οφείλει να τον ακολουθεί. Η νέα κοινωνία, που με κάθε τρόπο προσπαθεί να επιβληθεί είναι μια κοινωνία συνεργασίας και ισοτιμίας. Η βαρβαρότητα που την διακατέχει είναι και ο λόγος τούτης της αδράνειας των εταιριών, ο λόγος των διαφωνιών μας. Ποιά θα είναι η επόμενη μορφή που θα λάβουν οι Εταιρίες δεν μπορούμε να το ξέρουμε εκ των πρωτέρων. Αυτό που προσπαθώ να δείξω είναι ότι σίγουρα δεν θα είναι αυτή του παρόντος, μια μορφή όχι αποδεκτή αλλά ελαττωματική.

Ο Εσωτερισμός όπως και η Φύση, λειτουργεί συντηρητικά όταν αναφερόμαστε σε αλλαγές. Οι αλλαγές αυτές για να λάβουν χώρα πρέπει να βρίσκονται σε ετοιμότητα πολλοί διαφορετικοί τομείς. Οι δραστικές αλλαγές δεν βοηθούν στον εσωτερισμό.

Φιλικά,
LordPayens

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Οκτ 07, 2006 5:05 pm

Αγαπητέ LordPayens,

μπορούμε να νομίζουμε πολλά πράγματα, αλλά το ζήτημα είναι τί ξέρουμε τελικά, όπως έχεις αναφέρει ο ίδιος νωρίτερα...

Ας προχωρήσουμε λοιπόν στο θέμα, επί του οποίου μετά λύπης μου διαπιστώνω να αποφεύγεις να απαντήσεις, ειδικά στα ερωτήματα εκείνα τα οποία γεννώνται από δικές σου τοποθετήσεις.

Πιστεύω ότι θα βρεις χρόνο μελλοντικά, να αποκαταστήσεις αυτήν την άδικη για σένα εικόνα.

Οι κοινωνίες της δύσης έχουν πια τη δική τους αρχή που από την Μητέρα Φύση η αρχή αυτή μεταβάλλεται στον Πατέρα Άνθρωπο(Father Human).


Θες να μας πεις ότι ο Άνθρωπος είναι ανώτερος από τη Φύση :?:

Ο πατέρας είναι η πρώτη αρχή και η μητέρα οφείλει να τον ακολουθεί.


Κάτι τέτοιες απόψεις έχει κι ο Αρχιεπίσκοπος.
Μήπως σε λένε Χριστόδουλο; :mrhappy:

Ελπίζω απλά ότι κάνεις χιούμορ, διότι το να εκφέρεις τέτοια άποψη ως θέσφατο, μάλλον μόνο για αστείο θα το δεχόμουν.

Η νέα κοινωνία, που με κάθε τρόπο προσπαθεί να επιβληθεί είναι μια κοινωνία συνεργασίας και ισοτιμίας.


Στο "προσπαθεί" θα 'θελες να 'χει μείνει, ε;

Αν έτσι βολεύει, έτσι θα είναι. :roll:

Η βαρβαρότητα που την διακατέχει είναι και ο λόγος τούτης της αδράνειας των εταιριών, ο λόγος των διαφωνιών μας.


Η βαρβαρότητα διακατέχει αυτήν την κοινωνία, ενώ η προηγούμενη ήταν η φιλελεύθερη και δίκαιη :?:

Μήπως πιστεύεις και στην ύπαρξη του Σατανά :?: :lol:

Ποιά θα είναι η επόμενη μορφή που θα λάβουν οι Εταιρίες δεν μπορούμε να το ξέρουμε εκ των πρωτέρων.


Συμφωνώ ότι εσύ κατά τα ανωτέρω, δεν μπορείς να ξέρεις, διότι έχεις ήδη θέσει εαυτόν εκτός των διεργασιών αυτών.

Επίσης, θα ήταν φρονιμότερο να μην αναφέρεσαι εν γένει στις Εταιρείες, αλλά μόνον σε όσες από αυτές ακόμη διερωτούνται...

Κρίμα που νόμιζα ότι οι εταιρείες θα 'πρεπε να προπορεύονται των κοινωνιών. Εδώ μόλις μάθαμε ότι έπονται και μάλιστα, καταϊδρωμένες!

Ο Εσωτερισμός όπως και η Φύση, λειτουργεί συντηρητικά όταν αναφερόμαστε σε αλλαγές. Οι αλλαγές αυτές για να λάβουν χώρα πρέπει να βρίσκονται σε ετοιμότητα πολλοί διαφορετικοί τομείς. Οι δραστικές αλλαγές δεν βοηθούν στον εσωτερισμό.


"Πάντα ρει" είπε ο Ηράκλειτος.

Αν μπορείς ν' αποδείξεις το αντίθετο, θα ήθελα πολύ να το δω...
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Πασχαλης
Δημοσιεύσεις: 102
Εγγραφή: Τετ Μάιος 11, 2005 11:40 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Πασχαλης » Κυρ Οκτ 08, 2006 11:13 am

Με συγχωρείτε που παρεμβαίνω και πιθανά να εκτρέπω την αληθινά αξιόλογη συζήτηση που πετύχατε να κάνετε.

Οι ιδέες που διακρίνω εδώ -άσχετα αν διαφωνώ ή συμφωνώ με αυτές -
αξίζουν προσοχής και μελέτης.

Μου δημιουργήθηκε όμως μια βασική απορία, που άπτεται ολόκληρου του εκπαιδευτικού συστήματος.

Αναρωτιέμαι λοιπόν αν, οι μέθοδοι διδασκαλίας στα διάφορα επίπεδα εκπαίδευσης, όφειλαν να είναι διαφορετικές για τα δύο φύλα.
Εικόνα
ΜΕΜΝΗΣΟ ΑΠΙΣΤΕΙΝ

LordPayens
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 16, 2006 4:54 pm

Δημοσίευσηαπό LordPayens » Κυρ Οκτ 08, 2006 2:15 pm

Αγαπητή Zadok,

Διακρίνω μια έλλειψη μεθόδου στην ανάγνωση. Η Ιστορία Zadok μελετάται από αντικειμενική και όχι υποκειμενική σκοπιά. Στο προηγούμενο ποστ μου δεν εξέφρασα τις προσωπικές μου απόψεις αλλά την ιστορία. Ίσως να μην έχεις διδαχθεί ότι οι πρώτες κοινωνίες ήτο μητριαρχικές, εξελίχθηκαν σε πατριαρχικές και σκοπεύουν να καταλήξουν σε ισότιμες. Ίσως πάλι να μην μπορείς καν να διακρίνεις το γνωστό τριαδικό αρχέτυπο των Αιγυπτίων σε αυτήν την πορεία των κοινωνιών.

Γράφω:
Οι κοινωνίες της δύσης έχουν πια τη δική τους αρχή που από την Μητέρα Φύση η αρχή αυτή μεταβάλλεται στον Πατέρα Άνθρωπο(Father Human).


"Πια": Αναφέρεται στην εποχή που διαδέχθηκε τις πρώτες κοινωνίες.
"Δική τους": Ούτε ανώτερο, ούτε κατώτερο. Γεγονός. Αν θέλεις την υποκειμενική-συναισθηματική μου άποψη προτιμούσα τις φυσικές κοινωνίες.

Ο πατέρας είναι η πρώτη αρχή και η μητέρα οφείλει να τον ακολουθεί.


Ούτε πρόταση ούτε πεποίθηση. Γεγονός που στο δυτικό κόσμο αρχίζει να μεταβάλλεται τον τελευταίο αιώνα. Στον υπόλοιπο κόσμο ισχύει ακόμα σε μεγάλο βαθμό και δυστυχώς δεν είναι κατάλοιπο κάποιας θρησκείας αλλά εκδήλωση ενός πολύ σημαντικού αρχέτυπου.

Η νέα κοινωνία, που με κάθε τρόπο προσπαθεί να επιβληθεί είναι μια κοινωνία συνεργασίας και ισοτιμίας.


Γράφεις:
Στο "προσπαθεί" θα 'θελες να 'χει μείνει, ε;


Αντιθέτως, κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για να βρίσκομαι αρωγός σε τούτη την προσπάθεια.

Γράφεις:
Η βαρβαρότητα διακατέχει αυτήν την κοινωνία, ενώ η προηγούμενη ήταν η φιλελεύθερη και δίκαιη;


Η βαρβαρότητα διακατέχει κάθε κοινωνική αλλαγή. Κάθε κοινωνία που αλλάζει, μέχρι να μορφωποιηθεί, εκφράζεται βάρβαρα.
Κάθε αλλαγή όμως συμβαίνει για να επιτύχουμε ένα ανώτερο αρχέτυπο. Η πορεία της ανθρωπότητας είναι πορεία από το σκότος προς το φως.
Ordo Ab Chao.

Γράφεις:
Συμφωνώ ότι εσύ κατά τα ανωτέρω, δεν μπορείς να ξέρεις, διότι έχεις ήδη θέσει εαυτόν εκτός των διεργασιών αυτών.

Επίσης, θα ήταν φρονιμότερο να μην αναφέρεσαι εν γένει στις Εταιρείες, αλλά μόνον σε όσες από αυτές ακόμη διερωτούνται...

Κρίμα που νόμιζα ότι οι εταιρείες θα 'πρεπε να προπορεύονται των κοινωνιών. Εδώ μόλις μάθαμε ότι έπονται και μάλιστα, καταϊδρωμένες!


Τα παραπάνω δεν θα τα σχολιάσω διότι είναι παράγωγα πλήρους έλλειψης κατανόησης του κειμένου μου.

Θα σε παρακαλέσω την επόμενη φορά που με τέτοια ελαφρότητα σκοπεύεις να σχολιάσεις το κείμενό μου να κάνεις μια δεύτερη ανάγνωση.

Φιλικά,
LordPayens

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Κυρ Οκτ 08, 2006 2:35 pm

Αγαπητή Zadok,

Διακρίνω μια έλλειψη μεθόδου στην ανάγνωση.


Κι εγώ διακρίνω έλλειψη αυτογνωσίας, αλλά δεν το κάνω θέμα.

Ουδέν σχόλιο περαιτέρω!

Αναμένω να αφήσεις να μαθήματα "ιστορίας" και να μας διαφωτίσεις από πού προκύπτει ότι ο τεκτονικός τύπος είναι ανδρικός (αν μπορείς τελικά).
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

LordPayens
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 16, 2006 4:54 pm

Δημοσίευσηαπό LordPayens » Κυρ Οκτ 08, 2006 4:50 pm

Αγαπητή μου Zadok,

Δεν προσπαθώ να διαφωτίσω κανέναν. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη (και όχι μόνον)και ο μόνος που εκπροσωπώ είναι ο εαυτός μου.

Για τον γράφων είναι προφανές ότι ο Τύπος είναι ανδρικός. Είναι προφανές ότι η Ιπποτική μύηση μπορεί να είναι μόνον ανδρική γιατί πολύ απλά ποτέ δεν υπήρξαν ιππότες γένους θηλυκού, είναι αστείο να βλέπει γυναίκες με τον βαθμό του Kadosh και καθήκον τους να εκδικηθούν για το Τάγμα του Ναού, κτλ. κτλ. Κατανοώ βέβαια κι αυτούς που λένε ότι δεν έχουν σημασία τα ονόματα και οι τίτλοι αλλά η φιλοσοφία αυτών των βαθμών. Αν είναι έτσι να διακόψουμε την τελετουργική μύηση και να το ρίξουμε στο διάβασμα και μόνον. Η ακρίβεια είναι πολύ σημαντική για την αποτελεσματικότητα του Τύπου. Όπως ο Ναός είναι με πλήρη ακρίβεια διακοσμημένος, έτσι και ο Τύπος είναι ακριβής και δεν έχει τίποτα το τυχαίο.

Όταν το σύμβολο δεν επαληθεύεται πλήρως αλλά προσεγγιστικά, το ίδιο συμβαίνει με το αποτέλεσμά του ή την εκδήλωσή του σ'εμάς.

Φιλικά,
LordPayens

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Κυρ Οκτ 08, 2006 5:42 pm

Πολύ ωραία! Σ' ευχαριστώ ιδιαίτερα για τη σαφή σου απάντηση.

Επέτρεψέ μου όμως, να διαφωνήσω και μάλιστα, με αφετηρία προηγούμενη δική σου τοποθέτηση.

>|<>QBB<
LordPayens έγραψε:Ο Ο Ελεύθερος Τεκτονισμός είναι αυτός των τριών βαθμών. Εκεί αρχίζει κι εκεί τελειώνει. Οι υπόλοιποι Τύποι είναι φιλοσοφικοί και υπάρχουν μόνο και μόνο για εμβάθυνση και κατανόηση των τριών βαθμών. Ο Τέκτων που κατανοεί τους τρεις βαθμούς στην ολότητά τους δεν έχει ανάγκη κανέναν άλλον Τύπο και κανένα άλλο βαθμό.


Ο τεκτονισμός λοιπόν, αναφέρεται σε ιππότες και τα συναφή ή όλα αυτά αφορούν σε προσθήκες μεταγενέστερες που αφορούν σε εξειδικευμένους τύπους και αφού είναι επεξηγηματικοί, τότε ναι, μπορούμε και πρέπει να τους δούμε αλληγορικά και να δεχθούμε έτσι ακόμη και κάποιες δέσποινες των ιπποτικών χρόνων, που θα αντικατοπτρίζουν την όψη του εαυτού μας/σας που κτυπά το φονταμενταλισμό στη ρίζα του... :?:

Μήπως αυτό θα ήταν η απόδειξη της βαθύτερης κατανόησης των διδασκαλιών... επιτέλους :?:
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

LordPayens
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 16, 2006 4:54 pm

Δημοσίευσηαπό LordPayens » Δευ Οκτ 09, 2006 2:23 pm

Αγαπητή Zadok,

Δεν θα έλεγα ότι είναι μεταγενέστερες προσθήκες από την άποψη ότι ο Ελευθεροτεκτονισμός ο ίδιος είναι διάδοχος των ιπποτικών Ταγμάτων. Όπως έγραψα, οι υπόλοιποι βαθμοί πιστεύω ότι είναι φιλοσοφικοί και επεξηγηματικοί.

Αν θέλεις να συζητήσομε μόνο για τους τρεις βαθμούς, πολύ ωραία. Ό λόγος που η μύηση πρέπει να είναι ξεχωριστή είναι διότι πρέπει να έχουμε μια τριάδα για τον άνδρα και μία τριάδα για την γυναίκα. Η μύησις όπως και το κάθετι, διαιρείται σε δύο τριάδες όπως εξέρχεται από την μονάδα. Αυτό είναι το κλειδί για να καταλάβεις τους λόγους που ο Τύπος οφείλει να είναι διττός.
Όταν λέμε ότι ο Τύπος είναι αρχαίος, δεν εννοούμε ότι και η μορφή που έχει σήμερα είναι αρχαία. Το εγρηγορός του Τύπου είναι αρχαίο.

Όσο για το αν κτυπάει τον φονταμενταλισμό στην ρίζα του, αναφέρεσαι σε μια διαδικασία που λειτουργεί αφ'εαυτού ούτως ή άλλως. Αν κάποιοι δεν έχουν την ικανότητα να το διακρίνουν τότε αυτή η διαδικασία δεν λειτουργεί δι'αυτούς.


Φιλικά,
LordPayens

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Δευ Οκτ 09, 2006 3:47 pm

Αγαπητέ LordPayens,

η άποψη ότι ο Ελευθεροτεκτονισμός είναι διάδοχος των ιπποτικών ταγμάτων δεν αποδεικνύεται για τους κατωτέρω λόγους (αντιγράφω από το θέμα: Παρασκευή και 13 - Το "τέλος" των Ναϊτών):

Το 1737, ο Α Μ. Ramsay (Σκώτος στην καταγωγή, παιδαγωγός των υιών του Ιακώβου ΙΙΙ Στιούαρτ και Μέγας Διδάσκαλος της Μεγάλης Στοάς του Παρισιού), επηρεασμένος από τους Ιησουίτες του Κλερμόν και τους Ιακωβίτες, υποστήριξε, ενώπιον της Μεγάλης Στοάς της Γαλλίας, την καινοφανή θεωρία περί Ναϊτικής καταγωγής του Ελευθεροτεκτονισμού μέσω του Σκώτου Βασιλέα Ρόμπερτ Μπρους, προστάτη των εξορισθέντων υπό του Πάπα Ναϊτών.

Σύμφωνα με το Ramsay, ο Βασιλέας της Σκωτίας Μπρους ίδρυσε την 24η Ιουνίου 1314, μετά από τη νίκη του στη μάχη του Μπάννοκμπαρν κατά των Άγγλων, το Τάγμα των Χαροντίμ.

Η εβραϊκή λέξη Χαροντίμ αναφέρεται στους "ανώτερους" ή στους "δυνατούς" και συγκεκριμένα, στους επιστάτες των οικοδομών του Ναού του Σολομώντος.

Υποτίθεται ότι το Τάγμα αυτό, αποτελούμενο από τους Ναΐτες, οι οποίοι είχαν καταφύγει στην Σκωτία μετά από το διωγμό τους στη Γαλλία, βοήθησαν τον Μπρους στον πόλεμο κατά των Άγγλων.

Αργότερα, το 1754, ο Ιππότης de Bonneville, βασισμένος στο Ramsay, ίδρυσε τον Τύπο της Τελειοποιήσεως με 25 Βαθμούς, Ναϊτική ιδεολογία και έδρα το Κολλέγιο των Ιησουιτών του Κλερμόν. Ο Τύπος αυτός μεταλαμπαδεύτηκε από τον Σ. Μορίν στις ΗΠΑ και συστηματοποιήθηκε - αναδιοργανώθηκε ως Σκωτικός Τύπος (έχοντας πλέον 33 Βαθμούς) από τον γνωστό μας Albert Pike.

Σύμφωνα με την αρκετά δημοφιλή θεωρία λοιπόν, η οποία τεκμαίρεται πως ο Τεκτονισμός είναι σύγχρονος απ' ευθείας απόγονος των μεσαιωνικών Ιπποτών Ναϊτών, μετά από τη διάλυση του Τάγματος των Ιπποτών Ναϊτών από τον Πάπα και την εκτέλεση του τελευταίου Μαγίστρου των Ναϊτών, του Ιακώβου ντε Μολαί, κάποιοι Ιππότες Ναΐτες κατέφυγαν στην Σκωτία και συγκεντρώθηκαν στο μυστηριώδες όρος Χέρεντομ κοντά στο Κιλγουίννινγκ, όπου, για να προστατεύσουν τα μυστικά τους και για να προστατευθούν από τους διωγμούς, μετέβαλλαν τους εαυτούς τους σε Ελευθεροτέκτονες.

Ένα βασικό πρόβλημα με αυτήν τη θεωρία είναι, ότι στην Σκωτία δε διώχθηκαν ποτέ οι Ναΐτες και συνεπώς, δεν είχαν λόγο να κρυφτούν και να επανεμφανισθούν ως κάποια άλλη οργάνωση.
Μάλιστα, ο Ηγούμενος του Τόρπιτσεν, ο πρώτος ιεραρχικώς Ναΐτης της Σκωτίας, παρέμεινε μέλος της Σκωτικής Κυβέρνησης λόγω της Ναϊτικής του ιδιότητας μέχρι την εποχή της Προτεσταντικής Μεταρρύθμισης.

Συνεπώς, ο Τεκτονισμός (ιδίως ο Σκωτικός Τύπος) απλά ενσωμάτωσε Γνωστικές διδασκαλίες, θεματοφύλακες των οποίων υπήρξαν οι Ναΐτες.

Τα ανωτέρω στοιχεία είναι μία περίληψη από την ακόλουθη βιβλιογραφία:

  • Α Χ. Ριζόπουλος, Ελληνικό Τεκτονικό Εγχειρίδιο, Αθήνα: εκδ. Τετρακτύς, 2002,
  • Κ.Β. Jackson, Beyond the Craft, Lewis Masonic Books, 1998,
  • E Saunier, Encyclopedie de la Francmaçonnerie, Paris, 2000,
  • A E Waite, The Secret Tradition of Freemasonry,
  • A E Waite, The New Encyclopedia of Freemasonry, Gramercy Books,
  • Ν.Κ. Λάος, Άνθρωπος - Το Μέγα Σύμβολο του Μυστικισμού, Αθήνα: εκδ. Παρασκήνιο, 2003,
  • W.L. Wilmshurst, The Masonic Initiation, William Rider & Sons Ltd.,
  • W.L. Wilmshurst, The Meaning of Masonry, Gramercy Books,
  • Α Pike, Morals and Dogma of the Ancient and Accepted Scottish Rite of Freemasonry, Kessinger Publishing, 2002,
  • R.F. Gould, History of Freemasonry, Grand Lodge of Scotland Year Book 1996,
  • J. Hamill, The Craft: A History of English Freemasonry, Inner Traditions International, 1987 & Lewis Masonic, 1994,
  • A Mackey, The History of Freemasonry, Gramercy Books, 1996.


ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ότι σε όλα αυτά χρειάζεται να προσέχουμε ιδιαίτερα τις λέξεις οι οποίες χρησιμοποιούνται, για να μην εξάγουμε λανθασμένα συμπεράσματα.

Η επίδραση των Ναϊτών στον ελευθεροτεκτονισμό είναι αδιαμφισβήτητη.
Αυτό το οποίο δείχνει να είναι τελείως φανταστικό, είναι η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ του μεν από τους δε...

Επί τη ευκαιρία, αξίζει να παραθέσουμε και κάτι ακόμα, πολύ γλαφυρό:

Λέγεται, ότι οι Ναΐτες μετέφεραν από την Ανατολή στη Δύση τους τεχνίτες, οι οποίοι, στα πρότυπα των Διονυσιακών προγόνων τους, περιόδευαν στην Ευρώπη χτίζοντας τους γοτθικούς καθεδρικούς.

Σύμφωνα με μία παράδοση, οι τεχνίτες χάθηκαν όταν οι Ιππότες έπαψαν να υπάρχουν και από τότε, δεν οικοδομήθηκαν πια άλλοι μεγάλοι καθεδρικοί.

Λέει λοιπόν, ο Raoul Vergez στο έργο του "Les Tours Inachevées":

"Λίγο πριν την ημέρα της Αναλήψεως του Χριστού το 1314, κάποιοι μυστηριώδεις ιππείς σταματούσαν δίπλα στους πρόναους των ανεγειρομένων καθεδρικών ναών. Λίγες μέρες μετά από τις επισκέψεις αυτές, οι καλύτεροι εργάτες εξαφανίστηκαν από τις οικοδομές.
Μόνο μερικοί γέροι παρέμειναν για να δουλέψουν, χωρίς όμως ιδιαίτερη διάθεση.
Όλοι εξεπλάγησαν, από τον τρόπο με τον οποίο οι Τέκτονες εγκατέλειψαν το έργο τους χωρίς κάποια φανερή αιτία και έφυγαν προς άγνωστη κατεύθυνση παίρνοντας όλα τα εργαλεία τους.
Ταξείδευαν σε μικρές ομάδες. Μερικοί πήγαν προς το Νότο, παίρνοντας μαζί τους όσους συναντούσαν από εκείνους, οι οποίοι δεν είχαν λάβει ακόμη εντολές.
Αυτή η άγνωστη αδελφότητα παρουσίασε με τούτη την ενέργειά της μία άγνωστη σε όλους δύναμη.
Δύσκολα κάποιος θα τολμούσε να αντισταθεί στις διαταγές των αγγελιοφόρων.
Σε λίγες εβδομάδες, οι καλύτεροι εργάτες της πέτρας, του ξύλου και του γυαλιού είχαν εγκαταλείψει τις περιοχές, όπου οικοδομούνταν ναοί.
Όλοι σχεδόν, οι καθεδρικοί και οι άλλες εκκλησίες που χτίζονταν, έγιναν έρημοι τόποι και μόνο ο ήχος του ανέμου, σα μακρόσυρτος θρήνος, είχε μείνει".


Όλες αυτές οι παραδόσεις βρήκαν έδαφος για να επιβιώσουν στην Κεντρική Ευρώπη και τα Βρεταννικά Νησιά, αφήνοντας τον απόηχό τους και στην προφορική τεκτονική παράδοση.

Ό λόγος που η μύηση πρέπει να είναι ξεχωριστή είναι διότι πρέπει να έχουμε μια τριάδα για τον άνδρα και μία τριάδα για την γυναίκα.


Αυτά ως δική σου κοσμοαντίληψη τα δέχομαι, αλλά μέχρι να αποδειχθούν, παραμένουν στην σφαίρα του υποκειμενισμού.

Το εγρηγορός του Τύπου είναι αρχαίο.


Μπορεί ναι, μπορεί και όχι.

Εν πάσει περιπτώσει, τα εγρηγορότα δομούνται και αναδομούνται...
Αυτή είναι η δουλειά τους.

Κι όταν ο επίσημα αναγνωρισμένος τεκτονισμός έχει φτάσει σήμερα να έχει γύρω στους 50 διαφορετικούς ενεργούς τύπους, με ιστορία και δράση που εκτείνονται σε μία ιστορική πραγματικότητα έως και 200 χρόνων, δεν ξέρω με ποιό κριτήριο μπορείς να αποφανθείς ποιό εγρηγορός είναι αρχαιότερο.

Όσο για το αν κτυπάει τον φονταμενταλισμό στην ρίζα του, αναφέρεσαι σε μια διαδικασία που λειτουργεί αφ'εαυτού ούτως ή άλλως. Αν κάποιοι δεν έχουν την ικανότητα να το διακρίνουν τότε αυτή η διαδικασία δεν λειτουργεί δι'αυτούς.


Καμμία διαδικασία δε λειτουργεί αφ' εαυτού της, διότι κάθε δράση υποκινείται από τον ανθρώπινο παράγοντα. Και ο άνθρωπος είναι το κατ' εξοχήν αντικείμενο κάθε εσωτεριστικής προσπάθειας, πόσο μάλλον του τεκτονισμού.

Αν κάποιοι δεν έχουν την ικανότητα να διακρίνουν, τότε το σύστημα έχει αποτύχει ως αναποτελεσματικό, αφού ξεκινώντας από τον άνθρωπο οφείλουμε να οδηγηθούμε στην ανθρωπότητα.

Αλλά ακόμη και στην περίπτωση των αναλλοίωτων συμπαντικών νόμων, επ' ουδενί δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι δεν είναι καθολικοί.
Είναι δυνατόν για παράδειγμα, να δεχθούμε ότι αν κάποιος δε συνειδητοποιεί την επίδραση του κάρμα, τότε γι' αυτόν δε λειτουργεί;
Όχι βέβαια, συνεπώς το μόνο βέβαιο είναι ότι αν πραγματικά λειτουργεί, λειτουργεί για όλους είτε βλέπουν, είτε δεν βλέπουν (και ενδεχομένως δουν μελλοντικά).
Αυτά είναι βασικές αρχές του εσωτερισμού.
Αν δεν ίσχυε αυτό, δε θα μιλούσαμε για ενότητα του παντός, αλλά για κάτι άλλο...
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

LordPayens
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 16, 2006 4:54 pm

Δημοσίευσηαπό LordPayens » Δευ Οκτ 09, 2006 4:41 pm

Αγαπητή Zadok,

η άποψη ότι ο Ελευθεροτεκτονισμός είναι διάδοχος των ιπποτικών ταγμάτων δεν αποδεικνύεται για τους κατωτέρω λόγους


Δεν ανέφερα σε κανένα σημείο ότι ο Τεκτονισμός διαδέχθηκε το τάγμα του Ναού. Ο Τεκτονισμός διαδέχθηκε το Τάγμα των Ροδοσταύρων.

Αυτά ως δική σου κοσμοαντίληψη τα δέχομαι, αλλά μέχρι να αποδειχθούν, παραμένουν στην σφαίρα του υποκειμενισμού.


Αγαπητή μου, οι απόψεις σου, οι απόψεις μου και όλες οι απόψεις καθενός από τους ανθρώπους που διαγράφουν την πορεία τους μέσα από τον χρόνο εδρεύουν στην σφαίρα του υποκειμενισμού. Μόνο ο Κύριος ημών είναι αντικειμενικός.

Κι όταν ο επίσημα αναγνωρισμένος τεκτονισμός έχει φτάσει σήμερα να έχει γύρω στους 50 διαφορετικούς ενεργούς τύπους, με ιστορία και δράση που εκτείνονται σε μία ιστορική πραγματικότητα έως και 200 χρόνων, δεν ξέρω με ποιό κριτήριο μπορείς να αποφανθείς ποιό εγρηγορός είναι αρχαιότερο.


Η διαφορά είναι ότι ο δημιουργός Τύπος έχει ιστορία πολλών χιλιάδων χρόνων. Αν ψάξεις αδογμάτιστα την ιστορία θα αναγνωρίσεις τις μεταμορφώσεις του σε όλα τα θρησκευτικά και κοινωνικά συστήματα.

Καμμία διαδικασία δε λειτουργεί αφ' εαυτού της, διότι κάθε δράση υποκινείται από τον ανθρώπινο παράγοντα. Και ο άνθρωπος είναι το κατ' εξοχήν αντικείμενο κάθε εσωτεριστικής προσπάθειας, πόσο μάλλον του τεκτονισμού.

Αν κάποιοι δεν έχουν την ικανότητα να διακρίνουν, τότε το σύστημα έχει αποτύχει ως αναποτελεσματικό, αφού ξεκινώντας από τον άνθρωπο οφείλουμε να οδηγηθούμε στην ανθρωπότητα.

Αλλά ακόμη και στην περίπτωση των αναλλοίωτων συμπαντικών νόμων, επ' ουδενί δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι δεν είναι καθολικοί.
Είναι δυνατόν για παράδειγμα, να δεχθούμε ότι αν κάποιος δε συνειδητοποιεί την επίδραση του κάρμα, τότε γι' αυτόν δε λειτουργεί;
Όχι βέβαια, συνεπώς το μόνο βέβαιο είναι ότι αν πραγματικά λειτουργεί, λειτουργεί για όλους είτε βλέπουν, είτε δεν βλέπουν (και ενδεχομένως δουν μελλοντικά).
Αυτά είναι βασικές αρχές του εσωτερισμού.
Αν δεν ίσχυε αυτό, δε θα μιλούσαμε για ενότητα του παντός, αλλά για κάτι άλλο...


Κι όμως αγαπητή μου θα διαφωνήσω. Οι διαδικασίες λειτουργούν αφ'εαυτού και δι'ημάς, όχι υπ'ημάς.

"Μερικοί νομίζουν ότι εκείνο όπερ τελείται δι'αυτών γίνεται ύπ'αυτών. Δεν δύνανται να εννοήσουν ότι το παιδί γεννάται δια των γονέων και ουχί υπό των γονέων, όπως και τα φυτά δια της Γης και ουχί υπό της Γης."

Αν εμείς δεν είμαστε ικανοί να τις κατανοήσουμε, εμείς είμαστε αναποτελεσματικοί στην προσπάθειά μας και όχι οι διεργασίες στην ουσία ή την ισχύ τους.

Οι βασικές αρχές του Εσωτερισμού ισχύουν αδιαμφισβήτητα αλλά μην ξεχνάς ότι υπάρχουν πολλά επίπεδα κατανόησής τους.

Φιλικά,
LordPayens

Πασχαλης
Δημοσιεύσεις: 102
Εγγραφή: Τετ Μάιος 11, 2005 11:40 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Πασχαλης » Δευ Οκτ 09, 2006 4:56 pm

Γράφει ο φίλος μας LordPayens,
"Η μύησις όπως και το κάθετι, διαιρείται σε δύο τριάδες όπως εξέρχεται από την μονάδα. Αυτό είναι το κλειδί για να καταλάβεις τους λόγους που ο Τύπος οφείλει να είναι διττός"...

Εδώ δυστυχώς αποτολμάται μία διαστρέβλωση της δημιουργικής μονάδος και της διαδικασίας της δημιουργίας που μας έχει κληροδοτήσει ο υγιής εσωτερισμός, καθότι είναι παντελώς ανυπόστατη η άποψη ότι, <<κάθε τι διαιρείται σε δύο τριάδες όπως εξέρχεται από την μονάδα>>.
Αυτό δυστυχώς δεν είναι κλειδί κατανόησης, αλλά αντικλείδι παραβίασης της αλήθειας και ολοσχερούς παρανόησης.

Αντιγράφω από το βιβλίο,
"Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΙΣΜΟΥ",
του Γράβιγγερ, εκδόσεις ΔΙΜΕΛΗ.

"...Θεωρούμενη κατά το πλείστον ως το σύμβολον της Γενέσεως η ΤΡΙΑΣ
αποτελεί την προφανή διατύπωσιν της ισορροπίας δύο αντιθέτων ή εναντίων δυνάμεων της Δυάδος, θετικώς ή αρνητικώς, συμφιλιούμενων βοηθεία ενός τρίτου όρου. Ως τοιαύτη είναι η κλεις της αρχαίας παραδόσεως, της αχθείσης μέχρις ημών υπο τον όρον Coincidentia Oppositorum (συμφωνία των αντιθέτων) και εκ της οποίας προέρχονται οι μύθοι του πρωταρχικού Ανδρόγυνου. Κατ' εξοχήν θείον σύμβολον η ΤΡΙΑΣ, καθορίζει παραδοσιακώς την ΠΡΩΤΗΝ ΑΠΟΡΡΟΙΑΝ, ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΔΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑΝ (κατά τριάδας) ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ.
Αποτελεί τρόπον τινά την πρωταρχικήν απόρροια της θεότητος εις την κορυφήν του ουρανίου κόσμου αφ' ενός και αφ' ετέρου την εκδήλωσιν της έξω ήδη απορρευσάσης ταύτης θεότητος.

Τόσον εις την μίαν όσον και εις την άλλην περίπτωσιν, η Μονάς (ή εκείνο που συλλαμβάνεται ως τοιαύτη, δηλαδή μερική Μονάς) αναδιπλούται ούτως ειπείν εις την Δυάδα, αλλά δεν δύναται να συλληφθεί καθ' εαυτήν ειμί μέσω τρίτης τινός κινήσεως..."
Εικόνα

ΜΕΜΝΗΣΟ ΑΠΙΣΤΕΙΝ


Επιστροφή σε “- ΤΑΓΜΑΤΑ - ΣΧΟΛΕΣ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες