Μαρτινισμός

Μυστικές αδελφότητες, εταιρείες, αποκρυφισμός κ.λ.π.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Μαρτινισμός

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Δευ Ιούλ 11, 2005 12:22 pm

Αν και ένα από τα κυριότερα ρεύματα του δυτικού εσωτερισμού, ο Μαρτινισμός δεν είναι ευρύτερα γνωστός. Ίσως επειδή δεν διαθέτει συστηματική "διδασκαλία" αλλά περισσότερο αποτελεί βίωση.

Όμως, κάτι που τον διακρίνει, είναι ότι παρά τις όποιες ιδιαίτερες παραλλαγές από Τάγμα σε Τάγμα, υπάρχει η ίδια κεντρική ιδέα (η Αποκατάσταση) ενώ σε άλλους μυητικούς δρόμους, αν και φέρουν το ίδιο όνομα, μπορεί να συναντήσουμε σημαντικές διαφορές.

Κάνω αυτήν την εισαγωγή για να σας προσκαλέσω σε μια συζήτηση με σκοπό να γνωρίσουμε καλύτερα το Μαρτινισμό, από τις πηγές του μέχρι τη σημερινή του έκφραση.

martinist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 1:39 pm
Επικοινωνία:

Re: Μαρτινισμός

Δημοσίευσηαπό martinist » Δευ Ιούλ 11, 2005 1:04 pm

... πως μπορεί ο σημερινός αναζητητής να διακρίνει ανάμεσα στα Μαρτινιστικά τάγματα αυτά που δεν είναι 'μαγαζιά' κάποιου που μπορεί να τα χρησιμοποιεί για απόκτηση εξουσίας ή χρήματος


Αγαπητοί φίλοι και συνομιλητές,

Ιστορικώς, ο Μαρτινισμός έχει διέλθει δύο φάσεις:

α. Από την εποχή του Σαιν Μαρτέν (τέλος του δεκάτου ογδόου αιώνα) μέχρι την εποχή του Παπύς (τέλος δεκάτου ενάτου αι.) η μύηση δινόταν ατομικώς, από μυητή σε μυούμενο.

Τούτο έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλές έγκυρες "γραμμές διαδοχής".

β. Ο Παπύς υπήρξε ο πρώτος ο οποίος οργάνωσε την Μαρτινιστική μύηση υπό μορφήν Τάγματος.

Έκτοτε ανεφάνησαν πολλά έγκυρα Μαρτινιστικά Τάγματα, κάθε ένα από τα οποία όμως διαφοροποιείται ως προς την ποιότητα και την πιστότητά του προς τις αρχές των θεμελιωτών της Μαρτ* Μυήσεως.

Πώς μπορεί λοιπόν κάποιος να αξιολογήσει αυτήν την ποιότητα και πιστότητα;

Ένας είναι ο τρόπος:

Ο Σαίν Μαρτέν έγραψε τα έργα του για όλους. Τα εξέδωσε και τα απηύθυνε προς όλους τους ανθρώπους. Δεν τα κράτησε μυστικά για "λίγους και εκλεκτούς..."!

Άρα, ο κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει με υπομονή να μελετήσει τον Σαιν Μαρτέν και να εξοικειωθεί με τις ιδέες που αναπτύσσονται. Έπειτα, θα πρέπει να ερευνήσει κατά πόσον στο α. ή στο β. τάγμα βιώνονται αυτές οι ιδέες και επιδιώκονται οι ίδιοι στόχοι.

Μία από τις πληγές του εσωτερισμού είναι ότι ο κάθε διευθύνων Τάγματος θεωρεί ότι έχει το δικαίωμα να προσθαφαιρεί από την παράδοσή του ό,τι του αρέσει. Τούτο αποτελεί τεράστια ανευθυνότητα.
Επί παραδείγματι, αρκετά Μαρτ* Τάγματα υιοθετούν Καββαλιστικές πρακτικές και διδασκαλίες. Όμως η Καββάλα ως νοοτροπία και ως πρακτική είναι εκ διαμέτρου αντίθετη προς τον Μαρτινισμό...!

Η προκαταρκτική εις βάθος μελέτη και γνώση των κειμένων του Σαιν Μαρτέν, λοιπόν, αποτελεί κατά τη γνώμη μας απαραίτητο εφόδιο για όποιον ενδιαφέρεται για τον Μαρτινισμό.

Εφιστούμε την προσοχή στο εξής:

Τα έργα του Σαιν Μαρτέν (καθώς και η "Πραγματεία" του Μαρτίνες ντε Πασκουάλλυ") είναι τα μόνα έργα που εκφράζουν αμιγώς το πνεύμα του Μαρτινισμού.

Έργα μεταγενεστέρων Μαρτινιστών -- ειδικώς της εποχής του Παπύς -- είναι αναμεμειγμένα με ξένες ιδέες, αποκρυφιστικές, καββαλιστικές, ακόμη και θεοσοφιστικές, οι οποίες αποτελούν μεταγενέστερη νοθεία της Μαρτ* παραδόσεως.

Έτσι, λοιπόν, έχουμε να συστήσουμε τα κάτωθι έργα:

Σαιν Μαρτέν, "Φυσικός Πίνακας των Σχέσεων Μεταξύ Θεού, Ανθρώπου και Σύμπαντος" (Πύρινος Κόσμος)

Σαιν Μαρτέν, "Ο Άνθρωπος της Επιθυμίας" (Πύρινος Κόσμος)

Σαιν Μαρτέν, "Ιδού ο Άνθρωπος" (Τετρακτύς)

Μαρτίνες ντε Πασκουάλλυ, "Πραγματεία περί Αποκαταστάσεως των Όντων" (Πύρινος Κόσμος)

Δ. Πολυχρόνη, "Στον Ναό της Καρδιάς" (Πύρινος Κόσμος).

Το τελευταίο τούτο έργο, κατόπιν μίας αρκετά εμπεριστατωμένης εισαγωγής, παραθέτει μία ανθολογία κειμένων από ολόκληρη την ιστορική πορεία του Μαρτινιστικού ρεύματος, από την εποχή του Ερρίκου Κούνρατ (προδρόμου της Εταιρείας των Κοσμοπολιτών) μέχρι τις μέρες μας.

Τέλος, οι ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες πολλών Μαρτ* Ταγμάτων αποτελούν αξιόλογη πηγή πληροφοριών.

Η μοναδική γνωστή σ' εμάς ελληνόγλωσση βιβλιοθήκη εσωτεριστικών κειμένων που άπτονται περισσότερο ή λιγότερο του Μαρτινισμού είναι η κάτωθι:

http://martinismos.ifrance.com/martinismos/

Φιλικότατα,

martinist
"Όποιος νομίζει δεν γνωρίζει" - Ερρίκος Κούνρατ

EAGLE 1
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 05, 2005 8:15 pm

Δημοσίευσηαπό EAGLE 1 » Δευ Ιούλ 11, 2005 11:35 pm

Καλησπέρα και επιτρέψτε μου μερικές ερωτήσεις στον αγαπητό Martinist.

1. Τα βιβλία του Papus θεωρούνται σαν γνήσια μαρτινιστική παράδοση ή όχι?
2. Αν η Kabbala και οι άλλες πρακτικές που εξασκούν διάφορα Μαρτινιστικά Τάγματα δεν ανήκουν στην αυθεντική γραμμή τότε πόσα και ποιά είναι τα γνήσια Μαρτινιστικά Τάγματα και ποιά απο αυτά υπάρχουν στην Ελλάδα?
3. Συμφωνώ να μελετήσει ο αναζητητής τα έργα του St. Martin και του Pasqually αλλά αυτό τον προφυλάσσει απο τους επιτήδειους που υπόσχονται υψηλές μυήσεις έναντι διαφόρων ανταποδώσεων? Ποιά είναι τα κριτήρια για τον απλό και ειλικρινή αναζητή που του δείχνουν ότι έχει μπροστά του ένα σοβαρό Μαρτινιστικό Τάγμα?
ΖΗΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΔΩΘΗΣΕΤΑΙ, ΚΡΟΥΕΤΕ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΗΣΕΤΑΙ

martinist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 1:39 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό martinist » Τρί Ιούλ 12, 2005 12:33 pm

Χαίρε, αγαπητέ Eagle1

1. Τα βιβλία του Papus θεωρούνται σαν γνήσια μαρτινιστική παράδοση ή όχι?


Κατά την ταπεινή μου άποψη, ο Παπύς -- πολυσχιδής προσωπικότητα με πολλά ενδιαφέροντα -- έχει αναμείξει στα βιβλία του στοιχεία από πολλές πλευρές. Τα έργα του είναι κυρίως αποκρυφιστικά και όχι μαρτινιστικά. Το μοναδικό που εκφράζει μαρτινιστικές ιδέες είναι η "Επιστήμη των Αριθμών" το οποίο, απ' όσο γνωρίζω, δεν έχει μεταφραστεί στην Ελληνική.

2. Αν η Kabbala και οι άλλες πρακτικές που εξασκούν διάφορα Μαρτινιστικά Τάγματα δεν ανήκουν στην αυθεντική γραμμή τότε πόσα και ποιά είναι τα γνήσια Μαρτινιστικά Τάγματα και ποιά απο αυτά υπάρχουν στην Ελλάδα?


Στην Ελλάδα γνωρίζω ότι έχουν παρουσία τα εξής Μαρτινιστικά Τάγματα:

Μαρτ* Τ* των Κάτω Χωρών
Μαρτ* Τ* των Ιπποτών του Χριστού
Μαρτ* και Συναρχικό Τ*
Παραδοσιακό Μαρτ* Τ* (εσώτερος κύκλος του Amorc)
Βρετανικό Μαρτ* Τ* (εσώτερος Κύκλος του CRC, το οποίο αποσχίσθηκε από το Amorc γύρω στα 1990).

Πλήν του πρώτου, δεν γνωρίζω κατά πόσον τα υπόλοιπα έχουν κανονικές εργασίες ή ευρίσκονται εν ύπνω. (Έχω ακούσει, π.χ., ότι το Μαρτ* του Amorc έχει παύσει να λειτουργεί. Το δε Βρετανικό μέχρι πρότινος δεν είχε παρά δύο μέλη, συνεπώς και αυτό δεν λειτουργούσε).

Τονίζω ότι οι ονομασίες των Μαρτ* Ταγμάτων είναι εξ ολοκλήρου συμβατικές και δεν προσδιορίζουν καθόλου το ποιόν ή τον προσανατολισμό τους. Είναι απλώς διακριτικές ονομασίες για να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα Μαρτ* Τ*.

Ως προς την πιστότητα... ο κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να ερευνήσει μόνος του, διότι είναι δεδομένο ότι το κάθε μέλος Τάγματος ή ο κάθε εκπρόσωπος "θα ευλογήσει τα γένεια του" και θα πει καλά λόγια για το "δικό του" Τάγμα... Πώς μπορεί λοιπόν μία τέτοια γνώμη να είναι αντικειμενική;

Εάν ρωτάς την δική μου, προσωπική και υποκειμενική γνώμη θα σου πώ ότι το Μαρτ* Τ* των Κάτω Χωρών σέβεται την παράδοσή του τόσο σε επίπεδο Τυπικών όσο και σε επίπεδο εργασιών.

3. Συμφωνώ να μελετήσει ο αναζητητής τα έργα του St. Martin και του Pasqually αλλά αυτό τον προφυλάσσει απο τους επιτήδειους που υπόσχονται υψηλές μυήσεις έναντι διαφόρων ανταποδώσεων? Ποιά είναι τα κριτήρια για τον απλό και ειλικρινή αναζητή που του δείχνουν ότι έχει μπροστά του ένα σοβαρό Μαρτινιστικό Τάγμα?


α. Όσοι ζητούν ανταλλάγματα (οικονομικά ή οποιουδήποτε άλλου είδους) για την Μύηση, είναι κατάπτυστοι και δέον να αποφεύγονται. Δωρεάν ελάβετε, δωρεάν δότε. Ειδικώς κάποια τάγματα που δεν σε δέχονται στις συνεδριάσεις, εάν δεν είσαι ταμειακώς εν τάξει :lol:

Στην γνήσια Μαρτινιστική παράδοση ακόμη και η ελάχιστη, συμβολική συνδρομή δεν είναι καν υποχρεωτική.

β. Όσοι θέλουν να παριστάνουν τους "διδασκάλους" ή τις αυθεντίες και αναζητούν οπαδούς, είναι εξ ίσου κατάπτυστοι και δέον να αποφεύγονται.

Στην γνήσια Μαρτινιστική παράδοση δεν υπάρχουν διδάσκαλοι.

γ. Όσοι καλύπτουν τις δραστηριότητές τους υπό υπερβολική μυστικότητα, καλλιεργώντας την νοοτροπία "εάν μου είσαι αρεστός, θα προχωρήσεις παρακάτω", είναι κατάπτυστοι και δέον να αποφεύγονται.

Στην γνήσια Μαρτινιστική παράδοση το μόνο που κρατείται μυστικό είναι τα Τυπικά.

δ. Όσοι ευαγγελίζονται την ηθική και την πνευματικότητα, αλλά η ζωή τους και τα έργα τους δηλώνουν τα αντίθετα... ("δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις") είναι κατάπτυστοι και δέον να αποφεύγονται.

ε. Όπου επικρατεί υπερβολή οιασδήποτε φύσεως -- υπερβολική αυστηρότητα ή υπερβολική επιείκεια ή εμμονές, που περιορίζουν την ελευθερία -- είναι χώροι αρρωστημένοι και δέον να αποφεύγονται.

Φιλικότατα,

martinist
"Όποιος νομίζει δεν γνωρίζει" - Ερρίκος Κούνρατ

Gothic
Δημοσιεύσεις: 161
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 12:30 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Gothic » Τρί Ιούλ 12, 2005 6:23 pm

Αγαπητέ martinist ελλάχιστα έχει κανείς να προσθέσει στα λεγόμενά σου :)

Πράγματι το Μαρτινιστικό του AMORC δεν λειτουργεί πλέον και καθ' ότι γνωρίζω εγώ περί τούτου λειτουργούσε και αυτό με πολύ σεβασμό στην παράδοση και τα τυπικά.
Υπήρχε κάποια ετήσια συνδρομή την οποία θα την αποκαλούσα "αστεία". Ήταν μόνο για να καλύπτει λειτουργικά έξοδα του χώρου π.χ. κεριά...κάτι τόσο λίγο ήταν.

Συμφωνώ απολύτως με όσα λες αλλά επειδή όπως είπα υπάρχουν κάποια λειτουργικά έξοδα, πώς αυτά καλύπτονται στο Μ. των Κάτω Χωρών χωρίς καμμία απολύτως συμμετοχή σας;

Ρωτώ διότι το βρήσκω θαυμάσιο αυτό και πολύ ενδιαφέρον.

Να είσαι καλά :)
Εικόνα

martinist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 1:39 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό martinist » Τετ Ιούλ 13, 2005 4:51 pm

Gothic έγραψε:Συμφωνώ απολύτως με όσα λες αλλά επειδή όπως είπα υπάρχουν κάποια λειτουργικά έξοδα, πώς αυτά καλύπτονται στο Μ. των Κάτω Χωρών χωρίς καμμία απολύτως συμμετοχή σας;


Χαίρε, αγαπητέ Gothic,

Εκείνο που είπα σχετικώς είναι ότι η τυχόν συνδρομή δεν είναι καν υποχρεωτική και βεβαίως σε καμμία περίπτωση απαιτητή, ούτε αποτελεί προϋπόθεση για την συμμετοχή στις συνεδριάσεις ή για την εξέλιξη του μέλους.

Είναι προτιμότερο ένα μέρος των εξόδων να το επιβαρύνεται ο διευθύνων την ομάδα, παρά να σκανδαλισθεί έστω και ένας αδελφός.

Το ανέφερα δε αυτό, διότι γνωρίζω συγκεκριμένες περιπτώσεις Ταγμάτων (εδώ στην Ελλάδα) όπου εάν κάποιος δεν είχε πληρώσει δεν γινόταν δεκτός. Μάλιστα ενίοτε η συνδρομή συλλεγόταν και εντός εργασιών!!! Αυτά είναι απαράδεκτα και δείχνουν άλλους στόχους και όχι μυητικούς / πνευματικούς.

Φιλικότατα,

martinist
"Όποιος νομίζει δεν γνωρίζει" - Ερρίκος Κούνρατ

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Πέμ Ιούλ 14, 2005 11:56 am

Λίγα και πολύ γενικά ιστορικά λόγια, και παρακαλώ να με διορθώσετε ή να συμπληρώσετε:

Η προσέγγιση που ονομάζεται Μαρτινισμός, ξεκινάει με το Μαρτινές ντε Πασκουαλλύ (1710-1774, το όνομά του διατυπώνεται και διαφορετικά) που ήταν ένας βαθύς μύστης. Στο κύριο έργο του, την "Πραγματεία για την αποκατάσταση των όντων", εκφράζει το σκοπό του ανθρώπου να επανενσωματωθεί στη θεία του αρχή.
Στο φιλοσοφικό του σύστημα ο Πασκουαλλύ έδωσε το όνομα "Ordre des Chevaliers Maçons Élus Coëns de l'Univers" ("Τάγμα των Τεκτόνων Ιπποτών Εκλεκτών Ιερέων του Σύμπαντος").

Το έργο του Πασκουαλλύ συνέχισαν οι μαθητές του, κυρίως ο Λουί-Κλωντ ντε Σαιν-Μαρτέν και ο Ζαν-Μπατίστ Βιλλερμόζ. Αν και οι δύο βασίστηκαν στην κεντρική ιδέα του Πασκουαλλύ, απλοποίησαν τις εξαιρετικά μυσταγωγικές θεουργικές τεχνικές και διαμόρφωσαν τις δικές τους προσεγγίσεις. Ο Βιλλερμόζ έτεινε περισσότερο προς τον τεκτονισμό (Strict Templar Observance) και δημιούργησε το Τάγμα ""Chevaliers Bienfaisants de la Cité Sainte" (C.B.C.S., "Αγαθοεργοί Ιππότες της Αγίας Πόλης") το οποίο απορροφήθηκε από τον "Rite Ecossais Rectifié" (R.E.R., Αναθεωρημένος Σκωτικός Τύπος). Ο Σαιν-Μαρτέν, και υπό την επιρροή φιλοσόφων όπως ο Σβέντενμποργκ και Μπαίμε, υπήρξε περισσότερο μυστικιστής και δημιούργησε τη “Société des Initiés” ("Εταιρία των Μυημένων") ή “Société des Intimes” ("Εταιρία των Στενών Φίλων"). Ούτως η άλλως, τα μέλη χαρακτηρίζονταν από τα αρχικά S.I. τα οποία σήμαιναν επίσης και τους “Supérieurs Inconnus” ("Ανώτεροι Άγνωστοι") ενώ και ο ίδιος ο Σ.-Μ. χρησιμοποιούσε για τον εαυτό του το ψευδώνυμο "Philosophe Inconnu" ("Άγνωστος Φιλόσοφος"), γνώρισμα της μυστικότητας.

Αν και έγραψε πολλά βιβλία από τα οποία πηγάζουν οι ιδέες του, ο Σαιν-Μαρτέν δεν έχει διατυπώσει συγκεκριμένη δοξασία. Το νόημά του βρίσκεται στη μύηση ή στην "Οδό της καρδιάς", δηλαδή στη βίωση του μυστικιστικού δρόμου.

Το 18ο αιώνα, εποχή που άνθιζε ο εσωτερισμός στη Γαλλία, οι γνωστοί της "Γαλλικής Σχολής" με επικεφαλής τους Ωγκυστέν Σαμποσώ και Ζεράρ Ανκώς (Παπύς) ίδρυσαν το "Μαρτινιστικό Τάγμα". Ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε ο όρος "Μαρτινισμός", αναφορά στο Σαιν-Μαρτέν.

Gothic
Δημοσιεύσεις: 161
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 12:30 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Gothic » Πέμ Ιούλ 14, 2005 1:19 pm

Αγαπητέ martinist, συμφωνώ σε αυτό που λες για την συνδρομή και προσωπικά εγώ γνωρίζω για τάγματα που λειτουργούν έτσι.

Έχω όμως καταλάβει και κάτι άλλο πάλι από προσωπική μου πολυετή εμπειρία.
Νομίζω θα συμφωνήσεις μαζί μου.

Ο έλληνας δυστυχώς δεν καταλαβαίνει κάτι :
Όπως η μηχανή θέλει βενζίνη για να κινηθεί έτσι και κάποια πράγματα χρειάζονται τη δική μας συμμετοχή για να σταθούν, όπως μία υποτυπώδη συνδρομή για τα τάγματα.

Μάλλον... το καταλαβαίνει αλλά έχει μάθει να του αρέσει το τσάμπα και να μην αναλαμβάνει ευθύνες.
Αν του πεις λοιπόν ότι χρειάζεται η συνδρομή του του 1 ευρώ το μήνα, θα κοιτάξει να το αποφύγει και αν του υπενθυμίσεις την υποχρεωσή του, θα επικαλεστεί τους λόγους που λες.

Δεν λέω ότι έχεις άδικο και ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ η πληρωμή της ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ (είπα συνδρομής και όχι κάτι άλλο), είναι λάθος εντός των εργασιών.

Τα έξοδα όμως δεν καλύπτονται δυστυχώς "άνωθεν", εκτός του ότι είναι και ένα μεγάλος εσωτερικός νόμος το ότι πρέπει κάτι να δίνω όταν κάτι πέρνω, χρειάζεται η συμμετοχή μας.
Ίσως δεν είναι χρήματα αλλά μια προσωπική εργασία ή εξυπηρέτηση.

Με αυτό λοιπόν το σκεπτικό, (σε άλλες χώρες δεν θα το δεις αυτό, όχι τουλαχιστον συχνά), πρέπει να απαιτείται κάποιες φορές η συνδρομή διότι η αποχή δηλώνει αδιαφορία και μόνο.
ΟΥΔΕΠΟΤΕ και ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΤΑΓΜΑ, από όσα γνώρισα και γνωρίζω, μέλος που είπε "δεν δύναμαι", υποχρεωθηκε να καταβάλει κάτι ή κατέστη μη ενεργος.

Οι περισσότεροι όμως δύνανται και "με το παραπάνω" θα έλεγα αλλά αδιαφορούν ή κοιτούν πάντα να αποκομίσουν χωρίς κανένα προσωπικό "κόστος" ό,τι και αν είναι αυτό (χρήματα, εξυπηρέτηση κ.λ.π.).


Αυτά από προσωπική μου εμπειρία όπως είπα και δική μου άποψη φυσικά :)

Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Πέμ Ιούλ 14, 2005 1:42 pm

Αγαπητέ μου Elissaie, με την άδειά σου θα κάνω τα κάτωθι σχόλια:

(...) και δημιούργησε το Τάγμα ""Chevaliers Bienfaisants de la Cité Sainte" (C.B.C.S., "Αγαθοεργοί Ιππότες της Αγίας Πόλης") το οποίο απορροφήθηκε από τον "Rite Ecossais Rectifié" (R.E.R., Αναθεωρημένος Σκωτικός Τύπος)


Υποτίθεται ότι ένα κομμάτι του CBCS απορροφήθηκε.
Προφανώς αυτό με το οποίο ο Willermoz σχετιζόταν.

To CBCS ως συσταθέν από τη Σύνοδο του Βίλχελμσμπαντ το 1782, υπάρχει, αν και πολύ λίγοι το γνωρίζουν.

Το 18ο αιώνα, εποχή που άνθιζε ο εσωτερισμός στη Γαλλία, οι γνωστοί της "Γαλλικής Σχολής" με επικεφαλής τους Ωγκυστέν Σαμποσώ και Ζεράρ Ανκώς (Παπύς) ίδρυσαν το "Μαρτινιστικό Τάγμα".


Αν δεν κάνω εγώ λάθος, νομίζω ότι ο Παπύς έζησε το 19ο αιώνα.΄
Μήπως εκ παραδρομής γράφτηκε "18ος" ή κάτι δεν κατάλαβα;;
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

martinist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 1:39 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό martinist » Πέμ Ιούλ 14, 2005 2:29 pm

Χαίρε, αγαπητέ Gothic,

Στο μήνυμά σου θίγεις δύο "καυτά" ζητήματα...

...το ότι πρέπει κάτι να δίνω όταν κάτι παίρνω


Σε τούτο θα απαντήσω: "Δωρεάν ελάβετε, δωρεάν δότε..."

Κατά την γνώμη μου, εκείνο το οποίο πρέπει να καταβάλει ως ανταπόδοση ο μυούμενος, είναι ο προσωπικός του μόχθος για να καταστήσει την τυπική μύηση που έλαβε ουσιαστική, βιωματική, ενεργή και δρώσα.

Από την άλλη, όμως, είναι λογικό κάποια λειτουργικά έξοδα να καταμερίζονται στους συμμετέχοντες, κατά τις δυνατότητες εκάστου. Τούτο (κατά την ταπεινή μου γνώμη) θα πρέπει να γίνεται ως κάτι απλό και πρακτικό, χωρίς την νοοτροπία της ανταποδοτικότητος και κυρίως χωρίς την αποθησαύριση των εσόδων, όπως βλέπουμε σε κάποια μή παραδοσιακά τάγματα τα οποία λειτουργούν κατά τρόπο καθαρά κερδοσκοπικό, τιμολογώντας τις διάφορες δραστηριότητές τους (μέχρι και "Funds" έχουν δημιουργήσει) (= "ταμείο διαθεσίμων κεφαλαίων").

... έχει μάθει να του αρέσει το τσάμπα και να μην αναλαμβάνει ευθύνες.


Μα, τέτοιοι άνθρωποι τι μπορεί να ζητούν από τον εσωτερισμό; Την συμμετοχή τους σε έναν κοινωνικό κύκλο, όπου θα παίζουν τον ρόλο τους με αυταρέσκεια, βαυκαλιζόμενοι ότι κάνουν κάτι σημαντικό;

Αυτό δεν είναι μύηση, ούτε εσωτερισμός. Κατά την γνώμη μου πάντα, οι ιθύνοντες θα πρέπει να θέτουν φίλτρα ως προς το ποιοι γίνονται δεκτοί, ούτως ώστε να μην εισέρχεται σ' έναν πνευματικό χώρο "η σάρα, η μάρα και το κακό συναπάντημα". Αλλά για ποια φίλτρα μιλάμε, όταν στην συντριπτική τους πλειοψηφία (με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις) τα τάγματα "κυνηγούν τα μέλη με το τουφέκι"...

Φιλικότατα,

martinist
"Όποιος νομίζει δεν γνωρίζει" - Ερρίκος Κούνρατ

Gothic
Δημοσιεύσεις: 161
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 12:30 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Gothic » Πέμ Ιούλ 14, 2005 2:50 pm

Από την άλλη, όμως, είναι λογικό κάποια λειτουργικά έξοδα να καταμερίζονται στους συμμετέχοντες, κατά τις δυνατότητες εκάστου. Τούτο (κατά την ταπεινή μου γνώμη) θα πρέπει να γίνεται ως κάτι απλό και πρακτικό, χωρίς την νοοτροπία της ανταποδοτικότητος και κυρίως χωρίς την αποθησαύριση των εσόδων, όπως βλέπουμε σε κάποια μή παραδοσιακά τάγματα τα οποία λειτουργούν κατά τρόπο καθαρά κερδοσκοπικό, τιμολογώντας τις διάφορες δραστηριότητές τους (μέχρι και "Funds" έχουν δημιουργήσει) (= "ταμείο διαθεσίμων κεφαλαίων").


Συμφωνούμε και αυτό εννούσα αλλά και πάλι γιατί η έννοια της ανταπόδοσης να μας "χτυπάει τόσο άσχημα" ειδικά στο εικονομικό;
Τέλος πάντων εννούμε το ίδιο βεβαίως και εννοείται σε καμμία περίπτωση το "θησαύρισμα" που σε αρκετούς χώρους όντως παρατηρείτε ή είναι καλά καλυμμένο και δυστυχώς πολλά "θύματα" (με την καλή έννοια) αργά το καταλαβαίνουν.



Μα, τέτοιοι άνθρωποι τι μπορεί να ζητούν από τον εσωτερισμό; Την συμμετοχή τους σε έναν κοινωνικό κύκλο, όπου θα παίζουν τον ρόλο τους με αυταρέσκεια, βαυκαλιζόμενοι ότι κάνουν κάτι σημαντικό;



Υπάρχουν πάντως και πάρα πολλοί.
Τα φίλτρα που αναφέρεις δυστυχώς δεν είναι τόσο φερέγγυα εκτός κι αν πιστεύεις ότι οι διευθύνοντες είναι σε τόσο υψιλό επίπεδο όπου μπορούν να κρίνουν τι κρύβει ο καθένας στην ψυχή του.
Καθόλου εύκολο δυστυχώς.
Μάλλον κατ' εμέ πιο πολύ ισχύει αυτό που είπες :


...τα τάγματα "κυνηγούν τα μέλη με το τουφέκι"...



Εκτός όντως φωτεινών εξαιρέσεων....
Εικόνα

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Πέμ Ιούλ 14, 2005 10:25 pm

Μικρή παρέμβαση και επιστροφή στα παραπάνω: Σωστά, αγαπητή Zadok, δικό μου το τυπογραφικό σφάλμα. 19ος αιώνας (και 20ός) για τον Παπύς (1865-1916).

Συμφωνώ και για τους C.B.C.S. Τα έγραψα πολύ συνοπτικά. Ελπίζω κάποια στιγμή να μιλήσουμε περισσότερο γι' αυτήν την περίοδο, για λόγους ιστορικού ενδιαφέροντος.

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Πέμ Μαρ 16, 2006 11:24 pm

Στις 14 Μαρτίου πέθανε ο Ρομπέρ Αμαντού, εξέχων εσωτερικός φιλόσοφος και συνεχιστής μιας μεγάλης μυστικιστικής αλλά και οικογενειακής παράδοσης.

Έτσι, για την ιστορία...

martinist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 1:39 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό martinist » Παρ Μαρ 17, 2006 6:33 pm

>|<>QBB<
Elissaios έγραψε:Στις 14 Μαρτίου πέθανε ο Ρομπέρ Αμαντού, εξέχων εσωτερικός φιλόσοφος και συνεχιστής μιας μεγάλης μυστικιστικής αλλά και οικογενειακής παράδοσης.

Έτσι, για την ιστορία...


Είθε το Φως, το οποίον υπηρέτησε καθ' όλη την ζωή του, να τον εναγκαλισθεί και να τον εντάξει στην χορεία των άξιων λειτουργών του!

martinist

martinist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 1:39 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό martinist » Παρ Μαρ 17, 2006 6:40 pm

Αγαπητοί φίλοι,

Έλαβα το κάτωθι mail, το οποίο παραθέτω για όσους θέλουν να ευαισθητοποιηθούν:

-------------------------------------------

Στο site www <http://www.hagiasophiablog.com> υπάρχει ένα LINK, για να ψηφίσετε, ώστε να ξαναλειτουργήσει η Αγία Σοφία στην Κων/πολη ως χριστιανική εκκλησία και όχι ως μουσείο.

Για να ξεκινήσει η διαδικασία συζήτησης και άσκησης πίεσης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προς την Τουρκία χρειάζονται 1.000.000 ηλεκτρονικές υπογραφές.

Ήδη σε μια εβδομάδα μαζεύτηκαν χωρίς καν ανακοινώσεις από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, 50.000.

ΠΕΡΑΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ.
-------------------------------------

Ευχαριστώ,

martinist

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Παρ Μαρ 17, 2006 6:48 pm

Φίλτατε martinist, χαίρομαι που σε ξαναβλέπω.

Η ανακοίνωση για το ζήτημα της Αγίας Σοφίας υπάρχει εδώ:

H Αγία Σοφία στην Ιστανμπούλ,

αλλά όπως και να έχει, σε ευχαριστούμε για την υπενθύμιση.

Θα θέλατε να αναφέρουμε κάποια στοιχεία για τον Ρομπέρ Αμαντού, για όσους φίλους δεν τον γνωρίζουν :?:
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

PEN
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: Παρ Μαρ 17, 2006 3:59 pm

Δημοσίευσηαπό PEN » Τρί Μαρ 21, 2006 3:33 pm

>|<>QBB<
martinist έγραψε:>|<>QBB<
Elissaios έγραψε:Στις 14 Μαρτίου πέθανε ο Ρομπέρ Αμαντού, εξέχων εσωτερικός φιλόσοφος και συνεχιστής μιας μεγάλης μυστικιστικής αλλά και οικογενειακής παράδοσης.

Έτσι, για την ιστορία...


Είθε το Φως, το οποίον υπηρέτησε καθ' όλη την ζωή του, να τον εναγκαλισθεί και να τον εντάξει στην χορεία των άξιων λειτουργών του!

martinist


ΑΓΑΠΗΤΕ martinist

τι θα μου πρότεινες αν ήθελα να γίνω μέλος στο τάγμα σου;

ΑΝ θ’ελεις μπορείς με pm na μου απαντήσεις

ΕΙΡΗΝΗ ΥΜΙΝ
ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Τετ Μαρ 22, 2006 12:16 am

Αγαπητέ Ρεν (ή Pen;) τι θα περίμενες δηλαδή να σου προτείνει όχι ο ερωτώμενος, αλλά ο οποιοσδήποτε; "Έλα, είναι πολύ ωραία;"
Για κάτι τέτοια ρωτάμε τον εαυτό μας. :)

PEN
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: Παρ Μαρ 17, 2006 3:59 pm

ΜΑΡΤΙΝΙΣΜΟΣ

Δημοσίευσηαπό PEN » Τετ Μαρ 22, 2006 1:59 pm

αγαπητέ ELISAIOS

Γνωρίζω τι τον ρωτώ. Άλλωστε έστειλα PM με σχετικά στοιχεία.
αν ξέρεις εσύ βέβαια πως θα μπορούσα να έλθω σε επαφή με το συγκεκριμένο Μ.Τ., δηλ. με κάποιον αξιωματικό του, μπορείς να βοηθήσεις Και η βοήθειά σου θα είναι ευπρόσδεκτη...
.
. .
. .
.

όσον αφορά το λινκ αυτό που δεν δουλεύει,
http://martinismos.ifrance.com/martinismos/

μήπως έχετε κάποια σχετική πληροφορία για το που βρίσκεται η όμορφη αυτή σελίδα τώρα;

Ε... Υ...
ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ

PEN
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: Παρ Μαρ 17, 2006 3:59 pm

Re: ΜΑΡΤΙΝΙΣΜΟΣ

Δημοσίευσηαπό PEN » Τετ Μαρ 22, 2006 3:29 pm

>|<>QBB<
PEN έγραψε:αγαπητέ ELISAIOS

Γνωρίζω τι τον ρωτώ. Άλλωστε έστειλα PM με σχετικά στοιχεία.
αν ξέρεις εσύ βέβαια πως θα μπορούσα να έλθω σε επαφή με το συγκεκριμένο Μ.Τ., δηλ. με κάποιον αξιωματικό του, μπορείς να βοηθήσεις Και η βοήθειά σου θα είναι ευπρόσδεκτη...
.
. .
. .
.

όσον αφορά το λινκ αυτό που δεν δουλεύει,
http://martinismos.ifrance.com/martinismos/

μήπως έχετε κάποια σχετική πληροφορία για το που βρίσκεται η όμορφη αυτή σελίδα τώρα;

Ε... Υ...



τελικά βρέθηκε το αναγκαίο λινκ, το οποίο σας παραθέτω με Αγάπη...

http://martinismos.ifrance.com/presence.html

Ε.:Υ.:
ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ


Επιστροφή σε “- ΤΑΓΜΑΤΑ - ΣΧΟΛΕΣ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες