Καλημέρα αδελφοί μου, ας ανακεφαλαιώσουμε :
Μέχρι στιγμής
δύο από τα ιδρυτικά μέλη
(Ramoglou, Ζadok) του mystica.gr έχουν παραδεχτεί πως είναι Τέκτονες, πράγμα που τους τιμά όπως είπα.
Ladyhawk, δεν νομίζεις πως ήρθε η σειρά σου να το παραδεχτείς κι εσύ ;
Zadok έγραψε: προτιμώ να μην τολμήσεις να μου απευθύνεις το λόγο με κανένα γραπτό ή προφορικό τρόπο ξανά. [...]
α) Τώρα γιατί με ρωτάς ; β) Τώρα έγινα ξαφνικά αξιόπιστη ;
Προτιμάς δεν προτιμάς, ρητορικά ξερητορικά, με ρωτάς σε ένα δημόσιο φόρουμ και θα πάρεις απάντηση.
α) Σε ρωτάω γιατί
τώρα είναι η στιγμή.
β) Δεν είπα πουθενά κάτι τέτοιο. Είπα - στο παρόν μήνυμα - πως η παραδοχή της ιδιότητάς σου, τιμά εσένα - και ξαναλέω - και τον Τεκτονισμό.
Ramoglou έγραψε:Ένας Τέκτων φίλε μου, δεν επαίρεται δια την «ιδιότητα» του, δεν απεφάσισε να ενταχθεί στον Τεκτονισμό δια να αποκομίσει οφέλη, δια να κοκορεύεται ότι έτυχε της Τεκτονικής μυήσεως, δια να απαντά όπου δη και δήποτε «Ναι ! Είμαι Τέκτων». Αντιθέτως, με την συνολική του στάση ζωής προσπαθεί να κάνει τους αδελφούς του να τον αναγνωρίζουν ως Τέκτονα και αυτή η στάση ζωής δεν κρατά τις 2, 3 , 4 , 5 ώρες που βρίσκεται εντός Στοάς, αλλά κρατά 24 ώρες το 24ώρο.
Eπαναλαμβάνω το ερώτημά μου, για το οποίο δεν υπάρχει τοποθέτηση του Απόστολου :
"Πως το κάνει αυτό ; Πως κρατά αυτή την στάση 24 ώρες το 24ώρο όταν υπάρχουν Τέκτονες που μεμιάς σε χλευάζουν και σε κοροϊδεύουν ;"Ramoglou έγραψε:Εγώ Παύλο αγαπώ πάρα πολύ τον Τεκτονισμό και μέσα από αυτή την αγάπη δεν δέχομαι να τον ευτελίζω σε ανούσιες συζητήσεις, για μένα τα Ιερά και Όσια δεν είναι για δημόσια θέα και για περιφορά ενώπιον περιέργων οφθαλμών.
Καλά κάνεις και γι' αυτό σε εκτιμώ. Το θέμα αν είσαι Τέκτων ή όχι, έχει κλείσει. Σε ρώτησα, μου απάντησες. Δεν υπάρχει κάτι άλλο.
Ramoglou έγραψε:Εγώ παραθέτω μια δική μου οπτική και την στοιχειοθετώ μέσα από τη συγκεκριμένη ρήση.
Δεν νομίζω πως κάνεις αυτό. Κατ' αρχήν, αυτή δεν είναι δική σου οπτική αλλά του Ιησού.
Χρησιμοποιείς λοιπόν, την ρήση του Ιησού. Αυτό, είναι έξυπνο. Αυτό σημαίνει πως
κατανοείς τα λόγια του Ιησού,
κατέχεις τον λόγο του Ιησού, και ως
κάτοχος, έχεις κάθε δικαίωμα να τα
χρησιμοποιήσεις όπως νομίζεις. Από την άλλη όμως, δεν νομίζεις πως ένας τέτοιος λόγος, αυτομάτως αποδίδει στους ανθρώπους τον χαρακτηρισμό
"χοίροι" ; Ποιοι είναι οι
"χοίροι" και πως συμβαδίζει αυτό με την άλλη ρήση του Ιησού που λέει
"αγαπάτε αλλήλους"; Γι' αυτό σου είπα, πως ο Ιησούς μάλλον να απευθυνόταν στους μαθητές του, όταν το είπε αυτό και όχι σ' αυτούς που άκουγαν την διδασκαλία του. Έχει κάποια διαφορά. Αυτή η ρήση, ειπώθηκε νομίζω στην επί του όρους ομιλία του Ιησού.
Ramoglou έγραψε:Ήταν όλοι μυημένοι ; Να ένα ερώτημα !
Προσωπικά, δεν πιστεύω πως ο Ιησούς λέγοντας
"Μη δώτε το άγιον τοις κυσί μηδέ βάλητε τους μαργαρίτας υμών έμπροσθεν των χοίρων" ήθελε να πει, αυτό το οποίο εννοείς εσύ Απόστολε. Κάτι άλλο εννοούσε. Και μάλλον, ο Ιησούς εδώ, σ' αυτό το σημείο έχει κάνει κάποιο λάθος. Αυτή η αναφορά, αυτή η πρόταση θα μπορούσε να ειπωθεί
μονάχα σε όσους γνώριζαν ποιο είναι "το άγιον". Πόσοι όμως στην επί του όρους ομιλία γνώριζαν ποιο είναι "το άγιον" ;
Αυτό που κι εσύ ρωτάς δηλ. Κανένας, γιατί η ομιλία αυτή είναι σχεδόν από τις πρώτες του Ιησού. Επίσης, ίσως ο πονηρός Ιησούς
σκοπίμως να κάνει μια τέτοια αναφορά για να
δελεάσει το πλήθος ή και τους μαθητές του. Παρ' ότι κανένας δεν γνωρίζει ακόμη ποιο είναι "το άγιο", αυτός τους γοητεύει.
(αυτές είναι κάποιες προσωπικές σκέψεις, που αν θέλεις, μπορούμε να τις κουβεντιάσουμε εδώ ή σε κάποιο άλλο θέμα) Είναι όμως και ένα σημαντικό ερώτημα που αναδύεται από αυτό.
Ο Τεκτονισμός, αποδέχεται τον Λόγο του Ιησού καθολικά ή αποδέχεται μονάχα αυτή την ρήση του ; Γιατί αν επιλέγει λόγια του Ιησού
κατ' εξαίρεσην, τότε αυτό είναι θέμα. Δεν θέλω να μου απαντήσεις γενικά, έτσι φίλε μου ;
Επίσης, είναι γεγονός πως ότι διαδραματίζεται σε μια Στοά, είναι απολύτως μυστικό και πρέπει να διαφυλαχθεί από τα μέλη της στοάς ως κόρην οφθαλμού. Τα μέλη μιας Στοάς - αλλά και τα μέλη κάθε μυστικιστικής ομάδος ή Τάγματος ή Αδελφότητας - δίνουν όρκους εχεμύθειας πως δεν πρόκειτε να πουν λέξη για τα όσα συμβαίνουν εκεί. Αυτό όμως δεν γίνεται γιατί
"Μη δώτε το άγιον τοις κυσί μηδέ βάλητε τους μαργαρίτας υμών έμπροσθεν των χοίρων" αλλά γιατί οι
"αμύητοι" και αυτοί που είναι εκτός των στοών, υποπέπτουν πολύ συχνά στο σφάλμα της
παρεξήγησης ,
της παρερμηνείας και
της παρανόησης αυτών των συμβάντων. Και αυτό συμβαίνει
ακριβώς επειδή οι "μυημένοι" δεν έχουν την δυνατότητα να κάνουν αυτό που λέω αρχικά (
και σ' αυτό, έχω και έναν "σύμμαχο" Τέκτονα, τον alet ):
Παύλος έγραψε:Τα σύμβολα και ο αποσυμβολισμός που διδάσκεστε εντός των Στοών ως "μηυμένοι" δεν έχουν καμία αξία αν δεν μπορείτε να τα μεταστοιχειώσετε και να τα παραδώσετε στον κόσμο εκτός των Στοών με την απλούστερη τους μορφή και με τρόπο που να την καταλαβαίνει και να την εννοεί ακόμη και ο πιο αγράμματος και "αμύητος" άνθρωπος. Όλη αυτήν την μυστηριακή αίσθηση και όλη αυτή την γνώση που λαμβάνετε στις Στοές σας, πρέπει να την κάνετε πράξη - απλή πράξη - αλλά και διδασκαλία - απλή διδασκαλία - συνέχεια, κάθε στιγμή, κάθε ώρα, και να παραδίδετε την γνώση σας με τον πιο απλό τρόπο σε κάθε συνάνθρωπό σας.
Δηλ. στην ούσια, πάλι δεν φταίνε οι "αμύητοι". Αν υποθέσουμε πως έρχεται ένας "σκύλος" - θες εγώ ; no problem - έρχομαι λοιπόν εγώ και σε ρωτάω ακριβώς γι' αυτά τα Άγια και γι' αυτά τα Ιερά. Κι εσύ, μου λες, μου τα
"πετάς". Αν εγώ παρερμηνεύσω τα λόγια σου, αν εγώ παρανοήσω και παρεξηγήσω τα Άγια και τα Ιερά, ποιος φταίει ; Εγώ που δεν τα κατάλαβα ή εσύ που δεν μου τα εξήγησες σωστά ; Εγώ νομίζω πως το σφάλμα είναι δικό σου (στο παράδειγμά μας δηλ) γιατί όλοι οι άνθρωποι μπορούν να κατανοήσουν, όλοι οι άνθρωποι μπορούν να καταλάβουν και να εξηγήσουν. Συνεπώς, κάτι στραβό μου είπες και δεν κατάλαβα, κάτι δεν έκανες σωστά και παρεξήγησα εγώ, κάτι, κάπου, σε κάποιο σημείο της
παράδοσής σου ήταν ακατανόητο για μένα που είμαι "αμύητος", για μένα που ο νους μου είναι φτωχός.
alet έγραψε:Παύλος έγραψε:Γιατί αυτή η Γνώση, δεν είναι δική σας! Δεν είναι μόνο των Τεκτόνων! Είναι όλου του κόσμου! Και ανήκει σε όλη την ανθρωπότητα. Όχι μόνο στις Τεκτονικές Στοές ή στις Ροδοσταυρικές Αδελφότητες.
Αυτά είναι και για εμένα η πεμπτουσία του τεκτονισμού.
Αν λοιπόν όλη αυτή η Γνώση, η μυστική Γνώση και η Ιερά Γνώση, είναι όλης της ανθρωπότητας τότε είναι ΚΑΙ δική μου, έτσι δεν είναι ; Γιατί λοιπόν εγώ δεν την καταλαβαίνω ; Γιατί την παρερμηνεύω ; Μήπως οι "μυητές" μου δεν μου την εξηγούν σωστά ; Μήπως οι "τελετουργοί" μου, κάπου, σε κάποιο σημείο, μου δίνουν λάθος εντύπωση ; Ή γιατί
εγώ είμαι βλάκας,
εγώ είμαι ανόητος και "χοίρος" ; Δεν νομίζω. Μήπως γιατί πρέπει σώνει και ντε να μπω σε μια Στοά, για
να βιώσω αυτήν την Γνώση ; Αυτό, να σου πω την αλήθεια,
δεν το ξέρω. Ίσως και να 'χεις δίκιο
σ' αυτό και δεν αποκλείεται να το κάνω κιόλας κάποια στιγμή αργότερα ίσως.
Το
βίωμα και η ερμηνεία του, εξαρτάται από χίλιους δυο παράγοντες. Μπορεί π.χ να ακούσω την σφύρα και να μην "αισθανθώ" αυτό που αισθάνεται κάποιος αδελφός μου εκείνη την στιγμή. Θέλω να πω δηλ. πως μπορεί σε μένα να ακουστεί σαν ένας απλός κρότος, σαν μια φασαρία,
δεν ξέρω. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν θα σημαίνει πως είμαι
"σκύλος". Το βίωμα μέσα σε μια Στοά έχει άμεση σχέση
ΚΑΙ με όσα διαδραματίζονται μπροστά στα μάτια μου
μέσα στην Στοά αλλά
ΚΑΙ με όσα διαδραματίζονται μπροστά στα μάτια μου
έξω από την Στοά. Αν εγώ στο σπίτι μου έχω μια άρρωστη και ετοιμοθάνατη μάνα, η Στοά θα είναι - ίσως - το καταφύγιό μου. Αν εγώ περνάω χίλια δυο ψυχολογικά προβλήματα, η Σφύρα θα είναι - ίσως - η αφύπνησή μου.
Δεν ξέρω. Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτά δεν θα είναι τίποτε άλλο παρά δικές μου ερμηνείες, δικές μου θεωρήσεις, δικοί μου χαρακτηρισμοί και ονοματολογίες. Και σε κάθε περίπτωση, δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με το
Πραγματικό, με το
Θαυμαστό και με το
Αντικειμενικό.
Θα ήθελα Απόστολε, να παραθέσεις τις σκέψεις σου πάνω σ' αυτά.
Και πάλι καλημέρα αδελφοί μου.