Άρθρο: ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ

Φιλοσοφώντας τις επιστήμες του χθες και του σήμερα, θεραπευτική.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Άρθρο: ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Απρ 01, 2006 2:37 am

Με αφορμή την πρόσφατη επέτειο της έναρξης του απελευθερωτικού αγώνα των Ελλήνων, εμπλουτίστηκε η αντίστοιχη κατηγορία άρθρων κι έτσι απετέλεσε χωριστή ενότητα υπό το διακριτικό τίτλο "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ".

Τώρα, πέρα από το άρθρο για τη μυστική δράση του Ιωάννη Καποδίστρια, περιλαμβάνει και ένα δοκίμιο βασισμένο στο Θούριο του Ρήγα.

Εικόνα

Μπορείτε να εισέλθετε κατ' ευθείαν στο άρθρο από το σύνδεσμο:

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ.

Ευχαριστούμε τον διαδικτυακό μας επισκέπτη Deva Parinito για την προσφορά του αυτή.
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

drumx13
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 10:11 pm

Δημοσίευσηαπό drumx13 » Πέμ Απρ 06, 2006 9:03 pm

Οι νόμοι να 'ν' ο πρώτος, και μόνος οδηγός, και της πατρίδος ένας, να γένει αρχηγός. Γιατί κι η αναρχία, ομοιάζει την σκλαβιά, να ζούμε σαν θηρία, είν' πιο σκληρή φωτιά.». Η αναρχία, λέει, μοιάζει με την σκλαβιά. Το να ζεις χωρίς νόμους, χωρίς αρχές, άναρχα, χωρίς νομοθέτες, συμβούλους σώφρονες, δασκάλους, χωρίς παιδεία, χωρίς ηθικούς φραγμούς, χωρίς όριο, χωρίς μέτρο είναι πιο σκληρή φωτιά. Γιατί τότε είσαι σκλαβωμένος στην αναρχία, είσαι σκλαβωμένος στα άκρα και τα άκρα είναι επικίνδυνα. Πάντα είναι επικίνδυνα. Πολλοί μιλούν για ελευθερία, μα ποια είναι η δική τους ελευθερία; Η ασυδοσία, η λογική του «είμαι ελεύθερος, μπορώ να κάνω, να λέω ό,τι θέλω». Κάθε μέρα τους βλέπω, τους βλέπετε κι εσείς, άμετρη λογική, αυτό θα έλεγα για δαύτους. Άμετρη και ασύμμετρη παραφροσύνη.



Παίρνοντας ερεθίσματα από το πολύ ωραίο αυτό αρθώ του φίλου Deva Parinito θα ήθελα να ξεκινήσω μια κουβέντα για το μεγάλο αυτό θέμα της λογικής και ειδικότερα της επαναστατικής λογικής.

Όταν μιλάμε για λογική μιλάμε για κάτι το υποκειμενικό και όταν μιλάνε για κοινή λογική μιλάμε για κάτι υποκειμενικό μεν αλλά κοινά αποδεκτό.
Όταν μιλάμε για λογική πρέπει για να την προσδιορίσουμε να έχουμε γνώση του παράλογου και να τοποθετήσουμε την λογική μας απέναντι .Η πρώτη στροφή του πονήματος του Ρήγα προσδιορίζει το παράλογο...
Ως πότε παλικάρια, θα ζούμε στα στενά,
μονάχοι σα λιοντάρια, στις ράχες στα βουνά;
Σπηλιές να κατοικούμε, να βλέπουμε κλαδιά,
να φεύγωμ' απ' τον κόσμον, για την πικρή σκλαβιά;
"

Μέσα από την μελέτη του κειμένου γενικότερα και ειδικότερα αυτής της παραγράφου ο συγγραφέας του άρθρου προτάσσει έντεχνος το «μέτρο» και την «τάξη» ως αγαθά.

Η γνώμη μου είναι ότι το μέτρο και η τάξη είναι ο θάνατος της αλλαγής και της προόδου. Θα θυμίσω ότι η τάξη στην προεπαναστατική Ελλάδα και η διατήρηση της ήταν στην αρμοδιότητα της εκκλησίας ή της θρησκευτικής κοινότητας.
Όπως επίσης ότι η επανάσταση έλαβε χώρα πρώτα στα μυαλά των Ελλήνων υπό την επήρεια του εμπορευόμενου και μεταλαμπαδευόμενου -από τον Ρήγα τον Κοραή τον Ανώνυμο Έλληνα κα- διαφωτισμού και ήταν ευθείς εξ αρχής μια επανάσταση έναντι στην τάξη και στο σύστημα δηλαδή στην εκκλησία και στην Οθωμανική αυτοκρατορία και είναι αυτή η άμετρη λογική που την γέννησε.

Τέλος για τα περί αθεΐας ας επικαλεστούμε τα λόγια του Βολτέρου «διαφωνώ με την άποψη σου αλλά θα υπερασπιστώ την δυνατότητα σου να την εκφέρεις» και ας σεβαστούμε την αίσθηση ελευθερίας και πληρότητας ή ικανοποίησης που προσφέρει σε έναν άθεο αυτή η επιλογή του. Αλώστε εάν οι θρησκείες και οι θεοί αντιληφθούν ότι ο σκοπός της ύπαρξης τους είναι να κάνουν του ανθρώπους ευτυχισμένους (με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ) τότε θα πρέπει να χαίρονται γιατί εκπληρώνουν τον σκοπό τους .
Εκτιμώ συνολικά την πρόσφορα του φίλου μας αλλά πιστεύω ότι ο σκοπός του κειμένου και η δημοσίευση του (αλώστε η δημοσίευση είναι η ψυχή της δημοκρατίας και ο διάλογος η καρδιά της) μου επιτρέπει να επεκταθώ σε κρίση περί των ιδεών που εκφέρει και σε καμία περίπτωση δεν εκφέρω κρίση για τον συγγραφέα.

Παύλος Β. / Peter_Pan
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 6:32 am

Δημοσίευσηαπό Παύλος Β. / Peter_Pan » Πέμ Απρ 13, 2006 11:50 am

Η γνώμη μου είναι ότι το μέτρο και η τάξη είναι ο θάνατος της αλλαγής και της προόδου. Θα θυμίσω ότι η τάξη στην προεπαναστατική Ελλάδα και η διατήρηση της ήταν στην αρμοδιότητα της εκκλησίας ή της θρησκευτικής κοινότητας.
Όπως επίσης ότι η επανάσταση έλαβε χώρα πρώτα στα μυαλά των Ελλήνων υπό την επήρεια του εμπορευόμενου και μεταλαμπαδευόμενου -από τον Ρήγα τον Κοραή τον Ανώνυμο Έλληνα κα- διαφωτισμού και ήταν ευθείς εξ αρχής μια επανάσταση έναντι στην τάξη και στο σύστημα δηλαδή στην εκκλησία και στην Οθωμανική αυτοκρατορία και είναι αυτή η άμετρη λογική που την γέννησε.


Κατά την γνώμη μου, το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Είναι δυνατόν να υπάρξει αλλαγή & πρόοδος εντός ορίων, εντός μέτρων & έννομης τάξης.

Απλώς, τις περισσότερες φορές, η διαφωνία προκύπτει μεταξύ των προσώπων που στοιχειοθετούν αυτά τα "μέτρα" & μεταξύ διαφόρων πολιτικών που πιθανώς να εμπλέκονται.

Η αναφορά του "μέτρου" & της "τάξης" στο παρόν άρθρο, πρέπει να σημειωθεί πως δεν είναι προσωπολατρική ή θρησκοληπτική. Εν' τούτις, οι διαφορετικές οπτικές & οι ποικίλως εκφραζόμενες σκέψεις, είναι πάντα σεβαστές και τίθονται υπό διαλογικό πνεύμα.

Τα δέοντα,

Έγινε, τα λέμε...

pikos apikos
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 09, 2005 11:55 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό pikos apikos » Τρί Απρ 18, 2006 11:38 pm

Η γνώμη μου είναι ότι το μέτρο και η τάξη είναι ο θάνατος της αλλαγής και της προόδου. Θα θυμίσω ότι η τάξη στην προεπαναστατική Ελλάδα και η διατήρηση της ήταν στην αρμοδιότητα της εκκλησίας ή της θρησκευτικής κοινότητας.

Αγαπητε φιλε ταξη χωρις μετρο δεν ειναι ταξη,ειναι επιβολη.Κια στην προεπαναστατικη Ελλαδα δεν υπηρχε ταξη.Υπηρχε επιβολη των Τουρκων σε συνεργασια με Ελληνες κληρικους και κοτζαμπασηδες.Οι κληρικοι συνεργαζοταν για να προστατευσουν το λαο απο βιαιο εκσισλαμισμο οι κοτζαμπασηδες για ιδιον συμφερον.
Αταξια λοιπον υπηρχε κατα τη γνωμη μου.Μια αταξια οπου την εκμεταλευοταν ορισμενοι.ο λυκος στην ανταρα χαιρεται.Οπως αταξια εχει και το υπαρχον κοινωνικο συστημα.Αταξια ως προς την κατανομη του πλουτου και καθολου μετρο ως προς την αποκτηση του.
Οσον αφορα την αθε`ι`α συμφωνω,η ελευθερια επιλογης ειναι κατι που δε διαπραγματευεται.
Πικος Απικος


Επιστροφή σε “- ΠΑΝ - ΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης