Χαιρετώ συνομιλητές και αναγνώστες.
Είχα παρακολουθήσει τον κ. Δρίτσα στην τηλεοπτική εκπομπή «Αρχονταρίκι» της ΕΤ-1. Ο γενικότερος λόγος του, οι αναφορές του στην αξία της μουσικής που πλήρωναν ο πλατωνισμός και σαμανισμός, και η πρωτοβουλία του να εγκαταστήσει ηχεία σε θαλάμους ασθενών στο Ωνάσειο, είχαν κεντρίσει το ενδιαφέρον μου. Θα ήθελα να παρευρεθώ σε αυτήν την ομιλία, αλλά είδα την ανακοίνωση καθυστερημένα..
Ο ανθρώπινος οργανισμός αντιδρά σε μουσικές συχνότητες παράγοντας συγκεκριμένες ουσίες όταν αποτελεί μέρος φαινομένων αντήχησης, συνήχησης και συντονισμού. Αυτές φαίνεται να μπορούν να επηρρεάσουν την ψυχολογία του, να μεταφέρουν πληροφορίες, να τόν υποβάλουν σε συγκεκριμένη κατάσταση ή να τόν θεραπεύσουν.
Οι περισσότερες θεραπείες της σημερινής ιατρικής είναι περιορισμένες σε μία από τις 5 αισθήσεις, τη γεύση (ακόμα και εδώ αψηφείται η βαρύτητα της διατροφής, εστιάζοντας αποκλειστικά στη φαρμακολογία). Σα να λέμε ότι χρησιμοποιούμε μόνο τη σειριακή θύρα ενός η/υ, αψηφώντας USB, παράλληλη, υπέρυθρη κτλ. Ακοή, όραση, όσφρηση και αφή ανήκουν, δυστυχώς, στην «εναλλακτική» σφαίρα.
Προσθέτω στο θέμα την ηχητική της γλώσσας, την προφορά, και μού φαίνεται ως προοδοπληξία η κατάργηση του πολυτονικού, η ιδέα της φωνητικής και όλες οι λοιπές συνεχείς μινιμαλιστικές υπεραπλουστεύσεις. «Κοροϊδεύουμε» το –ν- των Κυπρίων, αλλά έχουμε εξετάσει αν υπάρχουν θετικές επιπτώσεις από τις δονήσεις που παράγει; Δε γνωρίζω αν αυτή αντιπροσωπεύει την ελληνική προφορά, αλλά ακούστε :
http://voyager.jpl.nasa.gov/spacecraft/ ... uages.html
Παραθέτω ένα ενδιαφέρον άρθρο:
Τα μνημεία που άφησαν πίσω τους αρχαίοι πολιτισμοί μέχρι πρότινος απλά μας συγκινούσαν και μας προκαλούσαν δέος. Τώρα πια μας προκαλούν να τα μελετήσουμε γιατί αποδεικνύεται ότι κρύβουν περισσότερα από χώμα και πέτρες. Ψήγματα γνώσης που εξάγουμε με αρχαιολογικές και επιστημονικές μελέτες αποδεικνύουν ότι οι κατασκευαστές τους γνώριζαν και έπρατταν πολύ περισσότερα από όσα νομίζαμε, με άγνωστες ως τώρα σκοπιμότητες!
Στο περιοδικό "The Ley Hunter" τεύχος 123 υπάρχει ένα άρθρο με τίτλο "Οι αρχαίοι βράχοι μιλάνε!". Επιστήμονες σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο του Princeton μελέτησαν αρχαία μνημεία στην Αγγλία χρησιμοποιώντας όργανα ηχητικών μετρήσεων και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι υπήρχαν κάποιες βασικές συχνότητες που εκπεμπόταν από τα μέρη που επισκέφτηκαν. Οι κυρίαρχες ήταν μεταξύ 95 και 120 Hz, σε πολλά μέρη ήταν 110Hz. Μήκος κύματος 3 μέτρα. Παρατηρήθηκαν επίσης αντηχήσεις και συντονισμοί. Το πρώιμο συμπέρασμά τους ήταν πως οι συχνότητες πέφτουν μέσα στην ηχητική γκάμα της ανδρικής φωνής και τα μνημεία ήταν "κουρδισμένα" σε συχνότητες που απαντώνται στις ψαλμωδίες, θεωρώντας πως το ιερό τραγούδι ήταν ένα από τα σημαντικά γεγονότα που λάβαιναν μέρος σε αυτούς τους τόπους...
Τα 110Hz είναι μια βασική νότα, δύο οκτάβες κάτω από την συνηθισμένη συχνότητα "κουρδίσματος" των μουσικών οργάνων στα 440Hz. Η γρανίτινη σαρκοφάγος του Βασιλιά στην Μεγάλη πυραμίδα της Αιγύπτου δονείται στα 110Hz όταν κτυπηθεί....
Σύμφωνα με τους new agers, τα 108Hz αποδίδονται στην "ολική γνώση", τα 111 προκαλούν παραγωγή ενδορφινών στον εγκέφαλο, τα 55Hz (μια οκτάβα κάτω) ενεργοποιούν την Κουνταλίνι (!), και τα 221,44Hz μια οκτάβα πάνω συνδέονται με την Αφροδίτη, την ομορφιά, την αγάπη και την αρμονία. Ενδιαφέρον.
Δύο κοντινές (σε συχνότητα) νότες στον ίδιο χώρο προκαλούν ένα φαινόμενο γνωστό σαν συνήχηση παράγοντας και το άθροισμα και την διαφορά τους, που εξαρτάται από την διαφορά των συχνοτήτων (αλλά και των αρμονικών) και μοιάζει με beat. Δηλαδή 150Hz + 155Hz θα ακούγονται σαν ο ήχος τους να πάλλεται με 5Hz. Στο Θιβέτ καμπάνες φτιάχνονται σε ζεύγη ειδικά τονισμένα ώστε να προκαλούν αυτό το συγκεκριμένο beat, ένα brainwave pattern, 4 με 5 Hz. Μπορείτε να πειραματιστείτε σχετικά και στο computer σας χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Cool Edit pro.... Είναι σαφώς ευκολότερο από την συγχρονισμένη χρήση δύο MK2:)
Μετρώντας δε τις αντηχήσεις χαμηλών τόνων στους κλειστούς χώρους (ταφικούς) στην Αγγλία συμπέραναν ότι η πιο αποδοτική αντηχητική συχνότητα ήταν τα 2 Hz. Ένα beat των 2 Hz είναι ένα Beat των 120 beats per minute, - η βάση της σύγχρονης μουσικής, trance αλλά και χορευτικής (!). Είναι επίσης ο ρυθμός της καρδιάς σε έντονη φυσική άσκηση, ή σε ηρεμία με το ενδιάμεσο κενό ανάμεσα στους χτύπους. Τα 2 Hz συνδέονται με καταστάσεις κυμάτων Δέλτα, του βαθύ μη-REM (μη ονειρικού) ύπνου ή μιας κατάστασης trance.
Περισσότερο ενδιαφέρουσες μελέτες γίνανε στην Αίγυπτο όπου ανακάλυψαν ότι οι πυραμίδες ακολουθούσαν ένα πρότυπο αντηχητικής και ότι τα υλικά πρέπει να επιλέχθηκαν προσεκτικά για να μεγιστοποιούν αυτά τα αποτελέσματα. Αυτό που βρήκαν ήταν ότι η Μεγάλη Πυραμίδα ήταν ...κουρδισμένη στη νότα F# (φα δίεση). Λέγεται ότι σε Αιγυπτιακά κείμενα αναφέρεται ότι αυτή η νότα είναι η αρμονική αντήχηση του πλανήτη. Περιέργως βρήκαν την ίδια νότα σε χρήση από τους ...αυτόχθονες Ινδιάνους της Αμερικής των οποίων τα Ιερά Φλάουτα είναι κουρδισμένα σε αυτήν. Από την οπτική γωνία των Ινδικών Chakra (ενεργειακών κέντρων του σώματος που αντιστοιχούν συνήθως σε αδένες) η νότα F# απορροφάται από το κέντρο της καρδιάς, σχετίζεται με το πράσινο χρώμα και είναι η 11η στην αρμονική σειρά. Η C (ντο) και η F# δημιουργούν ένα τρίτονο. Μια πολύ ισχυρή συνήχηση που εθεωρείτο ιδιαίτερα "διαβολική" τους τελευταίους αιώνες και ουσιαστικά απαγορευόταν η χρήση της στη μουσική από σοβαρούς συνθέτες!. Παραδόξως ξανάγινε της μόδας και βρίσκεται συχνά στη μουσική τζαζ! Θεωρείται ότι δίνει μια αίσθηση επαφής με την θεότητα...
Κατεβαίνοντας τις οκτάβες φτάνουμε στην κατώτερη βασική νότα λίγο πάνω από τα 1.44 Hz (παρεμπιπτόντως αυτός είναι σημαντικός Γεματριανός αριθμός).
Από όλα αυτά, το συντηρητικότερο συμπέρασμα που μπορούμε να βγάλουμε είναι ότι οι αρχαίοι πολιτισμοί γνώριζαν τουλάχιστον πως να δημιουργούν και να μετρούν ήχους και είχαν εκτενή γνώση του ανθρώπου και της σχέσης του με τον ήχο.
Πηγή.
http://67.18.47.148/com/index/at/site/s ... ient_g.htm