< Προηγοýμενη
  <Αρχαßα ΜυστÞρια
<<< ¢ρθρα (κεντρικÞ)

 

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ

ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΙΚΟ ΥΜΝΟ

"ΕΙΣ ΔΗΜΗΤΡΑ"

Του κ. ΧÜρη Μπαλüγλου

 

 

Η Περσεφüνη με το Ρüδι

 

Εκεßνοι που καταγßνονται με τη σπουδÞ του Εσωτερισμοý γνωρßζουν ασφαλþς üτι οι Aγιες ΓραφÝς των Αρχαßων ΕλλÞνων, δηλ. τα Eργα του ΟμÞρου, Ησιüδου, ΠινδÜρου, ΟρφÝα κ.α., γρÜφτηκαν για να διατηρÞσουν την ΕσωτερικÞ ΠαρÜδοση. Δε γρÜφτηκαν για να χρησιμεýσουν μüνο για ψυχαγωγßα των αναγνωστþν Þ σα βοηθÞματα στη μελÝτη της αρχαßας γλþσσας.

 

ΑλλÜ οι τρομερÝς αποκαλýψεις των πιο πÜνω αναφερομÝνων Μυστþν, παραδßδονταν αποκλειστικÜ κατÜ τη Μýηση στους ορισμÝνους þριμους και ηθικÜ εξελιγμÝνους. ΥπÞρχε πÜντα ο κßνδυνος της εκμετÜλλευσης των γνþσεων απü πνευματικÜ κατþτερα Üτομα. Γι'αυτü και τα Ýργα των Πνευματικþν αρχηγþν χρησιμοποßησαν το Επταπλü Kλειδß του Συμβολισμοý, þστε να διατυπþνουν μεν την αλÞθεια, να αποκρýπτουν üμως το πραγματικü-εσωτερικü νüημα .

 

ΑυτÞ η πραγματικüτητα συμβαßνει και σÞμερα. Η γνþση της ατομικÞς ενÝργειας λ.χ., χρησιμοποιÞθηκε σε βÜρος της ανθρωπüτητας απü τους εξωτερικοýς επιστÞμονες. Μολαταýτα, κι εδþ επßσης διαπιστþνεις τη μυστικüτητα στις Ýρευνες κι ßσως την επιτÞρηση των ερευνητþν στα Üδυτα των εργαστηρßων.

 

Και η ατομικÞ ενÝργεια αποτελοýσε μονÜχα Ýνα τομÝα της Γνþσης των μυστþν της Αρχαιüτητας. Δεν περιοριζüταν στα ελÜχιστα που φανÝρωσε ο Δημüκριτος και Λεýκιππος. Αυτοß Þταν μυημÝνοι που αποκÜλυψαν üσα θεþρησαν ακßνδυνα. ΑλλÜ η διδασκαλßα του Πυθαγüρα στους ΙεροφÜντες των Δελφþν, σχετικÜ με τη χρÞση της ατομικÞς ενÝργειας σε þρες κινδýνου, δεßχνει, απü την εφαρμογÞ της κατÜ την ΠερσικÞ επιδρομÞ, üτι η γνþση της Þταν ουσιαστικÞ και üχι θεωρητικÞ Þ ημιτελÞς.

 

 

Αν επομÝνως η ατομικÞ-πυρηνικÞ επιστÞμη, συνιστοýμε μια και μüνο πτυχÞ της ΙερÞς Γνþσης των μυστþν, και αν η απüκτησÞ της απü τους εξωτερικοýς επιστÞμονες, οδÞγησε στην καταστροφικÞ εκμετÜλλευσÞ της, αναρωτιÝται κανεßς, τι θα προÝκυπτε, αν ßσως ξÝφευγαν κι Üλλα τÝτοιας ολκÞς μυστικÜ απü τα Üντρα των ΜυÞσεων, στον Ýξω κüσμο των ανþριμων και ανεýθυνων ανθρþπων.

 

Η αßσθηση ευθýνης των ΜυημÝνων καθιερωτþν των Μυστηρßων, üπως Ορφεýς, θÝσπισε το Επταπλü Κλειδß του Συμβολισμοý, για τη σýνθεση των Ιερþν ΚειμÝνων. ΑυτÜ πλÜστηκαν με σκοπü τη διατÞρηση της Γνþσης, κι üταν ο Üνθρωπος Ýφτανε στην ωριμüτητα, θα ανακÜλυπτε τον τρüπο αποκωδικοποßησης των γραπτþν, των εικüνων Þ μνημεßων. Η χρÞση τüτε της Γνþσης θα εßχε εποικοδομητικü χαρακτÞρα. Η ελεýθερη κοινοποßηση των αληθειþν Þταν αυστηρüτατα απαγορευμÝνη. Το Πλατωνικü: " ακÜθαρτον γÜρ καθαροý Üπτεσθαι ου θεμιτüν " , και το "ΦλÝγξομαι οις θÝμις εστß, θýρας δι επßθεσθε βεβÞλοις" , δεßχνουν αρκετÜ την επιφýλαξη των Μυστηριακþν Υπευθýνων.

 

ΣÞμερα üμως αναντßρρητα, η πραγματικüτητα της Üνεσης μÝσο της υλιστικÞς τεχνολογßας, πεßθοντας για τη μονομερÞ αξßα της ¾λης, οδηγεß στη γνωστÞ φρενικÞ αποχαλßνωση. Ο αδαÞς και αστüχαστος πιστεýει στην αξßα και μüνο του παρüντος χρüνου μιας ευτυχßας, μÝσα στον παρÜδεισο των υλικþν ανÝσεων.

 

Μια απλÞ νýξη λοιπüν, για την ανεξαρτησßα μας απü τις χßμαιρες του τεχνολογικοý υλισμοý, εßναι απαραßτητη, χÜρη της εξισορρüπησης. Κι Ýχομε τη γνþμη, üτι η ανεξαρτοποßηση μας απü την προσωρινüτητα της φθαρτÞς ¾λης, ξεσκεπÜζεται με την υπüδειξη - αποκÜλυψη, Ýστω και ελαχßστων, απü εκεßνα που κρýβονται στα απρüσιτα, αδιαφÞμιστα και üντως ανερμÞνευτα, Κεßμενα των ΕλλÞνων Πνευματικþν Αρχηγþν.

 

ΑδιαμφισβÞτητα, ο Αρχαιοελληνικüς Πολιτισμüς, αντßθετα απü το σημερινü, προσανατολιζüταν στο μÞνυμα του ΓΝΩΘΙ Σ' ΑΥΤΟΝ. Κι αν ο εξωτερικüς μορφικüς εαυτüς, Þδη τυχαßνει γνωστüς, τüτε το Δελφικü ρητü σημαßνει: ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΟ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. Συνεπþς, κÜθε εξωστρεφÞς γραμματολογικüς τρüπος προσÝγγισης με τα Μηνýματα των ΕλλÞνων, αποτελεß επιδερμικÞ απüπειρα.. ΧρειÜζεται η ΜεταφυσικÞ - ΕσωτεριστικÞ αξßνα για την ανασκαφÞ των θαμμÝνων ναþν.

 

Σαν παρÜδειγμα της αποκωδικοποßησης των διαφορετικÜ ακατανüητων συμβολισμþν, διÜλεξα δýο αποσπÜσματα απü το Ýργο "ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ " του Ησιüδου. Η εργασßα αυτÞ, αποτελεß απλÜ τμÞμα κεφαλαßου, συνοπτικÜ διασκευασμÝνο, απü το βιβλßο μας που σχολιÜζει τον Ομηρικü ¾μνο " ΕΙΣ ΔΗΜΗΤΡΑ " . Το βιβλßο ανÞκει στη σειρÜ: " ΣΠΟΥΔΗ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΜΥΗΣΗ " και σýντομα θα εκδοθεß.

 

" Και δια παρθενικÞς απαλüχροος ου διοßσιν,

Þτε δüμων Ýντοσθε φßλη παρÜ μητÝρι μßμνει
ου πω Ýργα ιδυßα πολυχρýσου Αφροδßτης,
ευ τε λοεσσαμÝνη τÝρενα χρüα και λιπ´ελαßω
χρισÜμενη μýιη καταλÝξεται Ýνδοθι οßκου
Þματι χειμερßω, üτ´ ανüστεος üν πüδα τÝνδει
εν τ´απýρω οßκω και Þθεσι λευγαλÝοισιν ".

 

Σε μετÜφραση

 

" Και δε φυσομανÜει (ενν. Ο ΒοριÜς), απÜνω στην τρυφερÞ παρθÝνα,

που μÝνει μÝσα στο σπßτι μαζß με την καλÞ της μÜνα, αμÜθητη
ακüμα σχετικÜ με τα Ýργα της χρυσÞς Αφροδßτης, και που λοýζει
το απαλü της το κορμß, αλεßφεται με λÜδι και ξαπλþνει σε δωμÜτιο
εσωτερικü του σπιτιοý κÜποια μÝρα χειμωνιÜτικη, üταν
ο ανüστεος (ενν. ο δßχως οστÜ), τραγανßζει το πüδι του στο
σπßτι του, που δεν Ýχει καν φωτιÜ, μÝσα στο ελεεινü του κονÜκι "

 

Με την ανÜγνωση του αποσπÜσματος, αντιλαμβÜνεται ο αναγνþστης, üτι δεν εννοεß τα πÜντα. ΚÜτω απü τα αινιγματικÜ λüγια κρýβονται Γνþσεις Εσωτερισμοý, και μüνο με αυτÝς αποκαλýπτεται η ουσßα.. Και για να εßμαστε ειλικρινεßς, η δικÞ μας ερμηνεßα ,που ακολουθεß, αφορÜ μüνο μια πλευρÜ του Επταπλοý αποσυμβολισμοý.

 

Η "τρυφερÞ παρθÝνα" αλληγορεß την Ουσßα, που εßναι γνωστÞ σαν "Κουνταλßνι". ΑυτÞ, για τους περισσοτÝρους απü μας, παραμÝνει αδρανÞς μÝσα στον αιθερικü σÜκο της, στο Ιερüν Οστοýν, στον κüκκυγα.

ΜÝνει στην αρχικÞ της κατÜσταση παγιοποιημÝνη.

 

Η Κουνταλßνι και η ΑιθερικÞς φýσεως Σουχιοýμνα
με τα ΕΠΤΑ ενεργοποιημÝνα ΤσÜκρας

 

Δεν Ýχει βγει απü την εστßα της (=μÜνα). Δεν Ýχει περÜσει απü την "οδü" που φÝρνει στα 'Ανω. Η "οδüς" εßναι Ýνας αιθερικüς αγωγüς με το üνομα Σουχιοýμνα. Αν εßχε φτÜσει στην Ουσßα ως πÜνω, ως την κορυφÞ του κεφαλιοý, θα εßχε ενωθεß με την 'Αρρενα ΑρχÞ, στο κÝντρο αποθÞκευσης της ΕνÝργειας - τσÜκρα (=τροχü), που λÝγεται ΣαχασρÜρα.

 

Το ΣαχασρÜρα ΤσÜκρα Þ ΧιλιοπÝταλος Λωτüς

 

Για τον αναγνþστη, που δε γνωρßζει τη ΣανσκριτικÞ ορολογßα, πληροφοροýμε üτι οι τροχοß (=τσÜκρας), στον αιθερικü Üνθρωπο, εßναι επτÜ. Ο κατþτατος στον κüκκυγα, λÝγεται ΜουλαντÜρα. Εκεß φυλÜγεται η Κουνταλßνι. Το ανþτατο τσÜκρα, στην κορυφÞ, εßναι η ΣαχασρÜρα.

 

'Οταν η Κουνταλßνι ανÝβει ως πÜνω, γßνεται η ÝνωσÞ της με την 'Αρρενα ΑρχÞ, τον Σßβα. ΕπειδÞ λοιπüν η "παρθÝνα" δεν Ýχει κÜνει αυτÞ την Ýνωση, το ΓÜμο, γι'αυτü και ο Ησßοδος τη συμβολßζει Ýτσι. Τονßζει üτι εßναι αμÜθητη στα γαμÞλια Ýργα της Αφροδßτης. ΦυσικÜ, η Ýνωση Ýχει πνευματικü χαρακτÞρα, εßναι η "σýμφυσης" των δýο Αρχþν, του Νεοπλατωνικοý Πορφυρßου.

 

Το ΜουλαντÜρα ΤσÜκρα

 

"Η χειμωνιÜτικη μÝρα" του ποιÞματος, σημαßνει τη χρονικÞ διÜρκεια, κατÜ την οποßα η Ουσßα, (κουλουριασμÝνη σαν το φßδι, 3½ κýκλους), μÝνει μüνη, στην κοκκυγικÞ εστßα. Η τυχüν ÝνωσÞ της θα πυροδοτοýσε ολüκληρη την ανθρþπινη υπüσταση και η "χειμωνιÜτικη μÝρα" θα γινüταν "ανοιξιÜτικη".

 

Ο αινιγματικüς "Ανüστεος", που προβλημÜτισε τους ξÝνους μελετητÝς (εξÜλλου κανÝνας 'Ελληνας ως τþρα δεν καταπιÜστηκε με τη σχολßαση των Ομηρικþν κ.α. ¾μνων) σημαßνει την Ουσßα, την αποθηκευμÝνη στο σÜκο του Ιεροý Οστοý. ΦυσικÜ, η αιθερικÞ υπüστασÞ της, δεν Ýχει "κüκαλα" (=οστÜ), και γι'αυτü ονομÜστηκε αλληγορικÜ "Ανüστεος".

 

Λüγοι για την παραπλÜνηση του αμýητου επÝβαλαν να αποκληθεß η Ουσßα την πρþτη φορÜ "παρθÝνα", και τη δεýτερη "Ανüστεος". Το "σπßτι" του δευτÝρου εßναι ßδιο με της "παρθÝνας", γι'αυτü και η συγκυρßα της ταυτüχρονης αναφορÜς τους.

 

Ο χαρακτηρισμüς "ελεεινü κονÜκι", γßνεται σε σýγκριση με το ýψος του ανωτÜτου τσÜκρα, του ΧΡΥΣΟΥ, üπου τελεßται ο ΓÜμος. Για τον ßδιο λüγο και η προúσταμÝνη του ΓÜμου, η Αφροδßτη, λÝγεται "χρυσÞ".

 

Κι üταν λÝγεται üτι ο Ανüστεος "τραγανßζει το πüδι του", εννοοýν üτι εξακολουθεß η Ουσßα να διατηρεß την κυκλικÞ της μορφÞ. ΔηλαδÞ το κεφÜλι, δαγκþνει την ουρÜ (=πüδι).

Εßναι ο Ουροβüρος 'Οφις των Αλχημιστþν.
'Οταν εκταθεß και ισιþσει γßνεται το ΕΝΑ.
Η κυκλüμορφη στÜση δεßχνει παθητικüτητα: ΜΗΔΕΝ, θνητüτητα.

 

Η ΣπειροειδÞς Κουνταλßνι ως Ουροβüρος ¼φις

 

Ο "Ανüστεος" δεν εßναι οýτε … "χταπüδι", μα οýτε και "καλαμÜρι", üπως γρÜφουν σε αγγλικÞ υποσημεßωση σχολßων. Εßναι αστεßο και το υποθÝτει κανεßς και ασυμβßβαστο με üποια λογικÞ. ΑλλÜ η εξωτερικÞ γνþσει αδυνατεß να εισχωρÞσει σε υπερβατικÝς ερμηνεßες. ΚαταλÞγει πÜντα σε αδιÝξοδο.

 

Το "σπßτι" του Ανüστεου στερεßται φωτιÜς. Γιατß η Ουσßα μÝσα στο σÜκο, μÝνει παγοποιημÝνη. Γι'αυτü και η σκηνογραφßα με το χειμþνα και το ΒοριÜ που λυσσομανÜει. Σßγουρα ο "ΒοριÜς" συμβολßζει την κÜθοδο της ΠρÜνας (αιθερικοý αÝρα), απü την ειδικÞ υποδοχÞ στο κεφÜλι, που ονομÜζεται ΣουτρÜτμα.

 

Η ΠρÜνα

 

Να αναφÝρουμε επßσης üτι δεν ταυτßζονται τα 7 τσÜκρας με τους ενδοκρινεßς αδÝνες. Τα τσÜκρας απλÜ τους τροφοδοτοýν. Δßχως την παροχÞ αýτη, ο αδÝνας ασθενεß. Απü το ΒοριÜ (=κεφαλÞ), η Ουσßα-πρÜνα κατÝρχεται προς τα κÜτω (Νüτος), και Ýνα τρßτο της αποθηκεýεται στον κüκκυγα.

ΕξÜλλου:

 

" και δια παρθενικÞς απαλüχροος ου διÜησιν " (στ.519)

 

Αυτü σημαßνει, üτι με üλη του την ορμÞ ο "ΒοριÜς", δεν αγγßζει βλαπτικÜ καθüλου την "απαλÞ παρθÝνα", που λοýζεται και αλεßφεται αρþματα μÝσα στο σπßτι της. ΑλληγορικÜ: ετοιμÜζεται για την Ýνωση.

 

Θα συνεχßσουμε τþρα με το β', απüσπασμα:

 

" Αλλ´üποτ´Üν φερÝσικος απü χθüνος αμ´φυτÜ βαßνει

ΠληιÜδας φεýγων, τüτε δη σκÜφος ουκÝτι οινÝων
Αλλ´Üρπας τε χαρασσÝμεναι και δμþας εγεßρει,
Φεýγειν δε σκιεροýς θþκους και επß ηüα κοßτον
þρη εν αμÞτου, üτε τ´ηÝλιος χρüα κÜρφει.
Τημοýτος σπεýδειν και οßκαδε καρπüν αγßγειν
üρθρου ανιστÜμενος ßνα βßος Üρκιος εßη. (571 - 576)

 

ΜετÜφραση:

 

" ΑλλÜ üταν εκεßνος που κουβαλÜει το σπßτι του σκαρφαλþνει

απü τη γη πÜνω στα φυτÜ, για να ξεφýγει τις ΠλειÜδες,
τüτε δεν εßναι πια καιρüς να σκÜβεις τ'αμπÝλια, αλλÜ
να ακονßζεις τα δρεπÜνια σου και να ξεσηκþνεις τους
σκλÜβους σου. Απüφευγε τα καθßσματα σε ισκιεροýς
τüπους, üπως και το να κοιμÜσαι ßσαμε την αυγÞ, κατÜ την
εποχÞ της συγκομιδÞς, üταν ο Þλιος κατακαßγει το σþμα.
Τüτε να εργÜζεσαι και να φÝρνεις στο σπßτι τους καρποýς
Σου, üντας üρθιος απü το χÜραμα, για να εξασφαλßσεις τα
προς το ζην "

 

"Εκεßνος που κουβαλÜει το σπßτι του" αλληγορεß τον "Ανüστεο". Σαν το σαλιγκÜρι (=φερÝοικος), ελικοειδþς ανεβαßνει στον αιθερικü αγωγü, (Σουχιοýμνα), και συνδÝει τον κüκκυγα με την κορυφÞ. Ο αγωγüς συμβολßζεται με "φυτü".

 

Η κυριολεκτικÞ αντßληψη των στßχων, δεν οδηγεß σε κανÝνα συμπÝρασμα. Γιατß, πως τÜχα θα ξεφýγει ο Ανüστεος (φερÝοικος) απü τις πλειÜδες, με μιαν αναρρßχηση; ΜÞπως οι ΠλειÜδες βρßσκονται στο Ýδαφος ; Και γιατß να "τις αποφýγει";… ΟλοφÜνερα ΑΛΛΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ κρýβονται. Ο "φερÝοικος" συμβολßζει την ανερχüμενη Ουσßα. Με τον üρο "ΠλειÜδες" υπονοεßται η Πολλαπλüτητα του μορφικοý κüσμου. ( Πλεßων = συγκρ. του πολýς - πλιüτερος, περισσüτερος. Λεξικü ΣταματÜκου σελ. 797)

 

Η Πολλαπλüτητα διÜκειται δυσμενþς προς την ενüτητα. ΦυσικÜ, πρüκειται για αντßθεση προς το ταξßδι της επιστροφÞς στην Ενοποßηση. ΑυτÞ εßναι η αιτßα που ο "φερÝοικος" αποφεýγει τις ΠλειÜδες σκαρφαλþνοντας στο φυτü. Με τις ΠλειÜδες αλληγοροýν το χαμηλü, πολυσýνθετο κüσμο των "πολλþν" και των χωρισμÝνων. Η σωτηρßα Üρα εßναι στην ΑνÜβαση που οδηγεß στον Ενοποßηση.

 

Συνεπþς, üταν η εποχÞ της Ανýψωσης Ýχει αρχßσει, δεν εßναι καιρüς να ασχολεßσαι με την καλλιÝργεια. Αυτü γßνεται üταν η Ουσßα "κοιμÜται" Þ "λοýζεται". Τþρα, που ξεκßνησε το ταξßδι για 'Ενωση, δεν ταιριÜζει να "σκÜβεις τα αμπÝλια". Τα αμπÝλια εßναι αναρριχþμενα, üπως ο "φερÝοικος", ο "Ανüστεος" και η "παρθÝνα". Με τα αμπÝλια συμβολßζεται ο Διüνυσος. Ο Εσωτερικüς Εαυτüς που τþρα ξεκινÜ την 'Ανοδο στην ΕκδÞλωση. '¸χει ξεπερασθεß το "σκÜψιμο" πια. ΠρÝπει να σε απασχολεß το ξεσÞκωμα των δυνÜμεων (=δοýλοι), για την προþθηση της Ουσßας. Τα "δρεπÜνια" εßναι η δυνατüτητα αποκοπÞς απü το Χρüνο.

 

Αν ο Ησßοδος συνιστÜ να μην κÜθεσαι σε τüπους ισκιεροýς, εννοεß üτι ο Þδη φωτιζüμενος Üνθρωπος, πρÝπει να αποφεýγει κÜθε σκüτος. Αν δεν εννοεß αυτü, τüτε υπÜρχει αντßφαση. Γιατß, πως μας συνιστÜ να "αποφýγουμε τη σκιÜ", ενþ σýγκαιρα ξÝρει üτι κατÜ την εποχÞ συγκομιδÞς: "ο Þλιος κατακαßγει το σþμα", Üρα η ερμηνεßα ξεπερνÜ την κυριολεκτικÞ.

 

Αν συνιστÜ επαγρýπνηση, αποφυγÞ "ýπνου", γιατß τþρα Üρχισε η δρÜση προς την Ενüτητα. Η "συγκομιδÞ" αφορÜ την συλλογÞ των καρπþν που προÝρχονται απü τους κüπους αποφυγÞς των "ΠλειÜδων".

 

Θα δþσουμε ακüμα εδþ, για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ßσως, Ýναν αποσυμβολισμü θÝματος που κρýβεται στον Ομηρικü ¾μνο ΕΙΣ ΔΗΜΗΤΡΑ. Η θεÜ καταφεýγει στην Ελευσßνα, γßνεται ΤΡΟΦΟΣ του Δημοφþντα, παιδιοý του Κελεοý και ΜατÜνειρας. Η αποκωδικοποßηση με το φυσιολογικü κλειδß, ξεσκεπÜζει τις ως τþρα Üγνωστες πτυχÝς του ¾μνου.

Εδþ, στο μýθο αυτü, Ýχουμε τη διαδικασßα δημιουργßας ΘΥΡΟΞΙΝΗΣ στο θυρεοειδÞ αδÝνα - Þ Βισχιοýντα ΤσÜκρα.

 

Το Βισχιοýντα ΤσÜκρα

 

Η ΔÞμητρα εßναι η ορμüνη τυροσßνη. Η τυροσßνη, ξÝρουμε, κατεβαßνει απü την υπüφυση - 'Αζνα ΤσÜκρα-, και φτÜνει στο θυρεοειδÞ αδÝνα. Αυτüς εκπροσωπεß το ανÜκτορο της Ελευσßνας με τους δýο κλÜδους, δηλ. το λατινικü V, (Visiouda), που αντιστοιχοýν στον Κελεü (Üρρενα), και στην ΜετÜνειρα (θÞλεια).

 

Αφοý φτÜσει η τυροσßνη στον ΘυρεοειδÞ αδÝνα, ενþνεται με τα αποθηκευμÝνα μüρια ιωδßου. 'Ετσι παρÜγεται η θυροξßνη, ορμüνη απαραßτητη στον μεταβολισμü. Η ΔÞμητρα κατεβαßνει απü την ΚρÞτη (ΚεφαλÞ - Υπüφυση ) και γßνεται ΤΡΟΦΟΣ του Δημοφþντα. Πρüκειται για την αποκÜλυψη μÝσα στον ¾μνο της διαδικασßας, μεταβολισμüς - θρÝψη, που πρωτοστατεß η Τυροσßνη για την δημιουργßα της Θυροξßνης. Η αλληγορικÞ καýση, συμβολßζεται με την κÜθε βραδινÞ καýση του Δημοφþντα απü την ΘεÜ.

¼ταν η τυροσßνη επιτελÝσει την Ýνωση με το αποθησαυρισμÝνο ιþδιο του θυρεοειδοýς, ο αδÝνας (με την ΜετÜνειρα εκπρüσωπο) εμποδßζει τη ΔÞμητρα να ενþνεται με το ιþδιο, αφοý η ακατÜσχετη κÜθοδος τυροσßνης δημιουργεß τον υπÝρ-θυρεοειδισμü. ¸τσι ο ¾μνος παριστÜνει την ΜετÜνειρα να ανακüπτει το Ýργο της ΔÞμητρας.

 

Το ¢ζνα ΤσÜκρα

 

Μονολüτι, ομολογουμÝνως επιγραμματικÜ τα σχüλια αυτÜ, νομßζουμε üτι μποροýν να αποδεßξουν τι εßναι δυνατüν να αλληγοροýν οι απλησßαστοι αυτοß Αρχαßοι Ελληνικοß στßχοι και η ΠαρÜδοση. Στα χÝρια του κÜθε ειλικρινοýς ερευνητÞ εßναι τα κλειδιÜ του συμβολισμü και του αποσυμβολισμοý των μýθων. Η δικÞ μου πολýχρονη Ýρευνα, σε αυτÜ (και üχι μüνο) τα συμπερÜσματα με οδÞγησαν.

 

Μια πληρÝστερη εικüνα των απüψεþν μου μπορεß να Ýχει ο κÜθε ερευνητÞς μελετþντας τα βιβλßα μου:

Απομüνωση
Μυστηριακü ΑλφÜβητο
Λüγος και Αριθμüς
Ομηρικοß ¾μνοι,
Που ευγενικÜ διατßθενται απü το βιβλιοπωλεßο των εκδüσεων ΔιμελÞ.

 

 

***

 

 

 

    < Προηγοýμενη ΑρχικÞ
  <Αρχαßα ΜυστÞρια
<<< ¢ρθρα (κεντρικÞ)