Περί Ερωτος και άλλων δαιμονίων...

Χώρος ανάπαυσης θεμάτων...

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

NEHEMAUT
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: Τρί Ιουν 07, 2005 11:32 pm
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό NEHEMAUT » Τετ Ιούλ 20, 2005 11:44 am

Φιλοσοφικος ερωτας και αναβαθμοι αυτου

-----------------------------------------------------------------------
Ο φιλοσοφικος ερωτας ειναι ενα μυστηριο, στο οποιο μονο λιγοι μπορουν να μυηθουν.
Η ιερεια ΔΙΟΤΙΜΑ μυει τον Σωκρατη, αποκαλυπτοντας του,οτι υπαρχει μια μυστικη κλιμακα που οδηγει απο την γη στον ουρανο,απο τον ανθρωπο στην θεοτητα.
Η ομορφια αποτελει τις βαθμιδες της και για να μπορεσουμε να τις ανεβουμε χρειαζεται μια συγκεκριμενη μεθοδος.
Η ανοδος απο την μια βαθμιδα στην αλλη λανβανει χωρα υστερα απο αρκετα μακροχρονειες στασεις στο καθε σκαλοπατι της ανοδου.
1]Αφορα την σωματικη ομορφια.
2]Οταν ο μυημενος εξοικιωθει με αυτη ειναι η στιγμη να περασει στο δευτερο σταδιο,εκει θα αντικρισει την ομορφια των ψυχων.
3]Στη συνεχεια θα ανελθει στο τριτο σταδιο ,ακομα πιο δυσκολο,θ'ανακαλυψει την ομορφια των επιστημων.
4]Στην κορυφη της κλιμακας του επιφυλασσεται ενα θαυμαστο θεαμα:Η αιωνια ομορφια,η αναρχη και αδιαφθορη που δεν υφισταται ουτε αυξηση ουτε ελλατωση,ενα θεαμα που καταξιωνει την ζωη μας πανω σε τουτη την γη.Υφισταται καθ'εαυτη μεσα στην ενοτητα και την αιωνιοτητα της μορφης της.

Ο ανθρωπος που φτανει ως αυτην αγγιζει το τερμα της ερωτικης μυησης,γεννωντας την αληθινη αρετη και καθισταται αθανατος.

Απο το Συμποσιο του Πλατωνος.

Δημήτρης
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 12:14 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Δημήτρης » Τετ Ιούλ 20, 2005 5:00 pm

Ερωτος θυμίαμα,αρώματα

Τον μέγα καλώ,τον αγνό, περιπόθητο και γλυκύ Ερωτα,
το δυνατό Τοξότη, φτερωτό, πυρίδρομο, ορμητικά ταχύ,
συμπαίκτη των θεών και των θνητών ανθρώπων,
επιδέξιο, διφυή, και κλειδοκράτορα του ουράνιου
αιθέρα, του πόντου και της γης κι εξουσιαστή
των παντογενών πνοών που η χλωρόκαρπη θεά στους θνητούς
στέλνει και όσων ο τρικυμιώδης πόντος και ο πλατύς Τάρταρος
περιλαμβάνει, γιατί όλων αυτών το πηδάλιο μόνο εσύ κρατείς.
Αλλά μακάριε, με καθαρές διαθέσεις έλα κοντά στους μύστες
και διώξε απ' αυτούς τις φαύλες και αλλόκοτες ορμές.

Ορφικοί Υμνοι

mantis
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Παρ Μάιος 06, 2005 8:28 pm
Τοποθεσία: Παντού & Πουθενά

Δημοσίευσηαπό mantis » Πέμ Ιούλ 21, 2005 12:25 am

Έρως...

Έρως....σφορδό πάθος... για οτιδήποτε αξιόλογο...

Εραστές της σοφίας, της δόξας, του πλούτου και προπάντων εραστές της ομορφιάς...

Ο έρωτας συνοδεύεται και από μια αισθησιακότητα... δεν είναι απλή θέα της ομορφιάς, αλλά και απόλαυση της ομορφιάς...

Ο έρωτας δεν έχει ανιδιοτέλεια...

Ο έρωτας είναι λατρεία της ομορφιάς, που φορείς της είναι ανθρώπινα όντα... ανθρώπινα σώματα...

Ο έρωτας είναι η μεγαλύτερη κοσμογονική δύναμη που γεννά και συνέχει τα όντα... αλλά, επίσης είναι το ανεξέλεκτο και καταστροφικό πάθος που χτυπά σαν μορφή παραφροσύνης, από την οποία προσβάλλονται θεοί και άνθρωποι (Σοφοκλης, Αντιγόνη)...




.
.
.
@rwen the Guardian...malkuth
...και για όποιον δεν ξέρει το\"mantis\" δεν είναι ο μάντης, αλλά το έντομο mantis religiossa, κοινώς, το αλογάκι της Παναγίτσας... ;)

mantis
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Παρ Μάιος 06, 2005 8:28 pm
Τοποθεσία: Παντού & Πουθενά

Δημοσίευσηαπό mantis » Πέμ Ιούλ 21, 2005 12:57 am

...βίωμα...


κάποτε ζέσταινα το κορμί μου στις φλόγες και μου έγραφες πόσο τυχερή είμαι...

κάποτε δεν άφηνα το βλέμμα μου να χαθεί στις φλόγες για να μην ξυπνήσουν τα πνεύματα τους και μου έγραφες πόσο σωστά πράττω...


...τώρα?

Τώρα καιγεται η ψυχή μου στις φλόγες και περιμένω μια γραφή...


...ξέρω να κρατώ τα μαβιά μυστικά σου...



.
.
.
@rwen... your maiden...
...και για όποιον δεν ξέρει το\"mantis\" δεν είναι ο μάντης, αλλά το έντομο mantis religiossa, κοινώς, το αλογάκι της Παναγίτσας... ;)

lorenzo
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2005 12:44 am
Τοποθεσία: kriti

Δημοσίευσηαπό lorenzo » Πέμ Ιούλ 21, 2005 11:52 am

΄

O Έρως ως τρόπος ύπαρξης στην περσική σουφική ποίηση

του Hekmat Molla Salehi*

Όλοι υπάρχουμε υπό την «Αρχή». Αυτό μας το επιβεβαιώνει η ετυμολογική σύνθεση του ελληνικού όρου «ύπαρξις» ή το «υπάρχειν». Τελούμε υπό την Αρχή, αναζητούμε τον λόγο της ύπαρξής μας από την Αρχή. Υπάρχουν, όμως, πολλοί τρόποι ύπαρξης, όπως και πολλοί τρόποι αναζήτησης, σύλληψης, βίωσης, προσέγγισης και αισθητικής της Αρχής.


Αυτόν τον ασύλληπτο ζόφο, γνόφο και το κεκριμένο βάθος της Αρχής άλλοι αναζήτησαν εκ των έσω και άλλοι εκ των έξω. Άλλοι το προσέγγισαν θετικά και θεωρητικά και άλλοι το βίωσαν ενορατικά και ερωτικά.
Όποια και αν είναι η στάση μας απέναντι στον κόσμο της Αρχής και της πηγής των πραγμάτων, αναπόφευκτα κινείται και φανερώνεται ερωτικά και ποιητικά.

Ο κάθε άνθρωπος, ως άνθρωπος ποιεί ερωτικά και ταυτόχρονα ερωτεύεται ποιητικά, σύμφωνα με την ευρύτερη έννοια του αρχαιοελληνικού όρου. Όμως πίσω από κάθε ποιητική κίνηση, ποιητική εμπειρία του ανθρώπου πάντα υπάρχει μια ερωτική παρόρμηση, μια ερωτική αίσθηση ή ένα ερωτικό πάθος προς την πραγμάτωση κάποιου ιδεώδους.

Η αλήθεια είναι ότι η θεωρητική στάση του σύγχρονου κόσμου, κυρίως το μονοπώλιο των θεωρητικών γνώσεων, δεν έχουν αφήσει πια περιθώριο για κείνες τις ζωντανές και αποκαλυπτικές εμπειρίες του εσωτερικού ανθρώπου των προηγουμένων εποχών.

Φαίνεται ότι εκείνες οι ερώλουστες φωτεινές αποκαλυπτικές νύχτες του εσωτερικού ανθρώπου, των ενάρετων αγίων της Χριστιανοσύνης, των θεοσόφων Μουσουλμάνων Σούφι, των βαθυστόχαστων μυστικιστών της Άπω Ανατολής, δεν έχουν πια λόγο ύπαρξης στον σύγχρονο κόσμο. «Ο έρως πια δεν εκκολάπτεται από το αυγό της νύχτας». Ζούμε τις πολύ καυτές μέρες του εξωτερικού ανθρώπου, του ανθρώπου των θεαμάτων, του θεωρητικού ανθρώπου, του ανθρώπου των τηλεεικόνων.

Το πεπρωμένο λοιπόν του Σουφισμού και της Σουφικής παράδοσης δεν είχε διαφορετική κατάληξη. Μιας παράδοσης που ήταν ένας Δούναβης του πνεύματος, ο οποίος με τη χειμαρρώδη ροή του διέσχιζε πολλές ιστορικές περιοχές και πολλά πνευματικά τοπία της Ανατολής και της Δύσης. Όχι μόνο κακοποιήθηκε αδίστακτα στον σύγχρονο κόσμο, αλλά και θεωρήθηκε αρχαιολογικό αντικείμενο, κατάλληλο για τις βιτρίνες των μουσείων.

Πράγματι αισθάνομαι ότι ζούμε στην όχθη μιας απέραντης ξερής κοίτης ενός ορμητικού κάποτε χειμάρρου του πνεύματος. Αποφεύγοντας την ιστορική ανάλυση του θέματος ή την αρχαιολογική του στρωματογράφηση, εν συντομία μπορώ να πω ότι η περσική Σουφική ποιητική αλληγορία κατ?εξοχήν είναι ερωκεντρική.

Ο έρως στη Σουφική διδασκαλία όχι μόνο αποκαλύπτει τον τρόπο ύπαρξης του κάθε ανθρώπου, αλλά και του κάθε μορίου που έχει λάβει τη χαρά της ύπαρξης από τον ίδιο τον Θεό και από τη φανέρωση της λάμψης Του ως εραστού και ερωμένου Δημιουργού.

Αυτό ακριβώς λάλησαν, αυτό ποίησαν και αυτό τραγούδησαν οι Πέρσες Σούφι ποιητές όπως ο Sanai, ο Attar, ο Eraghi, ο Jami, o Hallaj, η Rabee, o Saadi, ο Mawlana Jallalad Din Roumi, ο Hafiz κ.ά.

Σ?αυτή τη διδασκαλία, το κάθε μόριο της ύπαρξης κινείται ερωτικά προς την πηγή του, το κάθε μόριο της ύπαρξης κατά το Κοράνιο ενστικτωδώς προσεύχεται στο Θείο. Άλλωστε γνωρίζουμε ότι η ίδια η προσευχή αποτελεί ? πιο σωστά αποκαλύπτει?την ύψιστη μορφή της ερωτικής κοινωνίας, είναι η ερωτική κίνηση κάθε ανθρώπου ή κάθε ύπαρξης προς την αρχέγονη Πηγή.

Στη Σουφική παράδοση, ο έρως αποτελεί το Α και το Ω της κάθε κίνησης και άσκησης των Σούφι. Είναι η αδιάκοπη επικοινωνία και κίνηση. Δόξης εις Δόξαν. Ενώπιος Ενωπίω. Χάρις προς Χάριν. Φως επί Φωτός. Αναζήτησις επί Αναζητήσεως. Ανάστασις μετά την Ανάσταση.

Σε αυτόν τον χαρμόσυνο αλλά πολύδακρο και τραγικό ερωτικό κόσμο των Σούφι η θέση του Mawlana Jallalad Din Roumi και του Hafiz, του μεγάλου κατ' εξοχήν τραγωδού της Θείας Αγάπης, είναι ξεχωριστή.

Η ποίηση του Hafiz αποτελεί την πιο ζωντανή, την πιο αυθεντική μυστική μαρτυρία ενός ερωτικού τρόπου ύπαρξης, που έχει υπερβεί τα όρια της πίστης και της απιστίας, της διαμάχης του καλού με το κακό με τη συνηθισμένη έννοια του όρου.

Η σύζευξη, η άρτια διασταύρωση του ποιητικού λόγου με το ερωτικό βίωμα, η αισθητική του ωραίου με την αισθητική της χάρης, η οικονομία του λόγου και το πανόραμα της σκέψης του εδώ και αιώνες γοήτευσαν γενιές ολόκληρες, που δίκαια αυτό το θείο κάλλος της περσικής φιλολογίας το αποκαλούν «Γλώσσα του Απόκρυφου» (Lissan algeοb).

H ποίησή του δεν είναι προσιτή για μετάφραση, όμως θα εκμεταλλευτώ τη δυνατότητα της ελληνικής γλώσσας και θα προσπαθήσω να ερμηνεύσω μερικούς στίχους του:

«Δεν είναι παρά ένα στίγμα ο καημός της αγάπης. Το παράδοξο είναι ότι από κάθε στόμα ακούγεται διαφορετικά».
«Η ατραπός του έρωτα πόσο επικίνδυνη είναι. Αλίμονο αν δεν σε οδηγεί κάπου».

Η θέση του Mawlana Jallalad Din Roumi στη Σουφική παράδοση και γραμματεία είναι ιδιαίτερα ξεχωριστή. Το εύρος της διδασκαλίας, ο πνευματικός πλούτος και το μέγεθος της επιρροής των έργων του μεγάλου αυτού αυθεντικού δασκάλου του ερωτικού τρόπου ύπαρξης υπερβαίνουν τα όρια κάθε εκτίμησης.

Η ιδιοφυία, η πολυμάθεια, ο πνευματικός πλούτος της αριστοκρατικής του παιδείας, οι πολύδακρες προσευχές του και η αδιάκοπη ηθική και ασκητική του καλλιέργεια είχαν ως αποτέλεσμα να αφήσει πίσω του πολύκαρπη πνευματική κληρονομιά και αθάνατα μνημειώδη ποιητικά έργα, τα οποία αποτελούν κατ' εξοχήν ουράνια αγγέλματα αγάπης.

Κλείνω με δύο στίχους του που μετέφρασα στα ελληνικά:
«Εσύ έδωσες τη χαρά της Ύπαρξης στην ανυπαρξία. Εσύ έκανες την ανυπαρξία να σ' ερωτευτεί».
«Όλα τα μόρια του κόσμου είναι ερωτευμένα μ' εσένα και κάθε μόριο του κόσμου μεθά για να σε συναντήσει».


*καθηγητή Προϊστορικής Αρχαιολογίας της Ελλάδας στο Πανεπιστήμιο της Τεχεράνης
Εικόνα
\"I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.\"
--Confucius[img][img]http://img0.pksp.jp/saku-miyu/img/030/02/49/src/00000061.gif[/img] [/img]

Administrator
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: Πέμ Απρ 21, 2005 12:30 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Administrator » Πέμ Ιούλ 21, 2005 4:17 pm

Παρακαλώ, να θεωρήσετε την παρέμβασή μου αυτή ως την τελευταία προειδοποίηση.

Στείρα παράθεση κειμένων δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, εάν δεν υπάρχει σχολιασμός και ανάπτυξη διαλόγου.
Τελευταία επεξεργασία από Administrator σε Σάβ Σεπ 24, 2005 4:27 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα

mantis
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Παρ Μάιος 06, 2005 8:28 pm
Τοποθεσία: Παντού & Πουθενά

Δημοσίευσηαπό mantis » Πέμ Ιούλ 21, 2005 6:18 pm

Αγαπητέ Administrator,

δεν βλέπω τον λόγο της δεύτερης προειδοποίησης. Εκτός κι αν με αυτό τον τρόπο προσπαθείτε να μου πείτε ότι δεν με θέλετε στο mystica...
εάν τελικά είναι αυτό το θέμα, ας μη κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας...

...βέβαια αν θέλατε να προωθήσετε τον διάλογο θα είχατε συμμετάσχει στο θέμα... αλλά η μόνη συμμετοχή σας είναι στείρα κριτική.

Αναμένω το κλείδωμα του πνευματικού μου τέκνου και την διαγραφή μου από τις τάξεις σας.


.
.
.
@rwen the Guardian...malkuth
...και για όποιον δεν ξέρει το\"mantis\" δεν είναι ο μάντης, αλλά το έντομο mantis religiossa, κοινώς, το αλογάκι της Παναγίτσας... ;)

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Πέμ Ιούλ 21, 2005 9:27 pm

Αγαπητή Μάντις, διακρίνω μια ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ στη γραφή σου, η οποία ΜΑΛΛΟΝ θα αντλείτε από τις ΜΑΝΤΙκές σου ικανότητες...
Πάντως ΣΤΕΙΡΑ κριτική δεν γίνεται...
Η κριτική ενέχει ΠΑΝΤΑ μέσα της το σπόρο της βελτίωσης...

Ίσως όμως να εννοείς ότι γίνεται στείρα κατάκριση, για την οποία ΣΙΓΟΥΡΑ αν εννοείς αυτό, οι ΜΑΝΤΙκές σου ικανότητες σε πρόδωσαν...
Άλλωστε η κατάκριση είναι ΠΑΝΤΑ στείρα και εμείς εδώ είμαστε ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΤΕΙΡΟΤΗΤΑΣ...

Σχετικά όμως με την παρατήρησή σου ότι η συμμετοχή μας ΔΕΝ υπάρχει στο παρόν θέμα, αυτό θα έπρεπε ΕΞΑΡΧΗΣ να σε θορυβήσει, πράγμα που ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ...

Πάντως δεν βλέπω λόγο συμμετοχής σε ένα θέμα που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟ, ΣΥΖΗΤΗΣΗ...
Το να παραθέτουμε αποσπάσματα από κάποια βιβλία ΧΩΡΙΣ την δική μας ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ πινελιά στο ΠΩΣ ΤΑ ΕΝΝΟΟΥΜΕ, δε βλέπω καμία "δημιουργικότητα" σε αυτό...

Φυσικά (και αυτό είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ), με ενοχλεί και το γεγονός του ότι αιωρούνται στην ατμόσφαιρα πράγματα που εκ φύσεως και εν τη γένεση του, το Mystica.gr τα είχε ΑΠΟΡΡΙΨΗ ως αντικείμενο ασχολίας των μελών του...

Σου παραθέτω ένα σύνδεσμο που και κάποιο άλλο μέλος κάνει ένα ανάλογο εγχείρημα με εσένα ΑΛΛΑ με διαφορετική βάση...
Ρίξε μια ματιά...
http://mystica.gr/forum/viewtopic.php?t=114&highlight=

Φιλικά,

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Administrator
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: Πέμ Απρ 21, 2005 12:30 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Administrator » Πέμ Ιούλ 21, 2005 11:49 pm

Η ομάδα του mystica, την οποία και εκφράζω, έχει θέσει τους κανόνες εύρυθμης λειτουργίας των Fora.

Αυτοί οι κανόνες διαμορφώνουν το «χαρακτήρα» που θέλουμε να προσδώσουμε στην ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των μελών.
Η παράθεση απόψεων και θέσεων με εύσχημο τρόπο είναι το ζητούμενο από εμάς.
Η στείρα παράθεση αποσπασμάτων, είτε από βιβλία, είτε από άλλους διαδυκτιακούς τόπους, δεν προάγει το διάλογο τον οποίο επιθυμούμε.
Ακόμη, η μη σωστή διαλεκτική συζήτηση, επιτυγχάνεται με μηνύματα τα οποία δεν είναι ξεκάθαρα και υποκρύπτουν έννοιες ή καταστάσεις.

Το mystica είναι ένα σταυροδρόμι, ανθρώπων που αναζητούν και θέλουν να μοιραστούν τις απόψεις τους, μέσα σ’ ένα χώρο γόνιμου και ουσιαστικού διαλόγου.

Κανένα μέλος τις ομάδος του mystica δεν θα απολογηθεί για τους λόγους τους οποίους μας οδήγησαν να συντάξουμε αυτούς τους κανόνες.

Τα μέλη είναι απολύτως ελεύθερα να λειτουργούν κάτω από αυτό το πλαίσιο, ή να αποχωρούν μη αποδεχόμενα τους όρους λειτουργίας του παρόντος Forum.

Διατηρούμε το δικαίωμα να ορίζουμε και να προασπίζουμε τους κανόνες όπως εμείς αποφασίσαμε κατά την ίδρυση του mystica.gr

Ο διάλογος επ’ αυτού του θέματος δεν είναι αποδεκτός.

Το παρών θέμα θα παραμείνει ανοικτό ευελπιστώντας να αναπτυχθεί με τα πρότυπα διαλόγου τα οποία έχουμε ορίσει και να μη χρειαστεί να παρέμβουμε στο μέλλον σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις.

Με κανένα μέλος δεν έχουμε κάτι προσωπικό και αυτό έχει αποδειχθεί και σε παλαιότερο θέμα του αγαπητού lorenzo, το οποίο κλειδώθηκε για ανάλογους λόγους.

Στο χώρο αυτό δεν υπάρχουν σκιές ή φαντάσματα, υπάρχει μόνο η διάθεση της δημιουργίας.

Καλούμε λοιπόν, το κάθε μέλος, το οποίο θέλει να παραθέσει αποσπάσματα ή λογοτεχνικά κείμενα, να γράψει ένα άρθρο και σε συνεννόηση με εμάς να το δημοσιεύσουμε στον τομέα των άρθρων. Ίσως μέσα από μια τέτοια προσπάθεια να μπορέσει να επιτευχθεί και το κομμάτι διαλόγου μέσα στα Fora.
Τελευταία επεξεργασία από Administrator σε Σάβ Σεπ 24, 2005 4:23 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα

mantis
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Παρ Μάιος 06, 2005 8:28 pm
Τοποθεσία: Παντού & Πουθενά

Δημοσίευσηαπό mantis » Παρ Ιούλ 22, 2005 12:05 am


Φίλτατε Κέλσο,

πραγματικά διασκέδασα με τα εφευρετικότατα λογοπαίγνια που έκανες με το όνομα μου... χαίρομαι που σε βοήθησα...

Χωρίς να έχω πρόθεση να σε προσβάλω, παραθέτω το παρακάτω:


...οπότε επαναφέρω τον εαυτό μου στην τάξη και επανατοποθετούμε επί του θέματος...

Ο Έρωτας, όχι απλά ως ερωτική πράξη, αλλά ως κινητήρια δύναμη... Ώθηση για δημιουργία στη Φιλοσοφία, στη Μουσική, στη Ζωγραφική, στη Ποίηση, στη Γλυπτική... στην Αναζήτηση του Εσώτερου Εαυτού μας...

...το προσωπικό βίωμα είναι αυτό που προσπαθώ να αφυπνήσω... το δικό σας... το δικό μου... το δικό μας

Ο Έρωτας που, Ήταν, Είναι και Θα Είναι... ο Πρωταρχικός, ο Γονιμοποιός, ο Πρεσβύτερος όλων...



...και πάλι χωρίς πρόθεση να προσβάλω εσένα, τους συντονιστές ή τα μέλη του φόρουμ, βλέπω μια απολιθωμένη αντίδραση σε ένα θέμα που απαιτεί προσωπικές εμπειρίες και Ψυχή... για να γράψει κάποιος για τον Έρωτα (σε κάθε του μορφή) θα πρέπει να τον έχει βιώσει...


Σχετικά όμως με την παρατήρησή σου ότι η συμμετοχή μας ΔΕΝ υπάρχει στο παρόν θέμα, αυτό θα έπρεπε ΕΞΑΡΧΗΣ να σε θορυβήσει, πράγμα που ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ...


...μετά από αυτή τη "δήλωση" καταλαβαίνω πολλά... πάρα πολλά... και έχετε τη απεριόριστη συμπάθεια μου...



Διάλογος? χμμμ... όμορφη λέξη που χάνει την σημασία της όταν τοποθετείται σε τέτοιου είδους προτάσεις:


Πάντως δεν βλέπω λόγο συμμετοχής σε ένα θέμα που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟ, ΣΥΖΗΤΗΣΗ...
Το να παραθέτουμε αποσπάσματα από κάποια βιβλία ΧΩΡΙΣ την δική μας ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ πινελιά στο ΠΩΣ ΤΑ ΕΝΝΟΟΥΜΕ, δε βλέπω καμία "δημιουργικότητα" σε αυτό...


Σε όποια δημοσίευση μου δεν υπάρχει όνομα συγγραφέα και τίτλος βιβλίου, είναι οι προσωπικές μου σκέψεις και εμπειρίες... και πάλι λυπάμαι που δεν το καταλάβατε... αλλά, ο Έρωτας δεν είναι κάποιο περίεργο όν που για να τον κατανοήσουμε πρέπει να τον βάλουμε κάτω από το μικροσκόπιο...


...όσο γι' αυτά που σε ενοχλούν -πέρα από το θέμα μου και την παρουσία μου- η ηλεκτρονική αλληλογραφία που είχα με τον Administrator, πρώην gothic, όταν γράφτηκα στο mystica, είναι αντίθετη με αυτή τη δήλωση:


Φυσικά (και αυτό είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ), με ενοχλεί και το γεγονός του ότι αιωρούνται στην ατμόσφαιρα πράγματα που εκ φύσεως και εν τη γένεση του, το Mystica.gr τα είχε ΑΠΟΡΡΙΨΗ ως αντικείμενο ασχολίας των μελών του...


...και πάλι χωρίς να έχω την πρόθεση να σε προσβάλω, θεωρώ σημαντικότερο τον Administrator ενός φόρουμ από ένα μέλος... όχι ότι η άποψη σου δεν έχει βαρύτητα, αλλά δεν έχει τόση, όση του Administrator...



Με εκτίμηση,


.
.
.
@rwen the Guardian...
...και για όποιον δεν ξέρει το\"mantis\" δεν είναι ο μάντης, αλλά το έντομο mantis religiossa, κοινώς, το αλογάκι της Παναγίτσας... ;)

mantis
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Παρ Μάιος 06, 2005 8:28 pm
Τοποθεσία: Παντού & Πουθενά

Δημοσίευσηαπό mantis » Παρ Ιούλ 22, 2005 12:23 am

Αγαπητέ Administrator,


Administrator έγραψε:Το παρών θέμα θα παραμείνει ανοικτό ευελπιστώντας να αναπτυχθεί με τα πρότυπα διαλόγου τα οποία έχουμε ορίσει και να μη χρειαστεί να παρέμβουμε στο μέλλον σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις.




...σας συγχωρώ... και εξακολουθείτε να απολαμβάνεται τα "προνόμια" που σας είχα "παραχωρήσει" στο παρελθόν...

...περιμένω να απολάυσω την δική σας "συνδρομή" στο θέμα, ώστε να δώσετε το καλό παράδειγμα και το έναυσμα στο δημιουργικό διάλογο...



Με εκτίμηση,

.
.
.
@rwen the Guardian...
...και για όποιον δεν ξέρει το\"mantis\" δεν είναι ο μάντης, αλλά το έντομο mantis religiossa, κοινώς, το αλογάκι της Παναγίτσας... ;)

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Παρ Ιούλ 22, 2005 10:36 am

Ο λόγος του κάθε μέλους της ομάδος του mystica έχει ισάξια βαρύτητα.
Οι δε αποφάσεις της ομάδος αυτής, εφαρμόζονται απ’ όλους.
Όπως λοιπόν ήδη γνωρίζεις αγαπητή Mantis, ο Κέλσος, είναι ένα από αυτά τα μέλη, άρα και ο λόγος του έχει ισάξια βαρύτητα.

Ο διάλογος περί προσωπικών αλληλογραφιών, δεν αφορά το mystica αλλά τους ανθρώπους που είχαν ή έχουν τον όποιο προσωπικό διάλογο.
Θα παρακαλέσω στο μέλλον να μη γίνουν τέτοιου είδους αναφορές διότι είναι άκρως απαγορευτικές στον εδώ διαδυκτιακό τόπο.

Σταματώ εδώ, μιας και το κείμενο του Administrator καλύπτει και εκφράζει τις αποφάσεις αυτής της ομάδας και αναμένω και εγώ να πάρει το θέμα την σωστή ροή και ανάπτυξη.
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Παρ Ιούλ 22, 2005 11:03 am

Η mantis έγραψε:"...πραγματικά διασκέδασα με τα εφευρετικότατα λογοπαίγνια που έκανες με το όνομα μου... χαίρομαι που σε βοήθησα..."

Η χαρά είναι όλη δική μου αγαπητή Μάντις, που η εφευρετικότητά μου μπορεί και σε διασκεδάζει...
Λίγη χαρά στη ζωή του καθένα μας ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΒΛΑΨΕ κανέναν...

ΟΜΩΣ μην ξεχνάς ότι η ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ (η ρίζα της οποία προέρχεται από το αρχαίο διασκενδάνδυμνι που σημαίνει "διασκορπίζω έξω, σπαταλώ, διαλύω") μπορεί να έχει ΚΑΙ αυτήν την προαναφερόμενη εφαρμογή...
Απο σένα εξαρτάτε αγαπητή μου...

"...Χωρίς να έχω πρόθεση να σε προσβάλω, παραθέτω το παρακάτω:[/color]

...οπότε επαναφέρω τον εαυτό μου στην τάξη και επανατοποθετούμε επί του θέματος...

Ο Έρωτας, όχι απλά ως ερωτική πράξη, αλλά ως κινητήρια δύναμη... Ώθηση για δημιουργία στη Φιλοσοφία, στη Μουσική, στη Ζωγραφική, στη Ποίηση, στη Γλυπτική... στην Αναζήτηση του Εσώτερου Εαυτού μας...

...το προσωπικό βίωμα είναι αυτό που προσπαθώ να αφυπνίσω... το δικό σας... το δικό μου... το δικό μας

Ο Έρωτας που, Ήταν, Είναι και Θα Είναι... ο Πρωταρχικός, ο Γονιμοποιός, ο Πρεσβύτερος όλων..."


Είναι προφανές το τι προσπαθείς να αφυπνίσεις, αγαπητή μου, ΑΛΛΑ δεν βλέπω τον τρόπο...
Τη μέθοδο και φυσικά...
Δε βλέπω και τον απώτερο σκοπό...

Χρήσιμο ΙΣΩΣ να ήταν να μας ΑΙΤΙΟΛΟΓΟΥΣΕΣ το ΠΩΣ αυτά τα "βιώματά σου" καταλήγουν στο συμπέρασμά σου περί ΕΡΩΤΑ...

"...και πάλι χωρίς πρόθεση να προσβάλω εσένα, τους συντονιστές ή τα μέλη του φόρουμ, βλέπω μια απολιθωμένη αντίδραση σε ένα θέμα που απαιτεί προσωπικές εμπειρίες και Ψυχή... για να γράψει κάποιος για τον Έρωτα (σε κάθε του μορφή) θα πρέπει να τον έχει βιώσει..."

Οι χαρακτηρισμοί (όπως και φυσικά ΟΛΟΚΛΗΡΟ το νοητικό οικοδόμημα που προσπαθείς να αναπτύξεις) είναι σε ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΒΑΣΗ...
Κίνδυνος κατάρρευσης...


Σχετικά όμως με την παρατήρησή σου ότι η συμμετοχή μας ΔΕΝ υπάρχει στο παρόν θέμα, αυτό θα έπρεπε ΕΞΑΡΧΗΣ να σε θορυβήσει, πράγμα που ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ...


...μετά από αυτή τη "δήλωση" καταλαβαίνω πολλά... πάρα πολλά... και έχετε τη απεριόριστη συμπάθεια μου..."

Και πάλι οι ΜΑΝΤΙκές σου ικανότητες σε προδίδουν...
Αλλά τι να κάνουμε...
Αυτά τα αναμένουμε από επίδοξους ΜΑΝΤΙδες που ΟΜΩΣ λειτουργούν με την ΛΟΓΙΚΗ μιας και αδυνατούν να ακούσουν την φωνή της Ψυχής τους (εσύ την ανάφερες)...


"Διάλογος? χμμμ... όμορφη λέξη που χάνει την σημασία της όταν τοποθετείται σε τέτοιου είδους προτάσεις:


Πάντως δεν βλέπω λόγο συμμετοχής σε ένα θέμα που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟ, ΣΥΖΗΤΗΣΗ...
Το να παραθέτουμε αποσπάσματα από κάποια βιβλία ΧΩΡΙΣ την δική μας ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ πινελιά στο ΠΩΣ ΤΑ ΕΝΝΟΟΥΜΕ, δε βλέπω καμία "δημιουργικότητα" σε αυτό...

Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ αγαπητή μου ΑΝ προσεγγίζεται ως λέξη, είναι καταδικασμένος στο να πεθάνει...
Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ είναι η ΖΩΗ η ίδια μέσα σε μια συζήτηση...
Αλλά ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει αυτή η συζήτηση...


"...Σε όποια δημοσίευση μου δεν υπάρχει όνομα συγγραφέα και τίτλος βιβλίου, είναι οι προσωπικές μου σκέψεις και εμπειρίες... και πάλι λυπάμαι που δεν το καταλάβατε... αλλά, ο Έρωτας δεν είναι κάποιο περίεργο όν που για να τον κατανοήσουμε πρέπει να τον βάλουμε κάτω από το μικροσκόπιο..."

Ναι, έπρεπε ΗΔΗ να μας το εξηγήσεις...
Βλέπεις δεν είμαστε (τουλάχιστον εγώ) ΜΑΝΤΙδες για να αντιληφθούμε αυτό που εσύ θεωρείς ως δεδομένο...
Αλλά και ΕΤΣΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ όπως μας το λες, δεν βλέπω κάτι που να ΑΝΑΙΡΕΙ τα όσα ευγενικά σου παρέθεσα ως σκέψεις μου και που σε ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΑΝ κατά τα γραφόμενα σου...

"...όσο γι' αυτά που σε ενοχλούν -πέρα από το θέμα μου και την παρουσία μου- η ηλεκτρονική αλληλογραφία που είχα με τον Administrator, πρώην gothic, όταν γράφτηκα στο mystica, είναι αντίθετη με αυτή τη δήλωση:

Φυσικά (και αυτό είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ), με ενοχλεί και το γεγονός του ότι αιωρούνται στην ατμόσφαιρα πράγματα που εκ φύσεως και εν τη γένεση του, το Mystica.gr τα είχε ΑΠΟΡΡΙΨΗ ως αντικείμενο ασχολίας των μελών του...

Το τι μπορεί να είχες ανταλλάξει σε προσωπική αλληλογραφία, λίγο έως ΚΑΘΟΛΟΥ δεν με ενδιαφέρει προσωπικά...
Σου επισημαίνω ΑΠΛΑ ότι η δήλωσή μου είναι η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ άποψη και κανένας πρώην ή νυν ή μελλοντικός ADMIN δεν μπορεί ή αν θες δεν έχει την δύναμη να μου την ΑΛΛΑΞΕΙ...
Επίσης να σου υπενθυμίσω ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ κανένα μέλος «ΠΡΩΗΝ Gothic»
Ο Gothic παραμένει ως έχει.

[color=darkred]"...και πάλι χωρίς να έχω την πρόθεση να σε προσβάλω, θεωρώ σημαντικότερο τον Administrator ενός φόρουμ από ένα μέλος... όχι ότι η άποψη σου δεν έχει βαρύτητα, αλλά δεν έχει τόση, όση του Administrator..."

Σε ευχαριστώ πολύ για την αξία που μου δίνεις...
Κράτα λοιπόν στα υπόψιν σου όσα σου παρέθεσα ως ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΝΟΣ ΜΕΛΟΥΣ, γιατί πιθανολογώ (ούπς, να που γίνομαι τελικά ΚΑΙ εγώ ΜΑΝΤΙΣ) ότι ο ADMINISTRATOR δεν θα αργήσει να πει την δική του άποψη την οποία και καλά πράττεις και την λαμβάνεις σοβαρά υπόψιν σου...

Με εκτίμηση,

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Παρ Ιούλ 22, 2005 1:20 pm

Παρακαλώ πολύ τους συμμετέχοντες του θέματος να επανέλθουν με απόψεις πάνω στο θέμα και ΜΟΝΟ προκειμένου να εξελιχθεί ένας γόνιμος διάλογος.

Ευχαριστώ,
Εικόνα
Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

mantis
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Παρ Μάιος 06, 2005 8:28 pm
Τοποθεσία: Παντού & Πουθενά

Δημοσίευσηαπό mantis » Παρ Ιούλ 22, 2005 6:42 pm

Ladyhawk έγραψε:Παρακαλώ πολύ τους συμμετέχοντες του θέματος να επανέλθουν με απόψεις πάνω στο θέμα και ΜΟΝΟ προκειμένου να εξελιχθεί ένας γόνιμος διάλογος.



Τα ομορφότερα λόγια που "άκουσα" τις τελευταίες δύο μέρες...


...και η ελπίδα γύρησε μέσα μου...



.
.
.
@rwen the Guardian...
...και για όποιον δεν ξέρει το\"mantis\" δεν είναι ο μάντης, αλλά το έντομο mantis religiossa, κοινώς, το αλογάκι της Παναγίτσας... ;)

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Ιούλ 23, 2005 6:05 am

Η mantis έγραψε:
Ladyhawk έγραψε:Παρακαλώ πολύ τους συμμετέχοντες του θέματος να επανέλθουν με απόψεις πάνω στο θέμα και ΜΟΝΟ προκειμένου να εξελιχθεί ένας γόνιμος διάλογος.



Τα ομορφότερα λόγια που "άκουσα" τις τελευταίες δύο μέρες...


...και η ελπίδα γύρισε μέσα μου...



Και τώρα αναρωτιέμαι (φωναχτά) το νόημα που υποκρύπτει το παραπάνω post της ΜΑΝΤΙδος :?: :?: :?:
Πόσο σχέση έχει με το θέμα της :?: :?: :?:

Η μόνη ελπίδα που μπορείς να έχεις αγαπητή μου είναι η προσδοκία & ο φόβος ότι έρχεται η ώρα του λουκέτου...
Σε παρατηρώ ότι έχεις μπερδέψει ρόλους μέσα στο ΜΑΝΤΙκό μυαλό σου...

Αλήθεια, από ΠΟΥ έλκεις το δικαίωμα να λες:
"...σας συγχωρώ... και εξακολουθείτε να απολαμβάνεται τα "προνόμια" που σας είχα "παραχωρήσει" στο παρελθόν... "


Φυσικά ΓΝΩΡΙΖΩ ότι οι ΜΑΝΤΙδες, πάντα είχαν το πρόβλημα του ΤΩΡΑ.
Πάντα άγονταν και φέρονταν μεταξύ του ΧΘΕΣ και του ΑΥΡΙΟ, αλλά εκείνοι, οι ΙΕΡΕΙΣ ΜΑΝΤΕΙΣ, το ΑΙΩΝΙΟ ΠΑΡΟΝ ποτέ δε το είχαν ανάγκη...
Απεναντίας εσύ προφανώς ζεις ΜΟΝΟΝ για αυτό και ΙΣΩΣ αυτός να είναι και ο λόγος που οι ΜΑΝΤΙκές σου ικανότητες σε προδίδουν ΣΥΝΕΧΩΣ...

Και μια και αναφερθήκαμε και οι 2 μας στην ελπίδα, να σου υπενθυμίσω πέραν από αυτό που σου ανέπτυξα λίγες γραμμές πιο πάνω, ότι η λέξη αυτή που ενέχει την ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ (είτε καλού είτε κακού), έλκει την καταγωγή της εκ του ρήματος έλπω που σημαίνει: κάνω κάποιον να ελπίζει (προσδοκά), εμβάλω ελπίδας, αλλά επίσης σημαίνει και σκέπτομαι, πιστεύω.

Όλα αυτά λοιπόν αγαπητή μου σχηματίζουν μια ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ...
Πώς δύναται ένας ΜΑΝΤΙΣ που οφείλει να ΓΝΩΡΙΖΕΙ, απλά να γεμίζει μέσα του με το ΠΙΣΤΕΥΩ :!: :!: :!:

Τέλος πάντων...
Μάντις δεν είμαι, αλλά προβλέπω λουκέτο να ίπταται επί του θέματος και ΠΙΣΤΕΥΩ ότι το αυτό επιθυμείς και εσύ...

Την καλημέρα μου σε όλους...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

mantis
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Παρ Μάιος 06, 2005 8:28 pm
Τοποθεσία: Παντού & Πουθενά

Δημοσίευσηαπό mantis » Κυρ Ιούλ 24, 2005 7:11 pm

Ο A. Crowley αναφέρει:

Ότι αναφορικά με τις λειτουργίες:
Ας προετοιμάσει ο φιλόσοφος (λειτουργός) μια ισχυρή Επίκληση προς την ιδιαίτερη θεότητα σύμφωνα με την έμπνευση του.
Αλλά θα πρέπει να αποτελείται από τα ακόλουθα μέρη:
Πρώτο, μια Κατάρα, όπως του σκλάβου για τον αφέντη του.
Δεύτερο, ένας Όρκος, σαν τον οπλαρχηγό στον φεουδάρχη του.
Τρίτο, ένα Τιμητικό, όπως του παιδιού προς τους γονείς του.
Τέταρτο, ένας Ψαλμός, σαν του Ιερέα στο Θεό του.
Πέμπτο, μια Συνομιλία, σαν Αδελφού με τον Αδελφό του.
Έκτο, μια Παράκληση, σαν Φίλου προς το Φίλο του.
Έβδομο, ένα Ερωτικό, σαν του Εραστή στην Ερωμένη του.

Και προσέχτε ότι το πρώτο θα πρέπει να περιέχει δέος, το δεύτερο αφοσίωση, το τρίτο εξάρτηση, το τέταρτο λατρεία, το πέμπτο εμπιστοσύνη, το έκτο συναδελφικότητα και το έβδομο πάθος.


Αυτό κατά τον Israel Regardie είναι το ουσιαστικό πνεύμα της όγδοης σφαίρας του Δένδρου της Ζωής. Πως πιστεύετε οτι ο Έρωτας ανάγεται στο Νετζάχ?

Είναι, δηλαδή, ο Έρωτας μια από τις κινητήριες δυνάμεις του ανθρώπου?



.
.
.
@rwen the Guardian...
...και για όποιον δεν ξέρει το\"mantis\" δεν είναι ο μάντης, αλλά το έντομο mantis religiossa, κοινώς, το αλογάκι της Παναγίτσας... ;)

NEHEMAUT
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: Τρί Ιουν 07, 2005 11:32 pm
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό NEHEMAUT » Δευ Ιούλ 25, 2005 7:36 am

Χαιρετώ τους συνταξιδιώτες. Ρωτά η αγαπητή Mantis αν ο έρωτας είναι κινητήρια δύναμις. Μα υπάρχει μεγαλύτερη ?

Ας το αναλύσω

Ερως είναι η ορμή προς ένωση με αυτό στο οποίο ανήκουμε, ένωση με τις δυνατοτητές μας, με αλλους ανθρώπους στον κόσμο μας σε σχέση με τους οποίους επιτυγχάνουμε την πλήρωση και ολοκλήρωση μας.

Ερως είναι ο πόθος που υπάρχει στον άνθρωπο που τον οδηγεί να αφιερώνει τον εαυτο του στην αναζήτηση της αρετής, της ευγένειας και του ευ ζειν.

Η ένωση με τον άλλον γεννάει την τρυφερότητα και θεμελιώνει μια πλήρη σχέση.
Δυο άνθρωποι που ποθούν οπως ολοι να υπερβούν τη διαχωριστικότητα και να συμμετάσχουν σε μια σχέση που βιώνεται σαν γνήσια ένωση.

Πολλοί πιστεύουν οτι σκοπός της ερωτικής συναντήσεως είναι ο οργασμός,αλλά η πιο σημαντική στιγμή της είναι η στιγμή της μείξεως και ενοποίησης των σωμάτων.

Η στιγμή που συγκλονίζει, που εχει μέσα της το μεγαλύτερο θαύμα, οσο κι άν προκαλεί τρόμο και ρίγος ή απελπισία και απόγνωση. Τότε που οι αντιδράσεις των ανθρώπων ειναι οι πιό αυθεντικές και οι πιο προσωπικές, οταν ο άνθρωπος δεν αισθάνεται μισός αλλά ολόκληρος.

Η σεξουαλική αντίληψη για τον έρωτα τον ορίζει σαν τη σωματική στάση "προς πλησμονήν και κένωσην" οπως λέει ο Ερυξίμαχος στο συμπόσιο. Ομως είναι το προσωπικό μήνυμα και η διάθεση αυτής της λειτουργείας.
Ο έρως είναι μια στάση ζωής. Δεν εχει σχέση με την κτητικότητα. Δεν είναι κατοχή, είναι αναζήτηση.
"Αισθάνεσαι έρωτα για εκείνο που δεν είναι ακόμη στην διαθεσή σου ,ούτε στην κατοχή σου" λέει ο Σωκράτης στο συμπόσιο.
Για να ζει ο ερως πρέπει να υπάρχει κάτι που του λείπει που αναζητά και αντίστροφα.

Στην γνήσια ερωτική εμπειρία οχι μόνο ο άνθρωπος δεν συρρικνώνει τον αλλο σ’ενα όργανο, πίσω απο το οποίο εξαφανίζεται το υπόλοιπο σώμα, η διάνοια, το συναίσθημα, η προσωπικότητα του άλλου αλλα βλέπει ολόκληρο σε ολόκληρη την απέραντη διάστασή του τον άλλο σε κάθε μέρος του σώματος του.

"Το Θείον οι θεολόγοι πότε μεν έρωτα, πότε δε αγάπη, πότε δε εραστόν και αγαπητόν καλούσιν" [Μάξιμος ομολογητής]
Ο έρως είναι το αντίθετο του θανάτου, είναι η ένωση και η σύνδεση, το χτίσιμο και το ταίριασμα. Η ανθρώπινη ύπαρξη συνίσταται τώρα απο μια καινούρια μορφή μάχης γιγάντων. Ερως εναντίον θανάτου.

Εντέλει ο έρωτας είναι ο μόνος δρόμος, η πιο δυνατή ώθηση της ψυχής προς την εξελιξή της.

Με εκτίμηση

lorenzo
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2005 12:44 am
Τοποθεσία: kriti

Δημοσίευσηαπό lorenzo » Τρί Ιούλ 26, 2005 10:19 am

ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ



Έρωτας και Αγάπη. Η ιστορία ξεκινά από το Συμπόσιο του Πλάτωνα.

Τι είναι ακριβώς ο έρωτας και τι επιδιώκει; Μήπως κρύβονται πίσω του άλλες καταστάσεις που εκδηλώνονται στις φυσικές περιοχές του πιο κατώτατου αντικειμενισμού χονδρές και υλικοχαμηλές; Έτσι προβάλει το αιώνιο αυτό πρόβλημα.

Αν η ένωση η σαρκική δύο ανθρώπων κατασκευάζει το ανθρωποαμάξι για να φιλοξενηθεί μια κατερχόμενη ανθρωποψυχή, τον δικαιολογεί;

Ο Έρωτας είναι η φυσική τάση του ανθρώπου να επανεύρει την αρχική τελειότητα της υπόστασής του. Ο Έρωτας για να ανυψωθεί σε τούτο τον άγιο προορισμό του, πρέπει να συνοδευτεί με την ομορφιά της Αγάπης.

Τι είναι η Αγάπη; Αγάπη είναι η προετοιμασία για την τελειότητα αυτή. Όταν ο Έρωτας φτάσει να συγκεραστεί με την Αγάπη, τότε η τελείωση έχει καλύψει παντοτινά την χαμηλότητα και έχει φθάσει η ανύψωση του ανθρωποζώου, στην περιοχή εκείνη του πνεύματος, που δεν χωρεί της ύλης η κυριαρχία.

Τότε η μετατροπή του Έρωτα στην αληθινή Αγάπη, οδηγεί τον άνθρωπο να αντιληφθεί την αιώνια αλήθεια της Θεϊκής Τάξης για όλη την Πανδημιουργία, για την αιώνια τελειότητα. Η Αγάπη, κάποτε κρύβει και σκεπάζει τον Έρωτα.

Τότε ο άνθρωπος γίνεται τέλειος και ομοούσιος του τέλειου και πλήρους Αγάπης Πατέρα...
Εικόνα

\"I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.\"

--Confucius[img][img]http://img0.pksp.jp/saku-miyu/img/030/02/49/src/00000061.gif[/img] [/img]

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τρί Ιούλ 26, 2005 11:55 am

mantis έγραψε:Πως πιστεύετε οτι ο Έρωτας ανάγεται στο Νετζάχ?

Είναι, δηλαδή, ο Έρωτας μια από τις κινητήριες δυνάμεις του ανθρώπου?




NEHEMAUT έγραψε:Ερως είναι η ορμή προς ένωση με αυτό στο οποίο ανήκουμε, ένωση με τις δυνατοτητές μας, με αλλους ανθρώπους στον κόσμο μας σε σχέση με τους οποίους επιτυγχάνουμε την πλήρωση και ολοκλήρωση μας.

Ερως είναι ο πόθος που υπάρχει στον άνθρωπο που τον οδηγεί να αφιερώνει τον εαυτο του στην αναζήτηση της αρετής, της ευγένειας και του ευ ζειν.



lorenzo έγραψε:Έρωτας και Αγάπη. Η ιστορία ξεκινά από το Συμπόσιο του Πλάτωνα.



Καλημερίζω τους αναζητητές της τέχνης του έρωτα.

Συγκέντρωσα κάποια τελευταία αποσπάσματα για να προχωρήσω στο συλλογισμό μου.

Όπως έχω παραθέσει και στο θέμα: Ardha Nareswara:Ο ανδρογυνος στις εσωτ.παραδοσεις

το Συμπόσιο του Πλάτωνος (το οποίο και προαναφέρθηκε επίσης) ή αλλιώς "ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ ΗΘΙΚΟΣ" θέτει τα βασικά εκείνα ερωτήματα και τις απαντήσεις για τον προβληματισμό μας.

Όμως, ποιός είναι ο Έρως :?:

Ή αν προτιμάτε: σε ποιόν έρωτα αναφέρεται το θέμα :?:

Στην αρχαία ελληνική μυθολογία υπήρχαν δύο Έρωτες.
Ο ένας ήταν μία από τις τρεις πρωταρχικές θεότητες της κοσμογονίας, γιος του Πόρου και της Πενίας, ο οποίος είχε τόση δύναμη και ένταση που ...έδινε φτερά, ένωνε τα πάντα, μια αιτία αγάπης και ερωτικής δημιουργίας.
Ο άλλος, ο γνωστότερος, ήταν γιος της Αφροδίτης (της Πανδήμου αν θυμάμαι καλά) και του Άρη, ήταν ο μικρός φτερωτός Έρως ο οποίος με τα βέλη του τόξευε τους ανθρώπους και φύτευε ανάμεσά τους την αγάπη και τον έρωτα, όχι πάντοτε όμως αμοιβαίο.

Ας μην ξεχνάμε και την Κοσμογονία του Ησιόδου:

Από το κοσμογονικό αυγό, που προήλθε από το Χάος και την μονάδα, εκπορεύθηκε κατά πρώτον ο Φάνης η χρυσόφτερος Έρως, για τον οποίον οι μύστες της Ελευσίνος έλεγαν ότι είναι ο νεώτερος και αρχαιότερος από τους θεούς.
Είναι μια από τις αλληγορικές εικόνες των Ορφικών, που μέσα της εγκλείεται ένα πολύ μεγάλο μυστικό της δημιουργίας. Σχετική έννοια του Φάνητος μπορούμε να έχουμε από την λειτουργία του έρωτος, στην ενέργεια του οποίου οφείλεται η λειτουργία των μορφών των κόσμων και των όντων τους, η διανόησή τους και η εξέλιξη με την οποία συντελούνται οι μεταμορφώσεις από τις οποίες προάγεται η δυναμική ενέργεια. Ο Φάνης είναι ο πρωταρχικός νόμος της μονάδος από την συνεργασία της στις μορφές με την ουσία του χάους.

Μετά την παρουσία του Φάνητος, δημιουργήθηκε ο Ουρανός και η Γη, οι κόσμοι του Ουρανού και της Γης. Ο Ουρανός και η Γή λειτουργούν με τις δυνάμεις των ουσιών τους, οι δε δυνάμεις αυτές, έρχονται σε επιμειξία γάμου ώστε να διαπλάθονται οι μορφές των όντων της γης και συνεχώς να εξελίσσονται. Διότι οι επιμειξίες των δυνάμεων του ουρανού και της γης συνεχίζονται. Η εξέλιξη των μορφών των όντων της γης οφείλεται σ΄ αυτό το γεγονός.

Εικόνα
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry


Επιστροφή σε “.΄. + ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟΝ + .΄.”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες