Η διδασκαλία της Εξέλιξης ζητά υπεράσπιση...

Φιλοσοφώντας τις επιστήμες του χθες και του σήμερα, θεραπευτική.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Η διδασκαλία της Εξέλιξης ζητά υπεράσπιση...

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Σεπ 02, 2006 9:40 pm

Περιδιαβαίνοντας τον ηλεκτρονικό ιστό, βρέθηκα στον τόπο:

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ <--- κάνετε κλικ!

Το θεώρησα πολύ σημαντικό και γι' αυτό σας το παραθέτω.

Πιστεύω ότι το κείμενο της σελίδας "μιλά" από μόνο του.
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Soulseek
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 17, 2006 3:40 am
Τοποθεσία: Stark
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Soulseek » Τρί Σεπ 05, 2006 8:56 pm

Διδασκαλία της εξέλιξης?
Για μισό λεπτό... Η βιολογία είναι μια ευρύτερη επιστήμη στην οποία μπορεί να ενσωματωθεί και μια εξελιγκτική θεωρία, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο.
Η βιολογία διδάσκεται ήδη σε ορισμένες τάξεις του σχολείου, αλλά μιλώντας για εξέλιξη είναι καπως διαφορετικό.
Άραγε αναφέρονται στην εξέλιξη κατά το Δαρβίνο ή στον Ευφυή Σχεδιασμό (νέο φρούτο αλλά υποστηρίζεται καλά) ή σε κάποια άλλη θεωρία?
«Είναι προφανές πως πρέπει να βασίζεται η αρμονία της φόρμας στο αξίωμα μόνον της επωφελούς προσέγγισης της ανθρώπινης ψυχής.» (ο Βασίλυ Καντίνσκυ, ως αξίωμα της εσωτερικής αναγκαιότητας...)

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τρί Σεπ 05, 2006 9:11 pm

Αγαπητή Soulsick,

διάβασε το κείμενο στην ιστοσελίδα όπου οδηγεί ο σύνδεσμος.

Νομίζω ότι είναι αρκετά σαφές.

Το κείμενο υπογράφεται από εκπαιδευτικούς και πανεπιστημιακούς.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Soulseek
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 17, 2006 3:40 am
Τοποθεσία: Stark
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Soulseek » Τρί Σεπ 05, 2006 10:42 pm

Αγαπητή Zadok
Θα ήταν πολύ αφελές εκ μέρους μου να παραθέσω την παραπάνω άποψη χωρίς να έχω πάει στο σύνδεσμο που έδωσες, έτσι δεν είναι?
Για να απαντώ λοιπόν, πάει να πει πως για μένα δεν ήταν σαφές το κείμενο, κι ας υπογράφτηκε και από το θεό τον ίδιο!
Απο 'κει και πέρα, για να το έκανες και τόπικ, υποθέτω πως θα αξίζει ένας περαιτέρω προβληματισμός, με ή χωρίς τις απορίες μου.

Φιλικά
Ο Soulsick
«Είναι προφανές πως πρέπει να βασίζεται η αρμονία της φόρμας στο αξίωμα μόνον της επωφελούς προσέγγισης της ανθρώπινης ψυχής.» (ο Βασίλυ Καντίνσκυ, ως αξίωμα της εσωτερικής αναγκαιότητας...)

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τρί Σεπ 05, 2006 10:58 pm

Αγαπητή Zadok
Θα ήταν πολύ αφελές εκ μέρους μου να παραθέσω την παραπάνω άποψη χωρίς να έχω πάει στο σύνδεσμο που έδωσες, έτσι δεν είναι?


Δε θα το χαρακτήριζα αφελές, διότι έχει ξανασυμβεί με χρήστες που ενδεχομένως δεν είναι εξοικιωμένοι με την χρήση της αγοράς.

Για να απαντώ λοιπόν, πάει να πει πως για μένα δεν ήταν σαφές το κείμενο, κι ας υπογράφτηκε και από το θεό τον ίδιο!


Νομίζω ότι είναι καλύτερα να μην χρησιμοποιούμε το όνομα του Θεού επί ματαίω.

Γιατί δε ρωτάς τους ίδιους;

Θα είχε ενδιαφέρον νομίζω κι αν θέλεις, μας παραθέτεις τις απαντήσεις.

Απο 'κει και πέρα, για να το έκανες και τόπικ, υποθέτω πως θα αξίζει ένας περαιτέρω προβληματισμός, με ή χωρίς τις απορίες μου.

Φιλικά
Ο Soulsick


Αγαπητέ μου, για μένα το κείμενο είναι απόλυτα σαφές.

Το μάθημα της βιολογίας διδάσκεται, αλλά παραλείπεται το θέμα της εξέλιξης.

Αυτό δεν είναι φυσικό.

Δεν ξέρω με ποιά ιδιότητα ή γνώσεις δηλώνεις απερίφραστα ότι:

Η βιολογία είναι μια ευρύτερη επιστήμη στην οποία μπορεί να ενσωματωθεί και μια εξελιγκτική θεωρία, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο.


Θα ήθελα να μας το εξηγήσεις, αν έχεις την καλή διάθεση.

Επίσης, λες:
αλλά μιλώντας για εξέλιξη είναι καπως διαφορετικό.


Τί διαφορετικό δηλαδή :?:

Άραγε αναφέρονται στην εξέλιξη κατά το Δαρβίνο ή στον Ευφυή Σχεδιασμό (νέο φρούτο αλλά υποστηρίζεται καλά) ή σε κάποια άλλη θεωρία?


Δεν την είχα σκεφθεί αυτήν την εκδοχή.

Σε όλα λοιπόν.

Σε "χαλάνε", για να στο πω "ελεύθερα" :?:

Από πότε βάζουμε όριο στη μόρφωση :?:
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Soulseek
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 17, 2006 3:40 am
Τοποθεσία: Stark
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Soulseek » Τρί Σεπ 05, 2006 11:54 pm

Οκ, καταρχήν ας ρίξουμε λίγο τους τόνους προς χάρην της συζήτησης, αν συμφωνείς κι εσύ. :)
Zadok the priestess έγραψε:Δε θα το χαρακτήριζα αφελές, διότι έχει ξανασυμβεί με χρήστες που ενδεχομένως δεν είναι εξοικιωμένοι με την χρήση της αγοράς.
Το συγκεκριμένο πράγμα δεν έχει να κάνει με εξοικείωση γύρω από τα φόρουμς, αλλά γύρω από το internet γενικότερα (πώς μπορείς να περιηγηθείς στο διαδίκτυο αν δε χρησιμοποιήσεις links?).

Αγαπητέ μου, για μένα το κείμενο είναι απόλυτα σαφές.

Το μάθημα της βιολογίας διδάσκεται, αλλά παραλείπεται το θέμα της εξέλιξης.

Αυτό δεν είναι φυσικό.

Ενώ όλα τα υπόλοιπα στην εκπαίδευση σου φαίνονται φυσικότατα ας πούμε... :lol:
Το ότι "Το μάθημα της βιολογίας διδάσκεται, αλλά παραλείπεται το θέμα της εξέλιξης" είναι και για μένα σαφές, αλλά στο κείμενο δεν κινούνται πιό συγκεκριμένα, κάτι που θεωρώ πως θα ήταν απαραίτητο, αν θέλουν να είναι "σωστοί".

Δεν ξέρω με ποιά ιδιότητα ή γνώσεις δηλώνεις απερίφραστα ότι:

Η βιολογία είναι μια ευρύτερη επιστήμη στην οποία μπορεί να ενσωματωθεί και μια εξελιγκτική θεωρία, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο.


Θα ήθελα να μας το εξηγήσεις, αν έχεις την καλή διάθεση.

Σε επίπεδο σχολικού μαθήματος, διδάσκονται ορισμένες "πτυχές" της βιολογίας, όπως θα ξέρεις, αλλά όχι ο τομέας της εξέλιξης. Γι'αυτό λέω ότι, όπως για παράδειγμα στη σχολική ύλη στα χρόνια μου ήταν μέσα το AIDS και ο καρκίνος ήταν εκτός ύλης, έτσι και σ'αυτή την περίπτωση, μπορεί να διδάσκονται κάποια στοιχεία "της ευρύτερης επιστήμης που λέγεται βιολογία", χωρίς σ'αυτά να περιλαμβάνεται κάποια εξελικτική θεωρία.

Σε όλα λοιπόν.

Σε "χαλάνε", για να στο πω "ελεύθερα" :?:

Από πότε βάζουμε όριο στη μόρφωση :?:

Από τότε που στη μόρφωση μπαίνουν ιδιοτελή συμφέροντα Zadok!
Προσωπικά δεν προτίθεμαι να διδαχτώ μια αμερικάνικη θεώρηση της εξέλιξης του ανθρώπου, που χρηματοδοτείται από το ίδρυμα Discovery Institute (το οποίο με τη σειρά του χρηματοδοτείται κυρίως από τη χριστιανική δεξιά αλλά και από άλλους επιφανείς επιχειρηματίες).
Μια αναφορά στον Ευφυή Σχεδιασμό μπορείτε να βρείτε στο λεξικό του σκεπτικιστή, όπως και σε άλλες πηγές...
Ναι, να μάθει για τον ευφυή σχεδιασμό όποιος ενδιαφέρεται, αλλά όταν πρόκειται ένα στοιχείο να μπει σε σχολικά βιβλία και να το διδάσκεται η νέα γενιά, τότε θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Από την άλλη, με "χαλάει" και η Θεωρία του Δαρβίνου όταν μιλά για "τυχαίες" επιλογές.
Άρα, από το να μεροληπτήσουμε παρασύροντας χιλιάδες παιδιά σε έναν ορισμένο τρόπο σκέψης, ίσως να ήταν καλύτερο να δοθεί περισσότερη έμφαση στο να αποκτήσουν την κατάλληλη παιδεία ώστε να το ψάξουν μόνα τους.
Τί λες?
«Είναι προφανές πως πρέπει να βασίζεται η αρμονία της φόρμας στο αξίωμα μόνον της επωφελούς προσέγγισης της ανθρώπινης ψυχής.» (ο Βασίλυ Καντίνσκυ, ως αξίωμα της εσωτερικής αναγκαιότητας...)

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τετ Σεπ 06, 2006 12:17 am

Οκ, καταρχήν ας ρίξουμε λίγο τους τόνους προς χάρην της συζήτησης, αν συμφωνείς κι εσύ. :)


Ποτέ δε θα είχα αντίρρηση γι' αυτό.

Αντίθετα, απόρησα που ανέβηκαν.

Το συγκεκριμένο πράγμα δεν έχει να κάνει με εξοικείωση γύρω από τα φόρουμς, αλλά γύρω από το internet γενικότερα (πώς μπορείς να περιηγηθείς στο διαδίκτυο αν δε χρησιμοποιήσεις links?).


Όπως και να έχει, έχει ξανασυμβεί.

Να το κλείσουμε αυτό το ζήτημα εδώ, αν θέλεις, διότι είναι εκτός θέματος και κουράζει λίγο;

Ενώ όλα τα υπόλοιπα στην εκπαίδευση σου φαίνονται φυσικότατα ας πούμε... :lol:


Επειδή είσαι νέος σχετικά χρήστης της Αγοράς μας, επέτρεψέ μου να σε ενημερώσω ότι πάντα προβληματίζομαι και συζητώ τέτοια ζητήματα, χωρίς να γίνομαι επιλεκτική, όσο μπορώ βέβαια, διότι έχω και τις αδυναμίες μου...

Το ότι "Το μάθημα της βιολογίας διδάσκεται, αλλά παραλείπεται το θέμα της εξέλιξης" είναι και για μένα σαφές, αλλά στο κείμενο δεν κινούνται πιό συγκεκριμένα, κάτι που θεωρώ πως θα ήταν απαραίτητο, αν θέλουν να είναι "σωστοί".


Αυτή η άποψη περί σωστού είναι μάλλον υποκειμενική.

Αλλά και πάλι ρωτάω, γιατί δεν τους το λες;
Υπάρχει e-mail επικοινωνίας στη σελίδα.

Σε επίπεδο σχολικού μαθήματος, διδάσκονται ορισμένες "πτυχές" της βιολογίας, όπως θα ξέρεις, αλλά όχι ο τομέας της εξέλιξης. Γι'αυτό λέω ότι, όπως για παράδειγμα στη σχολική ύλη στα χρόνια μου ήταν μέσα το AIDS και ο καρκίνος ήταν εκτός ύλης, έτσι και σ'αυτή την περίπτωση, μπορεί να διδάσκονται κάποια στοιχεία "της ευρύτερης επιστήμης που λέγεται βιολογία", χωρίς σ'αυτά να περιλαμβάνεται κάποια εξελικτική θεωρία.


Εγώ πιστεύω ότι δεν μπορεί.

Από τότε που στη μόρφωση μπαίνουν ιδιοτελή συμφέροντα Zadok!


Η ελευθερία για σένα είναι προώθηση ιδιοτελών συμφερόντων.
Πολύ ενδιαφέρον αυτό!

Προσωπικά δεν προτίθεμαι να διδαχτώ μια αμερικάνικη θεώρηση της εξέλιξης του ανθρώπου, που χρηματοδοτείται από το ίδρυμα Discovery Institute (το οποίο με τη σειρά του χρηματοδοτείται κυρίως από τη χριστιανική δεξιά αλλά και από άλλους επιφανείς επιχειρηματίες).


Μήπως θα ήθελες να γυρίσουμε στην εποχή που καίγαμε και βιβλία στην πυρά ως σατανικά κατασκευάσματα;

Μια αναφορά στον Ευφυή Σχεδιασμό μπορείτε να βρείτε στο λεξικό του σκεπτικιστή, όπως και σε άλλες πηγές...
Ναι, να μάθει για τον ευφυή σχεδιασμό όποιος ενδιαφέρεται, αλλά όταν πρόκειται ένα στοιχείο να μπει σε σχολικά βιβλία και να το διδάσκεται η νέα γενιά, τότε θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.


Άλλο προσεκτικοί κι άλλο επιλεκτικοί ε;

Ποιός έχει τα σωστά κριτήρια δηλαδή κατά την γνώμη σου;

Από την άλλη, με "χαλάει" και η Θεωρία του Δαρβίνου όταν μιλά για "τυχαίες" επιλογές.
Άρα, από το να μεροληπτήσουμε παρασύροντας χιλιάδες παιδιά σε έναν ορισμένο τρόπο σκέψης, ίσως να ήταν καλύτερο να δοθεί περισσότερη έμφαση στο να αποκτήσουν την κατάλληλη παιδεία ώστε να το ψάξουν μόνα τους.
Τί λες?


Κι εμένα με "χαλάει" η ανικανότητα της Νευτώνιας φυσικής να επιλύσει τα ζητήματα της κβαντομηχανικής.

Μήπως να την αφαιρέσουμε κι αυτή;

Πώς θα αποκτήσουν κατάλληλη παιδεία οι νέοι φίλε μου, όταν εξαιρούνται βασικά κεφάλαια για τη διαμόρφωση κρίσης;

Λογοκρισία λέγεται αυτό ή ιδέα μου είναι;

Οι καθηγητές που έφτιαξαν τη σελίδα, αιτιολογούν τη θέση τους και προσωπικά, τη θεωρώ απόλυτα ορθή.

Από και και πέρα, δεν εξαναγκάζεται κανείς να προβεί σε ενέργειες, τις οποίες δεν επιθυμεί.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Soulseek
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 17, 2006 3:40 am
Τοποθεσία: Stark
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Soulseek » Τετ Σεπ 06, 2006 12:43 am

Χιούστον, έχουμε πρόβλημα...

Θα ήθελα να δω και τη συμμετοχή άλλων μελών σ'αυτό το θέμα, καθώς θεωρώ πως είναι αρκετά ενδιαφέρον και θα ήταν άδικο να το χαραμίσουμε συνεχίζοντας έναν διάλογο όπου απλά δεν καταλαβαίνει ο ένας τον άλλον (και δεν το λέω με κακία, συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. :) ).
«Είναι προφανές πως πρέπει να βασίζεται η αρμονία της φόρμας στο αξίωμα μόνον της επωφελούς προσέγγισης της ανθρώπινης ψυχής.» (ο Βασίλυ Καντίνσκυ, ως αξίωμα της εσωτερικής αναγκαιότητας...)

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τετ Σεπ 06, 2006 2:13 am

Για να καταλαβαινόμαστε, μια και δεν γνωριζόμαστε, ίσως χρειάζεται ν' ανταλλάξουμε περισσότερες κουβεντούλες... να εξηγήσουμε αυτά που θεωρούμε αυτονόητα και που προφανώς, δεν είναι.

Μακάρι να συμμετάσχουν κι άλλοι φίλοι, εφόσον τους ενδιαφέρει το θέμα.

Θα ήθελα πολύ πάντως, να με βοηθήσεις να καταλάβω όσα πιστεύεις ότι δεν καταλαβαίνω, αγαπητέ Soulsick.

Πραγματικά συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες, αλλά τα μέλη των οικογενειών πάντα προσπαθούν να ξεκαθαρίσουν τις παρανοήσεις και πάντα με καλή διάθεση.
Μπορεί να δυσκολευτούμε, αλλά είμαι βέβαιη ότι τελικά, θα τα καταφέρουμε.

:)
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Δημήτριος
Δημοσιεύσεις: 208
Εγγραφή: Δευ Απρ 10, 2006 6:16 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Δημήτριος » Πέμ Σεπ 07, 2006 7:31 am

Αν έχουμε ως αρχή την δημιουργία ελεύθερα σκεπτόμενων ανθρώπων, η γνώση δεν πρέπει να περιορίζεται ούτε από δόγματα ούτε από ιδιοτελή συμφέροντα.
Προσωπικά βέβαια, μόνο και μόνο το γεγονός ότι ο Μπους εκφράστηκε υπέρ της διδασκαλίας του "Ευφυούς Σχεδιασμού" μού δημιούργησε αμέσως αρνητική διάθεση απέναντι στην συγκεκριμένη θεωρία (η οποία βέβαια στην βάση της δεν είναι καινούργια, απλώς έχει περιβληθεί και με επιστημονικότερο λόγο). Από άνθρωπο που βγαίνει και λέει ότι "μου είπε ο θεός" να πάω να σακατέψω μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπων δεν περιμένω κάτι καλό...
Όμως, το ζήτημα δεν είναι μόνον ο φορέας του λόγου αλλά και ο ίδιος ο λόγος.
Όλες οι φωνές πρέπει να ακούγονται, γιατί όλες έχουν κάτι να μας διδάξουν, ανεξάρτητα από τις προσπάθειες επιβολής και χειραγώγησης που υπάρχουν εκατέροθεν.
Εκτός αυτού, προς το παρόν δεν βρίσκω κάτι που να αποκλείει έναν μελλοντικό συγκερασμό των δύο "αντικρουόμενων" απόψεων.

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Παρ Σεπ 15, 2006 5:36 pm

Σχετικά με τα ερωτήματα, τα οποία είχε θέσει ο φίλος Soulsick και μετά από μία μικρή έρευνα στην ιστοσελίδα, διαπίστωσα ότι ο δημιουργός της έχει τοποθετήσει σύνδεσμο στο τέλος της, παραπέμποντας σε κείμενο το οποίο αποσαφηνίζει την έννοια της εξέλιξης, σύμφωνα με την έκκληση του.

Εικόνα <------- κάνε κλικ!

Και από τη σελίδα με τις σχετικές γελοιογραφίες, για να χαμογελάσουμε λίγο, ενδεικτικά:

Εικόνα

_______________________

Εικόνα
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Soulseek
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 17, 2006 3:40 am
Τοποθεσία: Stark
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Soulseek » Σάβ Σεπ 16, 2006 9:34 pm

Απλά, για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου, η συγκεκριμένη κατάσταση μου δημιουργεί συνειρμούς τύπου flash mob...
Το να βγαίνει μια ομάδα ανθρώπων και να "φωνάζει τόσο δυνατά" (εμένα τουλάχιστον αυτή την αίσθηση μου έδωσε, τόσο το αρχικό λινκ όσο και το τελευταίο) χωρίς να παραθέτει συγκεκριμένες λύσεις και προτάσεις με τα αντίστοιχης βάσης επιχειρήματα, μου δημιουργεί μια καχυποψία - μια επιφύλαξη... :roll:
«Είναι προφανές πως πρέπει να βασίζεται η αρμονία της φόρμας στο αξίωμα μόνον της επωφελούς προσέγγισης της ανθρώπινης ψυχής.» (ο Βασίλυ Καντίνσκυ, ως αξίωμα της εσωτερικής αναγκαιότητας...)

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Κυρ Σεπ 17, 2006 12:37 am

Αγαπητέ Soulsick,

δεν ξέρω γιατί έχεις αυτήν την αίσθηση.

Προσωπικά (και νομίζω ήταν εμφανές αυτό :)), δεν είχα καθόλου τέτοια εντύπωση.
Όπως ξανάγραψα πιο πάνω, δε θεωρώ ότι τόσοι άνθρωποι με ελάχιστη παιδεία την ανώτατη αλληλοπαρασύρονται έτσι απλά και για ένα τόσο σοβαρό θέμα.

Θα ήθελες να διευκρινίσεις τις επιφυλάξεις σου ή απλά, θεωρείς ότι τα παιδιά δε θα πρέπει να ενημερώνονται για κάθε επιστημονική εκδοχή :?:

Όσο με αφορά, θα συμφωνήσω με το φίλο Δημήτριο.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Soulseek
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 17, 2006 3:40 am
Τοποθεσία: Stark
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Soulseek » Δευ Σεπ 18, 2006 8:20 am

Καταρχήν δεν είναι απαραίτητο να "αλληλοπαρασύρονται έτσι απλά", ιδίως για ένα τόσο σοβαρό θέμα, όπως λες. :wink:
Οι επιφυλάξεις μου δεν αφορμόνται από κάποιο συγκεκριμένο στοιχείο αλλά από τη γενικότερη εντύπωση που σχημάτισα από τα παραπάνω links.
Μπορείς να πεις ότι ολίγον επιρρεπής στη συνομωσιολογική προσέγγιση τέτοιων γεγονότων. :roll:
...ή απλά, θεωρείς ότι τα παιδιά δε θα πρέπει να ενημερώνονται για κάθε επιστημονική εκδοχή :?:

Ενημέρωση ΝΑΙ! Ο στόχος των σχολείων όμως, για μένα τουλάχιστον, δεν είναι η ενημέρωση αλλά η εκπαίδευση.
Ιδίως όσον αφορά ευαίσθητα και "καυτά" θέματα όπως η "διδασκαλία της εκπαίδευσης" ή η "σεξουαλική διαπαιδαγώγηση", θεωρώ πως πρέπει να προσεγγίζονται με τη μέγιστη προσοχή, ώστε να μην υπάρχει ο κίνδυνος της ελεγχόμενης και μεροληπτικής εκπαίδευσης.

Θα δώσω ένα παράδειγμα: Στα ελληνικά μαιευτήρια δίνονται συχνά διάφορα "δωράκια" για τα νεογέννητα, όπως γάλα σε μορφή σκόνης ή άλλου είδους σκευάσματα για τη διατροφή του νεογέννητου. Στην υπόλοιπη Ευρώπη βέβαια έχει γίνει ολόκληρο θέμα για το γυναικείο θηλασμό και τα πλεονεκτήματά του, αλλά εδώ οι πολυεθνικές φαίνεται να εισακούγονται περισσότερο από τη φωνή της επιστήμης.
Το γεγονός της διδασκαλίας του Ευφυούς σχεδιασμού στην Αμερική, συνειρμικά είναι σαν τη χορήγηση γάλακτος σε μορφή σκόνης στα παιδιά, ως "σωστή ανατροφή" που προωθείται από ιδιοτελή συμφέροντα.
Για να μη σας κουράζω άλλο και για να ξεκαθαρίσω το σκοπό τοποθέτησης του παραδείγματος, η ανατροφή του μωρού θα έπρεπε να είναι θέμα της κάθε μητέρας, χωρίς να ανακατεύεται το μαιευτήριο (όπου ενδεχομένως να εξυπηρετεί ιδιοτελή συμφέροντα). Το μόνο που θα μπορούσε να κάνει το σωστό μαιευτήριο θα ήταν να πει στη μητέρα ότι "ως τροφή στο μωρό υπάρχει η λύση του θηλασμού με τα τάδε πλεονεκτήματα (παραθέτοντας επιστημονικές έρευνες) και υπάρχει και η τροφή γάλακτος σε σκόνη (παραθέτοντας διαφημίσεις). Η επιλογή είναι δική σας".
Αντιστοιχίστε λοιπόν το μαιευτήριο με το σχολείο, το θηλασμό με την εξελικτική θεωρία του Δαρβίνου, τον Ευφυή σχεδιασμό με το γάλα σε μορφή σκόνης και τη μητέρα με τους μαθητές. :wink:
«Είναι προφανές πως πρέπει να βασίζεται η αρμονία της φόρμας στο αξίωμα μόνον της επωφελούς προσέγγισης της ανθρώπινης ψυχής.» (ο Βασίλυ Καντίνσκυ, ως αξίωμα της εσωτερικής αναγκαιότητας...)

Δημήτριος
Δημοσιεύσεις: 208
Εγγραφή: Δευ Απρ 10, 2006 6:16 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Δημήτριος » Δευ Σεπ 18, 2006 1:54 pm

Άσχετο (?) , η κατηγορία της "αθεϊας" που προσάψαν στον Δελμούζο στηρίχθηκε στην διδασκαλία και της θεωρίας της Εξέλιξης των Ειδών του Δαρβίνου, στο Παρθεναγωγείον του Βόλου...

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τρί Σεπ 19, 2006 7:17 pm

Αγαπητέ Soulsick,

νομίζω ότι κανένας και σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να στερήσει από κάποιον τη δυνατότητα της επιλογής.

Δυστυχώς, συμφωνώ με το φίλο μου το Ζαν Πωλ:

"Οι άνθρωποι είμαστε καταδικασμένοι να είμαστε ελεύθεροι, δηλαδή υπεύθυνοι."

Κατά συνέπεια, θεωρώ ευθύνη της (ενήλικης προφανώς) μάνας να γνωρίζει τα πλεονεκτήματα ή τα μειονεκτήματα του θηλασμού κι όχι να περιμένει το μαιευτήριο να της χορηγήσει το γάλα σε σκόνη, το οποίο μάλλον έχει και κάποια οικονομικά κίνητρα. Μπορεί να μην έπρεπε να είναι έτσι, αλλά θεωρώ πολύ σημαντική την ατομική μας ευθύνη ως παράγοντα βελτίωσης των κοινωνικών συνθηκών.

Έτσι, φοβούμαι ότι το παράδειγμα δεν είναι και πολύ σχετικό, γιατί με αυτήν τη λογική και δεδομένου του ότι στην περίπτωση των μαθητών μιλάμε για ανθρώπους ανήλικους, οι οποίοι σαφώς δε φέρουν την ίδια ευθύνη, αλλά διαμορφώνουν κρίση, ακριβώς αυτό προτείνει η αναλυτική ενημέρωση τύπου:

"ως τροφή στο μωρό υπάρχει η λύση του θηλασμού με τα τάδε πλεονεκτήματα (παραθέτοντας επιστημονικές έρευνες) και υπάρχει και η τροφή γάλακτος σε σκόνη (παραθέτοντας διαφημίσεις). Η επιλογή είναι δική σας"

Αν αλλάξουμε τις λέξεις, τοποθετώντας τις σχετικές με την εξέλιξη, νομίζω ότι προκύπτει ότι όντως η διδασκαλία πρέπει να εμπλουτιστεί και θα πρέπει να συμφωνείς σε αυτό, αρκεί να μην είναι επιλεκτική.

Και βάσει αυτού, νομίζω ότι δεν μπορεί να αντέξει στη λογική, το γεγονός ότι ανεχόμαστε τα διδάσκονται τα παιδιά παραμυθάκια τύπου Γενέσεως (τα οποία δεν υποτιμώ, αλλά όπως διδάσκονται σαφώς δεν προσφέρουν κάτι κι αντίθετα, μάλλον κακό κάνουν) και διαμαρτυρόμαστε για μία αξιέπαινη (κατ' εμέ πάντα) προσπάθεια.

Και ολοκληρώνοντας, απαντώντας στο σχόλιο περί ενημέρωσης - εκπαίδευσης, θα ήθελα να σας παραθέσω δύο σκαναρισμένες σελίδες από το ένθετο περιοδικό ΒΗΜΑgazino της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ της προ-προηγούμενης Κυριακής, όπου υπήρχε σχετικό αφιέρωμα λόγω της επικείμενης έναρξης της σχολικής χρονιάς:

Εικόνα

και

Εικόνα

Κάνετε κλικ πάνω στις εικόνες, ώστε να τις δείτε μεγαλύτερες.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

k.
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 17, 2006 12:21 pm

Δημοσίευσηαπό k. » Τετ Σεπ 20, 2006 10:27 pm

Το μόνο σίγουρο με την θεωρία του Δαρβίνου, είναι πως αφήνει πολύ μεγαλύτερο πεδίο ελευθερίας στον άνθρωπο και, ίσως αυτό να είναι κάτι που κάποιοι θεωρούν επικίνδυνο. Ακόμα και αν υπάρχουν κενά στην θεωρία της εξέλιξης και της φυσικής επιλογής, αποτελεί μια θεωρία που θέτει τον άνθρωπο σε αλληλεξάρτηση με το περιβάλλον και τον καθορίζει κύριο των επιλογών του, αντίθετα με την θεωρία των δημιουργιστών, που αντιμετωπίζει τον άνθρωπο ως ένα άβουλο ων. Και φυσικά, όπως είπαν και πολλοί σε αυτό το θέμα, δεν πρέπει να παραβλέπουμε και το ποιός είναι αυτός που εκφράζει την κάθε άποψη.

Άσχετο (?) , η κατηγορία της "αθεϊας" που προσάψαν στον Δελμούζο στηρίχθηκε στην διδασκαλία και της θεωρίας της Εξέλιξης των Ειδών του Δαρβίνου, στο Παρθεναγωγείον του Βόλου...


Και σε αυτήν...
Σύμφωνα με την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία(30/07/2000):

Εγχώριοι πιθηκομάχοι

...με τα περίφημα «αθεϊκά» του Βόλου, το 1910-11, όταν οι σκοταδιστές Ιεράρχες σε συνεργασία με υπερσυντηρητικούς πολιτικούς παράγοντες επιχείρησαν να διακόψουν την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που είχαν ξεκινήσει οι κορυφαίοι δημοτικιστές και παιδαγωγοί της εποχής (Δελμούζος, Σαράτσης, κλπ) στο Παρθεναγωγείο του Βόλου. Τελικά οι υπεύθυνοι του σχολείου παραπέμφθηκαν, μεταξύ άλλων και επειδή «κατά διαφόρους εποχάς από του Σεπτεμβρίου 1908 μέχρι τέλους Μαρτίου 1911 εν Βόλω, Λαρίση και ιδίως εν τω Εργατικώ Κέντρω και τω Ανωτέρω Παρθεναγωγείω Βόλου, προσεπάθησαν διά ζώσης, διά διδασκαλίας και δι’ εντύπων φυλλαδίων να ελκύσωσι προσηλύτους εις λεγόμενα θρησκευτικά δόγματα, τουτέστι την αθεϊαν, με τα οποία ενεργούμενα είναι ασυμβίβαστος η διατήρησις της πολιτικής τάξεως, διδάσκοντες ότι δεν υπάρχει Θεός (…), ότι ο άνθρωπος εδημιουργήθη υπό πιθήκων, ότι ο Θεός είναι ένα αγγούρι (κλπ)». Η δίκη που διεξήχθη στο Ναύπλιο το 1914 (11 ολόκληρα χρόνια πριν από τη δίκη του Σκόουπς) κατέληξε σε πανηγυρική αθώωση των κατηγορουμένων, όμως η θεωρία της εξέλιξης παρέμεινε στο περιθώριο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, παίζοντας κρυφτούλι με την κυρίαρχη κατηχητική διδασκαλία της «Δημιουργίας»....

....Στην κατά κράτος ήττα των "πιθηκοφίλων" οδηγήθηκε πριν από χρόνια η τελευταία -προς το παρόν- πράξη της ελληνικής "δίκης των πιθήκων". Στα 1984, η ιδέα του υπουργείου Παιδείας να περιλάβει στην ύλη της Α΄ Λυκείου το βιβλίο "Ιστορία του ανθρώπινου γένους" του ιστορικού Λευτέρη Σταυριανού προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από ένα ευρύ -όσο και ετερόκλητο- φάσμα εχθρών της δαρβινικής θεωρίας. Είναι αλήθεια πως οι αντιδράσεις αυτές δεν οφείλονταν αποκλειστικά στις σύντομες αναφορές του συγγραφέα στη θεωρία της εξέλιξης, αλλά και σε άλλες θέσεις του που υποτίθεται ότι έθιγαν τα ιερά και τα όσια της ελληνορθόδοξης παράδοσης - από το ρόλο του Βυζαντίου έως την ισότητα των φύλων. Το σύνθημα για την επίθεση δόθηκε με άρθρο του Κώστα Γεωργουσόπουλου στο οποίο το πρόβλημα εντοπιζόταν στην υποβάθμιση της ιστορίας του ελληνισμού ("Τα Νέα" 17/9/84), πολύ σύντομα όμως τη συζήτηση θα μονοπωλούσε το ζήτημα της καταγωγής του ανθρώπου...


Πολέμιος της θεωρίας της εξέλιξης υπήρξε και ο μητροπολίτης Πειραιώς Καλλίνικος, ο οποίος εξέδιδε και το προπαγανδιστικό έντυπο "Ο άνθρωπος από τον πίθηκο;".Στο έντυπο αυτό, επικαλείται την άποψη του Αμερικανού διδάκτορα Βιοχημείας Duane Gish, αλλά ξεχνάει να αναφέρει πως ο διδάκτωρ, ήταν και ο αναπληρωτής πρόεδρος του "Ινστιτούτου Ερευνας της Δημιουργίας", δηλαδή επικεφαλής της οργάνωσης των "δημιουργιστών" στις ΗΠΑ. Επίσης ο ίδιος ίδρυσε το 1993 τον Σύνδεσμο Επιστημώνων Πειραιά, μη αφήνοντας να διαφανεί αμέσως ο σκοπός του συλλόγου αυτού.
Φυσικά ο Σύνδεσμος έγινε μέλος της Ομοσπονδίας Ορθοδόξων Οικογενειακών Οργανώσεων Βαλκανίων και Κύπρου το 1994...

Ας μην ξεχνάμε, επίσης, πως ο ίδιος ο Δαρβίνος, που εμπνεύστηκε την θεωρία, άνηκε στην χριστιανική αίρεση των Ουνιταριανών, άρα αποτελούσε εκ των προτέρων μίασμα για την "αυθεντική" εκκλησία.

"Οι άνθρωποι είμαστε καταδικασμένοι να είμαστε ελεύθεροι, δηλαδή υπεύθυνοι


Συμφωνώ κι εγώ με την φίλη Zadok και για να πω την αλήθεια μου αρέσει η καταδίκη μου. Γι' αυτό και δεν θέλω να έρχονται περίεργοι άνθρωποι με ιδέες όπως ο Δημιουργισμός και να μου την χαλάνε.

Όσο για το αν θα διδάσκεται η θεωρία της εξέλιξης από τα σχολεία, συμφωνώ πως πρέπει να διδάσκεται, τουλάχιστον ως μια προσέγγιση που δεν έχει ακόμα απόδειχθει πλήρως. Και αυτό, προκειμένου να μάθουν τα παιδιά να σκέφτονται με έναν λίγο διαφορετικό τρόπο. Αυτόν που λέει πως δεν φυτρώσαμε ξαφνικά και άβουλα.
In-A-Gadda-Da-Vida...

Dugin
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 28, 2005 5:37 pm

Δημοσίευσηαπό Dugin » Πέμ Σεπ 28, 2006 8:27 pm

Το ζήτημα έχει,κατά τη γνώμη μου,προεκτάσεις,που μάς διαφεύγουν,πιθανώς.

Καταρχήν,το δίπολο "Εξέλιξη κόντρα Δημιουργισμού" δεν ισχύει.
Δεν υπάρχει "Δημιουργισμός",μα,"δημιουργισμοί".Και μάλιστα,πολλές φορές,ισχυρά αντιτιθέμενοι μεταξύ τους.Μάλιστα,κάποιες "σχολές" που θα μπορούσαν να καταταχτούν ως "δημιουργισμοί",δεν απορρίπτουν καθολικά την εξέλιξη.Αντιθέτως,δέχονται τη λειτουργία της,αλλά όχι σε τόσο μεγάλη κλίμακα,όσο πιστεύουν οι υπέρ αυτής.

Δεύτερο,στην επιστήμη,πέρα από το συγκεκριμένο ζήτημα,υπάρχει πάντα μια κάποια "πολιτική ορθότητα",η οποία ορίζεται από την ιδεολογία της εκάστοτε ελίτ,που κυβερνά.Στη ψυχροπολεμική περίοδο,μπορούμε να βρούμε αρκετά παραδείγματα πως τα δυο μεγάλα συστήματα επηρέαζαν τα πορίσματα και καθοδηγούσαν την επιστήμη,γενικώτερα -δίχως αυτό να θεωρείται απαραίτητα "θετικό" ή "αρνητικό",εκ των προτέρων.
Εκεί που θέλω να καταλήξω,τέλοσπαντων,είναι ότι δεν πρέπει να ξεγελιόμαστε από τη θέση περί "ουδέτερης" επιστήμης.

Στο ρεζουμέ,λοιπόν.Είμαι σαφώς υπέρ της διδασκαλίας της θεωρίας της Εξέλιξης στα σχολεία.Διότι,ίσως να μην έχει καθολική ισχύ,εντούτοις,ενπολλοίς,έχει λειτουργική αξία.
Όμως,αυτή να διδάσκεται ως θεωρία -όχι ως νόμος.

Από την άλλη,εμένα μού γεννιούνται κάποια ερωτήματα.Τη θεωρία της Εξέλιξης υποστηρίζουν επίσημα η Αγγλικανική Εκκλησία,η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και οι Ορθόδοξοι Ιουδαίοι κα.Ένα από τα γελοία,κατεμέ,ρεύματα "Δημιουργισμού" υποστηρίζουν,κυρίως,νεοπροτεσταντικές ομολογίες -κι όχι γενικά οι Χριστιανοί,όπως αφήνεται να εννοείται.Γιατί,ωστόσο,αφήνεται να συμβαίνει αυτό;
Θα μού πείτε,"μα τότε,ο ( κάθε ) Χ.Ο. Καλλίνικος γιατί αντιδρά";Ως γνωστό,στην Ελλάδα οι φανατικοί Ορθόδοξοι αποδέχονται ευχάριστα ως εργαλεία ό,τι νεοπροτεσταντικό προάγει απόψεις περί "666","Αντίχριστου" κλπ.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει κι εδώ.Δυστυχώς ή ευτυχώς,το επίπεδο μόρφωσης των ελλήνων ιεραρχών συγκρίνεται εύκολα με αυτό των οπάδων νεοπροτεσταντικών ομάδων.

Αν θέλετε τη δική μου εκτίμηση,η εν λόγω σύγκρουση έχει βαθύτερη ρίζα.
Είναι το προοίμιο μιας σύγκρουσης πολιτισμών,η οποία ίσως ακόμα δεν έχει βρει έκφραση σε διακρατικό επίπεδο,αν και θα συμβεί στο μέλλον κι αυτό.
Είναι η σύγκρουση της αναλυτικής,εμπειριστικής επιστήμης του Δυτικού Πολιτισμού,που άρχισε και τελείωσε πάνω σε ιουδαιοχριστιανικά δόγματα,και της επιστήμης της νέας εποχής που έρχεται,η οποία μη-έχοντας ακόμα πατήσει σε σταθερότερα θεμέλια,βρίσκεται μεταξύ "φθοράς κι αφθαρσίας" στο να γίνει βίωμα της ανθρωπότητας.

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Πέμ Δεκ 28, 2006 5:46 pm

Εικόνα
(clickable)

Εικόνα
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry


Επιστροφή σε “- ΠΑΝ - ΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες