< Προηγοýμενη

 ΑκασικÜ Αρχεßα

Τα Αρχεßα της Γνþσης

 
ΚατÜ καιροýς, πολλοß και πυκνÜ συχνÜ, αναφÝρονται στα περßφημα «ΑκασικÜ Αρχεßα».
ΑναφÝρονται σε αυτÜ προσπαθþντας να περιγρÜψουν μια «κατÜσταση» Þ ορθüτερα Ýνα απü τα επßπεδα ανüδου της Ανθρþπινης ΕξελικτικÞς Διαδικασßας.
ΔιαβÜζοντας λοιπüν, τις αναφορÝς αυτÝς, διÝκρινα üτι υπÜρχει μια σýγχυση σχετικÜ  με το «ΤΙ ΕΙΝΑΙ» αυτÜ τα «αρχεßα», ΕΑΝ εßναι αρχεßα…
Προσπαθþντας να τηρÞσω μια υπüσχεση – δÝσμευση, που Ýδωσα, για Ýνα μικρü Üρθρο – αναφορÜ σε αυτÜ τα «αρχεßα», θα προσπαθÞσω δια του παρüντος μικροý πονÞματος να ερευνÞσουμε αυτÜ τα περßφημα «αρχεßα γνþσης»…

Και ξεκινþντας την Ýρευνα αυτÞ, ας δοýμε πρþτα, ποια εßναι Þ τι εßναι η περßφημη ΑκÜσα (Akasha).
Η λÝξη εßναι ΣανσκριτικÞ και θεωρþ, üτι πριν αναφερθþ σε οτιδÞποτε Üλλο, οφεßλω να παραθÝσω την ερμηνεßα της λÝξης, üπως αυτÞν τη συναντοýμε στην Ινδßα και στα εκεß φιλοσοφικÜ συστÞματα.
Η ορθÞ προφορÜ της λÝξης εßναι: «Το αακÜασα» και Ýχει το ουδÝτερο Üρθρο «το» για να προσδιοριστεß και τονιστεß η ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΗ ΤΟΥ ΑΞΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΟΡΑΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Στην «κοινÞ χρÞση» του üρου αυτοý, θα τον συναντÞσουμε να του αποδßδονται ιδιüτητες – Ýννοιες üπως αυτÞ του «ουρανοý», της «ατμüσφαιρας», του «αιθÝρα» Þ αυτÞ του «ελεýθερου & ανοικτοý χþρου».
Στο φιλοσοφικü üμως σýστημα (και ιδιαßτερα στη Κοσμογονßα) του Samkhya, που εßναι Ýνα απü τα ΕΞΙ ορθüδοξα φιλοσοφικÜ συστÞματα της Ινδßας (Darshanas) και 2ο σε σπουδαιüτητα μετÜ απü το σýστημα του Vedanta, το akasha εßναι το πρþτο και το πιο λεπτοφυÝς απü τα 5 μεγÜλα Þ αδρÜ στοιχεßα που αποτελεßται ο ΑΙΣΘΗΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ.
ΚατÜ τη Vedanta, ολüκληρο το Σýμπαν προÝρχεται απü την επενÝργεια μιας πρωταρχικÞς δýναμης, του ΠρÜνα (Prana), επÜνω σε μια επßσης πρωτογενÞ ουσßα, το ΑακÜασα (Akasha).
Στην αρχÞ ΕΝΟΣ κýκλου δημιουργßας (απü τους πολλοýς που Ýχουν περÜσει), το ΑακÜασα (Akasha) εßναι ακßνητο και αφανÝρωτο. ¸πειτα, το ΠρÜνα (Prana) αρχßζει να δρα, ολοÝνα και περισσüτερο, επενεργþντας επÜνω στο ΑακÜασα (Akasha), üπου απü την επενÝργεια του αυτÞ δημιουργοýνται ολοÝνα και ΠΥΚΝΟΤΕΡΕΣ ΜΟΡΦΕΣ, ορυκτÜ, φυτÜ, ζþα, Üνθρωποι κλπ.
Στο ΤΕΛΟΣ του κýκλου της δημιουργßας (που μüλις περιÝγραψα), τα ΠΑΝΤΑ διαλýονται ΞΑΝΑ σε ΑακÜασα (Akasha) & ΠρÜνα (Prana) και Ýτσι, ο «επüμενος» κýκλος δημιουργßας ξεκινÜ ΠΑΛΙ απü το ΑακÜασα (Akasha) και επενÝργεια του ΠρÜνα (Prana) επÜνω του.
Το ΑακÜασα (Akasha) λοιπüν, εßναι η λεπτοφυÞς, υπεραισθητÞ, πνευματικÞ ουσßα, που διαπερνÜει ολüκληρο το δημιουργημÝνο κüσμο, üπου με τη «βοÞθεια» του ΠρÜνα (Prana) συνÝχει τους κüσμους και τους δßνει ΜΟΡΦΗ.
ΕΣΦΑΛΜΕΝΑ θεωρεßται, üτι εßναι το στοιχεßο του ΑΙΘΕΡΑ, αφοý με αυτüν (τον αιθÝρα) Ýχει την σχÝση που Ýχει το ΠΝΕΥΜΑ με την ΥΛΗ Þ το Atman με το Kama Rupa, που το Atman εßναι η ΥπÝρτατη ΨυχÞ, η Θεßα ΜονÜδα και το Kama Rupa εßναι η υποκειμενικÞ μορφÞ, που δημιουργεßται μÝσω των νοητικþν και φυσικþν επιθυμιþν, αλλÜ και σκÝψεων του ανθρþπου σε σχÝση με τα υλικÜ πρÜγματα και η οποßα, αυτÞ μορφÞ, ΕΠΙΒΙΩΝΕΙ του θανÜτου του φυσικοý σþματος του ανθρþπου.
Θα μποροýσαμε να ποýμε, üτι εßναι εκεßνο το Παγκüσμιο ΔιÜστημα, στο οποßο υπÜρχει ΕΜΦΥΤΗ η αιþνια ιδεοπλασßα του ΥΛΙΚΟΥ Σýμπαντος, με τις πÜντα μεταβαλλüμενες üψεις του στα υλικÜ πεδßα και που σε αυτü ακτινοβολεßται ο Πρþτος Λüγος Þ αλλιþς, η ΕκδηλωμÝνη ΣκÝψη.
Να γιατß στα ΠουρανÜ (Puranas), τα αλληγορικÜ και συμβολικÜ ΙερÜ Κεßμενα, που φαßνεται να συνÝταξε ο ΒιÜσα, ο συγγραφÝας του Ινδικοý ¸πους ΜαχαμπαρÜτα, αναφÝρεται üτι το ΑακÜασα (Akasha) δεν Ýχει παρÜ μüνο μßα ιδιüτητα, αυτÞν του Þχου, γιατß ο Þχος δεν εßναι παρÜ το εκφρασμÝνο σýμβολο του ΛΟΓΟΥ.
ΜÜλιστα, υπÜρχει μια θυσιαστικÞ τελετÞ προς τον Τζιοστιστüμα ¢γκνιστüμα, τον επονομαζüμενο Θεü ΑακÜασα, δηλαδÞ το Θεü του ¹χου!
Σε αυτÞν τη θυσιαστικÞ τελετÞ, το ΑακÜασα (Akasha) λαμβÜνει το ρüλο που Ýχει «Ο τα ΠÜντα Κατευθýνων και Παντοδýναμος Θεüς».
Νομßζω, πþς στο σημεßο αυτü, θα σας θυμßσω «κÜτι», που κανεßς δε θα μπορÝσει να αρνηθεß ως ΓΕΓΟΝΟΣ.
¸να γεγονüς, το οποßο μπορεß να ρßξει «Üπλετο ΦΩΣ» στα ¢ρρητα & τα Κρýφια της Αγßας ΓραφÞς, για τα οποßα ο ΜÝγας Μýστης ισαπüστολος Παýλος (üπως επαρκþς απÝδειξα σε προηγοýμενο Üρθρο σχετικÜ με τους Ναζαρηνοýς) κÜνει λüγο.
Θυμßζω λοιπüν, απü εκεßνο το επßσης αλληγορικü και συμβολικü Ιερü Κεßμενο που συνÝγραψε ο ΜωυσÞς, την ΠεντÜτευχο, απü το πρþτο της «τεýχος», τη ΓΕΝΕΣΗ Κεφ. Α´ Στιχ. 3:

«…Και
εßπεν ο Θεüς, ΓενηθÞτω ΦΩΣ και Ýγεινε ΦΩΣ…»,
καθþς επßσης, απü το Ιερü Κεßμενο, το ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ Κεφ. Α´ Στιχ. 1:

«Εν αρχÞ Þτο ο ΛΟΓΟΣ
και ο ΛΟΓΟΣ Þτο παρÜ το Θεü
και ο Θεüς Þτο ο ΛΟΓΟΣ…»
Τους üποιους περαιτÝρω συνειρμοýς, θα τους αφÞσω σε εσÜς και να εßστε σßγουροι, üτι θα υπÜρξουν πολλοß…
Θα επανÝλθουμε στη συνÝχεια και πÜλι στα περß της Αγßας ΓραφÞς, αλλÜ ας «ολοκληρþσουμε» (üσο μας επιτρÝπεται φυσικÜ) τα περß του ΑακÜασα (Akasha) στη γεννÞτορÜ του χþρα ως φιλοσοφικÞ Ýννοια.

Να μια ΑΚΟΜΑ αλληγορßα, ΠΟΥ ΑΝ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΟΥΜΕ, τüτε μποροýμε να ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ Ýνα απü τα ΙερÜ Κεßμενα των Λαþν, την ΠαλαιÜ ΔιαθÞκη...
Στην θρησκεßα των ΜπραχμÜνων, υπÜρχει μια «μυστικÞ Ýκφραση»:

«…Διεγεßρω τον ΜπρÜχμα…»

που σýμφωνα με τα παραπÜνω, σημαßνει, üτι διεγεßρω τη δýναμη, που βρßσκεται κρυμμÝνη στην ουσßα των ΠÜντων. ΑυτÞ η δýναμη εßναι το ΑακÜασα (Akasha) ως μια «Üλλη üψη» της Κουνταλßνι (για την οποßα επιφυλÜσσομαι σε επüμενο Üρθρο μου).
Εßναι αυτü, που ßσως, Ýχετε συναντÞσει ως «απüκρυφο ηλεκτρισμü», το ΑλακαÝστ των Αλχημιστþν κατÜ μια Üλλη Ýννοια, η ßδια η γνωστÞ Anima Mundi (η ΨυχÞ του Κüσμου) στα ανþτερα πεδßα, η οποßα συνδυασμÝνη με το Αστρικü Φως των κατωτÝρων πεδßων, συγκροτοýν την ΨυχÞ και το Πνεýμα του Ανθρþπου.
Ερευνþντας λßγο τις ρßζες συνþνυμων λÝξεων, θα συναντÞσουμε τη λÝξη Ας (Ash) τüσο στους Εβραßους (ως As, Aish & Esch), üσο και στα ΣυριακÜ, στην Παλαιστßνη, αλλÜ και στην Ινδßα, üπου η ερμηνεßα εßναι περßπου ταυτüσημη, σημαßνει το πυρ (φυσικü Þ συμβολικü), τον ουρανü, τη ζωÞ και τον ¹λιο!
Οι αρχαßοι λοιπüν, (üντως) Σοφοß θεωροýσαν τον Þλιο ως Ýνα «μαγνητικü πηγÜδι» του σýμπαντüς μας.
Ο γλωσσολüγος ΝτÜνλαπ υποστηρßζει üτι: "…απü την ΕλλÜδα Ýως την Καλκοýτα, το «ς» δασýνεται και γßνεται «χ»…"
Αυτü το αποδÝχομαι πλÞρως και συνεχßζοντας να ερευνþ τις ρßζες των λÝξεων και αφοý το Ας γßνεται Αχ, αυτü μας οδηγεß στο «γνωστü» Γιαχ, τη λÝξη που στο ΖοχÜρ υποστηρßζεται, üτι με αυτÞν οι Ελωχßμ σχημÜτισαν τους Κüσμους, αλλÜ περιÝργως, μας οδηγεß και σε μια ακüμα πιο περßεργη λÝξη, τη Γιαχßν, που σημαßνει «εδραιþνω».
Επßσης, το üνομα που αποκÜλυψε ο Θεüς στο ΜωυσÞ (ΕχεγιÝχ), εßναι μια επανÜληψη του Αχ Þ ΓιÜχ και σημαßνει «Εßμαι» ( Ο Ων).
¢ρα λοιπüν, η λÝξη Ας (Ash) γενικÜ, σημαßνει η ΖωÞ, η ¾παρξη και αποτελεß πλÝον ΦΑΝΕΡΑ (δε συμφωνεßτε και εσεßς ;), τη ρßζα της λÝξης ΑακÜασα (Akasha), üπου σε ορισμÝνες περιοχÝς της Ινδßας προφÝρεται και ως ¢χασα.
Εßναι δηλαδÞ, εκεßνο το Θεúκü Ρευστü, η ΑρχÞ της ΖωÞς, το οποßο και παρÝχει την ΙΔΙΑ ΤΗ ΖΩΗ.
Γνωρßζω, üτι αν εμβαθýνω ακüμα πιο πολý στα περß της ΑακÜασα (Akasha), ßσως να σας μπερδÝψω περισσüτερο και εßναι κÜτι, το οποßο ΔΕΝ επιθυμþ.
Θα αναφερθþ επιγραμματικÜ τþρα, στα περßφημα ΑκασικÜ Αρχεßα, που τüσο πολý τα συναντοýμε στα διÜφορα βιβλßα, αλλÜ που απÝχουν αρκετÜ και απü την αληθινÞ τους φýση και απü την αληθινÞ τους θÝση.
Τα ΑκασικÜ Þ ΠανσυμπαντικÜ Αρχεßα εßναι τα αρχεßα, τα οποßα οι Μýστες και ιδιαιτÝρως (για να μην πω αποκλειστικþς) οι ΜυστικιστÝς προσεγγßζουν και λαμβÜνουν ΠΛΗΡΗ ΓΝΩΣΗ για üλων των ειδþν και üλων των εποχþν τις πληροφορßες που χρειÜζονται, για να επιτελÝσουν το ιερü τους καθÞκον, που δεν εßναι Üλλο, παρÜ η καθοδÞγηση της Ανθρωπüτητας επß της Ατραποý της Ενþσεως της μετÜ του Θεßου.
ΑυτÜ, τα αιþνια αρχεßα γνþσης βρßσκονται σε μια συγκεκριμÝνη διÜσταση, η υφÞ της οποßας εßναι ΤΑΥΤΟΣΗΜΗ Þ ΙΔΙΑ με την ΑακÜασα (Akasha) και εξ ου η ονομασßα των αρχεßων αυτþν ως «ΑκασικÜ».
Η ΔιÜσταση αυτÞ εßναι η 8η (απü το σýνολο των 13 ΔιαστÜσεων που αποτελοýν το ΔημιουργημÝνο Κüσμο μας) και περιÝργως, αντιστοιχεß στο 6ο απü τα ΕΠΤΑ σþματα του ανθρþπου, που η ονομασßα του στα ΣανσκριτικÜ εßναι Anupadaka, που σημαßνει «Ο Αυθýπαρκτος» Þ «ο Δßχως Γονεßς ΥπÜρχων» και αποδßδεται σε Εκεßνους τους Θεοýς, που δημιοýργησαν τον Κüσμο και που üπως Þδη ανÝφερα, στα ΕβραúκÜ ονομÜζονται Ελωχßμ.
Να, γιατß ανÝφερα üτι οι Μýστες και ιδιαιτÝρως, οι ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΕΣ εßναι εκεßνα τα üντα απü το γÝνος των Ανθρþπων, που μποροýν να Ýχουν πρüσβαση σε αυτÜ τα ΕσωτερικÜ, ΠανσυμπαντικÜ Þ ΑκασικÜ Αρχεßα και üχι ο κÜθε Ýνας, που με κÜποιες αποκαλοýμενες «ιδιαßτερες Þ μαγικÝς» τεχνικÝς λÝγεται, üτι ΜΠΟΡΕΙ να τα προσεγγßσει.
Γιατß τα παραπÜνω, ΜΟΝΟΝ ο ΜυστικιστÞς μπορεß να τα επιτýχει, αφοý ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΘΕΟ, δηλαδÞ επιδιþκει την απορρüφησÞ του απü την ουσßα που τον δημιοýργησε και αυτÞ δεν εßναι Üλλη παρÜ το ΑακÜασα (Akasha).
Τα αρχεßα αυτÜ, αφοροýν στους εξωτερικοýς κüσμους απü την 8η διÜσταση (δηλαδÞ την 9η, 10η, 11η, 12η και τη 13η ΦυσικοûλικÞ μας διÜσταση) και περιÝχουν στοιχεßα τüσο απü τη δημιουργßα τους, üσο και για την απορρüφησÞ τους, τη συρρßκνωσÞ τους, την απεκδÞλωσÞ τους απü το ΜÝγα Εκεßνον ΑρχιτÝκτονα, που δημιοýργησε το Παν και προς Τον οποßον το Παν τεßνει.
Οι ΑκασικÝς αυτÝς βιβλιοθÞκες (αν θα μποροýσαμε να τις αποκαλÝσουμε Ýτσι σχηματικÜ) χωρßζονται σε ΤΡΕΙΣ περιοχÝς.
  • Η Πρþτη περιÝχει πληροφορßες απü τη δημιουργßα της κÜθε διÜστασης που προανÝφερα και κÜθε σýμπαντος κüσμου.
  • Στη Δεýτερη βρßσκονται τα αρχεßα και οι ΜÞτρες ΙδÝες, οι Πρþτες ΜορφÝς üσων πρüκειται να ΕΜΦΑΝΙΣΤΟΥΝ στο διηνεκÝς του ¢χρονου Χþρου.
  • Και τÝλος, στην Τρßτη περιοχÞ βρßσκονται οι πληροφορßες για την ΕισπνοÞ του ΜπρÜχμα, την καταστροφÞ και διÜλυση των ΔημιουργημÝνων Κüσμων, δηλαδÞ για το περßφημο ΤÝλος των Καιρþν.
ΑντιλαμβÜνεστε λοιπüν, τι ΥΨΟΥΣ θα πρÝπει να εßναι η ΨυχÞ Εκεßνου του ΥπερεξελιγμÝνου ¼ντος, που θα διαβεß το κατþφλι, το ΟΥΔΟΣ, απü τις πýλες των Πανσυμπαντικþν Αρχεßων και θα Ýχει την πρüσβαση σε ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ.
ΑνÝφερα πριν και επαναλαμβÜνω ξανÜ, üτι οι Μýστες και δει οι ΜυστικιστÝς εßναι οι «εκλεκτοß», που δια της ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥΣ κατÝκτησαν το δικαßωμα αυτü.
¸νας τÝτοιου ýψους ΜυστικιστÞς Þταν και ο συγγραφÝας του τελευταßου βιβλßου της Αγßας ΓραφÞς, της ΙερÜς Αποκαλýψεως και θεωρþ, üτι η αλληγορικÞ του γραφÞ απηχεß σε εκεßνη την 3η περιοχÞ της ΑκασικÞς ΑρχειοθÞκης, που περιγρÜφει το ΑΛΦΑ και το ΩΜΕΓΑ της παροýσας εξελισσüμενης Δημιουργßας, ΑΛΛΑ δεν περιορßζεται ως Ýργο αποκαλυπτικü μüνο σε αυτÞν.

Ελπßζω να σας Ýδωσα αρκετÜ στοιχεßα για την περαιτÝρω δικÞ σας προσωπικÞ ΕΡΓΑΣΙΑ και Ýρευνα.
Αποσýρομαι στο βÜθος της κουÀντας, για να συνεχßσω να παρακολουθþ το εξελισσüμενο θεατρικü Ýργο, Ýνα θÝατρο ΣΚΙΩΝ που χÜρις στην περßφημη ΑακÜασα (Akasha), οι ΣΚΙΕΣ παßρνουν ΣΧΗΜΑ και ΜΟΡΦΗ, για να τις θεωροýμε εμεßς ως την ΑληθινÞ πραγματικüτητα που ζοýμε ΤΩΡΑ.
Η πρÜνα (αýρα) ως φωτοστÝφανο        
(τμÞμα απεικüνισης του Βοýδδα)        
***
ΚÝλσος ο ΦιλαλÞθης

Αν θÝλετε να επικοινωνÞσετε με το δημιουργü του Üρθρου, χρησιμοποιÞστε το σýνδεσμο εδþ.
Aν θÝλετε να παρακολουθÞσετε σχετικÝς συζητÞσεις στην ΑγορÜ μας, χρησιμοποιÞστε το σýνδεσμο εδþ.
(Για να δημοσιεýσετε σχüλιü σας, θα πρÝπει να εγγραφεßτε.)

 

  < Προηγοýμενη