< Προηγοýμενη
      << Ο Ομηρικüς ¾μνος "Εις ΔÞμητραν"
    <<< ΕΛΕΥΣΙΝΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
  <<<Αρχαßα ΜυστÞρια
<<<<< ¢ρθρα (κεντρικÞ)



 
Η Γενεολογßα των Θεþν

Ας προσεγγßσουμε üμως, λßγο τη Γενεολογßα των Ηρþων Θεþν του Ιεροý ΔρÜματος και ας βροýμε μαζß, τι μυστικÜ κρýβονται πßσω απü αυτÞν!

Απü την Ýνωση του Κρüνου και της ΡÝας, Ýχουμε τους εξÞς:

•    Εστßα
•    ΔÞμητρα
•    ¹ρα
•    ¢δης
•    Ποσειδþν
•    Ζευς

Απü την Ýνωση του Διüς και της ΔÞμητρος Ýχουμε την Περσεφüνη.

Απü την Ýνωση του Ποσειδþνος και της ΔÞμητρος Ýχουμε τον Πλοýτωνα.

Απü την Ýνωση του Πλοýτωνα και της Περσεφüνης Ýχουμε τον Διüνυσο.

Ο Διüνυσος εßναι το νÝο Ýκγονο, που θα ξαναβρεθεß στη θÝση του Διüς.

Η ΕξωτερικÞ τετρακτýς της Ολýμπιας θεολογßας.
1.    Δßας = ο θεüς των πÜντων και αρχηγüς, ο Νους του ανθρþπου
2.    ΑθηνÜ = θεÜ εκ της κεφαλÞς του Διüς, η Υπερσυνεßδηση του ανθρþπου
3.    ¹ρα = θεÜ σýζυγος του Διüς, η Υποσυνεßδηση του ανθρþπου
4.    ΜÞτις = θεÜ πρþτη σýζυγος του Διüς, σοφüτατη, εßναι η Συνεßδηση του ανθρþπου.

Η ΕσωτερικÞ τριÜδα της Ελευσßνιας θεολογßας.

1.    ΔÞμητρα = θεÜ και μÜνα της κüρης Περσεφüνης, φýση – ýλη
2.    Περσεφüνη = θεÜ κüρη της μÜνας ΔÞμητρας, ψυχÞ
3.    ºακχος = θεüς γιος του Διüς σýζυγος της κüρης, πνεýμα.


Παρατηρþντας τη γενεολογßα των Θεßων ¼ντων που συμμετÝχουν στον Ελευσßνιο ¾μνο, θα ανακαλýψουμε üτι η γÝννηση του Διονýσου Ýρχεται απü την Ýνωση του Πλοýτωνα ¢δη (Δια σε αναγραμματισμü !) με την Περσεφüνη και εδþ εßναι η μεγÜλη αλληγορßα και ο συμβολισμüς της γÝννησης, του νÝου μυημÝνου.
Τη γÝννηση στον κüσμο των ΑθÜνατων Θεþν, ενüς Θνητοý Ανθρþπου.

ΑνÜφερα Þδη, üτι η κεντρικÞ ηρωßδα του Ýργου, η Περσεφüνη, αντιστοιχεß στην ΨυχÞ του Ανθρþπου.
ΠρÜγματι, στο Ýργο αποκαλεßται και με το üνομα ΠερσÝφασα.
ΑναλýοντÜς το, βρßσκουμε μια σýνθετη ονομασßα εκ του ΠερσÝ (ΠÝρθω) που σημαßνει πορθþ – εκπορθþ – λεηλατþ – ερημþνω – αφανßζω – καταστρÝφω.
Επßσης σημαßνει και λαφυραγωγþ, λαμβÜνω λÜβαρα κατÜ την εκπüρθηση, διαρπÜζω.

Το δεýτερο συνθετικü της λÝξης, η ΦÜσσα, σημαßνει το μεγÜλο Üγριο περιστÝρι και εßναι γνωστü σε üλους μας, üτι στο συμβολισμü, το περιστÝρι Þ η πεταλοýδα συμβολßζουν την ΨυχÞ.

Η ΨυχÞ εßναι που ενοικεß στο σþμα, ζωοποιþντας το üμως.
Στον κüκκυγα, η θεúκÞ ουσßα της ψυχÞς (η πνευματικÞ ενÝργεια) βρßσκεται σε κατÜσταση ýπνου (Κνωσσüς).
Η αφýπνισÞ της (Θωρικüν) και η Üνοδüς της προς την επßφυση (Νýσσιον Πεδßο) σηματοδοτοýν την πλÞρη Ýνωση (οι γÜμοι ¢δη και Περσεφüνης) και τη νÝα γÝννηση του Διονýσου.

Η Ýνωση αυτÞ, ναι μεν γßνεται στα Ýγκατα της γης, αλλÜ η γÝννηση του Διονýσου γßνεται στη Νýσσα, περιοχÞ ορεινÞ, δηλαδÞ ψηλÜ και μακριÜ απü τους θνητοýς ανθρþπους.
ΕÜν φανταστοýμε το ανθρþπινο σþμα, η Ýνωση γßνεται χαμηλÜ και μÜλιστα στα Ýγκατα της γυναικüς, στη μÞτρα δηλαδÞ (Βαυβþ), αλλÜ η γÝννηση γßνεται στο θεúκü κüσμο, ψηλÜ και αυτü το ψηλÜ αντιστοιχεß στο Νου (Δßας - Διüνυσος).

Ευκαιρßα να σταθοýμε και λßγο στο Νου.
Νους εκ του νοüς.
Η ετυμολογßα της λÝξεως θεωρεßται “σκοτεινÞ” κατÜ τους λεξικογρÜφους.
ΠολλÝς υποθÝσεις μποροýν να γßνουν και μßα απü αυτÝς (που Üπτεται στο θÝμα μας και Üρα, μπορεß να εßναι και σωστÞ) Ýχει να κÜνει με τη λÝξη νÝω, που σημαßνει κολυμπþ, μιας και η λÝξη νοüς σημαßνει “ρεýμα σκÝψεων και συναισθημÜτων”.

Το νÝω üμως, σχετßζεται με τη θÜλασσα και τον ωκεανü (που αναφÝραμε Þδη, üτι στο συμβολισμü αντιστοιχεß με την πνευματικüτητα), üπου μια εκδοχÞ της ετυμολογßας της λÝξης σημαßνει ο “περιβÜλλον” και πþς να μην εßναι Ýτσι, üταν ο ωκεανüς εßναι αυτüς που περιβÜλλει τη γη.

Η λÝξη περιβÜλλω σημαßνει και κατοικþ, συχνÜζω εις Ýναν τüπο.
¢ρα, ο Νους üπου γεννÞθηκε ο Διüνυσος, σημαßνει τον Ýγκλειστο (κÜτοικο) ενüς μορφικοý σþματος, μιας και το ουσιαστικü νüος – νους φανερþνει την ταýτιση του νÝωκατοικþ και του ναßωρÝω, τρÝχω.

Η λÝξη Νýσσα, που σημαßνει σημεßο Þ θÝση αφετηρßας εντüς του σταδßου δρüμου (μια πλÞρης κυκλικÞ διαδρομÞ), μας παραπÝμπει στο τρÝξιμο και τη ροÞ!

ΣυμπερασματικÜ λοιπüν, το Νýσσιον Πεδßο εßναι το σημεßο – η αφετηρßα της καθüδου της ψυχÞς στην ýλη και εßναι üμως επßσης, και το σημεßο της επιστροφÞς της (μετÜ απü την κυκλικÞ διαδρομÞ) στον κüσμο απü üπου προÞλθε, τον κüσμο του φωτüς.

Να ποιο εßναι το θεßο δρÜμα της ΠερσÝφασας
Να ποιο εßναι το θεßο δρÜμα κÜθε ανθρωποψυχÞς…
Να ποιο εßναι το Ýργο των μυστηρßων και üλων των μυητικþν δρþμενων.
Να μας αποκαλýψουν, υπü των αλληγοριþν και συμβολισμþν, το απü ποý προερχüμαστε, που ζοýμε και ποιος ο σκοπüς της κÜθε ενσÜρκωσης – βßωσÞς μας.

Υπü το Üπλετο φως των μυστηρßων, μποροýμε να κατανοÞσουμε την αιτßα σε üλα αυτÜ, üταν και εφüσον η διÜνοιÜ μας εßναι ενεργÞ.

Ο αποσυμβολισμüς σε üλα τα παραπÜνω εßναι δικüς σας Φßλοι μου.

ΚΟΓΞ  ΟΜ  ΠΑΞ
ΚΟΓΞ  ΟΜ  ΠΑΞ
ΚΟΓΞ  ΟΜ  ΠΑΞ



***
ΚÝλσος ο ΦιλαλÞθης
Αν θÝλετε να επικοινωνÞσετε με το δημιουργü του Üρθρου, χρησιμοποιÞστε το σýνδεσμο εδþ.
Aν θÝλετε να παρακολουθÞσετε σχετικÝς συζητÞσεις στην ΑγορÜ μας, χρησιμοποιÞστε το σýνδεσμο εδþ.
(Για να δημοσιεýσετε σχüλιü σας, θα πρÝπει να εγγραφεßτε.)



 

        < Προηγοýμενη  
      << Ο Ομηρικüς ¾μνος "Εις ΔÞμητραν"
    <<< ΕΛΕΥΣΙΝΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
  <<<Αρχαßα ΜυστÞρια
<<<<< ¢ρθρα (κεντρικÞ)