Η Της Αλχημείας Γένεσις...

Φιλοσοφώντας τις επιστήμες του χθες και του σήμερα, θεραπευτική.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Η Αλχημεία, είναι μια επιστήμη για όλους;

Ναι, είναι για όλους
1
7%
Ναί είναι επιστήμη, αλλά όχι για όλους
11
73%
Όχι, δεν είναι επιστήμη
3
20%
Είναι η "επιστήμη" των τσαρλατάνων
0
Δεν υπάρχουν ψήφοι
Δεν πιστεύω σε τίποτα άλλο πέραν της φυσικής ύλης
0
Δεν υπάρχουν ψήφοι
 
Σύνολο ψήφων: 15

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Η Της Αλχημείας Γένεσις...

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Παρ Ιούλ 01, 2005 11:15 pm

-----------------------------Εικόνα-----------------------------


Χθές, 1 Ιουλίου του 2005, στο βραδυνό δελτιο ειδήσεων του ΑΝΤ1, άκουσα το εξής εντυπωσιακό:

" Μια ομάδα ερευνητών των αρχείων της Ακαδημίας Επιστημών της Βρετανίας, ανακάλυψαν στην έρευνα τους χειρόγραφα κείμενα του Ισαάκ Νέυτωνα σχετικά με την Αλχημεία!!!
Τα χειρόγραφα αυτά, εικάζεται ότι θα ρίξουν άπλετο φώς σε μια τέχνη του χθές που αναπτύχθηκε απο την φιλδοξία & πίστη του ανθρώπου να μετατρέψει τον μόλβδο σε χρυσό με σκοπό φυσικά (τι άλλο) το κέρδος και τον πλούτο.


Λοιπόν φίλοι μου, με έναυσμα την ομολογουμένος (για μένα πάντα) ευχάριστη είδηση, σκέφτηκα να ανοίξω ένα θέμα σχετικό με αυτή την Ιερή Τέχνη...
Την Αλχημεία...

Ας κάνω μιαν αρχή, σχετική με την ετυμολογία (κατά κάποιον τρόπο) της λέξης
Αλχημεία μια λέξη που στα αραβικά λέγεται Ul-Khemi και σημαίνει: Η Χημεία Της Φύσης
Όμως η λέξη Ul-Khemi είναι η εξαραβισμένη ελληνική λέξη Χημεία η οποία και προέρχεται απο την επίσης ελληνική λέξη Χυμός που είναι το υγρό που εξάγεται απο ένα φυτό.
Επίσης θα την συναντήσουμε και ως Αl-Chemi όπου το πρώτο συνθετικό (όπως έχω αναφέρει στο θέμα του Μέγα Αλεξάνδρου) σημαίνει το Θεό ή και το Πύρ και το δεύτερο συνθετικό είναι η αρχαία ονομασία της Αιγύπτου (η χώρα των Chemi), ίσως από το όνομα του θεού Khem που ήταν μάλλον ίδιος με τον Ώρο, αφού σε κάποιον πάπυρο γράφεται πώς "Ο Θεός Χέμ (Chem) θα εκδηκηθεί για τον πατέρα του Όσιρι"

Αυτά φίλοι μου έτσι για αρχή...
Περιμένοντας και τις δικές σας απόψεις, θα επανέλθω με περισσότερα στοιχεία...

Κέλσος ο Φιλαλήθης


---------------------------
Το μήνυμα έχει υποστεί επεξεργασία
ώστε να μην αλλοιώνεται η σελίδα του Forum

---------------------------
Τελευταία επεξεργασία από Κέλσος ο Φιλαλήθης σε Παρ Ιούλ 01, 2005 11:20 pm, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Παρ Ιούλ 01, 2005 11:17 pm

Ορίστε και μια αναπαράσταση ενός Αλχημικού Εργαστηρίου...

Εικόνα
(clickable)

Εντυπωσιακό δεν είναι :?:

Κέλσος ο Φιλαλήθης



---------------------------
Το μήνυμα έχει υποστεί επεξεργασία
ώστε να μην αλλοιώνεται η σελίδα του Forum
λόγω του μεγέθους της φωτογραφίας

---------------------------

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Ιούλ 02, 2005 12:27 am

Καλέ μου φίλε Κέλσο, κι εγώ άκουσα την είδηση και σκέφτηκα ότι είναι μία καλή αφορμή για ν' ανοίξουμε κι αυτή την κουβέντα... :)

Με πρόλαβες βέβαια, αλλά για μένα είναι το ίδιο ή και καλύτερα (τολμώ να πω). 8)

Θα ξεκινήσω κι εγώ με μία από τις αγαπημένες μου φωτογραφίες, την οποία ήθελα και να χρησιμοποιήσω ως ψηφιακή υπογραφή, αν και τελικά, επέλεξα την απεικόνιση της "Αρετής", εκείνης της υπέρτατης αξίας για τον άνθρωπο που αντιστοιχεί στην απεικόνιση του Λέοντα της αλχημικής εργασίας.

Εικόνα

Ας τα πάρουμε όμως, από την αρχή...
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Ιούλ 02, 2005 12:33 am

Μία ενδιαφέρουσα ετυμολογική ανάλυση μπορούμε να δούμε στον ακόλουθο σύνδεσμο:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ - Η εξέλιξη της Χημείας στο χρόνο
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Re: Η Της Αλχημείας Γένεσις...

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Σάβ Ιούλ 02, 2005 12:36 am

Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε: με σκοπό φυσικά (τι άλλο) το κέρδος και τον πλούτο.


Κι όμως, μου φαίνεται ότι υπήρχε κι άλλο...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Ιούλ 02, 2005 12:54 am

Kαταρχάς, να πώ ένα ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στην ιέρεια της παρέας μας, για το link που μας παρέθεσε...
Ε Ν Τ Υ Π Ω Σ Ι Α Κ Ο και αξίζουν ΠΟΛΛΑ ΜΠΡΑΒΟ στα παιδία του Γυμνασίου που ασχολήθηκαν με αυτήν την ΕΡΓΑΣΙΑ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

> Εργασία μαθητών και καθηγητών στη ΧΗΜΕΙΑ
Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος MULTIVERSUM οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου μαζί με τους καθηγητές της Χημείας και Πληροφορικής απο το "ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΡΑΧΝΑΙΪΚΩΝ Ν. Αχαΐας", ολοκλήρωσαν την εργασία τους με θέμα:
"Η εξέλιξη της επιστήμης της Χημείας μέσα στο χρόνο"


Ένας απο τους σκοπούς της Αλχημείας ξέρετε, ΕΙΝΑΙ να "μάθει" στον επίδοξο αλχημιστή ΝΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ και χάρηκα πολύ που παιδία, ΑΝΤΙ να παίζουν τις γνωστές μλκς, κάθησαν και εργάστηκαν...

"...Ω, κορωνίς των Επιστημών,
θαυματουργός χημεία,
που μέσα από τα σκύβαλα
στολίδια βγάζεις και πετράδια,

μπορείς τα τίμια
να τα πλάσεις απ' την ατιμία,
να βρείς ερωτικούς παλμούς
και στην καρδιά την άδεια;..."


Υπέροχος και ο Αλχημιστής της Ψυχής, Κωστής Παλμάς...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Τελευταία επεξεργασία από Κέλσος ο Φιλαλήθης σε Σάβ Ιούλ 02, 2005 1:06 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Ιούλ 02, 2005 12:57 am

Επ...!!!

Αγαπητοί Ζαντόκ και Ελισσαίε...
Δημοσκόπιση δεν είδα... :roll: :shock:

Μην ξεχνιόμαστε...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

pikos apikos
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 09, 2005 11:55 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό pikos apikos » Σάβ Ιούλ 02, 2005 1:08 am

ε καποιο βιβλιο σχετικα με τον Παρακελσο διαβασα το εξης" Η χημεια ειναι η επιστημη της Ερευνας και της ανασυνθεσης η Αλχημεια η επιστημη της μετουσιωσης.Ασχολειται με την ουσια των πραγματων και οχι στο υλικο επιπεδο γιαυτο και λεγαν οτι ο αλχημικος χρυσος ηταν διαφορετικος απο τον πραγματικο.Ισως γιατι μεταστοιχειωναν το αστρικο σωμα του χρυσου και το πνευματικο μιας και αυτη ηταν η ουσια της επιστημης."
Το βιβλιο ειναι καποιου Φρανζ χαρτμαν και το ζητημα ειναι¨ Κυριολεκτουσαν οι αλχημιστες η η φιλοσοφικη λιθος ηταν στην ουσια πνευματικη εξελιξη?
Πικος Απικος

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Re: Η Της Αλχημείας Γένεσις...

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Ιούλ 02, 2005 1:13 am

Elissaios έγραψε:Κι όμως, μου φαίνεται ότι υπήρχε κι άλλο...


Αμέσως αυτό το παιδί να πει το παρακάτω... :P

Δε μου λες... Έτσι κάνεις και στο σχολείο :?:

(Μικρέ, ε, μικρέ!) 8)

Για να σοβαρευτώ τώρα:

Βλέπετε φίλοι μου τη διαφορά; Οι μαθητές έκαναν μία εργασία κι αποκόμισαν γνώση πολύτιμη.
Σε αντίθεση, ο δημοσιογράφος, κατά τα άλλα συμπαθέστατος παρουσιαστής των ειδήσεων, δεν έκανε την εργασία και παρέμεινε αμήχανος αδυνατώντας να σχολιάσει και εμμένοντας στα τετριμμένα.

Τέλος πάντων, ας απολαύσουμε τον Κωστή Παλαμά κι ας προχωρήσουμε στη δική μας εργασία...

Εικόνα
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Ιούλ 02, 2005 1:18 am

Γειά σου φίλε Πίκο Απίκο...

Πολύ καλό το βιβλίο του Franz Hartmann: Ο Παράκελσος και η ουσία της Διδασκαλίας του απο τις εξαιρέτικές εκδόσεις ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ

Το θέμα που θέτεις ως αναρώτηση φίλε μου, είναι και η ΟΥΣΙΑ της Αλχημικής Τέχνης.
Προσωπικά πιστέυω ότι εκείνος που κατόρθωνε να ΕΞΕΛΙΞΕΙ - ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ τον εαυτό του, τότε ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΑΝ ΗΘΕΛΕ να μετατρέψει τα
αγενή μέταλλα σε ευγενή

Το κλειδί και πάλι, ο Έσω Εαυτός μας

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Re: Η Της Αλχημείας Γένεσις...

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Ιούλ 02, 2005 1:21 am

Zadok the priestess έγραψε:
Elissaios έγραψε:Κι όμως, μου φαίνεται ότι υπήρχε κι άλλο...


Αμέσως αυτό το παιδί να πει το παρακάτω... :P

Δε μου λες... Έτσι κάνεις και στο σχολείο :?:

(Μικρέ, ε, μικρέ!) 8)


Μα καλά, πώς εσύ μια Ιέρεια συμπεριφέρεσαι "έτσι" σε ένα παιδάκι :?:
Πρόσεχε θα του δημιουργήσεις "κόμπλεξ"

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Ιούλ 02, 2005 1:23 am

Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:Επ...!!!

Αγαπητοί Ζαντόκ και Ελισσαίε...
Δημοσκόπιση δεν είδα... :roll: :shock:

Μην ξεχνιόμαστε...

Κέλσος ο Φιλαλήθης


Κάτσε να το σκεφτούμε λίγο...

Δε μ' αρέσουν οι επιπολαιότητες!! :)

Αγαπητέ Πίκο Απίκο, υποθέτω ότι αναφέρεσαι στο εκπληκτικό (κατά την άποψή μου) βιβλίο:

Εικόνα


Η προσωπικότητα του Παράκελσου ανέτρεψε και στην συνέχεια διαμόρφωσε τον επιστημονικό τρόπο του σκέπτεσθαι τον Μεσαίωνα.

Υπήρξε πανεπιστήμων και θεμελιωτής της ομοιοπαθητικής.

Η προσφορά του ήταν τέτοια ώστε το 1993 όλα τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια και ιδιαίτερα αυτά της Ελβετίας γιόρτασαν τα 500 χρόνια από τον θάνατό του.

Ο Φραντς Χάρτμανν δίνει στοιχεία για την ζωή και την διδασκαλία του με έναν εξαιρετικά κατανοητό τρόπο, έτσι ώστε ο μεγάλος Παράκελσος να μπορέσει να γίνει αντιληπτός από τον μέσο αναγνώστη.

Μετά τα βιογραφικά στοιχεία δίδονται επιγραμματικά και τα 106 γραπτά έργα που διασώθηκαν, και ακολουθεί η ερμηνεία της ορολογίας του Παράκελσου.

Στην συνέχεια ο Χάρτμανν συμπτύσσει και συστηματοποιεί την διδασκαλία με τα ακόλουθα κεφάλαια: Κοσμολογία, Ανθρωπολογία, Πνευματολογία, Μαγεία, Ιατρική, Αλχημεία, Φιλοσοφία και Θεοσοφία.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Re: Η Της Αλχημείας Γένεσις...

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Ιούλ 02, 2005 1:30 am

Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:Μα καλά, πώς εσύ μια Ιέρεια συμπεριφέρεσαι "έτσι" σε ένα παιδάκι :?:
Πρόσεχε θα του δημιουργήσεις "κόμπλεξ"

Κέλσος ο Φιλαλήθης


Έχεις δίκιο φίλε μου. Πρέπει να εξασκηθώ περισσότερο στην παιδ-αγωγική.

:D

Επειδή με πρόλαβες πάλι με το βιβλίο του Χάρτμαν, ελπίζω να με ανταμείψεις με μία άναφορά στην Παρά τον Κέλσο πνευματοψυχή.

Ή μήπως αξίζει ειδικό αφιέρωμα :?:
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Σάβ Ιούλ 02, 2005 5:03 pm

Σέλω να ψηφίσω, αλλά εξαρτάται από το πώς ερμηνεύουμε το "επιστήμη". Με την πολύ στενή έννοια (και μάλιστα με τα δεδομένα της εποχής μας) ή με την έννοια της συστηματικής και αφοσιωμένης αναζήτησης (και σχετικής γνώσης) ενός θέματος;

Ο Χάρτμαν (διά χειρός Pikos Apikos) νομίζω ότι τα λέει καλά.

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Ιούλ 02, 2005 5:32 pm

Έχω την αίσθηση ότι είναι μία καλή ευκαιρία να δούμε τον όρο "επιστήμη".

Οι σύγχρονοι επιστήμονες δέχονται ότι ο Παράκελσος ήταν ο σύγχρονος ιδρυτής της Ιατρικής!!!!!

Όμως, τί σχέση έχει η σημερινή επιστήμη με τις αντιλήψεις του Παράκελσου και των άλλων αλχημιστών και τί σημαίνει αυτό για εμάς :?:
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

pikos apikos
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 09, 2005 11:55 pm
Επικοινωνία:

_____

Δημοσίευσηαπό pikos apikos » Κυρ Ιούλ 03, 2005 11:44 pm

Mεγαλη σχεση αγαπητη Zadok εστω και αν δε το καταλαβαινουν
Οταν ο Γιατρος λεει σε καποιον σοβαρα αρωστο"σημασια εχει η ψυχολογια" η οταν χρησιμοποιει την φραση "Πρωτα ο θεος" η` "μονο ενα θαυμα τωρα" μεσα στην αλαζονικη και τυφλη πιστη στην υλη βλεπουμε καποια ψυγματα πιστης και σε κατι αλλο.Και ισως ο Βιλχεμ Ραιχ να ειναι ενας Παρακελσος του 20 αιωνα γιατι εχω διαβασει οτι ο "Παρακελσος ηταν ενας απο τους πιονερους της Ιατρικης αλλα ασχολουταν και με την αλχημεια και πιστευε και σε δεισιδαιμονιες" κατι που μου εφερε στο νου το πως αναφερονται στον Ραιχ(καλος αλλα μετα την ψωνισε!)
Πικος Απικος

livia
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 09, 2005 8:26 am
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευσηαπό livia » Τετ Ιούλ 06, 2005 9:30 am

Εχω την εντύπωση οτι οι αλχημιστές (αλχημυστές) είναι οι μοναδικοί επιστήμονες που αποδεικνύουν πως στις φυσικές διεργασίες πρέπει απαραίτητα να μετουσιωθούν και ψυχικές διεργασίες προκειμένου να έχουμε αποτελέσματα.
Αλλωστε απο ότι γνωρίζω, είναι οι αλχημυστές οι άνθρωποι που αναζητούν την φιλοσοφική λίθο.

Η φιλοσοφική λίθος είναι καθαρά πνευματικό προϊόν που προκύπτει όμως απο πραγματικές φυσικές (χημικές?)διεργασίες.
Πώς γίνεται βέβαια ένα πνευματικό προϊόν να έχει φυσική υπόσταση?
Αυτό είναι το θέμα της αλχημείας και γι αυτό πιστεύω οτι είναι ερμητική(απόκρυφη) επιστήμη.
Είναι δύσκολο το μονοπάτι
Εικόνα

Knight MIXAHΛ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Τρί Μάιος 03, 2005 3:49 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Knight MIXAHΛ » Κυρ Ιούλ 10, 2005 4:17 pm

Καλησπερα
Επι της Αλχημικης Διαδιακσιας αλλα και ιστοριας

Η τεχνη αυτη ηταν γνωστη σε διαφορους πολιτισμους. Σπουδαιοτερος
σταθμος - καθως δυσκολα μπορουμε να χρησιμοποιησουμε τον ορο
"κοιτιδα"- ειναι η Αρχαια Αιγυπτος, σε ενα περιβαλλον ελληνικης
παιδειας. Πολλοι ειναι οι μελετητες που εδειξαν την σπουδαιοτητα
του Πλατωνικου Τιμαιου στις Αλχημικες θεωριες.
Πηγες της αλχημιστικης θεωριας στην Δυση ηταν ο Αριστοτελης, με
λιγη στωικη ζυμωση, αναμεμειγμενος με γνωστικο μυστικισμο και
φιλτραρισμενος μεσω των διανοιων των Αραβων επιστημονων και
φιλοσοφων.

Η αρχαια παιδαγωγικη βασιζοταν στις λεγομενες "ελευθεριες τεχνες"
Αυτες χωριζοταν σε δυο ομαδες: το τριπλο μαθημα -trivium- η επιστημη
των γραμματων (γραμματικη ρητορικη και λογικη) και το τετραπλο -
quadrivium - των αριθμων (αριθμιτικη γεωμετρια μουσικη και αστρονομια)
Οι δυο ομαδες ηταν στενα συνδεδεμενες με τις δυο βασικες επιστημες που
καλουνται και 'ερμητικες'
Για την ομαδα των γραμματων ηταν η Αλχημεια και για την ομαδα των
αριθμων η Αστρολογια Οι δυο αυτες επιστημες ηταν οι βασεις της
ιερατικης επιστημης
Εαν μελετηθουν μαζι εμφανιζουν τον στενο δεσμο που υπαρχει μεταξυ
τους και που προερχεται απο την ενιαια μορφη που δινουν στο Συμπαν.
Ετσι η μεν πρωτη αντιπροσωπευει την "θεληση του ουρανου" η δε αλλη
την "βουλητικη προοδο του ανθρωπου" . Προκειται για μια δυαδα
δυναμεων των οποιων την συμπτωση επιζητα η μυηση.

Ομοια διπλη ηταν και η αλχημιστικη εργασια
α) Εργασια σε μια υλη εξωτερικη για τον ανθρωπο
β) Εσωτερικη εργασια οπου ο μυστης χρησιμοποιει το δικο του σωμα
τοσο ως υλικο οσο και ως εργαστηριο.
Ετσι η Ερυθρα Μεταστοιχειωτικη Λιθος και τα διαφορα ελιξηρια εχουν
προκυψει απο την πρακτικη της εξωτερικης οδου, ενω η συστση του
σωματος Δοξας η σωματος Αθανασιας μπορει να αποκτηθει μονο με τις
εσωτερικες πρακτικες.
Οι αληθινα μυημενοι στην Τεχνη της γηραιας Παραδοσης εργαζονται
συνδυαζοντας τις δυο αυτες πρακτικες
LOVE IS THE LAW
HARMONY THE EFFECT
Knight ΜΙΧΑΗΛ
Εικόνα

Ding an Sich
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Τρί Απρ 26, 2005 12:58 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Ding an Sich » Πέμ Αύγ 04, 2005 4:53 am

Καλημέρα σε όλους και όλες :D

Μπερδεύτηκα λίγο με την ψηφοφορία, γι' αυτό θα προσθέσω μία δική μου παράμετρο.

Η Αλχημεία είναι μία Τέχνη που αναφέρεται σε όλους όσους επιθυμούν να την υπηρετήσουν με ήθος και σκληρή δουλειά.

Ένα εργαστήριο Αλχημείας είναι πανάκριβο, ενώ για να εργαστείς επί του 'εσωτερικού' εργαστηρίου χρειάζεται πολύς κόπος. Άσχετα με τις ουσίες τις οποίες επεξεργάζεσαι (είτε εξωτερικές - είτε εσωτερικές), η ίδια η Αλχημεία δεν χάνει την αξία της ως Τέχνη, ή αν θέλετε, ως Επιστήμη.

Να με συμπαθάτε που δεν διαθέτω αρκετώ χρόνο για να αναπτύξω την απάντησή μου. Σιγά - σιγά.

Εκτός από το πολύ όμορφη ιστοσελίδα www.levity.com που υπάρχει και στα links του mystica, αυτές τις μέρες μου έστειλε μια φίλη κι ένα DVD με τα αρχεία που υπάρχουν στο www.alchemylab.com. Ρίξτε μια ματιά κι από κεί, έχει διάφορα ωραία πραγματάκια.

Τα φιλιά μου
DaS

Υ.Γ. Καλά, μια βδομάδα είπα θα λείψω κι έχει περάσει μήνας. :oops: Θα με φάει η ζέστη κι η πολύ δουλειά, μου φαίνεται...κάτσε να βάλω το γυαλί, μιας και δεν παλεύεται η ζέστη, τουλάχιστον να μαστε ωραίοι και με στυλ 8) :D
Εικόνα

rizitis
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: Τετ Οκτ 19, 2005 1:35 am
Τοποθεσία: Χανιά

Δημοσίευσηαπό rizitis » Σάβ Νοέμ 19, 2005 1:20 pm

Φίλοι μου γειά σας !
είναι το πρώτο μου ποστ στο φόρουμ και πιστεύω να είναι ενδιαφέρον καθώς θα παρουσιάσω μια άποψη λίγο διαφορετική ως προς την ετυμολογία της λέξης «αλχημεία» .
Αλλά και μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία της αλχημείας και την μετεξέλιξη της σαν όρος αλλά και σαν τέχνη-επιστήμη .
Λίγο αιρετικές ίσως φανούν οι απόψεις μου αλλά πιστεύω ότι θα τις τεκμηριώσω σε μεγάλο ποσοστό:



ΟΡΘΟΤΕΡΩΝ ΕΣΤΙ ΑΡΧΗΜΙΑ


ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΙΠΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΟΤΙ Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΛΧΗΜΕΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΘΕΙ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΕΝΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ ΜΕ ΤΑ
4 ΑΙΤΙΑ ΠΑΝΤΟΣ ΓΕΝΝΗΤΟΥ. ΑΝΗΓΑΓΑΝ ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ
ΑΡΧΑΝΘΡΩΠΟ :ΤΟΝ ΑΔΑΜ ΤΩΝ ΧΑΛΔΑΙΩΝ, ΠΑΡΘΩΝ ΓΙΑ ΜΗΔΟΥΣ ΚΑΙ
ΕΒΡΑΙΟΥΣ , ΕΠΙΜΗΘΕΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ,
ΘΩΥΘ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΙΓΥΠΤΙΟΥΣ.
ΑΛΛΟΙ ΑΠΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΛΧΗΜΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΗΦΑΙΣΤΟ.
Ο Oloeus Brrichius ΣΤΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ “De ortu et progressu
chemiae”
ΑΠΟΘΕΤΕΙ ΤΟ ΛΙΚΝΟ ΤΗΣ ΕΙΣ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΣΦΥΡΟΚΟΠΟΥΝΤΟΣ ΤΟΝ
ΧΑΛΚΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟ , ΤΟΥΜΠΑΛΚΑΪΝ , Ή ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΡΑΦΗ ΘΟΒΕΛ. Ο
ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΤΑΓΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΪΝ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ
ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΕΧΟΝΤΑΣ ΣΑΝ ΤΥΦΛΟ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΟ ΤΟ ΥΙΟ ΤΟΥ ΝΩΕ, ΧΑΜ.
Ο ΧΑΜ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΝΔΕΟΤΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΩΝ ΑΙΓΥΠΤΙΩΝ
ΕΡΜΗ, ΓΙΟ ΤΟΥ ΑΝΟΥΒΙΟΥ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΕΙΚΑΖΕΤΕ ΟΤΙ ΕΜΑΘΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Ο ΕΡΜΗΣ ,ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΘΕΟΠΟΙΗΘΕΙ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΕΙΤΕ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ.
ΑΛΛΕΣ ΦΩΝΕΣ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ Η ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΑ ΚΑΙ
ΟΤΙ ΣΥΝΤΑΥΤΙΖΕΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΤΑΟΪΣΜΟ .

ΘΕΩΡΩ ΟΡΘΟΤΕΡΗ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΟΤΙ Η ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ.
Ο ΜΠΕΡΤΕΛΩ ΕΓΡΑΨΕ ΟΤΙ Η ΑΝΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΩΣΗ, ΣΤΗΡΙΖΕΤΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
ΑΡΑΒΩΝ, ΑΙΓΥΠΤΙΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΛΧΗΜΙΣΤΩΝ.
ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΒΛΕΠΕΙ ΟΤΙ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΄Ζ ΕΚΑΤΟΝΤΑΕΤΗΡΙΔΑ π.Χ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΘΑΛΟΥ ΤΟΥ
ΜΙΛΗΣΙΟΥ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ «ΑΝΗΓΑΝ
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΑΡΧΗΝ». Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΗΣ ΥΛΗΣ. ΘΑΛΗΣ,
ΑΝΑΞΙΜΕΝΗΣ, ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ, ΞΕΝΟΦΑΝΗΣ, ΠΕΡΜΕΝΙΔΗΣ, ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ,
ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΙ.
ΑΥΤΟΙ ΕΘΕΣΑΝ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΣΤΗΡΙΧΘΗΚΕ ΓΙΑ ΝΑ
ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ Η ΑΛΧΗΜΕΙΑ.
ΣΥΝΕΠΙΚΟΥΡΟΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΈΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ, ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ
ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΚ ΜΟΝΑΔΟΣ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΙΣ ΜΟΝΑΔΑ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ.

Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: « ΕΣΤΙ Δ` ΠΑΣΙ ΑΡΧΗ ΜΙΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑ».
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΟΙ ΣΟΦΟΙ ΠΟΥ ΤΗΝ
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΑΝ ΟΠΩΣ ΔΙΑΔΟΘΕΙ Η ΑΛΧΗΜΙΣΤΗΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΓΝΩΣΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΕΤΣΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΤΕ Η ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΤΗΝ ΤΗΝ
ΠΕΡΣΙΑ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ.
ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ 4 ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΛΧΗΜΙΣΤΕΣ
ΒΛΕΠΟΥΜΕ: ΤΟΝ ΓΑΛΗΝΟ, ΤΟΝ ΑΡΧΙΜΗΔΗ , ΤΟΝ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗ, ΚΑΙ ΤΗΝ
ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ.
Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΡΩΜΗ ΘΕΩΡΟΥΣΕ ΤΟΥΣ ΑΛΧΗΜΙΣΤΕΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΕΔΙΩΞΕ . ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΕΝ ΕΠΕΒΑΛΕ ΠΟΙΝΕΣ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ
ΠΟΥ ΕΞΑΣΚΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΚΑΤΕΙΧΕ ΒΙΒΛΙΑ.
ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΕΓΙΝΑΝ ΤΟ 296 μ.Χ ΑΠΟ ΤΟΝ
ΔΙΟΚΛΗΤΙΑΝΟ, ΤΟΤΕ ΗΤΑΝ ΠΟΥ ΟΧΙ ΜΟΝΟ Η ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΟ
ΝΑΔΙΡ ΑΛΛΑ ΧΑΘΗΚΕ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑ, ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΕΡΣΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗ , ΠΕΡΙ ΑΛΧΗΜΕΙΑΣ.
ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΛΛΑΞΑΝ ΟΤΑΝ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΝΑΛΑΒΕ Ο
ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ , ΤΟΤΕ ΟΙ ΣΟΦΟΙ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
ΗΡΘΑΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΟΦΟΥΣ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ
ΦΡΟΝΤΙΣΑΝ ΟΠΩΣ ΑΜΕΣΩΣ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΤΕ Η ΑΛΧΗΜΕΙΑ
ΞΑΝΑ.
ΟΤΕ ΗΤΑΝ ΠΟΥ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ Ο ΖΩΣΙΜΟΣ Ή ΠΑΝΟΠΟΛΙΤΗΣ ,
Ο ΠΕΛΑΓΙΟΣ , ΚΛΑΥΔΙΑΝΟΣ, Η ΜΑΡΙΑ Η ΙΟΥΔΑΙΑ , Ο ΟΛΥΜΠΙΟΔΩΡΟΣ, Ο
ΣΥΝΕΣΙΟΣ, Ο ΠΡΟΚΛΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ.
Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΤΟ 529 ΚΑΤΑΡΓΗΣΕ ΤΗΝ ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΣΑΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ,
ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΦΘΑ , ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ
ΑΛΧΗΜΙΣΤΗΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΤΗΚΑΝ. ΟΣΟΙ ΔΕ ΑΣΧΟΛΟΥΤΑΝ ΜΕ
ΑΥΤΗΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΗΚΑΝ ΠΑΝΤΩΣ ΑΞΙΩΜΑΤΟΣ
«ΩΣ ΝΟΣΟΥΝΤΕΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΝ ΜΑΝΙΑΝ»

ΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΩΝ ΑΛΧΗΜΙΣΤΩΝ ΗΤΑΝ ΤΟΤΕ ΟΙ ΙΔΡΥΘΕΙΣΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ
ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ
ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑΣ . ΚΕΝΤΡΟ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ Η ΕΔΕΣΣΑ ΣΤΗΝ ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑ,
ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΤΙΤΑΝΙΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΜΙΑ
ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ (χριστιανισμος) ΚΑΙ
ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ.
ΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΥΤΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ
ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ ΣΕΡΓΙΟΥ ΠΕΡΙ «ΘΕΙΟΥ ΥΔΑΤΟΣ», ΚΑΙ Η ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΤΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΥΡΟΣ.


ΠΑΡ` ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Η ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΤΕ , ΔΙΟΤΙ Η ΙΕΡΗ ΤΕΧΝΗ
ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΕΞΑΦΑΝΙΣΘΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ.
ΟΠΟΤΕ ΤΟΝ `Ζ ΑΙΩΝΑ μ.Χ ΕΠΙ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΛΑΜΨΑΝ Ο
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ.
Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΦΙΕΡΩΣΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙ ΑΛΧΗΜΕΙΑΣ ΣΤΟΝ
ΒΑΣΙΛΙΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟ!
Η ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΡΑΒΩΝ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΝΑΚΟΨΕΙ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ
ΤΗΣ ΑΛΧΗΜΕΙΑΣ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΕ. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΙΟΤΙ ΟΙ
ΑΡΑΒΕΣ ΣΟΦΟΙ ΑΦΩΣΙΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΣΠΟΥΔΗ ΤΗΣ.
ΤΟΝ `Η ΑΙΩΝΑ ΟΙ ΑΡΑΒΕΣ ΜΕΤΑΦΥΤΕΥΣΑΝ ΤΗΝ ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ
. ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ: ΚΟΡΔΟΥΗΣ, ΤΗΣ ΜΥΡΚΙΑΣ, ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΗΣ, ΤΗΣ
ΓΡΕΝΑΔΗΣ, ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΟΛΕΔΟΥ.
ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΔΙΑΣΠΑΡΘΗΚΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΔΥΣΗ.
ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΑΙΩΝΕΣ ΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΘΕΝΤΑ ΕΡΓΑ
ΠΕΡΙ ΑΛΧΗΜΕΙΑΣ ΤΩΝ :ΑΛΒΕΡΤΟΥ, ΑΒΙΚΕΝΑ, ΒΛΕΜΜΙΔΟΥ, ΒΑΚΩΝΟΣ,
ΑΚΙΝΑΤΟΥ, ΤΡΙΘΕΜΙΟΥ, ΔΙΑΣΩΡΙΝΟΥ κτλ. ΜΑΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ Η
ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΠΕΡΙΟΠΤΗ ΘΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.

ΤΟΝ ΙΕ` ΚΑΙ Ις` ΑΙΩΝΑ Ο ΜΠΑΙΜΕ , Ο ΒΑΛΕΝΤΗΝΟΣ, Ο ΠΑΡΑΚΕΛΣΟΣ,
ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΡΙΚΟΛΑΣ, Λ.ΝΤΑΒΙΝΤΣΙ, ΙΕΡΩΝΙΜΟΣ ΚΑΡΝΤΑΝ
,ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΑΓΡΗΠΑΣ κ.α . ΕΚΛΑΪΚΕΥΣΑΝ ΜΕ ΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥΣ
ΤΗΝ ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΩΣΤΕ ΕΛΑΒΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΔΟΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΩΝ
ΕΥΓΕΝΩΝ ΠΛΟΥΣΙΩΝ ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΙΟ ΤΑΠΕΙΝΑ ΣΠΙΤΙΑ.
ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΕΚΕΙΝΗ ΕΣΠΕΥΔΑΝ ΝΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΥ ΛΙΘΟΥ.
ΤΟΝ ΙΖ` ΑΙΩΝΑ Η ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΈΦΤΑΣΕ ΣΤΟ ΑΠΟΓΕΙΟ ΤΗΣ : Ο Calves o
Vicot, o Leibnitz, o Boerhaave, o F de la Boe Sylvius, ο ΣΗΘΩΝ
,Ο ΜΑΓΙΩΦ ,Ο ΙΩΑΝΝΗΣ Rey, o ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΦΙΛΑΛΗΘΗΣ , Ο ΙΩΣΗΦ
ΒΑΛΣΑΜΟΣ , Ο ΚΑΖΑΝΟΒΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ,ΜΑ ,ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ
ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΟΙ ΑΛΧΗΜΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.

Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΗΣ ΑΛΧΗΜΕΙΑΣ ΑΡΧΗΣΕ ΤΟΝ ΙΗ` ΑΙΩΝΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ
ΑΛΧΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΗΣΗΣ. ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΝΑ
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙ ΤΗΝ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΤΗΝ ΧΗΜΕΙΑ.
Η ΟΠΟΙΑ ΚΡΑΤΗΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΤΗΣ
ΧΡΗΣΙΜΕΥΣΕΙ.
ΕΝ ΤΟΥΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΓΑΛΛΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΙΤΑΛΙΑ ΔΕΝ ΕΠΑΨΕ ΝΑ
ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΤΕ Η ΑΛΧΗΜΕΙΑ. ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΝ ΙΗ` ΑΙΩΝΑ
ΣΤΗΝ ΒΕΣΤΦΑΛΙΑ ΤΗΣ «ΕΡΜΗΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ».
ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ 1898 ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΑΛΧΗΜΙΣΤΗΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ Η
ΟΠΟΙΑ ΕΙΧΕ ΩΣ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΤΗΝ «ΥΠΕΡΧΗΜΕΙΑ». ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ
ΞΕΧΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΧΗΜΙΣΤΕΣ : JACQUES BRIEU, LOUIS LUCAS, TH.
TIFFEREAU, LEBRUN VIRLOY KAI DELCEVE.
ΑΠΟ ΤΟΝ 20` ΑΙΩΝΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ F.JOLLIVET CASTELOT, O
ΑΛΧΗΜΙΣΤΗΣ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟΥ ΧΗΜΙΚΟΥ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ,
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ ΤΩΝ «ΕΝΕΡΓΩΝ ΜΕΣΩΝ» ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ
ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΛΥΣΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ. ΝΑ ΤΗΝ
ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ.
ΤΩΝ ΑΥΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ CASTELOT HTAN KAI ΟΙ GEORGE RICHET, GEORGE
MEUNIER, KAI ΟΣΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΩΝ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΟΤΙ
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.
ΜΙΑ ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΖΗΤΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΧΡΥΣΟΥ,
ΑΛΛΑ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ.



ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΑΛΧΗΜΕΙΑΣ .
ΣΤΟ ΠΟΣΤ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΤΙΤΛΟ «ΟΡΘΟΤΕΡΟΝ ΕΣΤΙ ΑΡΧΗΜΙΑΝ».


ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΥΜΕΥΤΙΚΗ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΑΛΧΗΜΕΙΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ. Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ,
ΟΠΟΥ Η ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΤΗΝ ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ
ΠΑΝΤΟΣ.
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΝΟΠΟΙΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ
ΕΝΙΑΙΑΣ ΑΥΤΩΝ ΟΥΣΙΑΣ . ΜΕΣΟ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ
ΜΥΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑΖΑΝ «ΑΡΧΗΜΙΑΝ».
ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ ΕΙΝΑΙ:
Το υπ` αριθ.219 χειρόγραφο της Εθνικής βιβλιοθήκης των
Παρισίων. Όπου στο φύλλο 279 περιέχει έργο περισπούδαστο υπό
τον τίτλο «ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΕΥΘΕΊΑΣ ΟΔΟΎ ΤΟΥ ΜΕΓΆΛΟΥ ΔΙΔΑΣΚΆΛΟΥ ΠΕΤΡΟΥ
ΘΕΟΚΤΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΗΜΙΑΣ»
Το από τον ΠΑΡΑΚΕΛΣΟ μνημόνιο στην Γαλλική έκδοση των απάντων
(Β`τόμος σ. 235): “L`Alchimie ‘etait quelquefois appel’ee
ARCHIMIE”
Ο ΓΕΡΑΡΔΡΟΣ Vossii [( Etymol. linguae latinae) ΝΑΠΟΛΙ 1762]
αναφέρει το εξής: ότι η λέξη αλχημεία είναι βέβηλος τύπος της
αρχημίας.
«GRAECI, γράφει ο Vossius, di**** Αρχημία pro Αλχημία.»
Η ρήση του Forcellini (lex. totius latinitatis- 1803) ότι ο
Φίρμικος πρώτος μεταχειρίστηκε την λέξη alchimia αντί της
μέχρι τότε χρησιμοποιούμενης λέξης archimia.
“ alchimia vox a Jul. Firmici primum usurpata. Ita quidem ab
Albo”
κτλ.

Ορθότερο θα ήταν αρχη-μία λοιπόν κατά την γνώμη μου καθώς
πρόκειται για την ενιαία αρχή από την οποία εκπορεύθηκε το παν
και δίνατε να επανέλθει.
Φιλοσοφικά η αλχημεία δεν ψάχνει για ασήμι και χρυσό ούτε
πλατσουρίζει στον υδράργυρο, οπως ειπώθηκε από τους πολέμιους της κάποτε...

Διότι και πρακτικά αυτό που προσπάθησε ήταν η αναζήτηση των
αρχικών συστατικών των σωμάτων και τους διάφορους σταθμούς
γενέσεως αυτών.

«αρχή παντός πράγματος ή μία εστίν ή πολλαί , και ει μεν εστί
μίαν, ή ακίνητος εστίν ή άπειρος ή πεπερασμένη , ει δε πολλαί
αρχαί εισι , παλιν αυταί ή ακίνητοι εισιν , ή πεπερασμέναι , ή
άπειρη……»
ΟΛΥΜΠΙΟΔΩΡΟΣ

ΦΙΛΙΚΑ…







υγ. Για την ιστορία να αναφέρουμε μερικές λεπτομέρειες ακόμα…

Το όνομα ΕΡΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ Ή ΤΕΧΝΗ για πρώτη φορά δόθηκε από
Έλληνες τον 1 αιώνα μ.Χ
Προς τιμήν του ΕΡΜΗ ΤΟΥ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΥ ο οποίος είναι και ο
ΘΕΜΕΛΙΩΤΗΣ της «ιεράς επιστήμης» , χωρίς καμία αμφιβολία περι
τούτου.

Επίσης απεκλήθη και ΣΟΦΙΑ.
Ο Ζώσιμος δύο κεφάλαια του βιβλίου του τα επιγράφει με το
όνομα «Sophe».
Βρήκα ένα τεύχος του περιοδικού «ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ». Θα μου επιτρέψετε
να αντιγράψω ένα μικρό απόσπασμα:
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 1927 σελ. 12
«…(ήδη από του 296 μ.Χ) οι Έλληνες όμως (γράφει ο Vossius)
ουδέποτε μεταχειρίστηκαν τον βέβηλον τύπον Αλχημία αντί του
Αρχημία, καθόσον εγνώριζον πολύ καλά ότι η των μετάλλων
μετατροπή ενέφαινε την ενότητα του παντός».
Και σε άλλο σημείο αναφέρεται : «το όνομα αλχημία αναφέρεται
το πρώτον τω 350 μ.Χ εν τη αστρολογική πραμάτεια «Matheseos»
του Ιουλίου Φιρμίκου (Ι Ι Ι 15 σελ. 81) οι μη μεμυημένοι , μη
κατανοούντες τα μυστικά τα οποία η της χρυσοποιίας τέχνη
περιέκλειε και συγχέοντες την θεωρία προς την τέχνη δεν ήσαν
εις θέσιν να γνωρίσωσιν την όρθή προφοράν της Αρχημίας και
απεκάλουν αυτήν Αλχημίαν .»

ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΠΩΣ ΚΙ ΑΝ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΕΣΟΥΜΕ
ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΑΥΤΟΣΗΜΟΙ
ΑΠΛΑ ΚΑΝΑΜΕ ΜΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ
ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ…


ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ


το παρόν ποστ το έχω δημοσιεύσει και σε άλλο forum , αν είναι εναντίων των κανονισμών σας παρακαλώ διαγράψτε το.


Επιστροφή σε “- ΠΑΝ - ΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 8 επισκέπτες