Οι φλόγες κατακαίουν την χώρα μας

Ζητήματα εσωτερικού προβληματισμού, τα οποία αναζητούν το μίτο της Αριάδνης μέσα στους δαιδάλους του νου και τις ανεξερεύνητες δυνατότητες της ψυχής.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τετ Σεπ 05, 2007 9:04 pm

Η εισβολή στο Ιράκ έγινε με στρατιωτικές δυνάμεις κάποιων χωρών και αυτό είναι γνωστό, γνωστότατο, όπως βέβαια και τα οφέλη από αυτή την εισβολή, αλλά και οι απώλειες.

Όμως τι σχέση έχει αυτό με την Ελληνική Τεχνοδομική - ΤΕΒ - ΑΚΤΩΡ, την Ιωνία Οδό και τη φωτιά στον νομό Ηλείας ;
Το δικαστήριο δηλαδή που θα βγάλει (αν δε το έχει κάνει ήδη) τις αποζημιώσεις θα δώσει λιγότερα (όπως λέει το κείμενο) ; Η περιοχή θα υποβαθμιστεί από την δημιουργία του αυτοκινητόδρομου ;
Και τελικά, η φωτιά μπήκε για το συμφέρον της ανωτέρω εταιρείας ;

Αναρωτιέμαι ! :?
Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Πέμ Σεπ 06, 2007 1:08 am

Φίλτατέ μου και αγαπημένε μου (πλεονασμός κάργα) Ramoglou,

τίποτα δεν έχει σχέση και όλα σχετικά είναι.

Προσωπικά, δεν είμαι εις θέσιν να ονομάσω υπαίτιους με τη νομική έννοια του όρου, διότι αν είχα τέτοια στοιχεία θα πήγαινα στον εισαγγελέα, όπως φαντάζομαι ότι θα έκανε κι ο συγγραφέας αυτού του άρθρου.

Δεν είμαι λάτρης της συνωμοσιολογίας και το γνωρίζεις πολύ καλά.
Όμως... κάθε φορά που τρέχω σε κάποιο ελληνικό αυτοκινητόδρομο και παίρνω τα αμορτισέρ στο χέρι από τις κακοτεχνίες, αναρωτιέμαι με ποιόν π... να τα βάλω. Μη μου λες λοιπόν, ότι δεν υπάρχουν συμφέροντα.

Δεν είμαστε μακριά από τη μέρα εκείνη που θα οδηγηθούμε μοιραία σε μία άλλη αντίληψη του τί είναι δίκαιο και συνεπώς νόμιμο και τί όχι, αλλά θα χρειαστεί να παλέψουμε πολύ για να το διεκδικήσουμε από το "νόμιμο" κατεστημένο.

Σε τούτη την εποχή του Υδροχόου όπου το έγκλημα κατά της ανθρωπότητας έχει γίνει η πιο νομιμοφανής επιχείρηση, η δύναμη της αλήθειας πρέπει να βρει άλλες διεξόδους...

Άκουσα διηγήσεις από γνωστούς μου που έζησαν το συμβάν εγκλωβισμένοι σε κάποιο χωριό, τους οποίους καθόλου μυθομανείς δε θα τους χαρακτήριζα και δεν το χωράει ανθρώπινος νους αυτό που αντίκρυσαν τα μάτια τους...

Τέλος πάντων, μακάρι να ζήσουμε τις μέρες όπου οι άνθρωποι θα έχουν μάθει από τα λάθη τους και θα κάνουν πράξη αυτά που λένε με λόγια, για να μη μιλήσω για τις μέρες που θα έχουμε μάθει να προβλέπουμε πριν να πάθουμε.

Υ -Γ. Αλήθεια, υπάρχει ο Μπιν Λάντεν?
(Αν χρειάζεται, υπάρχει...)
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Πέμ Σεπ 06, 2007 1:05 pm

Τα αισθήματα είναι αμοιβαία, οπότε δε θα προχωρήσω σε ανταπόδοση κλπ.

Θα ήθελα όμως να ξεκαθαρίσω την άποψη μου, μιας και το ένα σκέλος αφορά τον κλάδο μου.

Τα όσα είπα έχουν να κάνουν με το γεγονός της φωτιάς και ΟΧΙ με τον τρόπο που κατασκευάζουν οι Τεχνικές Εταιρείες. Σε αυτό που παρέθεσα τη γνώμη μου και την όποια αντίρρηση μου, είναι το ότι σχετίστηκε η φωτιά με την κατασκευή δρόμου.
Μέχρι εκεί.

Τώρα, το τι φέρνει η εποχή του Υδροχόου, το τι παίζεται πίσω από τις πλάτες μας, το τι κάνει ο εκάστοτε Μπίν Λάντεν, το αν έχουμε Δημοκρατία ή Απολυταρχία και τελικά τι γίνεται με τα συμφέροντα των Τεχνικών Εταιριών, είναι ένα (αν όχι πολλά) διαφορετικά θέματα, που αν θέλετε μπορούμε να συζητήσουμε.
Για παράδειγμα θα πω ότι, για το χάλι του Εθνικού Οδικού δικτύου ΦΤΑΙΕΙ το Ελληνικό Δημόσιο και ΟΧΙ οι Τεχνικές Εταιρίες.

Γιατί ;
Απλά, γιατί το κράτος λέει, «εγώ δίνω τιμή τόσο το χιλιόμετρο και δώστε μου προσφορές κάτω από αυτό το μέγεθος», οπότε η εταιρία τι κάνει ; Απλά δίνει μιζούλα, κόβει υλικά, παίρνει το διαγωνισμό και όλοι είναι ευχαριστημένοι.
Αν λοιπόν το κράτος έλεγε, πόσο κάνει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ το χιλιόμετρο ; Τόσο ; ΟΚ δώστε μου προσφορές για τόσο + 15% και ότι κατασκευαστεί θα το ελέγχω ποιοτικά συνεχώς και θα το παραλάβω ΜΟΝΟ αν και εφ’ όσον είναι σωστό, θα είχαμε δρόμους επιπέδου Γερμανίας.

Η Αττική Οδός γιατί είναι ένας τέλειος δρόμος ;
Γιατί είναι ιδιωτική !
Μόλις την πάρει το δημόσιο θα τη απολαύσετε και αυτή.

Τές πα, άλλη κουβέντα αυτή, όπως και η δημιουργία ομάδας αντιμετώπισης καταστροφών και άλλα πολλά.

Καλημέρα.
Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Πέμ Σεπ 06, 2007 4:14 pm

Μάλιστα...

Σήμερα βρήκα κι αυτό:

Online petition - STOP THE CORRUPTION IN GREECE BEFORE IT GETS TOTALLY BURNT
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Πέμ Σεπ 06, 2007 7:45 pm

Target: Greek government and parliament

Τσάάάάκ στο κέντρο, μη χάνουμε το στόχο !
:smurfin: :joker: :geek: :smurf: :clown: :brilsmurf: :dwarf: :bigsmurf: :jocolor:
Εικόνα

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Πέμ Σεπ 06, 2007 7:56 pm

και εγώ βρήκα και αυτό ...

για όλα αυτοί φταίνε :lol: χώσε και σώσε !
Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Παρ Σεπ 07, 2007 2:58 am

Απόγνωση, φίλε μου...
Κι επειδή μόλις άφησα το θλιμμένο μου βιολί στη βελούδινη θήκη του, σου χαρίζω ένα αγαπημένο ποίημα της Κικής Δημουλά από το "Χαίρε Ποτέ":


ΚΟΝΙΑΚ ΜΗΔΕΝ ΑΣΤΕΡΩΝ

Χαμένα πάνε τα λόγια των δακρύων.
Όταν μιλάει η αταξία η τάξη να σωπαίνει
- έχει μεγάλη πείρα ο χαμός.
Τώρα πρέπει να σταθούμε στο πλευρό
του ανώφελου.
Σιγά-σιγά να ξαναβρεί το λέγειν της η μνήμη
να δίνει ωραίες συνταγές μακροζωίας
σε ό,τι έχει πεθάνει.

Ας σταθούμε στο πλευρό ετούτης της μικρής
φωτογραφίας
που είναι ακόμα στον ανθό του μέλλοντός της:
νέοι ανώφελα λιγάκι αγκαλιασμένοι
ενώπιον ανωνύμως ευθυμούσης παραλίας.
Ναύπλιο Εύβοια Σκόπελος;
Θα πεις
και που δεν ήταν τότε θάλασσα.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Δημήτριος
Δημοσιεύσεις: 208
Εγγραφή: Δευ Απρ 10, 2006 6:16 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Δημήτριος » Παρ Σεπ 07, 2007 7:44 am

>|<>QBB<
Ramoglou έγραψε:
Τα όσα είπα έχουν να κάνουν με το γεγονός της φωτιάς και ΟΧΙ με τον τρόπο που κατασκευάζουν οι Τεχνικές Εταιρείες.

Και όμως, φίλε μου, έχει να κάνει με τον τρόπο που λειτουργούν οι κατασκευαστικές.... :D

Για παράδειγμα θα πω ότι, για το χάλι του Εθνικού Οδικού δικτύου ΦΤΑΙΕΙ το Ελληνικό Δημόσιο και ΟΧΙ οι Τεχνικές Εταιρίες.

Αυτά είναι αλληλένδετα. Από την στιγμή που οι μεγάλες, τουλάχιστον, κατασκευαστικές έχουν τεράστια δύναμη, λόγω της ρευστότητας που διαθέτουν, από την οικιοποίηση-απορρόφηση του μεγαλύτερου μέρους των διαφόρων "πακέτων" της Ε.Ε., έχουν και την δυνατότητα να παρεμβαίνουν και να διαμορφώνουν την λειτουργία του κράτους, μέσω της χειραγώγησης είτε ανώτατων υπαλλήλων του, είτε πολιτικών, είτε της μάζας γενικότερα μέσω των Μ.Μ.Ε. που ελέγχουν. Κλασικά παραδείγματα οι κουμπαριές του Σουφλιά με τον Μπόμπολα, ο Σαραντόπουλος, η τσιμεντοποίηση που έγινε με πρόσχημα τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η διαχρονική πρεμούρα του ΥΠΕΧΩΔΕ για την συνέχιση του έργου εκτροπής του Αχελώου παρά τις αποδεδειγμένες αρνητικές επιπτώσεις και τις δικαστικές αποφάσεις κατά της συνέχισης του έργου.
Ο συγκεκριμένος άξονας των πυρκαγιών αλλά και ολόκληρη η Πελοπόνησος έχουν επιλεγεί για να ...αναπτυχθούν και να ...αξιοποιηθούν, κυρίως τουριστικά. Η συμμετοχή μας στην Ε.Ο.Κ. (τότε) προϋπέθετε την μεταστροφή του 95% του ασχολούμενου δυναμικού με τον πρωτογενή (αγροτικό) τομέα στον τριτογενή (παροχή υπηρεσιών=τουρισμός) τομέα. Οι επιδοτήσεις δίνονταν για την ομαλή μετάβαση. Αυτό δεν έγινε, όπως είναι σε όλους μας γνωστό αλλά και φανερό. Τώρα αυτή η μετάβαση γίνεται βίαια, και με σχέδιο από κάποιους και άτακτα από κάποιους άλλους. Στις περισσότερες περιοχές της Πελοπονήσου που καήκαν είχαν ανασταλεί επενδύσεις (γήπεδα γκολφ, γιγαντιαίες ξενοδοχειακές μονάδες) λόγω του αντιοικολογικού τους χαρακτήρα, καθώς προβλεπόταν να γίνουν είτε σε προστατευμένες περιοχές, είτε θα επιβαρύναν βάναυσα τις υπόλοιπες. Δεν είναι θέμα σκευωρίας, με την έννοια ότι το σχέδιο υπάρχει και δεν είναι κρυφό, τα λεφτά είναι πολύ περισσότερα από ό,τι φανταζόμαστε και σε συνδυασμό με το μακροπρόθεσμο του σχεδίου μάς είναι δύσκολο να το κατανοήσουμε. Παρατηρώντας όμως την διαχρονική πορεία και (κυρίως) τα αποτελέσματα των δράσεων αυτών, μπορούμε να το αντιληφθούμε.


Απλά, γιατί το κράτος λέει, «εγώ δίνω τιμή τόσο το χιλιόμετρο και δώστε μου προσφορές κάτω από αυτό το μέγεθος», οπότε η εταιρία τι κάνει ; Απλά δίνει μιζούλα, κόβει υλικά, παίρνει το διαγωνισμό και όλοι είναι ευχαριστημένοι.
Αν λοιπόν το κράτος έλεγε, πόσο κάνει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ το χιλιόμετρο ; Τόσο ; ΟΚ δώστε μου προσφορές για τόσο + 15% και ότι κατασκευαστεί θα το ελέγχω ποιοτικά συνεχώς και θα το παραλάβω ΜΟΝΟ αν και εφ’ όσον είναι σωστό, θα είχαμε δρόμους επιπέδου Γερμανίας.

Τα πράγματα είναι περίπου έτσι. Να εκθέσω εδώ και μια διαφορετική προσέγγιση, βιωματική: Ναι, το επίσημο κράτος, με βάση κάποια μελέτη, υπολογίζει το κόστος ενός έργου και ζητά από τους συμμετέχοντες χαμηλότερη τιμή. Αν δεν είναι στημένος ο διαγωνισμός για να τον πάρει μια συγκεκριμένη εταιρεία, είτε εκ των έσω του φορέα που τον διενεργεί, είτε απ' έξω από τους συμμετέχοντες, υπάρχει περίπτωση να "χτυπηθούν" οι τιμές και να δοθεί μεγάλη έκπτωση από τον τελικό ανάδοχο (έχω τύχει και σε προσφορά με 70% έκπτωση, για έργα οδοποιίας συγκεκριμένα).
Στην συνέχεια όμως, ο εργολάβος θα προβεί σε αναθεώρηση του κόστους, θα ανεβάσει τις τιμές, θα χρησιμοποιήσει κατώτερα των προδιαγραφών υλικά και όταν παραδοθεί το έργο (αν και όταν παραδοθεί) θα έχει κοστίσει πολύ περισσότερο από τον αρχικό προϋπολογισμό και θα είναι κατώτερης ποιότητας από την προβλεπόμενη (χαρακτηριστικά παραδείγματα οι δρόμοι που παρουσιάζουν προβλήματα λίγο μετά την παράδοσή τους σε κυκλοφορία, τα φρικτά κτήρια που θέλουν να ονομάζονται σχολεία κ.ά.). Από την υπεραξία που δημιουργείται, βγαίνουν και οι μίζες που εξασφαλίζουν είτε το αλλοθώρισμα των υπηρεσιών ελέγχου, είτε την πολιτική κάλυψη και ασυλία.

Η Αττική Οδός γιατί είναι ένας τέλειος δρόμος ;
Γιατί είναι ιδιωτική !
Μόλις την πάρει το δημόσιο θα τη απολαύσετε και αυτή.

Ο μ.ο. κόστους αντίστοιχου αυτοκινητοδρόμου στην Ε.Ε., την εποχή που κατασκευαζόταν η Αττική Οδός, ήταν, σε δραχμές, 4,5 δισ. Την ίδια στιγμή σε εμάς, γιατί είναι δικός μας δρόμος και όχι ιδιωτικός, αφού η μεγαλύτερη συμμετοχή ήταν από χρήματα του κράτους και της Ε.Ε., κόστιζε ...19,5 δισ.!!! Εκτός αυτού, αν συγκριθεί με αντίστοιχης ηλικίας ή και προγενέστερους αυτοκινητόδρομους της Ε.Ε., εύκολα διαπιστώνεται ότι δεν είναι της ίδιας ποιότητας (καλά, για το διόδιο ας μην μιλήσουμε, όπως και για το κόστος των απαλλοτριώσεων και το κόστος των παράπλευρων και βοηθητικών έργων, το οποίο κόστος θα πρέπει να είναι αδελφάκι του Τιραμόλα). Το ότι κάτι είναι ιδιωτικό δεν το κατατάσσει αυτόματα και σε καλό. Ιδιωτικό με ιδιωτικό έχει διαφορά, όπως και δημόσιο με δημόσιο. Η χαρακτηριστικότερη απόδειξη του εκφυλισμού της αρχαίας ρωμαϊκής κοινωνίας ήταν η παύση του διαγκωνισμού μεταξύ των κυβερνητών για το ποιος θα κατασκευάσει το καλύτερο και μεγαλύτερο κοινωφελές οικοδόμημα και η πρόταξη του ανταγωνισμού για την δημιουργία της πολυτελέστερης κατοικίας. Στην πρώτη περίπτωση ο ιδιώτης κατασκευαστής και ο πολιτικός που του ανέθετε το έργο εργάζονταν για την καλυτέρευση του "εμείς", στην δεύτερη για την καλυτέρευση του "εγώ".

Το ψάρι στην περίπτωσή μας δεν βρομάει απλώς από το κεφάλι, βρομάει και ζέχνει από το κεφάλι έως την ουρά του. Το δυστύχημα για εμάς είναι ότι δεν έχουμε φτάσει ακόμα στον πάτο του πηγαδιού και θα υποχρεωθούμε εμείς και τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας και τα παιδιά τους να αντιμετωπίσουμε πιο σύνθετες καταστάσεις. Να σας θυμήσω ότι πριν από την περίοδο της έξαρσης και της ανάδειξης των θετικών στοιχείων της υδροχοϊκής εποχής, θα υπάρξει η περίοδος της προσπάθειας ανέλιξης και κυριαρχίας αυτών των στοιχείων, κατά την οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις προσπάθειες συντήρησης και διατήρησης του παλιού. Και το παλιό δεν έχει μάθει να δίνει, έχει μάθει μόνο να παίρνει. Το "εγώ" θα κλοτσήσει πολύ άσχημα στην προσπάθεια που θα γίνεται από το "εμείς". Τις πραγματικές κλοτσιές δεν τις είδαμε ακόμα.

qubit
Δημοσιεύσεις: 127
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 29, 2005 4:01 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό qubit » Παρ Σεπ 07, 2007 12:04 pm

Μια σύντομη άποψη, από μια παροικούσα εν Ιερουσαλήμ των τεχνικών έργων και της εγγείου ιδιοκτησίας :
1.Το τοπίο, θεωρείται (και είναι) φυσικός πόρος, με οικονομική αξία.
Με τις πυρκαγιές, ο πόρος αυτός απαξιώνεται.
Οταν θέλει να τον εκμεταλλευτεί κάποιος κατά παράβαση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, έχει καλύτερους τρόπους από το να τον καταστρέψει. Απλώς λαδώνει τους πάντες και αλλάζει τη νομοθεσία. Εχουμε πληθώρα παραδειγμάτων, εδώ και δεκάδες χρόνια.
Επι πλέον δε, η οικολογική καταστροφή που συντελέστηκε, θα επιφέρει τέτοιες αλλοιώσεις στη μορφολογία και το τοπικό κλίμα (αποσάθρωση εδάφους, διαταραχές στη θερμοκρασία, καταστροφή της πανίδας) που μάλλον καταστρέφει παρά αναβαθμίζει τα όνειρα για τουριστική εκμετάλλευση.
2. Το κόστος απαλλοτρίωσης σχετίζεται με τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης (εντός ή εκτός σχεδίου και συντελεστές που σχετίζονται με την εκμεταλλευσιμότητα του ακινήτου). Σε μια έκταση που κάηκε, δεν αλλάζει η αξία γης, αν δεν αλλάξουν τα παραπάνω στοιχεία. Συνεπώς, αν θες να μειώσεις την αξία, δεν καις την έκταση, παρά λαδώνεις για ν' αλλάξει το θεσμικό καθεστώς. Αποκτάς τον "παράδεισο" ως έχει, και χτίζεις πολυτελείς εγκαταστάσεις, προς τέρψιν των ικανών να καταβάλλουν το ακριβό αντίτιμο.

Για μένα πάντως, η άποψη που προβάλλεται ότι οι φωτιές σχετίζονται με τέτοιου είδους συμφέροντα, δεν είναι καθόλου πειστική. Οχι γιατί αμφισβητώ την ύπαρξη "αδίστακτων" (τουναντίον μάλιστα), αλλά γιατί αυτά τα συμφέροντα, ουδόλως εξυπηρετούνται με ό,τι έγινε.

Δημήτριος
Δημοσιεύσεις: 208
Εγγραφή: Δευ Απρ 10, 2006 6:16 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Δημήτριος » Παρ Σεπ 07, 2007 1:22 pm

Αν ο κόσμος που ζει στην περιοχή που κάηκε δεν ήθελε να "αναβαθμιστεί" αλλά να συνεχίσει να ζει με τον τρόπο που ζούσε μέχρι τώρα, θα αποτελούσε ένα ζήτημα που θα απαιτούσε άμεση λύση και ριζική. Ούτως ή άλλως άλλο είναι η φυσική ομορφιά και άλλο η τεχνητή που έχουν τα σύγχρονα παραθεριστικά κέντρα.
Από την άλλη, άλλο να λαδώσεις κάποιους Έλληνες για να περαστεί μια τροπολογία σε άσχετο νόμο και άλλο να λαδωθούν πολλοί περισσότεροι Ευρωπαίοι που χαρακτήρισαν κάποιες περιοχές της Ελλάδας αυστηρά προστατευόμενη.

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Παρ Σεπ 07, 2007 1:52 pm

Εικόνα

Ένα ακόμη κείμενο μου ήρθε σήμερα μέσω email.
Δεν το υιοθετώ απόλυτα, αλλά μέσα στις κραυγές υπερβολής έχει κάποια ενδιαφέροντα σημεία και το θέτω υπό την κρίση σας.

Σκοτεινές δυνάμεις επιβουλεύονται τα δάση της πατρίδας μας και επειλούν τον ελληνοχριστιανικό πολιτισμό μας ενώ ταυτόγχροναομάδες αναρχικών κομάντο που εκπαιδεύτηκαν στο ασύλο κλεβοντας, καίγοντας, πουλώντας ναρκωτικά και διοργανώνοντας ρέηβ πάρτυ βγήκαν από τις τρύπες τους για να διασαλεύσουν την τάξη.

Εντούτοις παρά τη ναζιστικής έμπνευσης προπαγάνδα της εξουσίας και την απύθμενη βλακώδη απάθεια του έλληνα τηλεπολίτη (και των πρέζακων του νετ) που το μυαλό τους δε πάει πιο πέρα από την ρετουσαρισμένη είδηση,(γιατί αν γινόταν αυτό θα έπρεπε να αναλάβει κάποια ευθύνη για να αλλάξει κάτι αλλά είναι πολύ βολικός ο ύπνος του.. δικαίου και άλλωστε υπάρχουν άλλοι μαλ... να τρέξουν για όλα αυτά τα ζητήματα και για μας κρατάμε την εύκολη κριτική του καναπέ...ουφ κλείνει η παρένθεση), η πι8ανότητα τα πράγματα να είναι πολύ χειρότερα και πολυ πιο άσχημα και εν τέλει μιλάμε για δολοφονίες 64 ανθρώπων ασ προσπαθήσουμε να κοιτάξουμε τα γεγονότα.

ακολουθει το πολυ ενδιαφέρον κείμενο

Η Ελλάδα κάτω από επίθεση τουριστικών καρτέλ

Την τελευταία βδομάδα του Αυγούστου η Ελλάδα υπέστη μια τις από πιο αποτροπιαστικές καταστροφές στην ιστορία της.

Η Δυτική και η Νότια Πελοπόννησος, η Νότια Εύβοια, αλλά και ορισμένα προάστια της Αθήνας, καταστράφηκαν ολοσχερώς από πυρκαγιές. Εξήντα πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους (μια μάνα απανθρακώθηκε μαζί με τα τέσσερα ανήλικα παιδιά της, θυμίζοντας σκηνικό αρχαίας τραγωδίας), αρκετοί ακόμα και τώρα αγνοούνται, χωριά εξαφανίστηκαν από το χάρτη και εκατομμύρια στρέμματα δασικής και αγροτικής γης μεταβλήθηκαν σε στάχτες και αποκαΐδια.

Πέρα από την απώλεια (πάρα πολλών) ανθρώπινων ζωών, η καταστροφή που προκάλεσαν οι εμπρηστές θα έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες, που θα αρχίσουν να φαίνονται σε βάθος χρόνου. Ο αφανισμός των δασών θα προκαλέσει γενική αύξηση της θερμοκρασίας, πλημμύρες το χειμώνα, διάβρωση του εδάφους και κατολισθήσεις. Επιπλέον οι κατεστραμμένες περιοχές θα σημαδευτούν από ραγδαία αύξηση της ανεργίας, τεράστια εσωτερική μετανάστευση του ντόπιου πληθυσμού στην Αθήνα ή σε άλλες μεγάλες πόλεις, ενώ ολόκληρη η Ελλάδα θα υποστεί γενική πτώση της αγροτικής παραγωγής, καθώς οι περιοχές αυτές ήταν σημαντικές παραγωγοί λαχανικών, φρούτων και, κυρίως, ελαιόλαδου.

Αναμφίβολα λοιπόν πρόκειται για ένα τεράστιο έγκλημα.

Ένα έγκλημα όμως που δεν φαίνεται να είναι και τόσο... ακούσιο. Οι περίπου 290 εστίες φωτιάς που ξέσπασαν σε Πελοπόννησο και Εύβοια για κάθε πολίτη καλής πίστης, για κάθε πολίτη ο οποίος δεν έχει (ή δεν επιθυμεί να έχει) «γραμμή» από κόμματα ή κομματίδια, παραπέμπουν ευθέως σε ένα οργανωμένο σχέδιο εμπρησμού.

Ποιος έβαλε 290 εστίες φωτιάς; Γριές και γέροι 70-80 χρονών που συνελήφθησαν από τις επίσημες ελληνικές αρχές; Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης (ΠΑΣΟΚ), για να κερδίσει πόντους στις εκλογές; Μήπως... αναρχοαυτόνομοι, ξένος δάκτυλος, τρομοκράτες;

Μόνο έλληνες του εξωτερικού μπορούν να «χάψουν» τα διάφορα μυθεύματα που ψιθυρίζονται τον τελευταίο καιρό. Όσοι ζουν στην Ελλάδα κατάλαβαν, ένιωσαν, υποψιάστηκαν τι μπορεί να συμβαίνει.

Τι συμβαίνει λοιπόν; Ποιος ή ποιοι μπορεί να είχαν συμφέρον να γίνουν στάχτη και αποκαΐδια εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα ελληνικών δασικών εκτάσεων;

Μήπως αυτός ή αυτοί που θα αποκόμιζαν και το μέγιστο δυνατό όφελος από μια τέτοια ολοσχερή καταστροφή; Ας εξετάσουμε προσεκτικά όλα τα δεδομένα...

Η Ιονία Οδός

Η κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου στην Πελοπόννησο με την ονομασία «Ιονία Οδός» (συγκεκριμένα το νότιο τμήμα της Ιονίας Οδού, καθώς η Ιονία εκτείνεται επίσης στην Κεντρική και στη Νότια Ελλάδα), που συνδέει τις τέσσερις μεγαλύτερες πόλεις της, Κόρινθο, Πάτρα, Πύργο και Καλαμάτα, εμφανίστηκε ως σχέδιο το 1996, αλλά δεν υλοποιήθηκε αμέσως λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα, οι οποίοι απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος των κρατικών πόρων. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας υποσχέθηκε το 2004 να ξεκινήσει σύντομα την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου. Τελικά η κατασκευή του δημοπρατήθηκε τον Ιούλιο του 2007 στις ελληνικές και πολυεθνικές κατασκευαστικές εταιρείες Vinci - Ελλ. Τεχνοδομική - TEV, Άκτωρ, J&P Avax, Hochtief και Αθηνά και είχε δρομολογηθεί να ξεκινήσει αμέσως, με την προοπτική να ολοκληρωθεί το 2011.

Η Ιονία Οδός θα εξασφάλιζε οδική πρόσβαση στις τεράστιες τουριστικές εγκαταστάσεις που κατασκευάζονταν στη δυτική Πελοπόννησο, καθώς και σε εκείνες που σχεδιαζόταν να κατασκευαστούν, και επομένως η ολοκλήρωσή της δεν θα έπρεπε να πάρει περισσότερο από τον απαιτούμενο χρόνο.

Το μόνο πρόβλημα που ανέκυπτε ήταν μερικά «ενοχλητικά» δάση, βιότοποι και οικοσυστήματα, αλλά και ορισμένοι οικολόγοι ή τοπικοί ακτιβιστές. Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στην Ηλεία Γιώργος Κοντογιάννης δήλωνε το 2004: «Πεποίθηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι ότι η Ιονία Οδός πρέπει να προχωρήσει με πολύ γρήγορο ρυθμό ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες καθυστερήσεις των τελευταίων ετών» [ii].

Η Ιονία είχε αρχικά προγραμματιστεί να περάσει από μέρη υψίστης περιβαλλοντικής σημασίας, όπως η λίμνη Καϊάφα στην περιοχή της Ζαχάρως, η οποία μάλιστα είχε συμπεριληφθεί και στον ευρωπαϊκό περιβαλλοντολογικό κατάλογο Natura 2000, χαρακτηριζόμενη ως περιοχή «υψηλής προστασίας». Όπως μάλιστα επισήμαινε τον Ιούλιο ο πρόεδρος του Συλλόγου Περιβαλλοντικής Προστασίας Ζαχάρως Κώστας Αγραπιδάς: «Ο συνδυασμός χερσαίου και λιμναίου οικοσυστήματος, καθώς και η ταυτόχρονη συνύπαρξή τους με τις αρχαιότητες, τους μυθολογικούς τόπους και την ιαματική πηγή, καθιστά το οικοσύστημα Καϊάφα ένα μοναδικό σύμπλεγμα, το οποίο έχει κηρυχθεί αρχαιολογικός χώρος και τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους».

Παρά τις αφόρητες πιέσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, το νομαρχιακό συμβούλιο Ηλείας, στο οποίο υπάγεται η προαναφερθείσα περιοχή, αρνήθηκε να παραχωρήσει τη λίμνη Καϊάφα για την κατασκευή της Ιονίας Οδού. Σύμφωνα ωστόσο με τους ισχυρισμούς του κ. Αγραπιδά, υπήρχε δυνατότητα εναλλακτικής χάραξης της Οδού, ώστε να μη διέρχεται από την περιοχή. Ενδεχομένως όμως να ήταν μεγαλύτερη σε μήκος (και σε κόστος) [iii]. Τελικά το υπουργείο ενέδωσε στα (αλλεπάλληλα) αιτήματα των κατοίκων και αποφάσισε στις 24 Ιουλίου να ακολουθήσει άλλη χάραξη για την Ιονία, προκειμένου να μη διέρχεται από τη λίμνη και να μη θίγεται έτσι το ευαίσθητο οικοσύστημα της περι?

* . Ένας από τους λόγους για τους οποίους μέχρι τώρα δεν μπορούσε να γίνει εφικτή η εφαρμογή αυτών των σχεδίων ήταν ότι η περιβάλλουσα περιοχή απλώς τύχαινε να είναι δάσος. Μετά τη φωτιά ωστόσο, την Ολυμπία δεν την περιβάλλει πια δάσος. Το εμπόδιο αυτό έπαψε να υφίσταται...

Κατά τα άλλα, είναι τοις πάσι γνωστό ότι η Δυτική Πελοπόννησος έχει μερικές από τις πιο μαγευτικές ακτές σε όλη τη χώρα. Αρκετοί επίσης γνωρίζουν ότι οι κάτοικοί της είναι από αρχαιοτάτων χρόνων παραδοσιακά προσηλωμένοι στις ιδιοκτησίες τους και ουδέποτε θα επιθυμούσαν να αντίκριζαν μια μέρα τη γη τους να την εκμεταλλεύονται τουριστικά πολυεθνικές «αναπτυξιακές» εταιρείες.

Έχοντας λοιπόν γνώση αυτού του στοιχείου οι τουριστικοί «επενδυτές», αντιλαμβάνονταν ότι για να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν την περιοχή έπρεπε πρώτα να καταστραφεί οποιαδήποτε πιθανή αντίδραση στα σχέδιά τους.

Ο ρόλος των Γερμανών

Ο Ταΰγετος και ο Πάρνωνας κάηκαν. Ποιος μπορεί να είχε συμφέρον να καούν τα βουνά;

Στις παρακείμενες τοπικές κοινωνίες ήταν από καιρό τοις πάσι γνωστό ότι ισχυρός γερμανικός όμιλος συμφερόντων επιθυμούσε διακαώς να κατασκευάσει πάνω στα δύο αυτά όρη χιονοδρομικά κέντρα και σαλέ. Οι Γερμανοί ενδιαφέρονταν επίσης και για την εκμετάλλευση του Γράμμου στη Βόρεια Ελλάδα, ο οποίος κάηκε μερικώς τον Ιούλιο...

Το γερμανικό κεφάλαιο ήταν παράλληλα δραστήριο στη Δυτική Πελοπόννησο και στην Εύβοια, αγοράζοντας τεράστιες εκτάσεις γης είτε μέσω ιδιωτών είτε μέσω offshore εταιριών. Μία από τις ανάδοχες γερμανικές εταιρίες για την κατασκευή της Ιονίας Οδού, η Hochtief, ανήκει στον κ. Καϊτέλ.

Το γεγονός ότι ο τελευταίος είναι γιος του ομώνυμου και διαβόητου στρατηγού των ναζιστών δεν φαίνεται να βαρύνει και πολύ στη συνείδηση των αρμοδίων: οι περισσότεροι εξάλλου απ' αυτούς είχαν από καιρό αντιληφθεί, νομοτελειακά και με μια δόση μοιρολατρίας, ότι ο γερμανικός ιμπεριαλισμός μπορεί να απέτυχε να υποτάξει την Ελλάδα στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, τα κατάφερε όμως το 2007. Χωρίς στρατιωτικές εισβολές, τανκς και βαρέα όπλα, μόνο με μερικές φωτιές, με πακτωλό μάρκων και με τη βοήθεια των σύγχρονων δοσιλόγων, των σύγχρονων ταγμάτων ασφαλείας: των κεντρικών και τοπικών αρμοδίων της δημόσιας διοίκησης.

Δεν θα 'πρεπε ίσως εδώ να αγνοηθεί και ο -επίσης σημαντικός- ρόλος Βρετανών και Αμερικανών. Έχοντας σχεδόν «καταλάβει» την Κέρκυρα και την Κρήτη με ξενοδοχεία και γήπεδα γκολφ, άρχισαν να ορέγονται και την Πελοπόννησο. Έτσι, αγόρασαν τεράστιες εκτάσεις γης και τώρα ετοιμάζονται να τις «αξιοποιήσουν» τουριστικά.

Το λόμπι του γκολφ

Ένα από τα ισχυρότερα μπλοκ συμφερόντων -αν όχι το ισχυρότερο- από αυτά που επιθυμούν διακαώς την τουριστική «ανάπτυξη» των ελληνικών ακτών είναι κι εκείνο των κατασκευαστών γηπέδων γκολφ. Η τεραστίου μεγέθους περιβαλλοντική καταστροφή που θα προκαλέσει η κατασκευή τέτοιων γηπέδων (από τη σπατάλη νερού, τη χρήση μεγάλων ποσοτήτων λιπασμάτων και τη διατάραξη των παρακείμενων οικοσυστημάτων) δεν φαίνεται να απασχολεί και πολύ την κυβέρνηση. Τουναντίον, κάνει ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να παραχωρηθούν τεράστιες εκτάσεις γης της υπαίθρου σε «επενδυτές» γκολφ.

Έτσι, ο υπουργός Δημόσιων Έργων Γιώργος Σουφλιάς δήλωνε το Μάιο του 2007 σχετικά με το ζήτημα των γηπέδων γκολφ: «Η Ελλάδα έχει μόνο(!) έξι γήπεδα, ενώ η Γαλλία πάνω από 500, η Ιταλία πάνω από 200, η Ισπανία πάνω από 300 και η Πορτογαλία 36». Παράλληλα άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος του κυβερνώντος κόμματος, ο υφυπουργός Οικονομικών Πέτρος Δούκας, που όλως τυχαίως είναι και πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Γκολφ, είχε δηλώσει δημόσια το 2005: «Είναι αναγκαία(!) πολύ περισσότερα γήπεδα γκολφ».

Επιπλέον αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι και η αξιωματική αντιπολίτευση του ΠΑΣΟΚ, πριν από τις εκλογές του 2004, υποστήριζε την επέκταση της βιομηχανίας γκολφ στην Ελλάδα, ενώ μετά τις εκλογές, τις οποίες έχασε, δεν αντιπολιτεύτηκε καθόλου την πολιτική της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας στο θέμα Έτοιμος μέχρι το καλοκαίρι του 2011 ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου - Πατρών - Πύργου, GoWest.Gr, 24/7/07, http://www.gowest.gr/index2.php?option= ... temid=1585

[ii] Η ΝΔ θα θέσει τέλος στο «θέατρο» του ΠΑΣΟΚ για την Ιονία Οδό, Indymedia Athens, 27/8/07, http://athens.indymedia.org/front.php3? ... _id=752934

[iii] Ο δρόμος μετακινείται, η λίμνη Καϊάφα όχι, Καθημερινή, 08/07/2007.

[iv] Δηλώσεις Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για τη Βορειοδυτική Οδό Πελοποννήσου, 24/7/07, http://www.minenv.gr/.../2007-07-24.dil ... is.....doc

[v] Ιαματικές πηγές Καϊάφα, αναζητούνται. επενδυτές, Ριζοσπάστης, 15/4/2003.

[vi] Το έγκλημα με τις 18 τρύπες. Υστερία κατασκευής γηπέδων γκολφ στην Ελλάδα, Ελευθεροτυπία, 3/4/2005.

[vii] Τουρισμός για το Διεθνές Κεφάλαιο, Αριστερά! http://www.koel.gr/index2.php?option=co ... &Itemid=34

[viii] 18 τρύπες σε ένα δάσος, Απηγανιάς: Αξιοποίηση ή Καταστροφή; Ελευθεροτυπία, 1/5/2005

[ix] Συνάντηση Σπ. Σπυρίδων με Διεθνή Επιχειρηματική Αντιπροσωπεία, Δελτίο τύπου, 21/08/2005.

* Αναγεννάται η Ολυμπία, Καθημερινή, 6/8/05.

[xi] Το έγκλημα με τις 18 τρύπες. Υστερία κατασκευής γηπέδων γκολφ στην Ελλάδα, Ελευθεροτυπία, 3/4/2005.

[xii] Αυτόθι.

[xiii] Αυτόθι.

[xiv] Ξενοδοχεία-Χωριά προς πώληση ή ενοικίαση, Καθημερινή, 3/5/2007.

[xv] Τι είναι η πατρίδα τους. Πωλείται όπως είναι κατοικημένο, Ελευθεροτυπία, 17/6/2007.

[xvi] Η υποκρισία με τα δάση - 30 εκατομμύρια ευρώ για τις «Προστατευόμενες Περιοχές» προσπάθησε να περικόψει το ΥΠΕΧΩΔΕ, Ελευθεροτυπία, 21/7/2007.

[xvii] Από τις υποσχέσεις Καραμανλή. στις αρρυθμίες Σουφλιά, Ελευθεροτυπία, 28/7/07.

[xviii] Ερωτήματα για τη σύλληψη 62χρονου στην Αρεόπολη για τις πυρκαγιές. In.gr, 30/8/07, http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244

το κειμενο απο το http://athens.indymedia.org/front.php3? ... _id=757499

δεν ειναι υπέροχη η δημοκρατία μας;
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

qubit
Δημοσιεύσεις: 127
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 29, 2005 4:01 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό qubit » Παρ Σεπ 07, 2007 3:14 pm

Δύο σημεία απ' το κείμενο, που είναι σωστά :
"Πέρα από την απώλεια (πάρα πολλών) ανθρώπινων ζωών, η καταστροφή που προκάλεσαν οι εμπρηστές θα έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες, που θα αρχίσουν να φαίνονται σε βάθος χρόνου. Ο αφανισμός των δασών θα προκαλέσει γενική αύξηση της θερμοκρασίας, πλημμύρες το χειμώνα, διάβρωση του εδάφους και κατολισθήσεις.
...................................
Η Ιονία Οδός θα εξασφάλιζε οδική πρόσβαση στις τεράστιες τουριστικές εγκαταστάσεις που κατασκευάζονταν στη δυτική Πελοπόννησο, καθώς και σε εκείνες που σχεδιαζόταν να κατασκευαστούν"

Ποιός θα επενδύσει για να φτιάξει τουριστικές εγκαταστάσεις στα καμένα, με ανύπαρκτο πλέον φυσικό κάλλος και με τόσους επικείμενους κινδύνους πλημυρρών, διαβρώσεων, κατολισθήσεων κλπ? ποιός θα κάνει τουρισμό στην καμένη γη ?

Κι ένα σημείο απ' το κείμενο, που δεν είναι σωστό :
" Μετά τη φωτιά ωστόσο, την Ολυμπία δεν την περιβάλλει πια δάσος. Το εμπόδιο αυτό έπαψε να υφίσταται..."
Λάθος. Νομικά και θεσμικά (Σύνταγμα), το καμένο δάσος εξακολουθεί να είναι δάσος.
Εκεί βρίσκεται όλη η ουσία του θέματος.
Οποιος λοιπόν αναθεωρήσει τα άρθρα 24 & 117 του Συντάγματος, θα αναλάβει και την ευθύνη της επιβεβαίωσης αυτών των σεναρίων για τις πυρκαγιές.
Ειλικρινά, δεν το χωράει το μυαλό μου ότι θα μπορούσε να βρεθεί, όχι ένας-δυό έλληνες πολιτικοί, αλλά ολόκληρη κοινοβουλευτική πλειοψηφία, που θα μπορούσε να ψηφίσει τέτοια πράγματα.
Αλλα, αν παρ' όλα ταύτα, συμβεί κάτι τέτοιο, και δεν ξεσηκωθεί ο κόσμος να τους στείλει στα δικαστήρια για εσχάτη προδοσία και για δολοφονίες, τότε είμαστε άξιοι της τύχης μας.
Εκτός κι αν οι ένοχοι μιας τέτοιας ενδεχόμενης εγκληματικής πρακτικής, επενδύουν σε βάθος χρόνου, με τη σκέψη ότι σε 5-10 χρόνια, θα έχουμε ξεχάσει τί έγινε, και θα αποχαρακτηρίσουν τις εκτάσεις τότε. Τί να πω ... Χλωμό το βρίσκω, αλλά ποτέ δεν ξέρεις μ' αυτούς. Πάλι όμως,αναρωτιέμαι, τί στο διάβολο θα φτιάξουν εκεί που το κατάντησαν σεληνιακό τοπίο ? Πρέπει να περάσουν δεκάδες χρόνια για ν' αποκατασταθεί, έστω και μερικώς. Και μιλάμε για πολλές χιλιάδες στρέμματα.
Προς το παρόν όμως, τα άμεσα αποτέλεσματα είναι η καταστροφή του περιβάλλοντος και ένα τεράστιο πλήγμα στην οικονομία.
Ισως οι διεστραμένοι που κυβερνάνε τον πλανήτη, να παίζουν και στα δυό ταμπλώ.

Δημήτριος
Δημοσιεύσεις: 208
Εγγραφή: Δευ Απρ 10, 2006 6:16 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Δημήτριος » Παρ Σεπ 07, 2007 3:51 pm

Εμένα πάντως το κείμενο που παρέθεσε η Zadok απλώς μου έλυσε την απορία που είχα σχετικά με την πυρκαγιά στον Γράμμο.
Τα άλλα μού είναι κατανοητά εδώ και καιρό. Μου είχαν λυθεί από τις περυσινές φωτιές στο Γύθειο, όταν μιλώντας με ντόπιους έμαθα ότι η τακτική των Γερμανών δεν είναι πια να αγοράζουν μεμονωμένα σπίτια στην Μάνη και εκτάσεις, αλλά να αγοράζουν "πακέτο" χιλιάδες στρέμματα.


Ειλικρινά, δεν το χωράει το μυαλό μου ότι θα μπορούσε να βρεθεί, όχι ένας-δυό έλληνες πολιτικοί, αλλά ολόκληρη κοινοβουλευτική πλειοψηφία, που θα μπορούσε να ψηφίσει τέτοια πράγματα.

Είναι απλό: κάποιοι το κάνουν συνειδητά (και αυτό φαίνεται από τις συμμετοχές που έχουν στις κοινοπραξίες με τις γερμανικές εταιρείες που "αξιοποιούν" τις συγκεκριμένες περιοχές, και ονόματα μην λέμε, αλλά αφού ανοιγόμαστε σιγά σιγά [είναι και ο Άρης στους Διδύμους :wink: ], ας δούμε ποιος πολιτικός με καταγωγή την Ηλεία και που τώρα είναι σχεδόν παροπλισμένος και παρά τις πυρκαγιές οι ...ελιές του μείναν άκαφτες, μαζί με μια συνάδελφό του με βλέμμα που σκοτώνει, έχουν πάρει το πρώην Μιρα Μάρε στην ευρύτερη περιοχή της Ζαχάρως) και υπάρχουν και οι ηλίθιοι που δεν ξέρουν πού πατάνε και πού βρίσκονται.

Εκτός κι αν οι ένοχοι μιας τέτοιας ενδεχόμενης εγκληματικής πρακτικής, επενδύουν σε βάθος χρόνου, με τη σκέψη ότι σε 5-10 χρόνια, θα έχουμε ξεχάσει τί έγινε, και θα αποχαρακτηρίσουν τις εκτάσεις τότε. Τί να πω ... Χλωμό το βρίσκω, αλλά ποτέ δεν ξέρεις μ' αυτούς.


Έτσι δουλεύουν, βλέπουν μπροστά και τα σχέδιά τους είναι μακροπρόθεσμα γιατί έχουν πολλά λεφτά για τέτοιου είδους επενδύσεις.

alet
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 18, 2006 12:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό alet » Παρ Σεπ 07, 2007 4:13 pm

Ποιός θα επενδύσει για να φτιάξει τουριστικές εγκαταστάσεις στα καμένα, με ανύπαρκτο πλέον φυσικό κάλλος και με τόσους επικείμενους κινδύνους πλημυρρών, διαβρώσεων, κατολισθήσεων κλπ? ποιός θα κάνει τουρισμό στην καμένη γη ?



Πάλι όμως,αναρωτιέμαι, τί στο διάβολο θα φτιάξουν εκεί που το κατάντησαν σεληνιακό τοπίο ? Πρέπει να περάσουν δεκάδες χρόνια για ν' αποκατασταθεί, έστω και μερικώς. Και μιλάμε για πολλές χιλιάδες στρέμματα.
Προς το παρόν όμως, τα άμεσα αποτέλεσματα είναι η καταστροφή του περιβάλλοντος και ένα τεράστιο πλήγμα στην οικονομία.


Νομίζω ότι δεν φτάνουμε μέχρι το βάθος.
Αν το σχέδιο αυτό (τουριστική ανάπτυξη & Ιωνία) είναι υπαρκτό, ο στόχος δεν νομίζω πως ήταν να καούν τα δάση και να οικοπεδοποιηθούν, ώστε να γίνουν ξενοδοχεία.
Τα ξενοδοχεία δεν επρόκειτο έτσι κι αλλιώς να γίνουν τόσο μακριά από τη θάλασσα.
Ο στόχος / σκοπός θα ήταν να καούν αυτές οι εκτάσεις ώστε να απομακρυνθούν οι αγρότες, οι οποίοι σαφώς και δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να περιμένουν 5 – 10 χρόνια για να επανέλθουν τα χωράφια τους σε καλλιεργήσιμη κατάσταση.
Τα χωράφια αυτά που δεν είναι χαρακτηρισμένα δασικές εκτάσεις φυσικά, είναι δίπλα στο δάσος και την Ιωνία οδό, και σε λίγο θα προσφέρονται σε εξευτελιστικές τιμές.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο μειώνεται δραστικά το κόστος των απαλλοτριώσεων, τα καλά “κομμάτια” μπορεί και να χρησιμοποιηθούν (π.χ. γήπεδα γκολφ κλπ) και όσα γειτνιάζουν της Ιωνίας θα προσφέρονται για εκμετάλλευση από την εταιρεία διαχείρισης (βενζινάδικα, καφέ, καταστήματα κλπ.)

Τουρισμό στην καμένη γη δεν θα κάνει κανείς. Σε 7 – 10 χρόνια, διάστημα που χρειάζεται για να φτιαχτούν όλα τα παραπάνω, θα έχει ξαναπρασινίσει και δεν θα έχει και αγρότες…

Το οικονομικό πλήγμα αφορά κυρίως τους αγρότες της περιοχής και τους κατοίκους μέσου και χαμηλού εισοδήματος των αστικών περιοχών.
Αυτοί που θα εκμεταλλευτούν την περιοχή, αν υπήρχε το σχέδιο για το οποίο μιλάμε, όχι μόνο δεν πλήττονται, αλλά κερδίζουν και πολύ.

Οποιος λοιπόν αναθεωρήσει τα άρθρα 24 & 117 του Συντάγματος, θα αναλάβει και την ευθύνη της επιβεβαίωσης αυτών των σεναρίων για τις πυρκαγιές.


Και εχθές ο πρωθυπουργός επιβεβαίωσε ότι αν επανεκλεγεί θα συνεχίσει την αναθεώρηση.

Δημήτριε, γράφαμε σχεδόν ταυτόχρονα, οπότε δεν είχα δει το μήνυμά σου και βλέπω ότι ουσιαστικά συμφωνούμε.


Επιστροφή σε “- ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ ΣΚΕΨΕΩΝ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης